Witam moja cytryna zwariowała:
Model C4 Grand Picasso 2.0 HDI 138KM MCP 2008r - przebieg 110tyś km
Zacznę od początku:
5-6 tygodni temu sporadycznie pojawiał się błąd ESP/ABS + Hamulec automatyczny.... ale błędy znikały i nie były nawet zapisane po podpięciu DIAGBOXa. Aż do pewnego pięknego dnia kiedy zapaliła się choinka na wyświetlaczu.-dosłownie wszystko na czerwono- myślałem że będzie samo-destrukcja!!!
Po wyłączeniu zapłonu wracał tylko błąd ESP i Hamulca elektryczego, po przejechaniu 1-2km doszedł FAP, po kilku sekundach zniknęło wspomaganie elektryczne GEP, ale chwila walki z kierownicą i wspomaganie wraca. Na to wszystko wskakuje GEARBOX FAULT i czasem są biegi a czasem nie!!!.
Podpinam DIAGBOX- błędów masa prawie w każdym z tych modułów. Wszystko skasowane - samochód przez 10-15 min działa prawidłowo i po przejechaniu kolejnych km powtórka z rozrywki.
Bo walce w modułach wiem że FAP, SKRZYNIA, WSPOMAGANIAE GEP to tylko następstwo innych błędów no bo kalkulatory się komunikują no i wiadomo wszystko się sypie.
Stawiałem na moduł Hamulca Automatycznego - bo po wykasowaniu błędów i adaptacji (jak po wymianie linek i przyuczeniu silniczków) samochód przez 20-30 min działał bez najmniejszych problemów.
U elektryka podmieniliśmy moduł od sprawnego auta - działało 20 min i powtórka z rozrywki......
Jak jest wszystko si- zawsze najpierw wywala ESP/ABS - główny błąd to brak komunikacji z modułem przechyłomierza - już kiedyś w innym aucie miałem podobnie- tunel środkowy rozebrany i podmiana modułu - pomogło na chwilę- wszystko wraca.
Testy elementów wykonawczych i czujników ABS/ESP - w normie!!!!
Masa błędów w BSM - żaden nie ma nic wspólnego z FAP, tylko same: brak komunikacji sieci CAN itp.
Postaram się wrzucić wszystkie błędy - ale może ktoś miał podobny przypadek i opanował sprawę- bo auto było u już dwóch naprawdę dobrych elektryków typowo CITROEN/PEUGEOT i po 3 tygodniach walki rozkładają ręce.
Od razu nadmienię auto nie jest po żadnej powodzi, mam go już rok czasu, przebieg jest autentyczny sam osobiście go kupowałem za granicą- do tej pory nie było z nim najmniejszego problemu
POMOCY!!!!!
proponuję sprawdzić ( lexią /diagboxem) działanie zaworu EGR to częsty winowajca durnpwato wyswietlanych błedów ESP/HAm reczn, podejrzewam że zawór EGR jest zatarty...( miałem identyczny objaw,
Ja doszedłem do usterki doszedłem po 1 popołudniowym grzebaniu, wymiana zaworu EGR i jego adaptacja usunęła usterkę od ręki
Dzisiaj posiedziałem trochę jeszcze przy aucie..... w modułach miałem następujące błędy:
BSI:
F047 - brak komunikacji z kalkulatorem elektrycznego wspomagania kierownicy
WTRYSK/ZAPLON- HDI_SID803A:
U1109 Kod usterki dostawcy
U1209 kod usterki dostawcy
P1351 kod obwód przekaźnika pod- i dogrzewania
U1218 Łączność sieci CAN confort
U1118 Łączność sieci CAN confort
U0122 Komunikacja z kalkulatorem ESP
SKRZYNIA BIEÓW CFC300P
U1213 Usterka informacji emitowania przez kalkulator ABS/ESP albo FSE (hamulca)-tego błędu nie można wykasować...
U1108 Defekt komunikacji z kalkulatorem sterowania silnika
FSE HAMULEC
U1108 Usterka-brak łączności z kalkulatorem sterującym silnika kalkulator sterowania hybrydy
u1213 Usterka brak łączności z kalkulatorem kontroli stabilności ESP
BSM - Usterka światło pozycyjne przednie lewe (to akurat OK bo mi żarówka wypadłą z gniazda
ESP 8.1
U1325 Usterka brak łaczności z czujnikiem zakrętomierza-przyspieszomierza
C1311 Błąd sygnału czujnika kąta obrotu pojazdu
C139D Usterka kalibracji czujnika przyspieszomierza podłużnego-niemożliwa
u1380 Bład braku komunikacji z BSI
C1315 Błąd sygnału czujnika przyspieszomierza poprzecznego
C1310 Bład sygnału czujnika kąta obrotu pojazdu
U1219 Usterka automatyczne włączanie hamulca postojowego FSE
P0606 Usterka kalkulatora
C1391 Usterka-potwierdzenia momentu obrotowego silnika
U1308 Usterka komunikacji z kalkulatorem kontroli silnika luz z kalkulatorem interfejsu łańcucha trakcji
Wszystkie błędy poza jednym w SKRZYNI BIEGÓW można bez problemów skasować, ale auto dziś już oszalało.
BRAK KOMUNIKACJI Z POMPĄ WSPOMAGANIA !!!!! ale pompa uruchamia się po ok 2-3 minutach jak auto się porusza...tylko wtedy kończy się skrzynia biegów- paranoja.
Już przez chwilę stawiałem na pompę ESP, ale wszystko sprawdzone, wtyk oczyszczony, testy OK....
Oczywiście po krótkiej przejażdżce auto świruje i błędy wracają choć nie wszystkie...
Myślałem też że może taśma/zwijak w kierownicy- ale żeby tak świrował samochód
RĘCE OPADAJĄ......
A z tym EGR, to miałeś jakąś nierówną pracę silnika chociaż??
Bo u mnie wszystko jest SI _________________ PKT.22
zaraz wrzucę tylko najnowszą aktualizację diagbox i lecę do auta sprawdzić jeszcze ten EGR, bo powiem szczerze nawet nie myślałem żeby tam szukać przyczyn..... martwi mnie tylko brak komunikacji z WSPOMAGANIEM GEP, wcześniej było ok tylko błędy waliło.... ale wspomaganie raz się załącza a raz nie.... przewody podłączone.... _________________ PKT.22
zaraz wrzucę tylko najnowszą aktualizację diagbox i lecę do auta sprawdzić jeszcze ten EGR, bo powiem szczerze nawet nie myślałem żeby tam szukać przyczyn..... martwi mnie tylko brak komunikacji z WSPOMAGANIEM GEP, wcześniej było ok tylko błędy waliło.... ale wspomaganie raz się załącza a raz nie.... przewody podłączone....
miałem kiedyś podobne objawy, dokładnie choinka, nie działający hamulec postojowy, ESP i tryb awaryjny skrzyni.
Pomogło czyszczenie złączy przy elektrycznych (zrobili mi w ASO za 280zł).
Żadne manewry lexią nic nie dały.
Ale to było w zimie, podejrzewałem wilgoć. _________________
Dołączył: 06 Lip 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): WIELKA BRYTANIA NOTTINGHAMSHIRE Posiadane auto: CITROEN C4 GRAND PICASSO 2.0 HDI MCP 138 KM 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Lip 2014, 23:51
Temat postu:
problem
cva rozwiązałeś tem problem? moja C4 GP ma to samo. Moi mechanicy twierdza że skrzynia jest do remontu. Jeżeli rozwiązałeś ta zagadkę prosiłbym rozwiązanie.
cva rozwiązałeś tem problem? moja C4 GP ma to samo. Moi mechanicy twierdza że skrzynia jest do remontu. Jeżeli rozwiązałeś ta zagadkę prosiłbym rozwiązanie.
pozdrawiam
Zmień mechaników i to jak najszybciej, pewnie jeszcze dorzucą wymianę dwumasy sprzęgła, i turbiny, że o wtryskiwaczach nie wspomnę (chyba że masz benzynę).
To co opisujecie najpewniej będzie miało podłoże w złączach elektrycznych.
U mnie tak było. Nie mogłem się połączyć z wieloma kalkulatorami, błędów była co niemiara. Już szukałem po allegro części. Okazało się, że przeczyszczenie złączy rozwiązało problem.
Sam mam lexię, ale to nic nie pomagało, kasowane błędy same się pojawiały prawie ze wszystkich systemów. Winą zwykle jest jeden z nich - w moim przypadku to był wg. elektryka moduł ESP. Oddałem w ich ręcę samochód, nie wiem dokładnie co zrobili, ale działa do dziś. Wtedy już tak sceptycznie przestałem patrzeć na ASO, choć dalej zachowuje dystans i ostrożność. _________________
Witam problem rozwiązany....
Tak jak myślałem na początku usterka wcale nie była jakaś poważna.....
Przyczyną były niewielkie luzy na kostkach, BSM......itp.
Luzy te powodowały nie stabilne zachowanie się modułów.... raz wspomaganie była a raz nie..... itp.
Wystarczyło ruszyć wiązką podczas sprawdzania (szukania plusa,minusa) i już było widać różnicę.... w moim przypadku wymieniłem dwa kabelki od linii CAN przy BSM.... bo były już skruszałe...... i samochód zrobił od tego czasu już 4500km... bez najmniejszych problemów......
Koszt naprawy w warsztacie ok 300zł----(sposobem domowym 0zł). _________________ PKT.22
koledzy pomóżcie mam to samo od 2 miesiecy auto bo elektronikach jezdzi te same bledy poza tym ze manualna skrzyniaw szystkie kostki i wiazki przegladniete
Mam C4 grand picasso 2010r 150KM. 2,0HDI.
Auto wywala błąd ABS ESP rozrusznik nie kręci, pstrykają tylko przekaźniki pod maską.
(Wcześniej też tak się zdażało lecz po odpięciu akumulatora na parę minut można było uruchomić auto i wyłączyć hamulec postojowy.) Teraz próba wyłączenia hamulca postojowego kończy się tym że po 1sekundzie zaciąga się z powrotem, a auto nie kręci rozrusznikiem i nie odpala.
Podłączona lexia (diagbox) podczas test globalny łączy się z wszystkimi kalkulatorami oprócz ABS. Pokazuje ABS brak łączności.
Akumulator jest ok. wcześniej przed awarią był wyjmowany i wkładany z powrotem z powodu wymiany czujnika cieczy (który teraz działa poprawnie).
Jutro posprawdzam czy wszystkie masy zostały dobrze podpięte i poczyszczę kostki (kontakt S) i sprawdzę bezpieczniki. tyle dam rade sam. Ale co jeszcze można zrobić by przywrócić połączenie kalkulatora ABS w LEXIA? _________________ C4GP 2,0HDI 150KM 2010r + Peugeot 308SW 1,6THP 156KM 2011r
Auto naprawione. Zrobiłem dwie rzeczy. Wyczyściłem kostkę od ABS (od strony kierowcy w nadkolu-trudny dostęp)
Druga sprawa to na akumulatorze a raczej z jego przodu znajduje się główny przekaźnik mocy (grube czarne przewody dokręcone na klucz 13) Odkręciłem grube przewody i przy okazji kostkę wyczyściłem i delikatnie złożyłem żeby nie połamać płytek drukowanych (na kruche to wygląda). Podkładki miedziane i nie za mocno dokręcić nie naprężać na siłe przewodów czy płytkę. No i działa.
P.s. Jeśli chcecie odpalić auto awaryjnie to trzeba zmostkować te dwa przewody czarne dokręcone nakrętkami M8 pod klucz 13. (zmostkować dwie nakrętki razem) i trzymając tak druga osoba musi przekręci kluczyk i silnik się uruchomi
Pozostaje tylko odblokowanie hamulca postojowego (przytrzymać na wciśniętym hamulcu roboczym "nożnym" i wcisnąć na kilka sekund przycisk hamulca postojowego "ręcznego"). Ale tu może pokazywać awarię ABS więc nie radzę tak jeździć z niekompletnie działającym hamulcem. Można nie wyhamować na czas przed przeszkodą
Awaryjnie zjechałem do garażu, a tam już zrobiłem czyszczenie i teraz wszystko działa. Komunikaty błędu usunąłem Diagboxem. Można też odpinając akumulator na 30minut. _________________ C4GP 2,0HDI 150KM 2010r + Peugeot 308SW 1,6THP 156KM 2011r
Witam wszystkich!
Podepnę się do tematu. Wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe z tyłu, przy okazji dałem zaciski do regeneracji. Niestety przy tym mechanizm wciągnął parę razy linkę hamulca postojowego (lewą), linka wróciła, poskładałem wszystko i parę dni pojeździłem, EHP (Elektryczny Hamulec Postojowy) działał prawidłowo. Potem EHP nagle nie chciał odpuścić i wyskoczył błąd EHP. żółtą taśmą uwolniłem linki i wróciłem do domu. Pojawił się SERVICE, czerwona kontrolka hamulców i dwie pomarańczowe od ESP. BiagBox pokazał Brak komunikacji z EHP, dwa błędy U1319 i U1119 w sterowniku ESP oraz błąd F01F (brak łączności z kalkulatorem EHP) w BSI. Sprawdziłem zasilanie EHP i jest ok. 0,2V na grubych kabelkach. No i jeszcze to, że kiedyś silnik gasł w czasie jazdy, pojawiały się błędy ESP i komunikat, że EHP nie działa (a w rzeczywistości działał), po czym wszystko to samoistnie ustępowało. Którymś razem jednak nie ustąpiło. Po diagnozie DB wymieniłem czujnik weału głównego i auto uzdrowiło się. Do czasu przygody z wyminą tylnych klocków i tarcz. Czy zasilanie EHP ma być stałe, czy pojawia się, gdy jest potrzebne? Czy to oznacza cały moduł do wymiany, czy można go naprawić? _________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.