ESP/ASR system faulty, Handbrake faulty, antipullation fault
Cześć,
Po grzebaniu w EGR i zdjęciu kopułki wyskoczyła sprężynka zamontowałem ją ale nie wiem czy dobrze, założyłem i bum. Od razu błąd EGR to zrozumiałe ale Auto Hanbrake faulty, później podczas jazdy chwile jest ok tylko przerywa przez EGR i nagle błąd ESP/ASR system faulty i handbrake faulty i tryb awaryjny. O co chodzi ? w następny poniedziałek odstawiam do elektryka który usuwał mi FAP jestem z okolic Warszawy i korzystam z usług warsztatu na Białołęce AutoWaw. Macie może kogo polecić kto trafi w 10 i w tydzień naprawi samochód ?
problemem wszystkich tych błedów jest własnie durny EGR - przechodziłem to gdy zaciął mi się...po prostu wymiana na nowy i po kłopocie, kup nowy egr w niezależnym sklepie ( ok 900) i zamontuj ( we wtyczce ppodginaj styki żeby dobrze stykało), jesli już sam wczesniej go zdemontowąłeś to wiesz jak sie to robi...... po co wydawać kasę na mechanika - kowala tym bardziej że często nie mają bladego pojecia o co kaman....
Masz zapewne racje, bo i tak muszępewnie to wymienić nawet przed grzebaniem przy stałej prędkości 82km/h szarpał, ale czy po wsadzeniu nowego EGR-u problemy znikną ? tzn esp/asr i automatyczny hamulec ręczny ? czy będę musiał podjechać na nauczanie egru i kasowanie błędów z pozostałych urządzeń. Poza tym znalazłem oryginały po 600zł Valeo i Hella i znalazłem też ten:
kup np. w salko.pl oryginał valeo ....na alllegro tez maja oryginały w cenie do 900 zeta, błedy esp-abs powstają własnie przy zawieszonym egr-e ( sprawdziłemm to na 100 procent bo sam poświeciłem temu z dwie dniówki) po zamontowaniu ( nawet bez przyuczenia) błedy znikną
dzieki za potwierdzenie juz zamowilem po nr vin, jutro bedzie 520zl zamiennik. Dlatego zamienik bo 1.5 roku temu po kupnie kupilem oryginal valeo i juz padal przed moim grzebaniem wiec skoro i tu mam gwarancje i dobor po vin to wzialem tanszy. Dzisiaj rozpruje zamochod a stary egr w razie nastepnej awarii bedzie na reg. 270zl w Brzegu znalazlem chlopakow co sie tym zajmuja. W razie potrzeby podjade do tych mechaniorow w pon. Na uczenie egr i popatrza w esr i reczny o ile wymiana nie pomoze.
Mam nadzieje ze przejdzie, poza tym wyjalem stary egr, sprezynke wsadzilem jak trzeba bo widelki nie wracaly na swoje miejsce, ale i tak go zmienie avw wolnej chwili go sprawdze. Tylko obawiam sie ze ten auto brake sie nie wlaczy i esp tez ale poczekamy i sprawdzimy. Jezeli to pompa albo czujnik cisnienia paliwa to pokroje citroena na kawalki
Mam pytanie z innej bedzki obudowa filtra u mnie wisi jak chce nie ma jej oco zaczepic oprusz tych oczek i bolcow u gory z czego jeden urwany na obudowie i na plastikowym kolektorze :/ to normalne ?
No i klops, egr wymieniony wsiadłem i odpalam ładnie pracuje błędy nie wyskakiwały, palił się tylko check i opis antipullation faulty ale to pewnie błąd do usunięcia albo nauczanie egru. Ruszyłem w jazdę próbną ustawiłem auto ręczny i było spoko, po krótkiej chwili podczas jazdy i delikatnego przyciśnięcia esr/asr i handbrake faulty SERVICE ponieważ tryb awaryjny włączał się dopiero po jakimś czasie a ja nie miałem czasu na dłuższą jazdę sprawdzę go jeszcze wieczorkiem na dłuższym kawałku. Mam elm327 więc też podłącze i zobaczymy co to za błędy wywali Jestem załamany ale przynajmniej egr już mam za sobą. Tracę zaufanie do 1.6hdi wydaje mi się że to może przez odłączanie akumulatora przed pierwszym grzebaniem w egrze.
musisz sprawdzić lexią czy egr działa.......błedy od abs-esp własnie pojawiają sie w czasie jazdy gdy egr nie pracuje...( sprawdz wtyczkę) ja to przerabiałem u siebie więc jest pewien tego na 100 proc, po wymianie egr nie pukał ( nie było słuchac przy tescie lexią) musiałem popodginac styki i do dziś jest ok
Odlaczylem podlaczylem wtyke, pojechalem zatankowac przed tem usunalem bledy elm327 glownie od egr wartosci niskie i wysokie trzeba zaadoptowac. Przed stacja wyskoczyly bledy z esp i recznego bez bledu egr. Zatankowalem pojechalem na dwu pasmowke przywalic po garach pozniej ruszalem dynamicznie z poslizgiem kol ale bledy nie wrocily. Umowilem sie do innego serwisu gdzie maja kompa do francusow na adaptacje egr, jak bledy z esp i recznego jutro w trasie wyskocza to to tez im pokaze zobaczymy co wyjdzie. Dla mnie najwazniejsze ze nie wlacza trybu awarii nie przerywa nie szarpie. Poza tym esp dziala mimo bledu bo klawisz do wylaczania mozna wlaczac i wylaczac w przeciwienstwie do objawow z wczoraj dziwna sytuacja.
Jestem po adaptacji egr. Na poczatku nie mogli sie polaczyc ale pozniej poszlo i ustawili. Niedaleko od domu wiec nie wiem czy esp i reczny nie wroca. Dzisiaj przed mechanikami jezdzilem po Warszawie zapalily die trzy raz wcnieregularnych odstepach po wyl/wl stacyjka znowu bylo ok. Przetestuje na dluzszym odcinku i dam znac
No samochód chodzi jak marzenie dzięki nowemu egr i uszczelnieniu i doprowadzeniu rury z zimnym powietrzem od kratki do dolotu wcześniej miałem wszystko rozszczelnione i po rozłączane.
Co do błędów ESP/ASR i Auto Handbrake to trochę mnie to wku.... bo pojawia się nieregularnie raz po przejechaniu 500m a raz w ogóle :/ może się kiedyś spotkamy jacek to mnie oświecisz a na razie nie ma trybu awarii i samochód chodzi elegancko muszę jeszcze sprawdzić poślizg.
Dzięki za podpowiedzi masz u mnie WIADRO Bro
Ps. Jacek używasz lexi ? tzn masz swoją na własność ? bo zastanawiam się czy kupić.
tak mam własną lexię, tak jak wspomniałem na poczatku uwalił mi sie egr i od razy zaczął wyskakiwac abs/esp/park w dziwnych okolicznościach, na postoju podczas jazdy, wymieniłem na nowy egr ale byl jeszcze problem b nie dział - wtyczka nie stykała w egr-e ,popodginałem wtyczke i egr przeszedł tes ( zaczął pukac) przyuczanie na zimnym silniku !!!!! i juz prawie dwa lata jak jest spokój....esp.abs/park zginałeo natychmiast po wymianie egr i jestem tego na 100 proc.pewien ponieważ sam rozberałem i składałem wszystko .....
Moim zdaniem nie do konca cos jest ok z twoim egr-em - najlepeij podpiąć lexie/duagboxa i sprawdzić czy egr pracuje ( test) lub podczas jazdy czy uchyla się ( widac zmiany podane w procentach odchylenia)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.