Re: ( Citroen C4 ) Gigantyczne spalanie, drgania, brak błędów
xelibri napisał:
Dominik1978 napisał:
xelibri napisał:
Przepraszam, że post pod postem, aczkolwiek okazało się, że rozrząd jednak jest w porządku i nic się nie dzieje z nim...
W sumie sprawdzili już wszystko co tylko mogli sprawdzić i nie ma żadnych odchyleń...
Teraz tylko czekam na pomiar sprężania i się okaże...
Pozdrawiam
Sprawdzili u mnie też kompresję. Wszędzie po równo i na odpowiednim poziomie. Jeśli na jednym cylindrze jest o 20% mniej niż na reszcie, to może to wskazywać na startą krzywkę i to może dawać takie objawy. Daj znać, jaki wynik, choć pewnie wszystko będzie ok z kompresją. Sprawdzałeś wydech? Bo tak sobie myślę, że na karoserię drgania mogą przenosić trzy rzeczy: silnik, wydech i zawieszenie. Zawieszenia nie biorę pod uwagę, silnika poduszki sprawdzone i wszystko z silnikiem ok, więc może wydech? Jakaś nieszczelność? Np. między kolektorem wyd. a katalizatorem? I zasysa powietrze? Wie ktos może, jak to sprawdzić?
Mam wrażenie, że silnik się b.rozgrzewa, tak jakbym grzał 200km po autostradzie. Moze silnik ustawia zbyt bogatą mieszankę, ponieważ lewe powietrze zasysane tuz przed katalizatorem mówi sondzie za katalizatorem, że mieszanka jest zbyt uboga i idzie sygnał do ECU, zeby wzbogacić mieszankę? Ma to sens? Ale jak to sprawdzić bez rozkręcania wydechu?
Uf
Generalnie jestem rozczarowany po całości...
Ciśnienie zmierzone, nie było mnie niestety przy tym, aczkolwiek otrzymałem informację, że jest po około 6-7 (barów?)...
I teraz pytanie czy jest to w ogóle możliwe?
Auto przyśpieszenie ma, bez problemu się zbiera, może trochę osłabione, ale bez przesady kurde no!
Otrzymałem informację, że CAŁY silnik do remontu i że trzeba szykować około 3000 zł... ;]
Odbieram jutro samochód bo wydaje mi się, że nie jest to zbytnio realna opcja.
Myślicie, że mechanik chciał złapać jelenia i dorobić na wakacje?
Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country Limited 2014
Piwa: 1/4
Wysłany: Nie 08 Cze 2014, 19:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Gigantyczne spalanie, drgania, brak błędów
Auto było u kilku mechaników...
W sumie nikt nie znalazł żadnego problemu (kompresja okazała się ok), aczkolwiek jeden mądry Pan sprawdził fachowo na komputerze i okazało się, że kąt wyprzedzenia zapłonu wariuje od -5 do kilkunasty stopni.
Drugim objawem to zawyżona dawka paliwa...
Stwierdził, że któryś z czujników, aczkolwiek trzeba rozbierać i sprawdzać.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Auto nadal spala w mieście (Wrocław) na poziomie 14,7 l/100km oraz chodzi bardzo nierówno na wolnych obrotach; więc rozumiecie pewnie moją rozpacz...
Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country Limited 2014
Piwa: 1/4
Wysłany: Sro 16 Lip 2014, 10:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Gigantyczne spalanie, drgania, brak błędów
No i najprawdopodobniej męki (częściowo) zakończone... !
Samochód stał prawie dwa tygodnie w serwisie.
Wymienili sondę lambda, pompę paliwa, adaptacje, szperanie, sprawdzanie katalizatora i innych [cenzura]ół.
W efekcie końcowym poprosiłem o sprawdzenie ponowne rozrządu.
Przestawili o jeden ząbek i samochód odzyskał moc, z tego co widzę to spala mniej (dużo mniej w mieście na pewno).
Polecam wszystkim sprawdzenie tego zanik wymienicie pół samochodu!
Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Chrysler Town & Country Limited 2014
Piwa: 1/4
Wysłany: Czw 17 Lip 2014, 10:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Gigantyczne spalanie, drgania, brak błędów
dejnekomirek napisał:
Nie bede pisal, ze o tym juz pisalem. Ciesze sie, ze wreszcie doszedles co bolalo. Pozdrawiam
Hehe, ja od początku trzymałem się tej tezy z tego forum, aczkolwiek mechanikom trudno przetłumaczyć...
Wydałem sporo pieniędzy, straciłem czas i nerwy, ale udało się...
Teraz samochód zupełnie inaczej się zbiera, nareszcie coś chociaż delikatnie wciska w fotel...
Witam wszystkich użytkowników. Trafiłem tutaj borykając się z problemem w mojej C4.
Dane auta: Citroen C4 1.6 16v benzyna, 110tys. km. 2007r.
Historia: Nieświadome kilkumiesięczne użytkowanie auta z otwartym termostatem - niedogrzanie silnika.
Efekt: drgania silnika, bardzo wysokie spalanie.
Wymienione świece, termostat, olej+filtr, filtr powietrza i kabinowy, poduszka silnika prawa.
Drgania i wysokie spalanie nie ustąpiły.
Diagnoza komp. wykazała błąd sondy lambda.
Wymienione obie - poprawa w spalaniu, ale wciąż bardzo wysokie - w mieście 14l/100km.
Diagnostyka nie wykazuje błędów.
Następnie wymienione cewka zapłonowa, MAP sensor, zrobiony rozrząd.
Spalanie bez zmian - na trasie mniej, ale wciąż za dużo.
Obroty nie falują, w ASO sprawdzali go 2 razy i twierdzą, że wszystko jest tip top.
Drgania wyczuwam na biegu jałowym lub na bardzo niskich obrotach. Można powiedzieć, że bardziej są one wyczuwalne niż słyszalne. To tak jakby nierówna praca silnika, co klika sekund jakby zmiana tempa pracy silnika na ok.2 sek, takie jakby zaburzenie rytmu. Czasem przy ruszaniu plastiki w kabinie wpadają w rezonans.
Spalanie jest o ok. 50% wyższe niż było kiedyś.
Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.
Z góry dziękuję.
Normalne spalanie w mieście to 9-10 l/100 km... Ale jak ktoś ma ciężką nogę plus korki to więcej też się da...
Nie znam budowy Twojego silnika, ale bardzo mozliwe, ze masz technike VVt i calkiem mozliwe, ze w ustawieniu rozrzadu masz problem. To, ze wymieniono rozrzad, nie oznacza, ze stary nie przeskoczyl gdzies, a mechanicy zmieniajacy go na nowy, nie powtorzyli zastanego ustawienia. Wg Citroen service wszystkie silniki 1,6 maja zmienne czasy rozrzadu i bardzo skomplikowany rozrzad. Oprocz tego zla praca wariatorow, ewentualnie czujnikow walkow tez moze generowac mase problemow z poprawna praca. Sugerujesz sie jazda na zimnym silniku, a problem moze byc gdzies indziej. Mysle, ze dobra diagnostyka i podglad parametrow moze pokazac prawdziwy powod problemow.
A odnosnie kata- problem w tym, ze jesli sie nie wypala, to zaczyna sie zapychac i czesto stawia duzy opor dla gazow spalinowych, co zakloca mocno poprawna prace silnika i sprawdza sie go na przeplyw, a nie na czystosc spalin. CO nie moze wyjsc na 0%.
Silnik 1.6 16 V Pb 110 KM nie posiada wymienionego przez Ciebie ''VVT'' ect (zmienne fazy rozrządu). Posiada go za to silnik 1.6 16 V Pb VTi 120 KM. Ma on także bezpośredni wtrysk benzyny więc gaz odpada (kosztowo). Ma też inne przypadłości które stawiają go na przegranej ze starszym, poczciwym benzyniakiem... Spalanie mniejsze o litr (wg katalogu o 0,5 l) nie warte znacznie większej awaryjności a ma raptem 10 KM więcej... ot kolejna nowoczesna, kiepska zabawka... a i bodajże ten nowszy ma też łańcuszek co - jak pokazuje praktyka- w dzisiejszych autach to w większości wada. _________________ Timothy
Nie bede pisal, ze o tym juz pisalem. Ciesze sie, ze wreszcie doszedles co bolalo. Pozdrawiam
Hehe, ja od początku trzymałem się tej tezy z tego forum, aczkolwiek mechanikom trudno przetłumaczyć...
Wydałem sporo pieniędzy, straciłem czas i nerwy, ale udało się...
Teraz samochód zupełnie inaczej się zbiera, nareszcie coś chociaż delikatnie wciska w fotel...
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam!
Z tym silnikiem to ciężko o wciskanie w fotel... choć to pojęcie względne... myślę że ładnie by się jeździło wersją benzynową 2.0 145 KM lub 2.0 170/180 KM... Ale z tym silnikiem 1.6 PB C4 waży ok 1275 kg a to sporo więc jest co ciągnąć... Ale jeśli u Ciebie coś było ''nie tak'' to po usunięciu usterki faktycznie możesz odczuwać różnicę... Co nie zmienia faktu że 110 KM wystarczy do sprawnego przemieszczania się. Choć nie jest to wartość w dzisiejszych autach porywająca już. No ale czasy się zmieniają i kiedyś GTI miało 120 KM a dziś nie może mieć mniej niż 200 KM w aucie kompaktowym a raczej bliżej 250 KM. _________________ Timothy
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Citroen C4 picasso 1,6 Vti 120 km (LPG), 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Mar 2016, 20:28
Temat postu:
Re: Duże spalanie...
Timothy napisał:
dejnekomirek napisał:
Nie znam budowy Twojego silnika, ale bardzo mozliwe, ze masz technike VVt i calkiem mozliwe, ze w ustawieniu rozrzadu masz problem. To, ze wymieniono rozrzad, nie oznacza, ze stary nie przeskoczyl gdzies, a mechanicy zmieniajacy go na nowy, nie powtorzyli zastanego ustawienia. Wg Citroen service wszystkie silniki 1,6 maja zmienne czasy rozrzadu i bardzo skomplikowany rozrzad. Oprocz tego zla praca wariatorow, ewentualnie czujnikow walkow tez moze generowac mase problemow z poprawna praca. Sugerujesz sie jazda na zimnym silniku, a problem moze byc gdzies indziej. Mysle, ze dobra diagnostyka i podglad parametrow moze pokazac prawdziwy powod problemow.
A odnosnie kata- problem w tym, ze jesli sie nie wypala, to zaczyna sie zapychac i czesto stawia duzy opor dla gazow spalinowych, co zakloca mocno poprawna prace silnika i sprawdza sie go na przeplyw, a nie na czystosc spalin. CO nie moze wyjsc na 0%.
Silnik 1.6 16 V Pb 110 KM nie posiada wymienionego przez Ciebie ''VVT'' ect (zmienne fazy rozrządu). Posiada go za to silnik 1.6 16 V Pb VTi 120 KM. Ma on także bezpośredni wtrysk benzyny więc gaz odpada (kosztowo). Ma też inne przypadłości które stawiają go na przegranej ze starszym, poczciwym benzyniakiem... Spalanie mniejsze o litr (wg katalogu o 0,5 l) nie warte znacznie większej awaryjności a ma raptem 10 KM więcej... ot kolejna nowoczesna, kiepska zabawka... a i bodajże ten nowszy ma też łańcuszek co - jak pokazuje praktyka- w dzisiejszych autach to w większości wada.
1.6 vti 120 KM ma POŚREDNI wtrysk paliwa. mam w nim gaz i jeździ (gaz za 2400 PLN). spalenie 10,5l
Dołączył: 09 Lut 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Citroen C4 picasso 1,6 Vti 120 km (LPG), 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Mar 2016, 20:28
Temat postu:
Re: Duże spalanie...
Timothy napisał:
dejnekomirek napisał:
Nie znam budowy Twojego silnika, ale bardzo mozliwe, ze masz technike VVt i calkiem mozliwe, ze w ustawieniu rozrzadu masz problem. To, ze wymieniono rozrzad, nie oznacza, ze stary nie przeskoczyl gdzies, a mechanicy zmieniajacy go na nowy, nie powtorzyli zastanego ustawienia. Wg Citroen service wszystkie silniki 1,6 maja zmienne czasy rozrzadu i bardzo skomplikowany rozrzad. Oprocz tego zla praca wariatorow, ewentualnie czujnikow walkow tez moze generowac mase problemow z poprawna praca. Sugerujesz sie jazda na zimnym silniku, a problem moze byc gdzies indziej. Mysle, ze dobra diagnostyka i podglad parametrow moze pokazac prawdziwy powod problemow.
A odnosnie kata- problem w tym, ze jesli sie nie wypala, to zaczyna sie zapychac i czesto stawia duzy opor dla gazow spalinowych, co zakloca mocno poprawna prace silnika i sprawdza sie go na przeplyw, a nie na czystosc spalin. CO nie moze wyjsc na 0%.
Silnik 1.6 16 V Pb 110 KM nie posiada wymienionego przez Ciebie ''VVT'' ect (zmienne fazy rozrządu). Posiada go za to silnik 1.6 16 V Pb VTi 120 KM. Ma on także bezpośredni wtrysk benzyny więc gaz odpada (kosztowo). Ma też inne przypadłości które stawiają go na przegranej ze starszym, poczciwym benzyniakiem... Spalanie mniejsze o litr (wg katalogu o 0,5 l) nie warte znacznie większej awaryjności a ma raptem 10 KM więcej... ot kolejna nowoczesna, kiepska zabawka... a i bodajże ten nowszy ma też łańcuszek co - jak pokazuje praktyka- w dzisiejszych autach to w większości wada.
1.6 vti 120 KM ma POŚREDNI wtrysk paliwa. mam w nim gaz i jeździ (gaz za 2400 PLN). spalenie 10,5l
Re: ( Citroen C4 ) Gigantyczne spalanie, drgania, brak błędów
xelibri napisał:
No i najprawdopodobniej męki (częściowo) zakończone... !
Samochód stał prawie dwa tygodnie w serwisie.
Wymienili sondę lambda, pompę paliwa, adaptacje, szperanie, sprawdzanie katalizatora i innych [cenzura]ół.
W efekcie końcowym poprosiłem o sprawdzenie ponowne rozrządu.
Przestawili o jeden ząbek i samochód odzyskał moc, z tego co widzę to spala mniej (dużo mniej w mieście na pewno).
Polecam wszystkim sprawdzenie tego zanik wymienicie pół samochodu!
Wiesz dokładnie co było o jeden ząbek przesunięte?
Któryś z wałków czy wał korbowy na dole?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.