Witam serdecznie.
Mam pewien problem z rozrusznikiem. Bowiem 2 lata temu oddałem do mechanika samochodzik z "pstrykającym rozrusznikiem" problem był taki że pstrykało pstrykało aż mi silnik blokowało i musiałem go oddać.
Po naprawie pojeździłem 2 miesiące i znów...... blokada
Kolejna naprawa miesiąc ........ blokada
Oczywiście wszystko w ramach gwarancji .. nie chodzi mi tu o to czyja to wina czy partoli robotę tylko o czas bez samochodu...
po ostatniej naprawie pojeździłem jakiś miesiąc i znów zaczął pstrykać lecz do czasu blokady jeżdżę już tak ponad rok.... niech se pstryka....
chciałbym zakupić rozrusznik i wymienić go sam.
Pytanie moje takie:
Czy jestem w stanie zrobić to sam z podstawowymi narzędziami ? i jaką kolejność za co od czego brać się aby bardziej nie uszkodzić "całości".
Jak jest ktoś kto w najbliższym czasie planuje demontaż rozrusznika prosiłbym o fotki
z góry dziękuje pomocnym i pozdrawiam wszystkich Xsarowiczów.
jest zima więc chyba masz garaż. ogólnie robota prosta tylko nerwowa i czasochłonna dla nowego. zlokalizuj rozrusznik - z prawej na dole pod wszystkim. chyba trzeba wykręcić łapę od zbiorniczka paliwa i zbiorniczek, przemieścić kable więc zdemontować plastikowe osłony delikatnie aby nie połamać i masz rozrusznik przed oczami.
ciekaw jestem tego pstrykania - może to jakiś przekaźnik od czegoś pstryka nie zlokalizowany a ty łapiesz za rozrusznik niepotrzebnie? weź kolegę i pojeździj autem oraz na postoju wsłuchajcie się w to pstrykanie skąd dochodzi. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Sam rozrusznik trzymają 3 długie śruby, i dwie nakrętki prądowe - jedna mała, druga duża.
Nie jest to trudna robota, do zrobienia na ulicy w max godzinę.
Rozrusznik najlepiej wyjąć i samemu zawiedź tam gdzie je regenerują i niech sprawdzą, powiedzą ci prawde co jest zużyte a co nie i po regeneracji ma działać minimum rok. Jeżeli sytuacja się pojawia to znaczy że wina leży gdzie indziej, najprawdopodobniej po stronie stacyjki lub kabelków. To co opisujesz to jest typowy problem braku napięcia na cewkę elektromagnesu. Warto też przyjrzeć się wieńcowi na kole zamachowym, po zdjęciu metalowej osłonki można dużo zobaczyć, zdarza się, że ząbek się wykruszy i będzie problem z paleniem.
Połączenia przewodów warto potraktować wazeliną techniczną. _________________ Google album Xsara Galeria spotów lubelskich
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.