Panowie potrzebuję pomocy, a mianowicie w mojej cytrynie po uzupełnieniu klimatyzacji, po kilku dniach przestała załączać się sprężarka, podłączyłem diagboxa, wykonałem testy urządzeń wykonawczych, wszystko działa prawidłowo, to znaczy wentylator na dwóch biegach, moduł steruje prawidłowo elektromagnesem sprężarki, a nadal występują dwa błędy których nie mogę usunąć i nie wiem czy wszystko wyparowało, szczelność przy nabijaniu była, sprawdzali azotem, wycieków nie widać, tylko te błędy.
Proszę zerknijcie swoim fachowym okiem i porodźcie co mam robić, czy jechać do pseudo serwisu z klimą, który nabijał, czy przyczyna może jest inna, znana dla was.
Z góry dziękuje i Pozdrawiam
układ jest pewnie pusty.
Skoro przy nabijaniu maszyna nie wykazała nieszczelności to trzeba sprawdzić zaworki.Wysokiego i niskiego ciśnienia.
Odkręć plastikowe zakrędki i słuchaj czy syczy.Warto spryskać je płynem do mycia szyb lub dowolnym środkiem pieniacym się. _________________
Panowie potrzebuję pomocy, a mianowicie w mojej cytrynie po uzupełnieniu klimatyzacji, po kilku dniach przestała załączać się sprężarka, podłączyłem diagboxa, wykonałem testy urządzeń wykonawczych, wszystko działa prawidłowo, to znaczy wentylator na dwóch biegach, moduł steruje prawidłowo elektromagnesem sprężarki, a nadal występują dwa błędy których nie mogę usunąć i nie wiem czy wszystko wyparowało, szczelność przy nabijaniu była, sprawdzali azotem, wycieków nie widać, tylko te błędy.
Proszę zerknijcie swoim fachowym okiem i porodźcie co mam robić, czy jechać do pseudo serwisu z klimą, który nabijał, czy przyczyna może jest inna, znana dla was.
Z góry dziękuje i Pozdrawiam
a oto błędy;
Co było przyczyną uzupełnienia czynnika w klimatyzacji.
Przy uzupełnianiu, czynnik jest odsysany z układu a następnie ponownie układ jest napełniony. Maszyna dokładnie podaje ile czynnika "odessała" a ile dodała. Jeśli w układzie nie było już czynnika - obsługujący maszyną powinien to zauważyć i zinterpretować te dane we właściwy sposób.
Wielce prawdopodobne jest, że gdzieś jest wyciek, sprawdzanie azotem nie wiele pomoże. Jedyną sensowną metodą na wykrycie wycieku - zwykle jest mały, ale przy tym ciśnieniu czynnik bardzo szybko się ewakuuje na zewnątrz - jest napełnienie układu z markerem i co rzetelniejsze serwisy klimatyzacji, które również zajmują się naprawą (a nie tylko uzupełniają) w ten sposób robią.
Najczęściej problem leży w skraplaczu, albo uszczelnieniach na przyłączach, ewentualnie na rurkach - jedna w komorze silnika przebiega dość blisko rantu łączenia blach.
Należałoby jechać tam gdzie napełniałeś i kazać im szukać przyczyny nie działania klimatyzacji. _________________
Przyczyna może być jeszcze jedna. Jeżeli układ klimatyzacji był szczelny to obsługujący mógł wprowadzić za dużo czynnika do układu, mogło to nastąpić np. przez pomyłkę samochodu, zamiast ilość do C4P wprowadził ilość do Xsary Picasso .
Przyczyna może być jeszcze jedna. Jeżeli układ klimatyzacji był szczelny to obsługujący mógł wprowadzić za dużo czynnika do układu, mogło to nastąpić np. przez pomyłkę samochodu, zamiast ilość do C4P wprowadził ilość do Xsary Picasso .
Jest to możliwe, aczkolwiek klima przestała by działać zaraz po operacji uzupełniania. Trzeba sprawdzić wszystko. _________________
Problem rozwiązany
Podjechałem do serwisu, po podłączeniu maszyny okazało się że nie odessała ona ani gram, okazało się to bardzo dziwne moim zdaniem, tym razem obserwowałem cały czas co wyświetla się na wyświetlaczu przy napełnianiu, po tym jak maszyna nabiła odpowiednią ilością czynnika układ, pokazał się komunikat uruchom silnik, wcześniej tak nie robiłem Po uruchomieniu sprężarka nadal się nie uruchomiła. Panowie z serwisu postanowili nie odpuścić, obejrzeliśmy wszstkie styki, cały układ i co ? Nic Pomyślałem że może jak usunę diagboxem błędy to coś się zmieni, jednak i to nie pomogło. Poddałem się i wyjechałem na urlop Jednak upał był niesamowity i przy okazji przejazdu obok Bosch service wpadłem na pomysł że może to czujnik ciśnienia (presostat) padł że pomimo nabitego układu i pustego wskazuje takie samo ciśnienie. Pan w sklepie boscha mnie załamał bo cena za czujnik 268PLN jednak nie mają na miejscu, myślę sprawdzę na alledrogo, znalazłem odpowiednik za 59PLN zamówiłem do paczkomatu, odebrałem następnego dnia, wkręcam, odpalam i nic jednak po chwili dodałem gazu, charakterystyczne "cyknięcie" i sprężarka śmiga , klima chłodzi aż miło
Kolejny raz okazuje się że najprostsze rozwiązania dają najlepsze efekty.
Dziękuję wszystkim za wskazówki i życzę chłodu w autach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.