Czujnik zanieczyszczenia jest przeważnie przed filtrem powietrza czyli przed wlotem powietrza do całego systemu wentylacji. Najciekawsze jest to, że takiej części po prostu nie ma na service.citroen.com. Choć dodam, że mikrofonu fabrycznego do C5 mk2 tam też nie ma, a ludzie posiadali BT fabryczny z fabrycznym mikrofonem...
Bieszczad napisał:
tłumacząc dosłownie komunikat który podałeś " Automatyczna kontrola na wlocie powietrza" nie musi oznaczać że jest ten czujnik. Nie bierze pod uwagę spalin , wilgotności itp ( tak mi się przynajmniej wydaje). Przykładowe działanie sytemu auto polega na tym ( tak miałem w maździe 6 bez czujnika czystości powietrza) że dajesz w upał 18 stopni i wciskasz auto odnośnie klimatyzacji. Wtedy obieg zamyka się sam po to by nie pobierać powietrza z zewnątrz i jak najszybciej schłodzić do zadanej temperatury. Kiedy zostanie ona uzyskana to obieg się otwiera po to żeby się nie kisić we własnym zapachu . I to samo jest w drugą stronę tj. w mrozy zamyka po to by nie pobierać z zewnątrz mroźnego powietrza ale obracać tym cieplejszym. po uzyskaniu temp. otwiera obieg. I TYLKO NA TYM polega jego automatyczność. Gdyby jednak szyba zaczęła z różnych względów parować to wtedy możesz wymusić otwarcie obiegu a przycisk auto na klimatyzacji wyłączy się z racji zmiany parametru ręcznie. Reasumując można mieć w samochodzie tryb auto bez czujnika ale czujnik bez auto już nie ponieważ jest on dodatkową funkcją tego systemu a nie integralnym elementem.
Dokładnie tak. Wilgotność jest brana pod uwagę jeśli występuje czujnik wilgotności. W instrukcji do C5 mk2 jest napisane, że czujnik koło schowka to czujnik temperatury i wilgotności. Wynika z tego, że to standard. Dalej jest napisane, że ten właśnie czujnik odpowiada za uniknięcie zaparowania szyb w pojeździe. Dzięki niemu tryb AUTO otwiera i zamyka obieg tak, aby nigdy nie dopuścić do tego zaparowania szyb. Wszystko się zgadza co do tej pory zostało przez nas napisane.
Rzecz w tym że przeciwdziałanie parowaniu szyby to wyłącznie obieg otwarty. Ponadto w każdy samochodzie wskazana jest jazda z otwartym obiegiem. Nie neguję absolutnie istnienia czujnika wilgotności. Zastanawia mnie tylko co zrobi ta cała automatyka kiedy wydarzą się następujące warunki : Jedziemy za kopcącym kamazem ( nie tym z konowoju ) , jednocześnie pada deszcz powodując parowanie szyb. System otwiera obieg żeby przeciwdziałać parowaniu szyby, ale wtedy spaliny z kamaza wpadają do samochodu. Wtedy czujnik czystości powietrza zamyka obieg. Ale zaczynają parować szyby, wtedy .... Na co postawi nasz citroen, na widoczność kosztem uduszenia ludzi w pojeździe , czy też postanowi uratować ich przed uduszeniem narażając na brak widoczności ?? . Oczywiście nieco ironizuję, ale sam zastanawiam się jak to wszystko można pogodzić .
Rzecz w tym że przeciwdziałanie parowaniu szyby to wyłącznie obieg otwarty. Ponadto w każdy samochodzie wskazana jest jazda z otwartym obiegiem. Nie neguję absolutnie istnienia czujnika wilgotności. Zastanawia mnie tylko co zrobi ta cała automatyka kiedy wydarzą się następujące warunki : Jedziemy za kopcącym kamazem ( nie tym z konowoju ) , jednocześnie pada deszcz powodując parowanie szyb. System otwiera obieg żeby przeciwdziałać parowaniu szyby, ale wtedy spaliny z kamaza wpadają do samochodu. Wtedy czujnik czystości powietrza zamyka obieg. Ale zaczynają parować szyby, wtedy .... Na co postawi nasz citroen, na widoczność kosztem uduszenia ludzi w pojeździe , czy też postanowi uratować ich przed uduszeniem narażając na brak widoczności ?? . Oczywiście nieco ironizuję, ale sam zastanawiam się jak to wszystko można pogodzić .
Bardzo logiczne wnioski Ewidentnie w teorii występuje tu pewien konflikt. Natomiast w praktyce z pewnością któraś funkcja ma priorytet lub jakaś inna procedura jest stosowana, np. cykliczne otwieranie na krótki czas (z jednoczesnym przełączeniem na intensywny nadmuch na szyby) i zamykanie (z przełączeniem na normalne kierunki nadmuchu) by minimalizować (choć nie całkowicie eliminować) oba. Odczyt z obu czujników jest równoległy, więc system wie, że JEDNOCZEŚNIE parują szyby i leci trujący syf, i pewnie twórcy tej klimy jakoś to rozwiązali skoro są np. 407-ki z oboma typami czujników.
Poza tym, przecież są auta (i to większość) tylko z jednym z tych czujników, lub bez żadnego. Samochód tylko z czujnikiem wigotności w ogóle nie wie że jedziesz za kamazem i z radością zaciąga ten syf póki sam coś z tym nie zrobisz, a samochód tylko z czujnikiem zanieczyszczenia nie wie, że szyby parują (no chyba że jest taki inteligentny że z czujnika deszczu na szybie odczytuje że pada deszcz i zakłada że jest to sytuacja sprzyjająca parowaniu szyb - ciekawe czy konstruktorzy klimy o tym pomyśleli). Więc takie auta z jednym (lub żadnym) czujnikiem w ogóle nie "troszczą się" o takie rzeczy i jeśli kierowca manualnie się nie przełączy na odpowiedni tryb to będzie miał dokładnie to samo. Ergo, gorzej Ci taka klima z oboma czujnikami na pewno nie zrobi niż taka bez czujników, co najwyżej w OBU przypadkach będziesz musiał w takiej SKRAJNEJ sytuacji interweniować ręcznie tzn. wymusić odpowieni tryb obiegu powietrza. Bo producenci aut chyba jednak optymistycznie zakładają, że za kółkiem siedzi osoba z mózgiem, która jednak sama też reaguje na bodźce zapachowe czy wzrokowe i nie da się otruć spalinami albo nie rozbije się o drzewo z powodu zaparowanych szyb tylko dlatego że klima się nie przełączyła
No i oczywiście taka sytuacja że jednocześnie są deszcz i spaliny to jest jednak rzadkość, a w zdecydowanej większości przypadków system z oboma czujnikami będzie jednak wygodniejszy niż bez czujników.
A tak na marginesie, jeśli pada deszcz to spaliny (i wszelkie inne smrody) dużo gorzej się rozchodzą bo kondensują się w dużej wilgoci i padających kroplach i spora część ląduje na ziemi, więc w czasie deszczu problem spalin w powietrzu zdecydowanie maleje.
Raynor napisał:
Czujnik zanieczyszczenia jest przeważnie przed filtrem powietrza czyli przed wlotem powietrza do całego systemu wentylacji.
Co niekoniecznie musi być logicznym rozwiązaniem, zależy jak na to spojrzeć. Bo przecież kierowcę interesuje to czy W KABINIE ma zdrowe powietrze, a nie czy na zewnątrz - bo na to i tak nic nie poradzi. W samochodach z dobrymi gęstymi filtrami Premium (np. z aktywowanym węglem, antyalergicznymi HEPA itp) sam filtr potrafi zatrzymać dużą część zanieczyszczeń, więc bardziej logiczne byłoby sprawdzanie jakości powietrza już ZA filtrem, w samej kabinie.
Poza tym, czujnik umieszczony w kabinie pozwoli też monitorować oczyszczanie powietrza już PO zakmnięciu dolotu z zewnątrz: system wykrywa że zaciąga syf więc zamyka dolot a następnie cyrkuluje powietrze wewnątrz przez filtr kabinowy i na bieżąco sprawdza o ile jakość powietrza się poprawia (ile syfu zostaje w filtrze) odpowiednio stopniowo zmniejszając szybkość cyrkulacji. To jest możliwe tylko jeśli czujnik jest w środku....
To nawet z punktu BEZPIECZEŃSTWA może być znacznie rozsądniejsze, bo jak taki czujnik byłby w kabinie i wykrył bardzo duże stężenie spalin to natychmiast wymusiłby otwarcie kanałów i zaciąganie powietrza z zewnątrz. Bo przecież może być tak (i często jest!), że kierowca z opóźnieniem zareaguje na smród i zamknie dopływ z zewnątrz (wymusi wewnętrzną cyrkulację a więc wyłączy tryb AUTO!) żeby dalej nie zaciągać smrodu - ale kabina już jest wypełniona tym syfem, w międzyczasie wyjedzie z tej chmury czadu a dopływ powietrza już zapomni otworzyć i dalej będzie to wdychać przez następne 50 km aż sobie przypomni, a ponieważ tryb AUTO jest wyłączony to zewnętrzny czujnik i tak nie zareaguje na polepszenie się jakości powietrza na zewnątrz i nie otworzy kanałów automatycznie. Natomiast czujnik w kabinie mógłby mieć ustawiony pewien próg bezpieczeństwa przy którym wymuszałby otwarcie dolotu.
Raynor napisał:
Najciekawsze jest to, że takiej części po prostu nie ma na service.citroen.com. Choć dodam, że mikrofonu fabrycznego do C5 mk2 tam też nie ma, a ludzie posiadali BT fabryczny z fabrycznym mikrofonem...
Zajrzyj do Twojego wątku o module Bluetooth - podałem tam link do bardzo dokładnego opisu jak zamontować fabryczny moduł BT ze zdjęciami i schematami - wszystko jest krok po kroku - wszystkie części, jak się podpiąć do BSI, RD4, jak podłączyć mikrofon itp.
Raynor napisał:
W instrukcji do C5 mk2 jest napisane, że czujnik koło schowka to czujnik temperatury i wilgotności. Wynika z tego, że to standard. Dalej jest napisane, że ten właśnie czujnik odpowiada za uniknięcie zaparowania szyb w pojeździe.
Tylko że właśnie sprawdziłem i u mnie również - jak u tego człowieka do którego postu na angielskim forum podałem link - odczyt też jest 32768%. Facet musiał wymienić czujnik (który był cały zatkany brudem i skorodowany) żeby znów uzyskać poprawny odczyt rzędu 28%. Wychodzi więc na to, że te czujniki mają bardzo małą żywotność i w większości aut w tym wieku już nie odczytują poprawnie wilgotności - i może dlatego nie można zaobserwować żadnych efektów działania tego trybu "Automatic check on air intake".
Sprawdźcie więc w Lexii czy Wy macie normalne odczyty, bo jeśli też macie 32768% to czujnik do wymiany (albo przynajmniej do czyszczenia). Moja C5 ma taki mały przebieg (58000) i eksploatowana jest z taką dbałością i garażowana w suchym ogrzewanym garażu, że to aż WSTYD że ten czujnik już sfiksował, musi być arcydelikatny.
No więc tak. Przekopałem trochę netu w poszukiwaniu danych i tak. Czujnik zanieczyszczenia powietrza w układzie klimatyzacji ma C5 mk3. Chwali się sam Citroen w swoim prospektach jak i można to przeczytać w paru testach tego modelu. C5 mk2 raczej nie posiada. Co do czujnika wilgotności, to ja mam np. tak:
https://imageshack.com/i/ex7cgAOBj
Czujnik zanieczyszczenia powietrza w układzie klimatyzacji ma C5 mk3. Chwali się sam Citroen w swoim prospektach jak i można to przeczytać w paru testach tego modelu. C5 mk2 raczej nie posiada. Co do czujnika wilgotności, to ja mam np. tak:
https://imageshack.com/i/ex7cgAOBj
No więc i ja wiem już sporo więcej. Dziś miałem okazję podpiąć autko i posprawdzać różne rzeczy:
Po pierwsze, to był fałszywy alarm i czujnik wilgotności u mnie działa normalnie (hurra!!). Okazuje się, że to idiotyczne 32768% pokazuje tylko jeśli Economy mode jest aktywny.... Wystarczyło na chwilę odpalić silnik, Economy mode się wyłączył i od razu się pojawił normalny odczyt (64%). Zresztą to samo było ze wszystkimi innymi czujnikami - oba czujniki nasłonecznienia też pokazywały 32768% gdy Economy mode był aktywny, a po jego wyłączeniu od razu przeskoczyły na 1% (bo to było w słabo oświetlonym pomieszczeniu).
Więc wygląda na to, że ten Anglik, który wymienił czujnik na nowy ze względu na wskazanie 32768% wywalił do kosza dobry czujnik - widocznie miał pecha bo jak sprawdzał stary to aktywny był Economy mode, a jak wsadził nowy to Economy mode był nieaktywny więc dostał dobry odczyt Zresztą to samo było ze mną - już go miałem wydłubywać i czyścić
Zaś co do czujnika zanieczyszczeń..... w konfiguracji BSI mojej C5 II JEST opcja Obecność czujnika zanieczyszczeń (a po przestawieniu na język angielski: "Pollution sensor present") - ustawiona jest na "Nie", ale możliwe jest ustawienie "Tak". A więc BSI nawet w C5 II obsługuje ten czujnik:
Reasumując, wilgotność w trybie automatycznym w C5 II na pewno jest brana pod uwagę, bo czujnik jest i działa. Mam teraz ten tryb "Automatic check on air intake" na stałe włączony więc będę dalej monitorował czy jakoś inaczej to działa. Fakt że już dwa razy jechałem w czasie niewielkiego deszczu i zaparowania ani śladu, a wcześniej chyba w takich sytuacjach musiałem wymusić tryb usuwania zaparowania przedniej szyby. Ale sprawdzę jeszcze przy większych opadach.
Natomiast z tym czujnikiem zanieczyszczeń... mógłbym nawet spróbować go dołożyć bo pewnie groszowa sprawa, o ile da się go kupić gdzieś na Allegro. Muszę poszukać w service.citroen.com gdzie to jest w C5 III, jaki to numer części i czy da się go w miarę łatwo wpiąć.
EDYCJA: Już znalazłem. Część nr 6436 92, jakaś mało popularna bo w Google nie wyskakują żadne wyniki. Wg dokumentacji na citroen.service.com niestety ten czujnik jest montowany NA WLOCIE powietrza do klimy w samym klimatyzatorze. Pytanie brzmi czy klima w C5 w ogóle ma jakieś złącze do tego czujnika.
P.S. Jaką masz wersję sterownika klimy pokazywaną w Indentyfikacji? U mnie jest DAV 96.475.264.80, wersja oprogramowania 16.05.
Zaś co do czujnika zanieczyszczeń..... w konfiguracji BSI mojej C5 II JEST opcja Obecność czujnika zanieczyszczeń (a po przestawieniu na język angielski: "Pollution sensor present") - ustawiona jest na "Nie", ale możliwe jest ustawienie "Tak". A więc BSI nawet w C5 II obsługuje ten czujnik:
Nie wiem czy posiadasz dostęp do materiałów do telekodowania kalkulatorów, ale tam przy wielu urządzeniach montowanych w C5 jest podawana opcja wyboru (co można wybrać) lub "Nie dozwolone" co oznacza, że nie można zmienić danego ustawienia nawet jeśli niby jest taka możliwość. Może tutaj też byłaby taka adnotacja. Sprawdzę u siebie to samo okienko, które wkleiłeś.
hedgehog napisał:
EDYCJA: Już znalazłem. Część nr 6436 92, jakaś mało popularna bo w Google nie wyskakują żadne wyniki. Wg dokumentacji na citroen.service.com niestety ten czujnik jest montowany NA WLOCIE powietrza do klimy w samym klimatyzatorze. Pytanie brzmi czy klima w C5 w ogóle ma jakieś złącze do tego czujnika.
Tak jak pisałem Ten czujnik przeważnie (jak nie zawsze) jest na wlocie powietrza do układu wentylacji. Dlaczego tam? Bo musi być przed filtrem powietrza aby ustalić poziom zanieczyszczenia. To, że powietrze przejdzie przez filtr, nawet węglowy, nie oznacza, że do kabiny dotrze już bez zanieczyszczeń. Nie będę rozpisywał jego zasady działania, ale ustala on stopień zanieczyszczenia i uaktywnia dany poziom swojego działania dając na wyjściu odpowiednio długi impuls. To cyfrowy czujnik, bez oscyloskopu ani rusz. Instalacja od niego powinna iść do centralki klimatyzacji. Jeśli nie ma tam żadnej wtyczki, to wniosek prosty - w mk2 poskąpili tego czujnika.
hedgehog napisał:
P.S. Jaką masz wersję sterownika klimy pokazywaną w Indentyfikacji? U mnie jest DAV 96.475.264.80, wersja oprogramowania 16.05.
To musiałbym odczytać. Nie zapisywałem takim danych. Przy okazji sprawdzę.
Może to, co miałem w Lybrze. Dodatkowa elektryczna nagrzewnica, która po włączeniu ogrzewania zimą pierwsza ogrzewa powietrze. Ja miałem składającą się z 3 grzałek uruchamianych w zależności od potrzeb. Sterowana przez centralkę klimatyzacji i uzależniona od poziomu naładowania akumulatora. Dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez płyn chłodzący jest wyłączana i ciepło już jest z konwencjonalnej nagrzewnicy. Nie mylić z webasto!
PS. No chyba, że jak to w Citroenie, to akurat jest webasto. Musi się wypowiedzieć hedgehog czy je ma.
Też myślę że chodzi tu o dodatkową grzałkę elektryczną która na zasadzie "farelki" ogrzewa wnętrze. Teraz jak jest chłodniej to wystarczy przejechać 100 metrów a już zaczyna lecieć lekko ciepłe powietrze, a na pewno nie pochodzi ono z ogrzanego czynnika chłodniczego . To chyba takie coś http://allegro.pl/citroen-c6-c5-iii-grzalka-podgrzewacz-nagrzewnicy-i4492208073.html
Nie wiem czy posiadasz dostęp do materiałów do telekodowania kalkulatorów, ale tam przy wielu urządzeniach montowanych w C5 jest podawana opcja wyboru (co można wybrać) lub "Nie dozwolone" co oznacza, że nie można zmienić danego ustawienia nawet jeśli niby jest taka możliwość. Może tutaj też byłaby taka adnotacja. Sprawdzę u siebie to samo okienko, które wkleiłeś.
Pewnie jest jakiś Info'Diag od konfigurowania BSI w C5 II - tam jest właśnie każda opcja rozpisana. Trzeba będzie poszperać po Internecie. Tak od ręki to tylko ten od C5 X7 i od C5 I wyskakuje a od C5 II jak na złość nie.
Raynor napisał:
Dlaczego tam? Bo musi być przed filtrem powietrza aby ustalić poziom zanieczyszczenia. To, że powietrze przejdzie przez filtr, nawet węglowy, nie oznacza, że do kabiny dotrze już bez zanieczyszczeń.
Fakt, nie oznacza. Ale jeśli jednak dojdzie już bez zanieczyszczeń i taki czujnik w kabinie to wykryje to OK, będzie wpuszczał dalej. A jeśli dojdzie z zanieczyszczeniami to też taki czujnik wewnętrzny je wykryje i zamknie...
Przejdzie przez filtr czy nie, kierowcę interesuje to czym faktycznie oddycha, więc to czym oddycha powinno być monitorowane tam GDZIE oddycha, SZCZEGÓLNIE ŻE NAWIEW NIE JEST JEDYNYM ŹRÓDŁEM POWIETRZA W KABINIE - wystarczy uchylone okno (które kierowca zamknie dopiero jak poczuje spaliny - których juz trochę wleci) i już taki zewn. czujnik nie będzie miał zielonego pojęcia że w kabinie jest jeden wielki syf, i jeszcze zamknie kierowcy dolot i będzie cyrkulował ten smród w kabinie aż kierowca zaczadzieje...
Ja mam w domu filtr RO (odwróconej osmozy) i jakość wody mierzę ZA filtrem, bo co mnie obchodzi jaka jest woda na wejściu - dla mnie ważne jaka z niego wychodzi, tzn. co piję. Na wejściu sprawdzam tylko raz na pół roku, tylko po to żeby porównać z tym co na wyjściu i wiedzieć w jakim stopniu filtr usuwa, a więc czy membrana RO nie potrzebuje wymiany....
Czujnik na zewnątrz to bardzo prymitywne rozwiązanie, bo on jedynie zamyka dolot i to wszystko - nic więcej nie wie, a to że być może w kabinie i tak jest syf (bo np. wleciał oknem) to juz go nie obchodzi. Natomiast gdyby czujnik był w środku, to oprócz zamknięcia dolotu mógłby dodatkowo monitorować faktyczną jakość powietrza, i np. z odpowiednią prędkością cyrkulować powietrze przez kabinowy filtr HEPA by je dodatkowo oczyścić. Albo wymusić uchylenie okien gdyby wykrył że ilość dwutlenku węgla zagraża bezpieczeństwu kierowcy.
Nie mówiąc już o tym, że czujnik wewnątrz mógłby też być dobry dla palaczy - zajarałby taki faję, czujnik by wykrył dym i odpowiednio dostosował wentylację, żeby ten smród z auta na bieżąco wydmuchiwać - całkiem praktyczne zastosowanie.
Ja od paru lat nie palę, ale kiedyś jak paliłem 2 paczki dziennie to kupiłem taki domowy filtr powietrza Zeptera z jonizatorem i czujnikiem jakości powietrza regulującym prędkość i sposób filtrowania (nawet na kurz i zapachy reagował skurczybyk) - można było przy nim paczkę wypalić w 10 osób na raz, wszystko wciągnął i oczyścił (ma chyba z 5 rodzajów filtrów, w tym węglowy, i wentylator jak na chłodnicy w C5) - ktoś niepalący wchodził 5 minut później i nie czuł że było palone.
Zobaczycie że niedługo tak będzie w autach - w drugiej generacji systemu
Raynor napisał:
Instalacja od niego powinna iść do centralki klimatyzacji. Jeśli nie ma tam żadnej wtyczki, to wniosek prosty - w mk2 poskąpili tego czujnika.
Pytanie tylko czy brakuje samego kabelka i czujnika czy czegoś więcej. Bo o ile pamiętam w najwyższych wersjach 407 (z tą samą klimą i tym samym BSI) była opcja z czujnikiem zanieczyszczenia. Więc może wystarczy kabelek z czujnikiem.
Ale przy lokalizacji na wlocie, a więc takim działaniu jak napisałem wyżej, już mi w zasadzie odeszła ochota na ten czujnik - znacznie pożyteczniejszy jest ten od wilgoci (który nota bene jest w środku a nie na zewnątrz - a przecież mógłby mierzyć wilgotność na zewnątrz jak ten od zanieczyszczeń i na tej podstawie GDYBAĆ że w środku ZAPEWNE szyby parują ).
Raynor napisał:
To musiałbym odczytać. Nie zapisywałem takim danych. Przy okazji sprawdzę.
Z góry dziękuję.
Cytat:
PS. No chyba, że jak to w Citroenie, to akurat jest webasto. Musi się wypowiedzieć hedgehog czy je ma.
Macie Panowie rację - to jest grzałka, nie webasto. Chodzi to tylko w czasie jazdy, nie na postoju. Kawał druta (albo płytki metalowej) o odpowiednej oporności jak kiedyś grzałka do wody co się ją do szklanki wkładało - idzie przez to prąd i to się rozgrzewa. Tak jak napisał Raynor, grzeje do czasu rozgrzania się silnika, potem się wyłącza jak już klima sama daje radę. Webasto też Citroen montuje, ale chyba na indywidualne zamówienie.
Ale dobrze że to jest - zaczęli to montować chyba gdzieś w 2006 roku. Wcześniej można było w dieslu zamarznąć zanim zaczął grzać, a dzięki temu przesiadając się w 2007 r. z C5 II 2.0 benzyna (który rozgrzewał się w parę minut) na 2.0 HDI w zasadzie nie odczułem różnicy w szybkości nagrzewania kabiny w zimie... Pamiętam że jak zamawiałem tę C5 (uprzedzony przez znajomych z dieslami że w zimie to bida) to nawet pytałem dealera o webasto, ale szef serwisu mi powiedział że nie trzeba bo teraz dodatkowe ogrzewanie jest w dieslach w standardzie.
Dodatkowa grzałka w nagrzewnicy była montowana już w C5 MK1 czyli od około 2001r. przy silnikach HDI, była chyba nawet w Xantii.
Nie mogę polemizować bo cała moja wiedza w tym zakresie opiera się na tym co - jak napisałem - powiedział mi szef ASO Citroen. Jeśli się mijał z prawdą to przykre.
P.S. Jaką masz wersję sterownika klimy pokazywaną w Indentyfikacji? U mnie jest DAV 96.475.264.80, wersja oprogramowania 16.05.
Dokładnie to samo. Dzisiaj sprawdzałem
PS. W którym miejscu jest zakładka klimatyzacji z tym czujnikiem zanieczyszczenia i grzałką elektryczną, którą wkleiłeś jako zrzut ekranu? Szukałem tego zakładki i nigdzie jej nie mam. Wchodziłem w klimatyzację na wszystkie sposoby... Możesz podać ścieżkę po kolei aby się tam dostać? Z góry dziękuję
P.S. Jaką masz wersję sterownika klimy pokazywaną w Indentyfikacji? U mnie jest DAV 96.475.264.80, wersja oprogramowania 16.05.
Dokładnie to samo. Dzisiaj sprawdzałem
Dzięki!
Raynor napisał:
PS. W którym miejscu jest zakładka klimatyzacji z tym czujnikiem zanieczyszczenia i grzałką elektryczną, którą wkleiłeś jako zrzut ekranu? Szukałem tego zakładki i nigdzie jej nie mam. Wchodziłem w klimatyzację na wszystkie sposoby... Możesz podać ścieżkę po kolei aby się tam dostać? Z góry dziękuję
To jest w BSI (w ustawieniach Klimatyzacja - Ogrzewanie kabiny) a nie w ECU klimatyzacji.
Zaciekawił mnie ten post muszę jednak pogrzebać w lexii głębiej a ten czujnik zanieczyszczeń gdzie dokładniej jest i jaki ma symbol bo trzeba by może podmienić z 407
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.