Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotro10

Debiutant



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 46
Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa
Posiadane auto: citroen c5
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 01 Gru 2010, 11:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


przy wymianie szklanek nie trzeba ściągać głowicy citroen żeczywiście dał ciała ze szklankami ,różnią sie kanałem dolotowym oleju
Powrót do góry
Marcin94

Czytelnik



Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Citroen C5, 2.0 16V
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Gru 2010, 00:00
Temat postu:

o nic nie pytaj


Porozmawiaj z mechanikiem,
W twoim samochodzie tzn w każdym 20, 16V z koncernu
PSA po 2001 są źle zaprojektowane szklanki popychaczy potrafią się zużyć już po ok 50 tys km stąd nierówna praca
silnika w czasie rozgrzewania, po ok 100 tys km pojawia sie wypadanie zapłonów i gaśniecie podczas rozgrzewania
nie stosuj fabrycznych szklanek gdyż objawy wracają
zamiennik z Iny 25 zł w Inter Cars 16 sztuk 400 zł plus 2 uszczelniacze na wał 18 zł i pasek rozrządu ok 70 zł
Gdy już przekonasz mechanika i je wyjmie, porównasz i wtedy będziesz wiedział o czym mówię....
Powrót do góry
Oktawian

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0i 16V Prestige
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Gru 2010, 15:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Witam wszystkich, otórz wczoraj zagotował mi się płyn chłodzący [korki - jedyneczką - 2,5h jazdy i kaput]. Myślałem, że termostat padł. Ale nie rura pełna i gorąca. Otóż wentylator się spalił, po drodze dwa styczniki obrotów mini, II bieg. Na końcu bezpiecznik (który nota bene jakby ktoś szukał jest w skrzynce koło silnika od spodniej strony - to tylko francuzi mogli wymyślić!!!). Wymiana wiatraka - zamiennik 350PLN plus robocizna 150PLN >czyśzczenie styczników> I tak sobie myślę, ż tym skakaniem na początku gdy autko jest zimne. Bo to klima powinna się włączyć po odpaleniu (wiatrak) a gdy wentylator był spalony wszystko stało. Może tu jakiś problem wynika z napięciem? Bo spalone były obiegi na wiatrak? No i coś ciekawego. Nikt nie wiedział jaki wentylator do mojego modelu, ani serwis ani elektryk. Nic na wiatraczku, silniku nie opisano a są 3 modele 350W, 460W i 500W. I znowu francuzy dały popis.
Powrót do góry
Oktawian

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0i 16V Prestige
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Gru 2010, 12:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Z tymi szklankami brzmi sensownie ale poczekam na wzrost temperatur i poobserwuję czy się coś zmienia. Przy tym szarapniu, podstkokach jeszcze sobie kichnie. Dziś skasowałem 6 błędów. O przepustnicy, jakości spalin, katalizator i słabe napięcie na wentylator. Najgorsze jest to, że klima przestała działać po wymianie wentylatora na chłodnicy, bezpiecznika 50A oraz regeneracji opornicy. Wiatrak włącza się tylko po zagrzaniu wody w układzie chłodzenia, powinien przy starcie klimy. Ta odpala tylko nawiew na szybę od środka na ciepło. No cóż znów poszukiwania i wydatek.
Powrót do góry
Marek S

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mk1 C5 Exlusive 3V6 automat
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 21 Gru 2010, 18:55
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


nic dziwnego ze tak sie dzieje wam Laughing należy zacząć do sprawdzenia LTFT w OBD i wtedy będzie wiadomo co nie jest tak . Pewnie od gazu sie rozjechały nastawy w sterowniku . Naprawde przeceniacie role komputera diagnostycznego Laughing
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Reklama








Wysłany: Wto 21 Gru 2010, 18:55
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Oktawian

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0i 16V Prestige
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 31 Gru 2010, 00:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Witam, wszystkich zainteresowanych, - otóż ostatnio poświęciłem cały dzień na przyglądniecie się problemowi. Przy minus 14C na zewnątrz, przekręcam i pali od razu. 20 s. chodzi, dociskam mu gazu (na benzynie!!!!) a tu - anty polution, catalizator default i skacze i prycha i strzela i nie reaguje na pedał gazu. No to go w mordę i do mechanika. Mechanik dzwoni, że go odpalił skasował błędy i ruszył na miasto. Latał że hej (uwaga był ciepły!). Na drugi dzień przychodzę rano na "zimno" i znowu strzela w komorze kolektora spalin i nie reaguje na naciśnięcie pedału gazu, przynajmniej nie od razu, jakby się zastanwaiał. No to go na podnośnik. Podłączamy komputer i heja. Tam pod spodem ciągle było słychać meteliczne brzęki przy dodawaniu gazu. No to profilaktycznie zaczymany od otwarcia katalizatora. W środku czysto bez zabrudzeń, strumienica w miejscu, żadnych podejrzanych. Zamykamy. Słuchamy! Samochód nadal brzęczy pod spodem (blacha o blachę - ktoś pisał że to jakieś rurki w kolektorze wylotowym spalin ale daje temu spokuj są ważniejsze sprawy). W przepustnicy przy delikatnym dodawaniu gazu słychać ostre zasysanie powietrza jakby ciągnął lewe powietrze. Mechanik mówi, że tak ma być tylko on paliwa nie dostaje na czas i nie wchodzi na obroty. Jest już oczywiście rozgrzany. No to sprawdzamy czy potencjometr przepustnicy otwiera się prawidłowo, bo może się wytarł i przy zimnym silniku nie reaguje prawidłowo. Nastawy z kompa nic mechanikowi nie powiedziały, chyba że nie do końca się zna na C5. Podsumowując, dziwne rzeczy dzieją się na zimnym silniku na benzynie, jak osiąga 35C przechodzi na gaz i wtedy nawet musnięcie jak po kobiecym pośladku od razu ją spina. Na benzynie jakby chciała ale się zastanawia. 1-2 s. i dopiero słychać silnik oraz co ważne ten syk powietrza w przepustnicy. Co do szklanek to mechanik a w zasadzie dwóch je wykluczyli. Myślałem o pompce paliwowej, że może się spóźnia za małą moc ma w przewodzie. Mechanik twierdzi, że jeżeli podczas jazdy nie brakuje kopa na benzynie to nie pompka. I tak sobie myślę że te nastwy wspomniane we wcześniejszym poście są realne. Po nowym roku jeadę do speców od franccccccuzów zobaczymy czy to ma sens i ile to będzie znowu kosztowało. A swoją drogą czy to możliwe by się rozjechały nastwy sterowników od wprowadzenia gazu do autka i dlaczego? Jeżeli ktoś miał taką diagnozę to proszę o info. Pozdrawiam wszystkich w trakcie diagnozy!
Powrót do góry
Marek S

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mk1 C5 Exlusive 3V6 automat
Piwa: 1/3
Wysłany: Pią 31 Gru 2010, 11:01
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


nieraz miałem do czynienia z takimi problemami , po prostu na zimnym silniku sterownik podaje dawki paliwa wg. mapy z pamięci .Potem po zagrzaniu się sond lambda zaczyna korygować skład mieszanki . Po przejściu na gaż znowu koryguje wg. dawki tym razem gazu . Jeśli mapa gazu jest rozjechana to po wyłączaniu zostaje przesuniecie LTFT ( poprawek długoterminowych i silnik znowu zapala wg. ustawień gazu , które przednio zapamiętał . Teraz niestety wtryski gazowe się wieszają i efekty sa jak powyżej . A świst przy przepustnicy jest normalny. Jeśli podejrzewasz ze gdzieś masz lewe powietrze to znowu należy zobaczyć LTFT i te pokażą czy jest nadmiar powietrza. Co do pompy paliwa należy przeprowadzić test pompy i już wiadomo czy jest sprawna. Moja sugestia jest taka , sprawdzić wtryski LPG bo nie wiem jakie masz , zrobić dobrze mapę i korekty po temperaturze i ciśnieniu. Podaj numery błędów jakie mechanik wykasował to mogę więcej powiedzieć . A sugeruje takie uruchamianie zapalić , po ok 2 sek zgasić i uruchomić ponownie .
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
noiszo

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 239
Skąd jesteś (miejscowość / region): NG
Posiadane auto: Citroen. C8. 2,2. 2006
Piwa: 16/6
Wysłany: Pią 31 Gru 2010, 13:06
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Skoro masz strumienicę to możesz mieć problemy.
Podłącz do Lexii i zrób porządnie diagnostykę.
Powrót do góry
Marek S

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mk1 C5 Exlusive 3V6 automat
Piwa: 1/3
Wysłany: Pią 31 Gru 2010, 14:43
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


a co ma z tym wspólnego strumienica ?
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
noiszo

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 239
Skąd jesteś (miejscowość / region): NG
Posiadane auto: Citroen. C8. 2,2. 2006
Piwa: 16/6
Wysłany: Sob 01 Sty 2011, 14:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


a co wspólnego z pracą na benzynie mają mają wtryski gazu?
JEŚLI TWIERDZISZ ŻE dołozona strumienica nie ma wpływu to chyba nie mamy o czym rozmawiać.
Powrót do góry
Marek S

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mk1 C5 Exlusive 3V6 automat
Piwa: 1/3
Wysłany: Sob 01 Sty 2011, 16:57
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


a bardzo dużo ma , a strumienica do zapalania ? Poczytaj np. na LPG forum to coś będziesz wiedzieć więcej. A wiesz co to korekty OBD ?
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Oktawian

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0i 16V Prestige
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 19:55
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Witam ponownie,
jak wcześniej wspomniałem mam problem z C5 na zimnym silniku. Dusi się i jakby nie podaje paliwa/przepustnica. Ostatnio znów wyskoczyły mi komunikaty antypolution i postanowiłem spisać je przed skasowaniem. We wtorek jadę z C5 do diagnozy co mu jest. Oto błędy:
1. P0170 Kolektor paliwa (rząd 1) zakłócenia działania [istnieje]
2. P1153 Pozycja przepustnicy poza zakresem dopuszczalnym [sporadycznie]

Dodam, że te błedy pojawiły się już gdy spokojnie zrobiłem kilkanaście kilometrów w trasie i nic z C5 się nie działo. Potem komunikat włączał się przy każdym uruchomieniu, czy otwarciu drzwi. Czy ktoś ma jakieś pomysły, czy to się trzyma z tym co wcześniej doradzano?
Powrót do góry
Marek S

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mk1 C5 Exlusive 3V6 automat
Piwa: 1/3
Wysłany: Nie 20 Lut 2011, 21:47
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Nic powaznego jesli masz odrobine zdolnosci technicznych to oczyść przepustnice i powinno być OK
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Oktawian

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0i 16V Prestige
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 22 Lut 2011, 22:14
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Witam, po wstępnej wizycie u diagnostów, okazuje się, że mechanik który zalecił mi olej 10W40 wkopał mnie w kanał. Powinien być 5W40 i problem ze szklankami hydraulicznymi jest realny. Jest propozycja nie wymiany lecz czyszczenia jakąś płukanką, która wszystko opłucze i zniesie nagary, które powodują złą pracę szklanek. Zastanawiam się, czy nie lepiej je wymienić, bo na iletaka płukanka całego sytemu wystarczy? Lecz orginalne szklanki to koszmarny koszt. Te właśnie strzały w kolektorze wylotowym to problem z niedomykaniem szklanek. Czy ktoś już próbował takich płukanek całego sytemu wtrysku i smarowania?
Powrót do góry
Oktawian

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0i 16V Prestige
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 27 Lut 2011, 16:00
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Wypadanie zapłonu, Antypolution, szarpie przy starcie.


Witam, oto podsumowanie moich poszukiwań!
Otóż mechanik wymienił olej 10W40 na 5W40 Elf 4,6litra, zastosował płukankę oraz przed wlaniem oleju jakąś substancję ułatwiającą pracę nowego oleju. Wymieniono filtr oleju, powietrza, kabinowy i przeczyszczono przepustnicę jakąś specjalną substancją plus diagnostyka. Całość 800PLN. Przychodzę odpalamy, gazu mu a on antypolution i skacze i szarpie przy gazowaniu. Machanik robotę ma dalej. Na drugi dzień stwierdził, że to wygląda na łapanie jakiegoś lewego powietrza i będzie znów dziagnostyka wraz z weryfikacją (czyli poszukiwaniem krok po kroku co jest). Użyto stroboskopu i przekładano czujniki. Kończąc jest diagnoza ostateczna. 800PLN + 300PLN i strzały z silnika i problemy z pracą dokwestia szklanek, która powinna ustąpić po wymianie oleju i płukankach????? oraz co najważniejsze jest uszkodzony sterownik wtrysków (komputer silnika) który reguluje wadliwie pracą wtrysków. Stąd efekt lewego powietrza i nierównomierna praca silnika. Dziwi mnie jedynie że ostatecznie problem pogłębił się u mechanika. Bo przedtem zgrzał się i jakoś jechał teraz lipa. Muszę terez zdiagnozować co uszkodziło komputer mechanik sugeruje, że instalacje LPG może dawać podwyższone napięcia na sterownik i go uszkadza. Podobnie miałem z Fordem Escortem, po roku jazdy padł mi sterownik, do wymiany. Zobaczymy co opisze elektomechanik. Aha najważniejsze nowy komputer to koszmar 3500PLN plu robota! Jest tylko jedno pytanie które nie daje mi spokoju. Rozumiem że, na benzynie pracą wtrysków kieruje właśnie ten komputer ale przecież od gazu jest inny? Czy może się mylę? W każdym razie mechanik wzbudza moje zaufanie po 2 dniach diagnozy specjalizując się w Francuzach definitywnie stawia na komputer. Poza tym jest to na fakturę i na gwarancji jeśli okaże się że to nie to to wracam do niego. Ale te lewe powietrze w komorze silnika i nierówna praca wtrysków z tym mam sens. Opis jest że na benzynie nie pracują I i III gar a na gazie II i IV. Wiedza kosztuje!!!!!!!!!!!!!!!! ??????????????
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenDS4

49 800

2017r.

108 000 km

małopolskie

CitroenC2

10 900

2009r.

189 000 km

pomorskie

CitroenC5

11 500

2006r.

170 000 km

śląskie

CitroenC4 Picasso

25 500

2012r.

139 000 km

śląskie

CitroenDS4

34 900

2013r.

186 297 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System