Walczę od miesiąca , po zamknięciu auta akumulator się rozładowuje jeśli stoi otwarty to jest ok , po zgaszeniu silnika i otwarciu i zamknięciu bagażnika przy ponownym przekręceniu kluczyka w stan zapłonu na wyświetlaczu komunikat BOOT OPEN lampka w bagażniku się nie świeci , przelutowałem styki w mikroprzełączniku w zamku tylnej klapy komunikat się nie pojawia. Przy zamykaniu pobór idzie na około 6-7 A , po zamknięciu przez około 2-3 minuty 0.35A następnie spada na 0.02A . Moje pytanie czy po dłuższym postoju może się coś dziać co spowoduje wzrost poboru (chyba musi bo akumulator się rozładowuje). Akumulator nowy Varta 74Ah/750 , poodłączeniu klemy trzyma prąd.Pomocy.
Podam kilka dodatkowych informacji. Była wymieniona kostka stacyjki plus przekaźnik odciążający. Czasem po zgaszeniu auta radio dalej grało i zapalała się kontrolka od akumulatora (zdażyło się tak może dwa razy) ponowne przekręcenie kluczyka w jedną i drugą stronę usuwało te objawy. Elektryk powiedział że mógł być zasłaby akumulator żeby rozłączyć to w BSI , ale wątpię bo przecież miał na tyle prądu żeby w danej chwili normalnie odpalić auto . BSI było wyjęte jest suche i nic nie jest popalone. A brak jest podświetlenia tablicy rejestracyjnej ale tego nie sprawdziłem czy tylko wina żarówek.
Co pracuje po zamknięciu auta bo problem pojawia się dopiero po zamknięciu wiem że zamki ale czy coś jeszcze? Czy możliwe żeby problem ustępował po odpięciu minusa z akumulatora w celu sprawdzenia poboru?
Prawdopodobne, dlatego, jak będziesz zdejmował klemę, to pierwsze zamknij obwód przez miernik. Zostaw go na mierniku przez kilka godzin i od czasu do czasu sprawdzaj płynący prąd. Jeżeli wyłapiesz, że coś żre prąd, bez odłączania miernika wyciągaj bezpieczniki w celu lokalizacji usterki, najlepiej z pomocnikiem. Prąd do 0,05A jest dopuszczalny. Mile zobaczę opis jak Ci się udało usunąć usterkę.
Pozdrawiam
Prąd 20 mA to prawidłowa wartość po "uspieniu" bsi - jak kolega napisał wczesniej podepnij miernik i rozłacz kleme na " mierniku" sprawdzaj co jakiś czas czy przypadkiem prąd niespodziewanie nie wzrasta.
Witam narazie wizyty u różnych elektryków nic nie dały.Jako użytkownik tego auta mam kilka obserwacji , może one kogoś naprowadzą na właściwy trop.
Pierwsza rzecz o której wcześniej wspominałem to to że czasami (nie zawsze )gdy wsiądę do auta zamknę drzwi po lekkim przekręceniu kluczyka na wyświetlaczu pojawia się komunikat że mam otwarte drzwi ale fizycznie są zamknięte. I teraz myślę że jeżeli zamknę auto z kluczyka a komputer ma informację że ma otwarte drzwi to nie może uśpić sieci i wtedy rozładowuje akumulator. Problem w tym że nie dzieje się tak zawsze i że aby sprawdzić pobór następuje odpięcie akumulatora a to powoduje że informacja w komputerze znika. Moje pytanie jest takie co jest zepsute że komputer nie widzi że zamknąłem drzwi (światełka w kabinie działają prawidłowo czyli one wiedzą że drzwi są zamknięte). Problem dotyczy też klapy bagażnika.Dodam jeszcze że przy włączonym silniku wszystkie drzwi działają prawidłowo czyli przy otwarciu pojawia się komunikat o otwarciu a przy zamknięciu znika. Jak zagmatwałem to przepraszam , ale mam już dość ciągłego odpinania klemy na noc.
Gdybym widział na mierniku że mam pobór prądu to bym zaczął sprawdzać po bezpiecznikach problem polega na tym że u elektryka pobór jest prawidłowy na poziomie 0,02A . Są takie dni że nie rozładuje akumulatora a innym razem po ośmiu godzinach stania nie można odpalić auta. Opisałem objawy żeby określić prawdopodobną przyczynę tego że czasem jest lewy pobór a czasem nie. Sam myślę o mikroprzełączniku w zamku lub lub jakiejś złączce w BSI.Przez ostatnie dwa miesiące na noc odpinam klemę a w dzień auto stało nie zamknięte akumulator się nie rozładowywał ale ostatnio nawet gdy nie zamknięty to mi rozładował akumulator.
Zauważyłem nowe objawy i muszę się nimi podzielić. Jeden to taki że czasem po odpaleniu auta nawiew ustawiony na 3 ciężko rusza tak jakby nie mógł się rozpędzić gdy mu wrzucę wyższe obroty rusza normalnie i potem już działa normalnie na każdej prędkości (moim zdaniem mało związane z rozładowywaniem akumulatora). Drugi objaw jest związany z kostką stacyjki. Czasem gdy przekręcę kluczyk w stan zapłonu i cofnę tak jak się wyłącza to zostaje zaświecony prawy zegar ten od radia i komunikatów świeci nawet po wyjęciu kluczyka , dopiero po uruchomieniu silnika i zgaszeniu auta gaśnie i wszystko jest jakby dobrze. Myślę jednak że jeżeli stacyjka czasem nie rozłącza to mimo to że zawsze zostawiam auto ze zgaszonymi wyświetlaczami to może się coś załączyć podczas mojej nieobecności(nigdy jednak nie było tak że wsiadając do auta świeciły się jakiekolwiek zegary a akumulator był rozładowany.
Witam.
Co prawda mam ochotę i zamiar dopiero kupić w najbliższych tygodniach Picasso, ale już zacząłem lekturę na temat przypadłości aut na "F".
Norbert opisujesz przeróżne przypadłości.
Z tego co się dowiedziałem dbając o inne moje dotychczasowe samochody, oraz pomagając znajomym- o ile moja wiedza wystarcza.
Ja osobiście jeżeli chodzi o wszelkiej maści problemy z elektryką, problemy z odpalaniem, brakiem prądów, migotaniem wszystkiego- zawsze zaczynam od:
1. Sprawdzić napięcie ładowania alternatora! Użyć możliwie różnych konfiguracji odbiorników, oraz obrotów silnika. Wiem z doświadczenia, że absolitne minimum hapięcia ładowania to 13,9 V. Nie może być więcej jak 14,5V!. Idealnie gdy alternator trzyma 14,2-14,4V.
Jeżeli masz pewność że alternator jest ok:
2. MASA! Niestety w elektryce i elektronice masa to podstawa. Czy to przy układzie ładowania, czy zasilaniu elektroniki.
I moim zdaniem na poczatek tym powinienes sie zaintweresowac. W tym watku podejrzenie pada na BSI. A jako elektronik z wyksztalcenia wiem, ze zawsze najpierw sprawdzic porzadnie zasilanie elektroniki, dopiero szukac przyczyny w czym innym. Warto czaszami sciagnac jakaz wtyczke i znowu zalozyc, czasami pomaga.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.