Witam
Uzupełniłem płyn w zbiorniczku FAP (servis Niemcy) panowie dolali płynu ale dalej jest komunikat o niskim stanie płynu , stwierdzili że jest uszkodzony pływak , moje pytanko :
Gdzie go znajdę ??
Co muszę zrobić ??
Na Alegroszu znalazłem to http://allegro.pl/pompa-plynu-fap-czujnik-citroen-c5-2-2-hdi-2004r-i1272815511.html _________________
Po dolaniu dodatku, trzeba wyzerować stan w komputerze za pomocą programu LEXIA. Jeżeli oni to zrobili to może faktycznie czujnik poziomu się zepsuł, lub podczas dolewania coś rozpięli, jakieś kabelki. Bo rozumiem, ze przed uzupełnieniem płynu w serwisie było wszytko ok? I jak wyskoczył błąd niskiego poziomu to faktycznie był on niski i ten alarm nie był fałszywy? Jeżeli tak to dedukuje, ze czujnik poziomu powinien być ok. Wiec albo nie wyzerowali stanu w komputerze albo coś popsuli podczas dolewki.
nie na pewno zerowali licznik , kazali mi po tej dolewce dolać 10l paliwa i postępować zgodnie z jakąś tam instrukcją i ponownie przyjechać do nich więc tak uczyniłem i w tedy stwierdzili że czujnik jest uszkodzony lub zawieszony , czy czujnik był walnięty wcześniej nie wiem wyskoczył komunikat o niskim stanie więc pojechałem uzupełnić i od tamtej pory się świeci, a co do kabelków to gdzie są jakieś?? (widoczne) _________________
Tak, ciekawe tylko, czy faktycznie brakowało tego dodatku, skoro przyczyną alarmu był niski stan, być może spowodowany awarią czujnika. Albo zbieg okoliczności, to znaczy i tak już było bardzo mało a czujnik się zepsuł. Ciekawi mnie, czy po akcji serwisowej od razu wywaliło komunikat czy po jakimś czasie od dolania dodatku, bo skoro czujnik padł zanim tam się udałeś to po dolaniu dodatku dalej powinien wołać, że jest niski poziom. Chodzi mi o to aby ktoś Ciebie w balona nie zrobił, bo skasują za dodatek i jeszcze za czujnik.
nic się nie musiało stać , też tak mialem, pływak może się przykleić do dna. Po kilku dniach / 3-6/ powinien oderwać się. Standard. Chyba że jeżdziłeś długo bez płynu
Co do ilości dodatku to nie wiem czy było zero czy coś tam było i ile
no odwiesić się nie odwiesi bo już tak jest ponad 3 miesiące
dla szukam instrukcji jak wyjąć pływak _________________
Co do ilości dodatku to nie wiem czy było zero czy coś tam było i ile
no odwiesić się nie odwiesi bo już tak jest ponad 3 miesiące
dla szukam instrukcji jak wyjąć pływak
Pod TYM linkiem znajdziesz PDF z opisem zbiornika paliwa, jest tam tez pokazany zbiornik dodatku, a w tabeli numery części, jak byś chciał zamawiać z Citroena, może na coś się przyda.
A jest inny sposób by do niego się dostać nie wyciągając zbiornika z paliwem ?? np. tak jak do pompki paliwa od kabiny pod siedzeniem _________________
witam.
na początek pragnę poinformować, że wujek Google nic na ten temat nie wie!!!
w moim c5 2,2 hdi padł miernik poziomu dodatku do paliwa. wiem juz że w tym zbiorniczku jest termistor, który dostaje jakieś Volty aby sie ogrzać, a że jest zamoczony w cieczy to przesyła do kalkulatora dodatku jakiś opór. jak już nie ma dodatku to temistor rozgrzewa sie baaaaaardzo i przesyła inny opór.(dużo niższy).
teraz pytanie: czy jest ktoś w stanie sprawdzić opór swojego opornika(termistora) nie odłączając kabli z napięciem? w kostce są 4 piny, 2 grube- pompka i 2 cienkie w których płynie też prąd- te połączone są z termistorem.
dzieki za odpowiedź.
ps prosze o NIE wypowiadanie sie osób, które błednie twierdzą, że tam nie ma termistora!
Było by dobrze jak byś napisał gdzie masz tą kostkę
Cytat:
teraz pytanie: czy jest ktoś w stanie sprawdzić opór swojego opornika(termistora) nie odłączając kabli z napięciem? w kostce są 4 piny, 2 grube- pompka i 2 cienkie w których płynie też prąd- te połączone są z termistorem.
Wymienilem zbiorniczek gdyż Moj był uszkodzony, sprawdziłem opornosc przed (bez płynu ) i po (z płynem ), opornosci wyglądają następująco przed 100 omow po 109 , opornosci mierzona (nie miałem czasu by się bawić mierzac napięcie i prąd do wyliczenia opornosci ), zawartość płynu to około 5,5litra _________________
Witam odświeżam wątek ponieważ mam właśnie ten sam problem ,a mianowicie po dolaniu dodatku dalej mam komunikat "DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL" byłem w serwisie i powiedzieli mi że być może mało dolałem dodatku ,bo tylko litr. dolałem więc jeszcze litr. Dalej jest to samo.Sprawdziłem oporność na pinie 1-2 i jest przerwa.Wstawiłem tam rezystor 100 ohm . Znikła kontrolka serwis ale podczas jazdy robi się tak samo czyli :komunikat DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL potem antypolution fault a następnie wyłącza ASR i Zabiera moc (tryb serwisowy).I teraz moje pytanie czy po wstawieniu tego rezystora muszę jechać na serwis jeszcze raz i już będzie dobrze czy też muszę jednak wymienić ten zbiorniczek za 850 zł.?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.