Od dwoch tygodni jestem wlascicielem C4 Picasso. Jak narazie jestem bardzo zadowolony choc pojawily sie juz pierwsze bolaczki. Mam nadzieje, moje obawy zostana rozwiane na forum.
Postanowilem wczoraj zajrzec pod maske mojej C4 1.6 HDI 110KM, auto ma 48k mil czyli jakies 77000kkm, i niestety zauwazylem kilka mokrych od oleju miejsc. Czy moglby ktorys z kolegow podpowiedziec skad sie ten olej wzial i co nalezy z tym zrobic?
Ponizej kilka zdjec:
[/img][img]
[/img][img]
[/img][img]
[/img][img]
[/img][img]
[/img][img]
[img][/img]
[img][/img]
Nie moge potwierdzic czy w momencie zakupu ten wyciek byl czy nie.
Dodam ze olej z filtrem zostal zmieniony dwa tygodnie temu.
Prosze rowniez podpowiedziec co to za urzadzenie na pierwszych dwoch zdjeciach.
Jestem bardzo wdzieczny za kazda pomoc.
Pozdrawiam
wyciek przy wtryskiwaczu...własciwie norma - pożna sprobować dokręcić docisk wtrysku - chyba imbus nr 7 czasami pomaga a jak nie to nowe uszczelnienie wtrysku ( podkładka miedziana ), przy filtrze oleju - zapewne kiepski oring ( jakiej firmy filtr ? ) albo pozostałośc po wymianie oleju - niechlujny mechanik...
Dzieki Jacek
Czyli jak to norma to moze lepiej nie ruszac zeby uszczelka calkiem nie puscila, no chyba ze wymienic na nowa?
Mam nadzieje ze druga plama to niechlujny mechanik tak jak piszesz. Po pierwsze, ze nie kojarze takiego wycieku w momencie zakupu a silnik nie byl myty, a dwa ze tam wlasnie moglby sie olej wylac z wyjmowanego filtra.
Nie wiem jakiej firmy zalozyli mi filtr ale to chyba nie ma wplywu na szczelnosc. No chyba ze uszczelniajacy oring to czesc filtra.
jesli "dociągnięcie" wtryskiwacza nie pomoże to trzeba wymienic uszczelnienie ) zapewne smierdzi spalinami bo może nieżle wydmuchac uszczelki wtryskiwacza...
na pierwszych zdjęciach to pompa skrzyni hydrauliczna skrzyni biegów ( masz zapewne skrzynię mcp)
Faktycznie, czasem spalinami niezle zasmierdzi w kabinie. To musze zobaczyc jak to dokrecic. A ja myslalem ze to z rury zalatuje.
A skrzynia jest automatyczna ale czy mcp to nie wiem.
Moglbys powiedziec cos wiecej o dokreceniu wtryskiwacza, w sensie gdzie, w ktorym miejscu i ile?
skrzynia nie jest automatyczna tylko powiedzmy pólautomatyczna, zmianą biegów zajmuje sie własnie ten mechanicm z zamontowaną pompą hydrauliczną, w automacie nie ma takiej pompy..... klucz imbusowy jesli dobrze pamiętam nr 7 i dociągnąc takie nakretki ( 2 szt) na podkówkach które sa nałożóne na wtryskiwacze...one bardzo czesto sa po porsotu wręcz lużne - tak jak wspomniałem niekoniecznie to pomoże ( u mnie pomoglo na 2 wtryskach i nie musiałem nic wymieniac - jeżdze od tego czasu 3 lata bezproblemowo , trzeba dociągnąć dośc mocno oczywiście z wyczuciem
Wtryskiwacz dokrecony.
Tak jak mowiles, dwie srubki imbus nr 7 z dwoch stron wtryskiwacza byly calkim luzne. Tak jakby nigdy nie byly dokrecone (odkrecalne palcami).
Wielkie dzieki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.