Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Heerhugowaard/Noord Holland Posiadane auto: Citroen C5, 2.0 16v, 2002 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Cze 2014, 01:57
Temat postu:
Faluje na zimnym silniku
Witam Wszystkich.
Jestem tu nowy i od niedawna jestem posiadaczem C 5-tki.
Prawie wszystko jest ok ale mam też kilka problemów. Zaraz po zakupie po podłączeniu OBD, 2 błędy: P0300 i P0302.
Wymieniony komplet świec oraz listwa zapłonowa.
Teraz błędów zero ale auto zimne dalej nierówno pracuje, pierwszych kilka-kilkanaście sekund jest ok ale po dłuższej chwili drgania czuć nawet na kierownicy i karoserii. I podczas ruszania I-bieg lub wsteczny, na zimnym i ciepłym silniku, na gazie i benzynie, auto szarpie. Ruszanie całkiem bez gazu lub na bardzo wysokich obrotach po części załatwia problem ale jak jedno tak i drugie rozwiązanie jest uciążliwe.
I co koledzy o tym sądzicie?
Auto ma udokumentowane 270 tys. przebiegu. Przy 250 tys. w 2012 roku serwis na kwotę €1700 i w kwietniu tego roku na €500.
Sprawdziłem go przy większych prędkościach i bez problemu jak na benzynie tak i na gazie.
powiem Ci tak, miałem te same błędy plus do tego telepanie i u mnie podmiana cewki na inną,zamiana wtryskiwaczy miejscami,a także wymiana świec nie pomogły.Pomogła wymiana popychaczy,auto się nie telepie,nie wyrzuca błędów.
Natomiast co do ruszania, to może być winne sprzęgło.
Właśnie wyczyściłem przepustnicę i bez zmian.
Wtryski raczej odpadają bo to samo zachowanie występuje również na gazie.
Co do sprzęgła to go nie wykluczam ale też nie potwierdzam bo wysprzęgla od samego dołu, na zaciągniętym ręcznym gaśnie i "pali gumę" bez najmniejszego problemu. Ale to nie problem, bardziej martwi mnie to "telepanie".
Powiedz kolego jaki to koszt, wymiana popychaczy i czy ewentualnie można to zrobić w warunkach domowych?
Pozdrowionka i dzięki za odp.
Co do wymiany własnym sumptem, to zależy kto ma jakie pojęcie, musisz rozpiąć rozrząd, wywalić wałki.
Koszty to 400 zł popychacze (INA), uszczelniacze wałka (nie wiem dokładnie ile, ale to raczej kwoty w okolicach 50 zł),robota 400-700 zł(w zależnosci od warsztatu)
Przy okazji wymieniałem rozrząd, bo czas już się zbliżał, więc de facto, koszty roboty za popychacze pokryły się z robotą za wymianę rozrządu (za rozrząd 300,a tak było tylko 100 drożej i wymieniony komplet).
A co do sprzęgła, to gdzieś tu było, że przyczyną szarpania może być wysprzęglik,a poza tym
Czyli jak tylko zjadę do kraju wymieniam szklanki. Muszę też nabyć Lexię bo po niedzielnym czyszczeniu przepustnicy w drodze do pracy wyskoczyły mi jakieś następne błędy. Szczęśliwie ELM z mojego Forda usuwa również błędy z Cytrynki.
Szklanki i rozrząd to nie problem, myślałem, że trzeba zdjąć głowicę bo to wiązałoby się z oddaniem jej do profesjonalisty do planowania.
Dziękuję Kolego za odpowiedzi.
Pozdrawiam i szerokości
Witam
Odgrzeje kotleta.
Mam dokladnie taki sam problem jak autor watku.
Podejrzewam popychacze i rozjechana mape (chociaz wyzej opisane objawy kojarzę jesscze przed montazu lpg).
Czy w wersji lift z 2007 roku popychacze również byly wadliwie ?
Ktos cos podpowie w temacie ?
Dzięki i pozdrawiam
A moze ktos mial podobny problem jak u mnie - wypada zaplon, ale caly czas, niezaleznie czy silnik cieply czy zimny i tez niezawsze.
Wyglada to tak:
odpalam auto rano, jade, jest wszystko ok, nagle na wolnych obrotach slysze ze wlaczaja sie wentylatory, niezaleznie od temp silnika - i bum, przestaje pracowac jeden cylinder - wentylatory sie wylaczaja. Zgaszenie odczekanie 5 sec i odpalenie, wszystko znowu ok, do nastepnej takiej sytuacji. Auto potrafi przejechac 100km bez tego problemu, a czasami pojawia sie on co chwile.
Wymienilem:
Swiece
Cewke
Mapsensor
Wtryski benzynowe
Wyczyscilem kolektor ssacy z przepustnica
Wyczyscilem czujnik poł. wału
Niestety to nic nie zmienia, problem wraca jak bumerang. Silnik EW10A z LPG BRC. Problem pojawia sie na benzynie jak i na gazie.
Proszę o info czy problem udało się rozwiązać a jeśli tak co było przyczyną.
mam stały problem, w 3.0 v6 nie miałem zapłonu najpierw na 2 potem na 2 i 3 a teraz na 1, 2 i 3 cylindrze
na tylnych wszystko jest ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.