Chłopie, majątek stracisz, a tego twojego autka nie naprawisz Oleje, płukanki, uszkodzony komputer (???!!!) kombinujesz jak koń pod górę. Mówią ci przecież ludzie - zmień szklanki, 400 PLN i ze 200 PLN za robociznę i problem z poranną trzęsawką i "CATAL. CONV. FAULT" masz z głowy. Do tego zrób PORZĄDNĄ (!!!) regulację gazu, pojedź potem z 50 km na benzynie, żeby się mapy benzynowe ułożyły prawidłowo i żadnych strzałów i szarpania na zimnym przy ruszaniu nie będziesz miał. Zrób to, a nie wydawaj po 1000 PLN na mechaniorów bo przy obecnych cenach C5-ek to niedługo podwyższysz jej wartość o 100% Trzymaj się ciepło.
Witam, dzięki za porady o szklankch. W zasadzie to racja z tym mechanikiem. Ale gdyby nie on, nie wiedział bym na 100% co było z C5.
Przyjął do wiadomości info o szklankach i stwierdził, że to ma sens. Ale podda go pełnej diagnostyce i weryfikacji. Stwierdził definitywnie że, to sterownik wtrysków się rozkodował i wszystko ze spalaniem stąd się bieże. Pojechałem do elektromechanika i rzeczywiście. Okazało się, że rozjechała się mapa sterowania wtryskami i nie pracowały raz I i IV gar raz II i III. Do tego ten hałas z kolektora wydechowego był spowodowany nierówną pracą wtrysków. Skąd wiem, otóż wyłączył całkowiecie instalację gazu, wgrał ustawienia fabryczne sterown ika i wymienił końcówki sterownika wtrysku. Autko ożyło, przyśpiesza, nie szarpie, nie skacze- rwie jak się patrzy. Stukot z kolektora prawie znikł całkowicie. Allllleee twierdzi, że te autka są nie przystosowane do jazdy na LPG i podłączenie ponownie gazu spowoduje to samo. C5 jest u gazowników, zobaczymy co odpowiedzą na taki problem. Jeżeli chodzi o kombinowanie, no cóż wymiana szklanek co by dała w tym wypadku? koszt blisko 1600-2000PLN a problem ze sterownikiem by pozostał. A tak mam n owy olej filtry, pełen przegląd ze stwierdzonymi problemami do rozwiązania i czego nie wiedziałem traciłem płyn LDS co mogło spowodować zatarcie pom py wspomagania (3500PLN) brakowało litra. Wiem że, to małe pocieszenie bo wydałem 1600PLN. Ale w ramach tego mam pewną diagnozę i trochę C5 skorzystała. W rozmowie z elektromechanikiem osiwecony zostałem jakie sa różnice pracy na LPG /przepustnica, głowica itp./ różnice w napieciach są znaczne na poszczególne elementy. Mam nadzieję że, nie powtórzą się te problemy z komputerem. A nauka za którą tak słono zapłaciłem pozwoli na przyszłość innym coś skorzystać. Pozdrawiam
Witam ponownie. Już myślałem, że zdiagnozowałem i zrobiłem co należy. A tu nowy problem. Wszystko hula jak sie patrzy aleeee! Przy 80-100km/h 2500obrotów i lekko dodając gazu pojawia się komunikat anty polution fault - bład P0170 - zła korekta mieszanki paliwowej. Zeniby za bogato lub ubogo. Po diagnostyce u gazowców wychodzi że nic wielkiego komp nie pokazuje a mieszanka to ewentualnielekko za bogato. I co ztym teraz robić?
witam proszę napisać co dalej z tym problemem. u mnie też tak jest gdy tylko temperatura spadnie poniżej +10c i działo się tak już przed założeniem gazu.pozdrawiam.
mam tan sam problem co kolega Oktawian.
Zaczęło się lekkimi problemami przy ruszaniu na zimnym silniku, teraz jest totalny pogrom na zimnym silniku a jak już się zrobi ciepły to i tak poprawnie pracuje tylko na gazie...
- teraz zbieram na wymianę szklanek i szukam dobrego mechanika w okolicach Zielonej Góry...
Autko to C5 kombi 2002 2.0 16V 136KM + LPG (holenderska fabryczna)
pozdrawiam
póki co stwierdzono u mnie że szklanki są ok / nie mam fabrycznych - musiały już kiedyś być wymienione
diagnoza - uszkodzony jeden wtryskiwacz (podobno częsta sprawa jak się ma gaz), i tłumaczy dlaczego na gazie silnik pracuje ok...
czekam na części - z allegro, bo zdecydowałem się na zakup używanego wtryskiwacza (dokładnie ten sam typ firmy SAGEM)
kupiłem używane wtryski z listwą komplet za 120PLN, posiedziałem trochę w domu i takimi oto domowymi sposobami dokonałem sprawdzenia i czyszczenia wtrysków:
Część elektryczna - oporność uzwojeń cewki we wtryskiwaczu to 15,4 ohma - u mnie we wszystkich tak samo pokazywało.
Teraz benzyna, kontakt spray, izopropanol, aceton, WD40 - szczególnie ten ostatni się przydał gdyż jego rurka idealnie wchodziła do wnętrza wtrysku od strony zasilania oczywiście.
Od strony tryskaczowej szorowałem starą szczoteczką do zębów i namaczałem w różnych wymienionych płynach.
Niezbędny był też zasilacz 12V - w ten sposób da się ocenić czy dany wtrysk pracuje - będzie cykał za każdym razem kiedy przytkniemy zasilanie.
I tak podawałem napięcie i płukałem różnymi środkami.
Potem test praktyczny:
- zmontowana listwa ze wszystkimi wtryskami, kabel zasalający podpięty pod jeden wtrysk a przed tym wtryskiem słoiczek, druga osoba siedzi w środku auta i kręci kluczykiem - tak jak by się miał auto odpalić wtedy wtrysk zaczyna robić swoje - silna mgiełka benzyny, brudne wtryski miały słaby pojedynczy lub podwójny strumień
i tak kolejno wszystkie wtryski - ocena wzrokowa aby wszystkie pracowały podobnie.
Przypuszczam że nie opisałem wszystkiego jak trzeba - sam wspierałem się wieloma różnymi opisami czyszczenia i sprawdzania wtrysków z innych forów zatem i Wam polecam trochę googlać...
U mnie w aucie teraz jest wszystko jak trzeba - zbieram ciągle na wymianę szklanek - tak na wszelki wypadek
Właśnie mam zamiar dać założyć do swojej C5 instalację gazową BRC jednak po przeczytaniu tych postów mam już pewne wątpliwości. Czy są jacyś użytkownicy C5 z instalacją gazową którzy nie borykają się z problemami po jej założeniu. Doradźcie proszę.
póki co zrobiłem około 20tys na BRC i nie było żadnych problemów, szklanki dzownią przez 1-2 sek po uruchomieniu silnika ale tylko dlatego ze zaworek przy pompie oleju padł i podczas postoju olej spływa z szklanek
takie moje pytanie,koleg wyżej wspomniał o kwocie 1600-2000 zł za wymianę szklanek,to naprawdę takie koszty,dowiadywałem się po zaprzyjaźnionych hurtowniach i Inę moge kupić za 400 zł komplet,do tego pewnie jakieś uszczelniacze wałka,uszczelki pod pokrywę i robocizna,szacowałem że jakby co to w 1000 się zmieszczę,no chyba,że przy okazji pasek z rolkami by się wymieniło ...
wymieniłem popychacze w moim wielorybie, efekty równa praca silnika, brak telepania na wolnych. Mam nadzieję, że to również położy kres komunikatowi Anti ... i Catalityc ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.