Jacek po tygodniu po wizycie w serwisie na ul. działkowej w Warszawie, błędy powróciły. Zanim pojadę z powrotem to zrobiłem:
- wyjąłem nowy egr i wysłałem na reklamację,
- włożyłem stary, zaślepiłem i pojechałem na wyłączenie
- wyjąłem wtyczkę od egr i rozłożyłem ją, sprawdziłem i przygniotłem piny
Błędy od Esp/asr i auto handbrake nie znikają i pojawiają się od razu. Ciekawostką jest fakt, że po odłączeniu wtyczki dalej są błędy ale nie ma trybu awaryjnego (kontrolka ESP obok radia nie świeci się), po podłączeniu oprócz komunikatów o błędzie zapala się kontrolka esp obok radia.
- ostatni pomysł jaki przychodzi mi do głowy związany z zagranicznymi forum to czujnik stopu, zamówiłem po nr vin ma być w czwartek, tylko nie wiem czy jest pod pedałem czy gdzieś po stronie pasażera jak w c4.
Jeżeli nie pomoże ten czujnik to nie wiem co robić, po prostu odstawię go na działkową i niech dumają z kablami bo to wszystko stało się po wyjęciu aku. i egr.
Mówią szczerze chłopaki to jestem w ciężkim szoku.
Aha w nawiasie nawiążę że byłem na modyfikacji map auta i hamowni, mój 109 konny samochodzik miał 90, i ok. 240 niutonków teraz ma 143,5 i jakieś 350 niutonków i jest spoko za 1200zł.
Pozdrawiam i proszę o pomoc co robić z tym fantem.
Nie moge rozwiazac problemu komunikatow esp/asr system faulty oraz handbrake faulty. Na zdjeciu jest klema + zauwazylem uciety kabelek niebieski i poprowadzony bezposrednio do pompy abs, probowalem polaczyc go normalnie z ucietym ale bledy nie wnikaja. Mam zaslepiony egr i wylaczony. Brak bledow w ecu, wymienilem filtr paliwa bo czytalem na zagraniczych forum ze czasem to jest przyczyna, zamowilem tez czujnik stopu dzisiaj go wymienie ale watpie zeby zadzialalo. Macie jakies pomysly dlaczego ktos poprowadzil kabel prosto do pompy ?
wymiana czujnika nic nie dała jedynie po dociśnięciu go do końca wyłącza błąd auto handbrake i włącza abs ale to było też na starym czujniku. Macie jakieś pomysły ?
Temat podrazylem, sprdzilem u elektryka, jeden stwierdzil komp do wymiany, drugi znajomy rozebral cala skrzynke bezpiecznikow i sprawdzil gdzie odzie ten kabel od klemy. Szedl do modulu przy pompoe esp. Ktos odszedl prawdopodobnie pekniety przewod i podlaczyl. Reszta kabli przejzane i sa ok. Doszlimy do wniosku ze to pompa esp, zanazlem chce kupic ale jestem ciekawy czy kazda od c4 picasso moge podlaczyc a pozniej lexia zaprogramowac czy bedzie problem ? Jestem fachura z Warszawy z serwisu citroena na bemowie stwierdzil ze moze dzialaa nie musi bo nie wiadomo jaki tam uklad siedzi, albo bosch albo siemens i ze mkze byc problem. Co wy na to ? Znalazlem pompe o takich samych nr.
( Citroen C4 Picasso ) Problem ESP i ABS hamulec postojowy
bugija napisał:
Czesc,
Temat podrazylem, sprdzilem u elektryka, jeden stwierdzil komp do wymiany, drugi znajomy rozebral cala skrzynke bezpiecznikow i sprawdzil gdzie odzie ten kabel od klemy. Szedl do modulu przy pompoe esp. Ktos odszedl prawdopodobnie pekniety przewod i podlaczyl. Reszta kabli przejzane i sa ok. Doszlimy do wniosku ze to pompa esp, zanazlem chce kupic ale jestem ciekawy czy kazda od c4 picasso moge podlaczyc a pozniej lexia zaprogramowac czy bedzie problem ? Jestem fachura z Warszawy z serwisu citroena na bemowie stwierdzil ze moze dzialaa nie musi bo nie wiadomo jaki tam uklad siedzi, albo bosch albo siemens i ze mkze byc problem. Co wy na to ? Znalazlem pompe o takich samych nr.
Witam.
U mnie nawalił komputer od ABS. W następnej kolejności pojawiły się komunikaty:hamulec postojowy, FAP, skrzynia biegów(wybierała tylko 3 biegi) kierunkowskazy i cała choinka kontrolek. Brakowało tylko samodestrukcji. Naprawił mi to elektronik samochodowy z Zielonki pod Warszawą. Koszt na średnim poziomie, czas to jeden dzień diagnoza a drugi naprawa, jakość super. Bryczka jest jak nówka. Laughing
Niestety powiadomienia wlatują to spamu, dopiero się zorientowałem że Lucyfan odpowiedział. Napisałeś że naprawił ? tzn nie musiałeś kupować dopasowywać itp żadnej pompy w raz z komputerem ? Masz może jakieś namiary na tego elektryka na priv ?
Ostatnio po przejechaniu kilkuset metrów zapala mi się SERVICE (wcześniej zapalało sie czasami), komunikat "Handbreak Faulty", "ESP/ASR faulty" .... auto jeździ normalnie.
Co do EGR, to jakiś czas temu był czyszczony.
Czy dobrze kojarzę problem?
Panie Jacku proszę o pomoc _________________ Mariusz
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2006
VIN: VF7UA9HZH45007794
to że był czyszczony nie oznacza że jest sprawny ( zaciera się łożysko w silniczku i czyszczenie samego motylka-zaworu nic nie daje) najlepiej byłoby zrobić test lexią/diagboxem - sprawdzic wychylenie zaworu podczas jazdy lub odczytać błedy....bedzie wyrzucal bład błednego ustawienia zaworu w pozycjach krańcowych ...musiałbym poszukac numerkow błedów
Właśnie wróciłem od elektryka, który na szybko sprawdził błędy podłączając komputer..
Było kilka błędów od EGRa
Po wykasowaniu błędów i odpaleniu ponownym od razu wyskoczył błąd:
"Zawór recyrkulacji spalin - błędne połozenia" NIESTETY NIE ZAPISAŁEM NUMERU BŁĘDU
Tyle wiem dzisiaj...
Umówiłem sie na 3 czerwca na naprawę,... ale jeśli to EGR to bym go wymienił.
Czy mógłbym prosić o sprawdzenie po VIN jaki zawór powinieniem szukać?
VIN: VF7UA9HZH45007794
W grudniu też małem jakieś błędy od EGR, ale nie było wyświetlanych komunikatów i palących sie kontrolek.
Dałem do czyszczenia
Tu te błędy z grudnia:
P0409 - Usterka trwała, Sygnał położenia elektrycznego zawory EGR. Zawór sklejony podczas uczenia
P0489 - Usterka przemijająca, Sygnał położenia elektrycznego zawory EGR. Otwarcie zaworu zbyt długie
P0490 - Usterka przemijająca, Sygnał położenia elektrycznego zawory EGR. Otwarcie zaworu zbyt małe _________________ Mariusz
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 2006
VIN: VF7UA9HZH45007794
Tak to te błedy...dodam jeszcze że gdy będziesz montował nowy zawór lekko podegnij styki we wtyczce wciskanej na zawór - brak styku to czesta usterka - wada wtyczki niestety
tak jak wspomniałem to zachowanie i sypanie błedami po wszystkich systemach może zrobić burzę z mózgu, serwisy robia z ludzi durniów wymieniając pompy abs-u, kombinacje a sprawa jest prozaiczna.....
Ja wyginałem, wymieniałem blaszki itp. niestety d..pa. Auto Handbrake Faulty, ASR/ESP system faulty miałem już tego po dziury w nosie. Odpiąłem wtyczkę od egr, bo inaczej SERVICE i jedzie tylko do 2tyś.obr, zaślepiłem go, fachowcy wyłączyli po przez zmianę "numerków" w mapach. Błędy na desce są, a po podpięciu do czegokolwiek od lexii po ELM błędów niema. Nie działa co prawda wspomaganie przy ruszaniu pod górę, ale ESP ASR działa bo sprawdzałem na wolnej drodze.
Wydaje mi się, że siedzi sterownik od ABS/ESP/ASR pod prawym światłem taka skrzyneczka w skajowej obudowie. Może ten fachura z Zielonki ogarnie mi to za ludzkie pieniądze, tak jak pisał LUCYFAN.
Ja wyginałem, wymieniałem blaszki itp. niestety d..pa. Auto Handbrake Faulty, ASR/ESP system faulty miałem już tego po dziury w nosie. Odpiąłem wtyczkę od egr, bo inaczej SERVICE i jedzie tylko do 2tyś.obr, zaślepiłem go, fachowcy wyłączyli po przez zmianę "numerków" w mapach. Błędy na desce są, a po podpięciu do czegokolwiek od lexii po ELM błędów niema. Nie działa co prawda wspomaganie przy ruszaniu pod górę, ale ESP ASR działa bo sprawdzałem na wolnej drodze.
Wydaje mi się, że siedzi sterownik od ABS/ESP/ASR pod prawym światłem taka skrzyneczka w skajowej obudowie. Może ten fachura z Zielonki ogarnie mi to za ludzkie pieniądze, tak jak pisał LUCYFAN.
Pozdro
Uff... jak dobrze że w benzynie nie ma tych EGR-ów, FAP-ów ect:) No i tej mocy/momentu obrotowego co w Dieslu też nie:) _________________ Timothy
Jak to nie ma ? na pewno masz diesla 2006 - 2009 roku ? gdzie podłączyli wtyczkę od EGR ? czy wisi tak jak u mnie ? tylko od egr idzie wąż i chłodniczka, ale to pewnie też wyjęli i zaślepili obok wlotu do silnika To znaczy, że masz wyłączony ale czy dobrze, że bez egr i z wyłączoną wtyczką ? Jeżeli nie ma błędów w komunikacji to spoko i gratuluje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.