Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Nie 24 Sie 2014, 13:39
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Zaczyna się ciekawie Smile

Czujnik zanieczyszczenia jest przeważnie przed filtrem powietrza czyli przed wlotem powietrza do całego systemu wentylacji. Najciekawsze jest to, że takiej części po prostu nie ma na service.citroen.com. Choć dodam, że mikrofonu fabrycznego do C5 mk2 tam też nie ma, a ludzie posiadali BT fabryczny z fabrycznym mikrofonem...

Bieszczad napisał:
tłumacząc dosłownie komunikat który podałeś " Automatyczna kontrola na wlocie powietrza" nie musi oznaczać że jest ten czujnik. Nie bierze pod uwagę spalin , wilgotności itp ( tak mi się przynajmniej wydaje). Przykładowe działanie sytemu auto polega na tym ( tak miałem w maździe 6 bez czujnika czystości powietrza) że dajesz w upał 18 stopni i wciskasz auto odnośnie klimatyzacji. Wtedy obieg zamyka się sam po to by nie pobierać powietrza z zewnątrz i jak najszybciej schłodzić do zadanej temperatury. Kiedy zostanie ona uzyskana to obieg się otwiera po to żeby się nie kisić we własnym zapachu Smile. I to samo jest w drugą stronę tj. w mrozy zamyka po to by nie pobierać z zewnątrz mroźnego powietrza ale obracać tym cieplejszym. po uzyskaniu temp. otwiera obieg. I TYLKO NA TYM polega jego automatyczność. Gdyby jednak szyba zaczęła z różnych względów parować to wtedy możesz wymusić otwarcie obiegu a przycisk auto na klimatyzacji wyłączy się z racji zmiany parametru ręcznie. Reasumując można mieć w samochodzie tryb auto bez czujnika ale czujnik bez auto już nie ponieważ jest on dodatkową funkcją tego systemu a nie integralnym elementem.


Dokładnie tak. Wilgotność jest brana pod uwagę jeśli występuje czujnik wilgotności. W instrukcji do C5 mk2 jest napisane, że czujnik koło schowka to czujnik temperatury i wilgotności. Wynika z tego, że to standard. Dalej jest napisane, że ten właśnie czujnik odpowiada za uniknięcie zaparowania szyb w pojeździe. Dzięki niemu tryb AUTO otwiera i zamyka obieg tak, aby nigdy nie dopuścić do tego zaparowania szyb. Wszystko się zgadza co do tej pory zostało przez nas napisane.
Powrót do góry
Bieszczad

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 125
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl
Posiadane auto: citroen c5 X7 sedan exclusive
Piwa: 7/0
Wysłany: Nie 24 Sie 2014, 15:31
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Rzecz w tym że przeciwdziałanie parowaniu szyby to wyłącznie obieg otwarty. Ponadto w każdy samochodzie wskazana jest jazda z otwartym obiegiem. Nie neguję absolutnie istnienia czujnika wilgotności. Zastanawia mnie tylko co zrobi ta cała automatyka kiedy wydarzą się następujące warunki : Jedziemy za kopcącym kamazem ( nie tym z konowoju Smile ) , jednocześnie pada deszcz powodując parowanie szyb. System otwiera obieg żeby przeciwdziałać parowaniu szyby, ale wtedy spaliny z kamaza wpadają do samochodu. Wtedy czujnik czystości powietrza zamyka obieg. Ale zaczynają parować szyby, wtedy .... Na co postawi nasz citroen, na widoczność kosztem uduszenia ludzi w pojeździe , czy też postanowi uratować ich przed uduszeniem narażając na brak widoczności ?? Smile . Oczywiście nieco ironizuję, ale sam zastanawiam się jak to wszystko można pogodzić .
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Nie 24 Sie 2014, 17:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Bieszczad napisał:
Rzecz w tym że przeciwdziałanie parowaniu szyby to wyłącznie obieg otwarty. Ponadto w każdy samochodzie wskazana jest jazda z otwartym obiegiem. Nie neguję absolutnie istnienia czujnika wilgotności. Zastanawia mnie tylko co zrobi ta cała automatyka kiedy wydarzą się następujące warunki : Jedziemy za kopcącym kamazem ( nie tym z konowoju Smile ) , jednocześnie pada deszcz powodując parowanie szyb. System otwiera obieg żeby przeciwdziałać parowaniu szyby, ale wtedy spaliny z kamaza wpadają do samochodu. Wtedy czujnik czystości powietrza zamyka obieg. Ale zaczynają parować szyby, wtedy .... Na co postawi nasz citroen, na widoczność kosztem uduszenia ludzi w pojeździe , czy też postanowi uratować ich przed uduszeniem narażając na brak widoczności ?? Smile . Oczywiście nieco ironizuję, ale sam zastanawiam się jak to wszystko można pogodzić .

Bardzo logiczne wnioski Very Happy Ewidentnie w teorii występuje tu pewien konflikt. Natomiast w praktyce z pewnością któraś funkcja ma priorytet lub jakaś inna procedura jest stosowana, np. cykliczne otwieranie na krótki czas (z jednoczesnym przełączeniem na intensywny nadmuch na szyby) i zamykanie (z przełączeniem na normalne kierunki nadmuchu) by minimalizować (choć nie całkowicie eliminować) oba. Odczyt z obu czujników jest równoległy, więc system wie, że JEDNOCZEŚNIE parują szyby i leci trujący syf, i pewnie twórcy tej klimy jakoś to rozwiązali skoro są np. 407-ki z oboma typami czujników.

Poza tym, przecież są auta (i to większość) tylko z jednym z tych czujników, lub bez żadnego. Samochód tylko z czujnikiem wigotności w ogóle nie wie że jedziesz za kamazem Wink i z radością zaciąga ten syf póki sam coś z tym nie zrobisz, a samochód tylko z czujnikiem zanieczyszczenia nie wie, że szyby parują (no chyba że jest taki inteligentny że z czujnika deszczu na szybie odczytuje że pada deszcz i zakłada że jest to sytuacja sprzyjająca parowaniu szyb - ciekawe czy konstruktorzy klimy o tym pomyśleli). Więc takie auta z jednym (lub żadnym) czujnikiem w ogóle nie "troszczą się" o takie rzeczy i jeśli kierowca manualnie się nie przełączy na odpowiedni tryb to będzie miał dokładnie to samo. Ergo, gorzej Ci taka klima z oboma czujnikami na pewno nie zrobi niż taka bez czujników, co najwyżej w OBU przypadkach będziesz musiał w takiej SKRAJNEJ sytuacji interweniować ręcznie tzn. wymusić odpowieni tryb obiegu powietrza. Bo producenci aut chyba jednak optymistycznie zakładają, że za kółkiem siedzi osoba z mózgiem, która jednak sama też reaguje na bodźce zapachowe czy wzrokowe i nie da się otruć spalinami albo nie rozbije się o drzewo z powodu zaparowanych szyb tylko dlatego że klima się nie przełączyła Smile

No i oczywiście taka sytuacja że jednocześnie są deszcz i spaliny to jest jednak rzadkość, a w zdecydowanej większości przypadków system z oboma czujnikami będzie jednak wygodniejszy niż bez czujników.

A tak na marginesie, jeśli pada deszcz to spaliny (i wszelkie inne smrody) dużo gorzej się rozchodzą bo kondensują się w dużej wilgoci i padających kroplach i spora część ląduje na ziemi, więc w czasie deszczu problem spalin w powietrzu zdecydowanie maleje.

Raynor napisał:
Czujnik zanieczyszczenia jest przeważnie przed filtrem powietrza czyli przed wlotem powietrza do całego systemu wentylacji.

Co niekoniecznie musi być logicznym rozwiązaniem, zależy jak na to spojrzeć. Bo przecież kierowcę interesuje to czy W KABINIE ma zdrowe powietrze, a nie czy na zewnątrz - bo na to i tak nic nie poradzi. W samochodach z dobrymi gęstymi filtrami Premium (np. z aktywowanym węglem, antyalergicznymi HEPA itp) sam filtr potrafi zatrzymać dużą część zanieczyszczeń, więc bardziej logiczne byłoby sprawdzanie jakości powietrza już ZA filtrem, w samej kabinie.

Poza tym, czujnik umieszczony w kabinie pozwoli też monitorować oczyszczanie powietrza już PO zakmnięciu dolotu z zewnątrz: system wykrywa że zaciąga syf więc zamyka dolot a następnie cyrkuluje powietrze wewnątrz przez filtr kabinowy i na bieżąco sprawdza o ile jakość powietrza się poprawia (ile syfu zostaje w filtrze) odpowiednio stopniowo zmniejszając szybkość cyrkulacji. To jest możliwe tylko jeśli czujnik jest w środku....

To nawet z punktu BEZPIECZEŃSTWA może być znacznie rozsądniejsze, bo jak taki czujnik byłby w kabinie i wykrył bardzo duże stężenie spalin to natychmiast wymusiłby otwarcie kanałów i zaciąganie powietrza z zewnątrz. Bo przecież może być tak (i często jest!), że kierowca z opóźnieniem zareaguje na smród i zamknie dopływ z zewnątrz (wymusi wewnętrzną cyrkulację a więc wyłączy tryb AUTO!) żeby dalej nie zaciągać smrodu - ale kabina już jest wypełniona tym syfem, w międzyczasie wyjedzie z tej chmury czadu a dopływ powietrza już zapomni otworzyć i dalej będzie to wdychać przez następne 50 km aż sobie przypomni, a ponieważ tryb AUTO jest wyłączony to zewnętrzny czujnik i tak nie zareaguje na polepszenie się jakości powietrza na zewnątrz i nie otworzy kanałów automatycznie. Natomiast czujnik w kabinie mógłby mieć ustawiony pewien próg bezpieczeństwa przy którym wymuszałby otwarcie dolotu.

Raynor napisał:
Najciekawsze jest to, że takiej części po prostu nie ma na service.citroen.com. Choć dodam, że mikrofonu fabrycznego do C5 mk2 tam też nie ma, a ludzie posiadali BT fabryczny z fabrycznym mikrofonem...

Zajrzyj do Twojego wątku o module Bluetooth - podałem tam link do bardzo dokładnego opisu jak zamontować fabryczny moduł BT ze zdjęciami i schematami - wszystko jest krok po kroku - wszystkie części, jak się podpiąć do BSI, RD4, jak podłączyć mikrofon itp.

Raynor napisał:
W instrukcji do C5 mk2 jest napisane, że czujnik koło schowka to czujnik temperatury i wilgotności. Wynika z tego, że to standard. Dalej jest napisane, że ten właśnie czujnik odpowiada za uniknięcie zaparowania szyb w pojeździe.

Tylko że właśnie sprawdziłem i u mnie również - jak u tego człowieka do którego postu na angielskim forum podałem link - odczyt też jest 32768%. Facet musiał wymienić czujnik (który był cały zatkany brudem i skorodowany) żeby znów uzyskać poprawny odczyt rzędu 28%. Wychodzi więc na to, że te czujniki mają bardzo małą żywotność i w większości aut w tym wieku już nie odczytują poprawnie wilgotności - i może dlatego nie można zaobserwować żadnych efektów działania tego trybu "Automatic check on air intake".

Sprawdźcie więc w Lexii czy Wy macie normalne odczyty, bo jeśli też macie 32768% to czujnik do wymiany (albo przynajmniej do czyszczenia). Moja C5 ma taki mały przebieg (58000) i eksploatowana jest z taką dbałością i garażowana w suchym ogrzewanym garażu, że to aż WSTYD że ten czujnik już sfiksował, musi być arcydelikatny.
Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Pon 25 Sie 2014, 20:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


No więc tak. Przekopałem trochę netu w poszukiwaniu danych i tak. Czujnik zanieczyszczenia powietrza w układzie klimatyzacji ma C5 mk3. Chwali się sam Citroen w swoim prospektach jak i można to przeczytać w paru testach tego modelu. C5 mk2 raczej nie posiada. Co do czujnika wilgotności, to ja mam np. tak:
https://imageshack.com/i/ex7cgAOBj
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 04:55
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Raynor napisał:
Czujnik zanieczyszczenia powietrza w układzie klimatyzacji ma C5 mk3. Chwali się sam Citroen w swoim prospektach jak i można to przeczytać w paru testach tego modelu. C5 mk2 raczej nie posiada. Co do czujnika wilgotności, to ja mam np. tak:
https://imageshack.com/i/ex7cgAOBj


No więc i ja wiem już sporo więcej. Dziś miałem okazję podpiąć autko i posprawdzać różne rzeczy:

Po pierwsze, to był fałszywy alarm i czujnik wilgotności u mnie działa normalnie (hurra!!). Okazuje się, że to idiotyczne 32768% pokazuje tylko jeśli Economy mode jest aktywny.... Wystarczyło na chwilę odpalić silnik, Economy mode się wyłączył i od razu się pojawił normalny odczyt (64%). Zresztą to samo było ze wszystkimi innymi czujnikami - oba czujniki nasłonecznienia też pokazywały 32768% gdy Economy mode był aktywny, a po jego wyłączeniu od razu przeskoczyły na 1% (bo to było w słabo oświetlonym pomieszczeniu).

https://imagizer.imageshack.us/v2/506x345q90/538/bhuX6W.jpg

Więc wygląda na to, że ten Anglik, który wymienił czujnik na nowy ze względu na wskazanie 32768% wywalił do kosza dobry czujnik - widocznie miał pecha bo jak sprawdzał stary to aktywny był Economy mode, a jak wsadził nowy to Economy mode był nieaktywny więc dostał dobry odczyt Razz Zresztą to samo było ze mną - już go miałem wydłubywać i czyścić Smile

Zaś co do czujnika zanieczyszczeń..... w konfiguracji BSI mojej C5 II JEST opcja Obecność czujnika zanieczyszczeń (a po przestawieniu na język angielski: "Pollution sensor present") - ustawiona jest na "Nie", ale możliwe jest ustawienie "Tak". A więc BSI nawet w C5 II obsługuje ten czujnik:

https://imagizer.imageshack.us/v2/511x317q90/661/hHWz4w.jpg

Reasumując, wilgotność w trybie automatycznym w C5 II na pewno jest brana pod uwagę, bo czujnik jest i działa. Mam teraz ten tryb "Automatic check on air intake" na stałe włączony więc będę dalej monitorował czy jakoś inaczej to działa. Fakt że już dwa razy jechałem w czasie niewielkiego deszczu i zaparowania ani śladu, a wcześniej chyba w takich sytuacjach musiałem wymusić tryb usuwania zaparowania przedniej szyby. Ale sprawdzę jeszcze przy większych opadach.

Natomiast z tym czujnikiem zanieczyszczeń... mógłbym nawet spróbować go dołożyć bo pewnie groszowa sprawa, o ile da się go kupić gdzieś na Allegro. Muszę poszukać w service.citroen.com gdzie to jest w C5 III, jaki to numer części i czy da się go w miarę łatwo wpiąć.

EDYCJA: Już znalazłem. Część nr 6436 92, jakaś mało popularna bo w Google nie wyskakują żadne wyniki. Wg dokumentacji na citroen.service.com niestety ten czujnik jest montowany NA WLOCIE powietrza do klimy w samym klimatyzatorze. Pytanie brzmi czy klima w C5 w ogóle ma jakieś złącze do tego czujnika.

P.S. Jaką masz wersję sterownika klimy pokazywaną w Indentyfikacji? U mnie jest DAV 96.475.264.80, wersja oprogramowania 16.05.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 04:55
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 13:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


hedgehog napisał:
Zaś co do czujnika zanieczyszczeń..... w konfiguracji BSI mojej C5 II JEST opcja Obecność czujnika zanieczyszczeń (a po przestawieniu na język angielski: "Pollution sensor present") - ustawiona jest na "Nie", ale możliwe jest ustawienie "Tak". A więc BSI nawet w C5 II obsługuje ten czujnik:

https://imagizer.imageshack.us/v2/511x317q90/661/hHWz4w.jpg


Nie wiem czy posiadasz dostęp do materiałów do telekodowania kalkulatorów, ale tam przy wielu urządzeniach montowanych w C5 jest podawana opcja wyboru (co można wybrać) lub "Nie dozwolone" co oznacza, że nie można zmienić danego ustawienia nawet jeśli niby jest taka możliwość. Może tutaj też byłaby taka adnotacja. Sprawdzę u siebie to samo okienko, które wkleiłeś.

hedgehog napisał:
EDYCJA: Już znalazłem. Część nr 6436 92, jakaś mało popularna bo w Google nie wyskakują żadne wyniki. Wg dokumentacji na citroen.service.com niestety ten czujnik jest montowany NA WLOCIE powietrza do klimy w samym klimatyzatorze. Pytanie brzmi czy klima w C5 w ogóle ma jakieś złącze do tego czujnika.


Tak jak pisałem Wink Ten czujnik przeważnie (jak nie zawsze) jest na wlocie powietrza do układu wentylacji. Dlaczego tam? Bo musi być przed filtrem powietrza aby ustalić poziom zanieczyszczenia. To, że powietrze przejdzie przez filtr, nawet węglowy, nie oznacza, że do kabiny dotrze już bez zanieczyszczeń. Nie będę rozpisywał jego zasady działania, ale ustala on stopień zanieczyszczenia i uaktywnia dany poziom swojego działania dając na wyjściu odpowiednio długi impuls. To cyfrowy czujnik, bez oscyloskopu ani rusz. Instalacja od niego powinna iść do centralki klimatyzacji. Jeśli nie ma tam żadnej wtyczki, to wniosek prosty - w mk2 poskąpili tego czujnika.

hedgehog napisał:
P.S. Jaką masz wersję sterownika klimy pokazywaną w Indentyfikacji? U mnie jest DAV 96.475.264.80, wersja oprogramowania 16.05.


To musiałbym odczytać. Nie zapisywałem takim danych. Przy okazji sprawdzę.
Powrót do góry
machony79

Auto Maniak



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 2558
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Lexus NX Turbo,C5 III Exclusive Tourer 2.0 lpg
Piwa: 286/13
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 18:03
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


wtrące się w temat.Na zdjęciu kolegi hedgehog
https://imagizer.imageshack.us/v2/511x317q90/661/hHWz4w.jpg
jest pozycja Typ Ogrzewania Dodatkowego-Rezystancja grzejna 900W.
Ktos powie co to jest??
_________________

Moje filmy na YT
Powrót do góry
gadu-gadu
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 21:38
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


machony79 napisał:
wtrące się w temat.Na zdjęciu kolegi hedgehog
https://imagizer.imageshack.us/v2/511x317q90/661/hHWz4w.jpg
jest pozycja Typ Ogrzewania Dodatkowego-Rezystancja grzejna 900W.
Ktos powie co to jest??


Może to, co miałem w Lybrze. Dodatkowa elektryczna nagrzewnica, która po włączeniu ogrzewania zimą pierwsza ogrzewa powietrze. Ja miałem składającą się z 3 grzałek uruchamianych w zależności od potrzeb. Sterowana przez centralkę klimatyzacji i uzależniona od poziomu naładowania akumulatora. Dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez płyn chłodzący jest wyłączana i ciepło już jest z konwencjonalnej nagrzewnicy. Nie mylić z webasto!

PS. No chyba, że jak to w Citroenie, to akurat jest webasto. Musi się wypowiedzieć hedgehog czy je ma.
Powrót do góry
Bieszczad

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 125
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl
Posiadane auto: citroen c5 X7 sedan exclusive
Piwa: 7/0
Wysłany: Sro 27 Sie 2014, 00:11
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Też myślę że chodzi tu o dodatkową grzałkę elektryczną która na zasadzie "farelki" ogrzewa wnętrze. Teraz jak jest chłodniej to wystarczy przejechać 100 metrów a już zaczyna lecieć lekko ciepłe powietrze, a na pewno nie pochodzi ono z ogrzanego czynnika chłodniczego . To chyba takie coś http://allegro.pl/citroen-c6-c5-iii-grzalka-podgrzewacz-nagrzewnicy-i4492208073.html
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sro 27 Sie 2014, 03:26
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Raynor napisał:
Nie wiem czy posiadasz dostęp do materiałów do telekodowania kalkulatorów, ale tam przy wielu urządzeniach montowanych w C5 jest podawana opcja wyboru (co można wybrać) lub "Nie dozwolone" co oznacza, że nie można zmienić danego ustawienia nawet jeśli niby jest taka możliwość. Może tutaj też byłaby taka adnotacja. Sprawdzę u siebie to samo okienko, które wkleiłeś.

Pewnie jest jakiś Info'Diag od konfigurowania BSI w C5 II - tam jest właśnie każda opcja rozpisana. Trzeba będzie poszperać po Internecie. Tak od ręki to tylko ten od C5 X7 i od C5 I wyskakuje a od C5 II jak na złość nie.

Raynor napisał:
Dlaczego tam? Bo musi być przed filtrem powietrza aby ustalić poziom zanieczyszczenia. To, że powietrze przejdzie przez filtr, nawet węglowy, nie oznacza, że do kabiny dotrze już bez zanieczyszczeń.

Fakt, nie oznacza. Ale jeśli jednak dojdzie już bez zanieczyszczeń i taki czujnik w kabinie to wykryje to OK, będzie wpuszczał dalej. A jeśli dojdzie z zanieczyszczeniami to też taki czujnik wewnętrzny je wykryje i zamknie...

Przejdzie przez filtr czy nie, kierowcę interesuje to czym faktycznie oddycha, więc to czym oddycha powinno być monitorowane tam GDZIE oddycha, SZCZEGÓLNIE ŻE NAWIEW NIE JEST JEDYNYM ŹRÓDŁEM POWIETRZA W KABINIE - wystarczy uchylone okno (które kierowca zamknie dopiero jak poczuje spaliny - których juz trochę wleci) i już taki zewn. czujnik nie będzie miał zielonego pojęcia że w kabinie jest jeden wielki syf, i jeszcze zamknie kierowcy dolot i będzie cyrkulował ten smród w kabinie aż kierowca zaczadzieje... Razz

Ja mam w domu filtr RO (odwróconej osmozy) i jakość wody mierzę ZA filtrem, bo co mnie obchodzi jaka jest woda na wejściu - dla mnie ważne jaka z niego wychodzi, tzn. co piję. Na wejściu sprawdzam tylko raz na pół roku, tylko po to żeby porównać z tym co na wyjściu i wiedzieć w jakim stopniu filtr usuwa, a więc czy membrana RO nie potrzebuje wymiany....

Czujnik na zewnątrz to bardzo prymitywne rozwiązanie, bo on jedynie zamyka dolot i to wszystko - nic więcej nie wie, a to że być może w kabinie i tak jest syf (bo np. wleciał oknem) to juz go nie obchodzi. Natomiast gdyby czujnik był w środku, to oprócz zamknięcia dolotu mógłby dodatkowo monitorować faktyczną jakość powietrza, i np. z odpowiednią prędkością cyrkulować powietrze przez kabinowy filtr HEPA by je dodatkowo oczyścić. Albo wymusić uchylenie okien gdyby wykrył że ilość dwutlenku węgla zagraża bezpieczeństwu kierowcy.

Nie mówiąc już o tym, że czujnik wewnątrz mógłby też być dobry dla palaczy - zajarałby taki faję, czujnik by wykrył dym i odpowiednio dostosował wentylację, żeby ten smród z auta na bieżąco wydmuchiwać - całkiem praktyczne zastosowanie.

Ja od paru lat nie palę, ale kiedyś jak paliłem 2 paczki dziennie to kupiłem taki domowy filtr powietrza Zeptera z jonizatorem i czujnikiem jakości powietrza regulującym prędkość i sposób filtrowania (nawet na kurz i zapachy reagował skurczybyk) - można było przy nim paczkę wypalić w 10 osób na raz, wszystko wciągnął i oczyścił (ma chyba z 5 rodzajów filtrów, w tym węglowy, i wentylator jak na chłodnicy w C5) - ktoś niepalący wchodził 5 minut później i nie czuł że było palone.

Zobaczycie że niedługo tak będzie w autach - w drugiej generacji systemu Razz

Raynor napisał:
Instalacja od niego powinna iść do centralki klimatyzacji. Jeśli nie ma tam żadnej wtyczki, to wniosek prosty - w mk2 poskąpili tego czujnika.

Pytanie tylko czy brakuje samego kabelka i czujnika czy czegoś więcej. Bo o ile pamiętam w najwyższych wersjach 407 (z tą samą klimą i tym samym BSI) była opcja z czujnikiem zanieczyszczenia. Więc może wystarczy kabelek z czujnikiem.

Ale przy lokalizacji na wlocie, a więc takim działaniu jak napisałem wyżej, już mi w zasadzie odeszła ochota na ten czujnik - znacznie pożyteczniejszy jest ten od wilgoci (który nota bene jest w środku a nie na zewnątrz - a przecież mógłby mierzyć wilgotność na zewnątrz jak ten od zanieczyszczeń i na tej podstawie GDYBAĆ że w środku ZAPEWNE szyby parują Razz).

Raynor napisał:
To musiałbym odczytać. Nie zapisywałem takim danych. Przy okazji sprawdzę.

Z góry dziękuję.

Cytat:
PS. No chyba, że jak to w Citroenie, to akurat jest webasto. Musi się wypowiedzieć hedgehog czy je ma.

Macie Panowie rację - to jest grzałka, nie webasto. Chodzi to tylko w czasie jazdy, nie na postoju. Kawał druta (albo płytki metalowej) o odpowiednej oporności jak kiedyś grzałka do wody co się ją do szklanki wkładało - idzie przez to prąd i to się rozgrzewa. Tak jak napisał Raynor, grzeje do czasu rozgrzania się silnika, potem się wyłącza jak już klima sama daje radę. Webasto też Citroen montuje, ale chyba na indywidualne zamówienie.

Ale dobrze że to jest - zaczęli to montować chyba gdzieś w 2006 roku. Wcześniej można było w dieslu zamarznąć zanim zaczął grzać, a dzięki temu przesiadając się w 2007 r. z C5 II 2.0 benzyna (który rozgrzewał się w parę minut) na 2.0 HDI w zasadzie nie odczułem różnicy w szybkości nagrzewania kabiny w zimie... Pamiętam że jak zamawiałem tę C5 (uprzedzony przez znajomych z dieslami że w zimie to bida) to nawet pytałem dealera o webasto, ale szef serwisu mi powiedział że nie trzeba bo teraz dodatkowe ogrzewanie jest w dieslach w standardzie.
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2847
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Nie 31 Sie 2014, 00:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Dodatkowa grzałka w nagrzewnicy była montowana już w C5 MK1 czyli od około 2001r. przy silnikach HDI, była chyba nawet w Xantii.
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Nie 31 Sie 2014, 07:55
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Pyotrek napisał:
Dodatkowa grzałka w nagrzewnicy była montowana już w C5 MK1 czyli od około 2001r. przy silnikach HDI, była chyba nawet w Xantii.

Nie mogę polemizować bo cała moja wiedza w tym zakresie opiera się na tym co - jak napisałem - powiedział mi szef ASO Citroen. Jeśli się mijał z prawdą to przykre.
Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Nie 31 Sie 2014, 21:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


hedgehog napisał:
P.S. Jaką masz wersję sterownika klimy pokazywaną w Indentyfikacji? U mnie jest DAV 96.475.264.80, wersja oprogramowania 16.05.


Dokładnie to samo. Dzisiaj sprawdzałem Smile

PS. W którym miejscu jest zakładka klimatyzacji z tym czujnikiem zanieczyszczenia i grzałką elektryczną, którą wkleiłeś jako zrzut ekranu? Szukałem tego zakładki i nigdzie jej nie mam. Wchodziłem w klimatyzację na wszystkie sposoby... Możesz podać ścieżkę po kolei aby się tam dostać? Z góry dziękuję Smile
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pon 01 Wrz 2014, 09:41
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Raynor napisał:
hedgehog napisał:
P.S. Jaką masz wersję sterownika klimy pokazywaną w Indentyfikacji? U mnie jest DAV 96.475.264.80, wersja oprogramowania 16.05.


Dokładnie to samo. Dzisiaj sprawdzałem Smile

Dzięki!

Raynor napisał:
PS. W którym miejscu jest zakładka klimatyzacji z tym czujnikiem zanieczyszczenia i grzałką elektryczną, którą wkleiłeś jako zrzut ekranu? Szukałem tego zakładki i nigdzie jej nie mam. Wchodziłem w klimatyzację na wszystkie sposoby... Możesz podać ścieżkę po kolei aby się tam dostać? Z góry dziękuję Smile

To jest w BSI (w ustawieniach Klimatyzacja - Ogrzewanie kabiny) a nie w ECU klimatyzacji.
Powrót do góry
Marek S

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 130
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Mk1 C5 Exlusive 3V6 automat
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 26 Kwi 2018, 07:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 - klimatyzacja - czujnik zanieczyszczenia powietrza


Zaciekawił mnie ten post muszę jednak pogrzebać w lexii głębiej a ten czujnik zanieczyszczeń gdzie dokładniej jest i jaki ma symbol bo trzeba by może podmienić z 407
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew


CitroenC5

25 000

2009r.

259 000 km

śląskie

CitroenXsara Picasso

7 700

2007r.

212 000 km

mazowieckie

CitroenDS5

45 900

2013r.

197 000 km

śląskie

CitroenC4 Picasso

49 900

2017r.

140 700 km

wielkopolskie

CitroenC3 Aircross

45 900

2017r.

81 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System