Witam ponownie,wymiana termostatu nic nie dała,zauważyłem tylko że jak jeżdzę na niskich biegach, i wysokich obrotach,to auto szybciej się nagrzewa,zuważyłem też że mam wyciek z chłodnicy,nie wiem czy to ma jakiś wpływ na prędkość nagrzania auta,z góry dziękuję za porady.
sprawdź stan płynu chłodniczego jeśli masz wyciek.
jesli ubyło dużo płynu układ mógł się zapowietrzyć a oznaką tego może być własnie słabe ogrzewanie (nagrzewnica zasilana jest przecież płynem chłodniczym).
nie znam całego tematu, rozumiem jednak że nawiew działa mocno, filtr kabinowy nie jest zapchany(?) i tylko nie robi się ciepło.
Witam ponownie,chłodnica wymieniona,termostat wymieniony,nie wiem co można jeszcze zrobić,ogrzewanie działa ,ale nie jest to co było wcześniej,po prostu nie nagrzewa się tak szybko jak kiedyś.Mam wrażenie jakby chodził nadal na dużym obiegu.
witam
mam też taki problem z ogrzewaniem i nie mam pojęcia o co chodzi
jadę do pracy 20 km kontrolka jest na 2 kresce (u was na której jest??)a z nawiewu ledwo ciepłe powietrze leci
a żeby sie nagrzało w aucie to chyba musiałbym z Krakowa do gdańska jechać
chłodnice mam zasłoniętą i nic to nie zmienia
Zacząłem walkę z ta przypadłością w naszym wozidle.
Wczoraj założyłem nowe świece żarowe w grzałkę przed nagrzewnica.
Test miarodajny jutro bo z rana lecę do Krakowa.
Dwie godziny wczoraj odpowietrzałem układ- auto kilkukrotnie wychłodzone i rozgrzane do otwarcia termostatu.
Pomiary temp . robione za pomocą ELM BT i aplikacji na Xperii.
Napięcie podawane na obie grzałki ( 4 świece połączone równolegle po 2 szt) od startu silnika do temp. ok. 78 stopni Celcjusza.
Praca silnika na biegu jałowym cały czas. Włączenie pełnego ogrzewania w kabinie powoduje spadek temp. do ok 60 stopni- jedna kreska na wskaźniku temp. Następuje ponowne właczenie grzałek. I tak w kółko. Niestety bieg jałowy i pełne ogrzewanie nie pozwala na osiagnięcie temp. wyższej jak 75 stopni C.
Termostat działa poprawnie. Zaczyna sie otwierać przy ok 78 stopniach i uparcie trzyma temperaturę 82-83 stopnie. Czyli tak jak powinien.
Temp powierza z nadmuchu przy świeceniu się dwóch kresek na wskaźniku oraz po odczycie okolice 80 stopni jest zadowalająca. Czyli leci bardzo ciepłe powietrze.
Poniżej 75 stopni nie wygląda to tak kolorowo. Zaznacze , że sprawdzałem to przy -5 stopniach C na dworze i obiegu otwartym w kabinie. Zamknięcie obiegu powietrza powoduje szybsze nagrzanie wnetrza.
Po jutrzejszym wypadzie do Krakowa będę wiedział więcej, czy nowe świece żarowe w grzałce się spisują czy jest jak było.
moim zdaniem wina leży po stornie przepustowości nagrzewnicy.
a jeszcze bardziej może się to dać we znaki jak auto jest sprowadzane z ciepłych regionów europy ponieważ tam często smigaja na wodzie bo im nic nie zamarza wiec kamień i syf skutecznie się odkłada tam gdzie jest najmniej pożądany.
przy mrozie juz tak jest że jak masz włączone ogrzewanie to nie jesteś w stanie zagrzać tak silnika aby sie włączył wentylator, tym bardziej w coraz nowszych konstrukcjach gdzie silniki osiągają coraz wyższą sprawność czyli coraz mniej jest tracone energii na ciepło.
a te podgrzewacze elektryczne to szły chyba na zimne kraje bo każe chyba tego nie ma _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.