Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doctor7

Dyskutant



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 2009 HDI 2.0
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 27 Cze 2014, 21:29
Temat postu:

2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Witam,

Pytanie czy ktoś chipował swoja cytrynę?
jakie doświadczenia?
jaki jest wpływ chipa na zużycie hamulców, sprzęgła, turbiny, wtrysków a przede wszystkim zapchanie lub zakończenie żywota przez filtr FAP?

jak wiadomo citroen oferuje z silnika 2.0 HDI również wersje o mocy 163KM. Czym ona się rożni od wersji 140KM?
czy wersja 163KM ma inne hamulce, sprzęgło, turbinę,wtryski?

moje auto to C5 HDI 2.0 140KM 2009r.
Chce podnieść (bezpiecznie) mam nadzieje moc na 165KM + moment 380Nm
w profesjonalnej firmie z hamownią która się tym zajmuje.
Powrót do góry
diablo2

Auto Maniak



Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1446
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Pią 27 Cze 2014, 21:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Witam Twisted Evil silniki 2.0 jeden 136 koni - drugi 163 konie - to są dwa różne silniki mimo tego , że 2 litry całkiem inna budowa - zresztą wujek google prawdę Ci powie , . Jak podniesiesz u siebie moc to wzrośnie Ci tylko spalanie z 6 litrów na 10 lub więcej ON Twisted Evil Co do filtra no cóż Twisted Evil częściej go wypłuczesz kercherem i tyle Twisted Evil
_________________
diablo2 dla kolegów diabeł Twisted Evil

Powrót do góry
gadu-gadu
marcin2m

Dyskutant



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Peugeot 3008 1.6 HDI 120KM
Piwa: 2/2
Wysłany: Pią 27 Cze 2014, 23:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


diablo2 napisał:
Witam Twisted Evil silniki 2.0 jeden 136 koni - drugi 163 konie - to są dwa różne silniki mimo tego , że 2 litry całkiem inna budowa - zresztą wujek google prawdę Ci powie. Jak podniesiesz u siebie moc to wzrośnie Ci tylko spalanie z 6 litrów na 10 lub więcej ON Twisted Evil Co do filtra no cóż Twisted Evil częściej go wypłuczesz kercherem i tyle Twisted Evil


Nie zgadzam się, miałem zachipowany co prawda nie HDI a TDCI z 100KM na 130KM i nie zauważyłem wzrostu spalania. Nie twierdzę że takiego wzrostu nie będzie, ale nie wierzę że o 4 litry Może z litr, ale nie aż tyle. To że podniosłem moc, nie oznaczało, ze na każdym skrzyżowaniu deptałem do dna. Nie zmieniłem stylu jazdy, ale gdy trzeba było to samochód rwał do przodu aż micha mi się sama śmiała. Zrobiłem 50tyś tak i nie miałem żadnych problemów z silnikiem, wtryskiwaczami czy turbiną.
Wrażenia z jazdy były niesamowite samochód był dużo bardziej żwawy, co więcej równo ciągnął od 1,8 do ponad 4 tyś obrotów, a elastyczność poprawiła się niesamowicie.
IMO najważniejsze jest zrobić to w profesjonalnej firmie, która ma doświadczenie i robiła już podobne silniki. No i zachować umiar.

Zaś co do FAP, jeśli jest sprawny, nie ma powodu twierdzić, że szybciej padnie albo będzie się zatykał. Wszystko zależy jak zrobią program. Możliwe że będzie częściej się przepalał/oczyszczał co w długim horyzoncie czasowym może nieco ograniczyć jego żywotność. Ale to nic pewnego.
_________________
Powrót do góry
doctor7

Dyskutant



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 2009 HDI 2.0
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 08:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Dokładnie o zapas mocy chodzi, C5 sam w sobie jest dosyć ciężki + komplet pasażerów, włączona klima i wyprzedzanie nie przebiega tak sprawnie jak bym oczekiwał Very Happy
Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 10:03
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


diablo2 napisał:
Witam Twisted Evil silniki 2.0 jeden 136 koni - drugi 163 konie - to są dwa różne silniki mimo tego , że 2 litry całkiem inna budowa - zresztą wujek google prawdę Ci powie , . Jak podniesiesz u siebie moc to wzrośnie Ci tylko spalanie z 6 litrów na 10 lub więcej ON Twisted Evil Co do filtra no cóż Twisted Evil częściej go wypłuczesz kercherem i tyle Twisted Evil

Nie masz najmniejszego pojecia jak dziala podniesienie mocy silnika, jak rowniez jak dziala fap i dlaczego plucze sie go woda. Podniesienie mocy silnika wcale nie musi oznaczac wzrostu zuzycia paliwa, wrecz przeciwnie. Masa pojazdu nie zmienia sie, wiec i hamulce beda odpowiednie, to nie jest przerobka na pojazd wyscigowy, a z drugiej strony, gdzie mozna tak naprawde szybciej jezdzic? Nie radze wstawiania czipa, lepiej zmienic oprogramowanie przez profesjonalistow.
Powrót do góry
skype status
Reklama








Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 10:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
doctor7

Dyskutant



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 2009 HDI 2.0
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 11:25
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


dejnekomirek napisał:
Nie radze wstawiania czipa, lepiej zmienic oprogramowanie przez profesjonalistow.


Zgadzam się, chcę zrobić modyfikację oprogramowania napisanego konkretnie pod moje auto, tylko trochę się boje o silnik i inne podzespoły które wymieniłem wcześniej...
Stąd moje pytanie o doświadczenia/spostrzeżenia innych użytkowników z podniesieniem mocy i momentu w cytrynie.
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 28 Cze 2014, 18:40
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Witaj, na pewno jak podniesiesz moc to wysilisz bardziej silnik, liczy sie tu zwiększone cieplne obciążenie silnika. Nieprawda jest, że zwiększona moc zmniejsza zużycie paliwa. Moc silnika i jego moment obrotowy nie bierze się z nikąd tylko ze zwiększonej ilości paliwa i potrzebnego do tego tlenu w którym ono się spala. Fizycznie więc to mit i chyba sama chęć oszukania samego siebie. W bardzo dużym stopniu spalanie jest uzależnione od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe spalanie będzie podobne, przy agresywnej 2 razy takie. Wytrzymałość silnika również jak ze zużyciem paliwa, korzystając rozsądnie dłużej pojeździsz.
Wszystko ma swoje wady i zalety.
Modyfikowane oprogramowanie często utrudnia diagnostykę silnika co w przyszłości również może cie słono kosztować ale tego już nikt ci nie powie.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status Wystawiono 1 piw(a)
repetier

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 157
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: Citroen C5 x7 2,0 HDI exklusive 2009
Piwa: 8/4
Wysłany: Nie 29 Cze 2014, 10:17
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Tu jest artykuł, co prawda o Vw, ale też ciekawy http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-chip-moze-zabic/4y1j0
Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 29 Cze 2014, 10:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Masz racje, jesli podniesiesz moc tylko przez zwiekszenie dawki[bo na tym bazuja tzw. tanie chipy. Zmiana oprogramowania poprawia sprawnosc silnika, a wiec i jego wydajnosc, co wcale nie musi oznaczac wzrostu zuzycia. Tym bardziej, ze w silnikach CR technika oszczednej jazdy jest calkiem inna , niz w starych wolnossacych benzynach. Poprawienie elastycznosci silnika rowniez obnizy zuzycie paliwa. Masz racje jesli chodzi o jednostkowe parametry, ale mylisz sie przenoszac je na zuzycie globalne. Odnosnie techniki jazdy, to taka sama zaleznosc jest w normalnych silnikach, ze przy agresywnej jezdzie zuzycie paliwa wzrasta znaczaco.
Jesli robi to ktos myslacy, z zapleczem i wiedza potrafi wyciagnac z silnika indywidualnie[bo kazdy silnik jest inny] maximum jego mozliwosci bez zadnej szkody dla jego trwalosci. Seryjny silnik ma seryjne oprogramowanie, ktore czesto zamula jego mozliwosci. Zajmowalem sie kiedys kartingiem i z seryjnego silnika potrafilismy wyciagnac bez problemu podwojna moc, tylko droga poprawienia przeplywow i przerobka zaplonu. Dzisiaj robi sie to z komputerem, zmieniajac oprogramowanie[mechanicznie tez jest duzo do poprawienia]. Jednak porzadny tuning kosztuje i czasami jest nieoplacalny. Tak wiec pozostaje tylko poprawienie oprogramowania. Mam wielu znajomych, ktorzy tak zrobili i nigdy nie spotkalem sie, zeby ktos narzekal na duze zuzycie paliwa, albo szybsze zuzycie silnika. Przeciez tu chodzi tylko o pare procent, nikt nie wyciska z silnika 300% mocy. Pozdrawiam
Powrót do góry
skype status
ether

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 52
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sulejów
Posiadane auto: Citroen C5, 2009, 2.0 HDI, 180 KM (chip)
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 02 Lip 2014, 23:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Pozwolę się wtrącić. W mojej cytrynie 163 KM podniosłem moc - teraz mam trochę ponad 180 KM. Chip był wgrany w ubiegłym roku. To nie jest moje pierwsze auto, w którym podniosłem moc. Oczywiście, nie robiłem tego sam, ale w profesjonalnym salonie. Historie o podwójnie zwiększonym spalaniu można włożyć między bajki. No chyba, że ktoś to robił u p. Mietka w garażu, to być może i takie spalanie występuje. Spalanie max. wzrosło mi o 0,7 litra - ale to tylko przy dynamicznej jeździe. Dodam jeszcze, że doszły do tego koła o szer. 255. Jeśli chodzi o FAP, to faktycznie akurat w moim przypadku odezwał się dość szybko. Tego się spodziewałem, bo wcześniej go sprawdzałem. Byłem świadomy, że nie jest już pierwszej świeżości. Bardzo rzadko, przy naprawdę ostrej jeździe - zdarza się, że kontrolka się zaświeci. Ale to jest tylko jednorazowe ostrzeżenie. Za chwilę gaśnie i jest OK. W razie jakiś pytań służę pomocą. A samą operację zwiększenia mocy jak najbardziej polecam. Banan mi z gęby do tej pory nie schodzi Smile
Powrót do góry
Marcin.23

Dyskutant



Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 52
Skąd jesteś (miejscowość / region): DKL
Posiadane auto: Renault Vel Satis 2006r 2.2DCi
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 03 Lip 2014, 08:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


ether napisał:
Historie o podwójnie zwiększonym spalaniu można włożyć między bajki. No chyba, że ktoś to robił u p. Mietka w garażu, to być może i takie spalanie występuje. Spalanie max. wzrosło mi o 0,7 litra - ale to tylko przy dynamicznej jeździe.


A jak wygląda przy spokojnej jeździe? Spadło, czy pozostało na tym samym poziomie? Masz automat, czy manual?

Cytat:
Banan mi z gęby do tej pory nie schodzi Smile


Faktycznie czuć tak wyraźnie różnicę tych 20 koni więcej?

I może powiesz ile taki zabieg kosztował i gdzie robiłeś i czy była to tylko i wyłącznie modyfikacja oprogramowania. Żadnych innych negatywnych objawów nie widać po tym zabiegu?
Pzdr
Powrót do góry
diablo2

Auto Maniak



Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1446
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Czw 03 Lip 2014, 10:45
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Witam Twisted Evil panie dejnekomirek HERMES chyba co nieco potwierdził to co napisałem . Nie trzeba się w tym doktoryzować , żeby wiedzieć , że jak wzrasta moc to będzie więcej paliwa ,,żreć'' . Podana przeze mnie liczba ON nie jest wyliczona co do grama na 100 km Twisted Evil tylko przykładowa .
Już nie pamiętam , kto tu dopisywał coś , ale My tu piszemy o silniku 2.0 Hdi i jest to Diesel a nie benzyniak Twisted Evil
Co do samego filtra FAP - niektórzy , żeby oszczędzić sobie wydatku na nowy filtr zwyczajnie go myją/płuczą . Wiele takich operacji jest na YOU TUBE , ja nie znam zasobności kieszeni kolegi pytającego o filtr stąd taka moja podpowiedź . I na koniec - nim cokolwiek tu na forum napiszę , najpierw sprawdzam w necie podobne przypadki lub tu na forum lub na innym zaprzyjaźnionym portalu Twisted Evil , żeby moja podpowiedź lub rada nie była wyssana z palca Twisted Evil
_________________
diablo2 dla kolegów diabeł Twisted Evil

Powrót do góry
gadu-gadu
lukasiasty

Dyskutant



Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 99
Skąd jesteś (miejscowość / region): sza
Posiadane auto: octavia II elegance 2.0 tdi 140@177km C5X7 TOURER EXCLUSIVE HDI163KM
Piwa: 6/11
Wysłany: Czw 03 Lip 2014, 17:40
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


diablo2 czy masz/miałeś auto po modyfikacji programu sterującego silnikiem,bo po twoich wypowiedziach ssądzę że nie. Ja mogę się wypowiedzieć na przykładzie 3 aut z którymi mam styczność tj. octavia II 2.0 TDI 140km @177km, Outlander 2.0 140km@170km i bus master120km@150km,we wszystkich trzech podczas normalnej eksploatacji (nie pałowania)spalanie paliwa spadło o ok 0,5l/100km w busie ok 1-2l/100km, oczywiscie podczas wykorzystania max osiągów zużycie jest większe niż na seryjnym programie z racji większej mocy ale jest to chwilowe podczas rozpedzania auta. Teoria jak to napisał kolega, że auto będzie więcej "żreć" jest dyskusyjna, w pewnych warunkach więcej spali ale tak się nie jeździ cały czas, w większości przypadków jest to mniejsze spalanie, mastera robiliśmy na oszczędność, wyższa moc jest jakby efektem ubocznym większej sprawności silnika, pamiętajmy, że jeździ się momentem obrotowym i to on decyduje o elastyczności i zdolności do zbierania się auta, przebieg momentu, oraz jego występowanie w szerokim zakresie obrotów, bardzo uprzyjemnia jazdę, oraz wpływa na ekonomiczność jazdy, silnik jest elastyczniejszy, nie trzeba go wkręcać na wysokie obroty, żeby dobrze przyśpieszał. Piszę tu o chiptuningu przeprowadzonym w profesjonalnej firmie, mającej hamownie podwoziową, z nadmuchem powietrza jak najbardziej symulując warunki drogowe, dostrojając program indywidualnie do konkretnego auta, uwzgledniając jego stan i zużycie, taki tuning polecam. Gotowcami, boxami i innymi czipami oszukującymi czujniki nie warto sobie zaprzątać głowy, są szkodliwe dla silnika, i generują awarie w krótszym lub dłuższym okresie czasu. Chiptuning jest dla myślących i świadomych kierowców !
_________________
Sprzedam:
C5 X7 TOURER
HDI 163KM manual exclusive '14
info w dziale giełda
Powrót do góry
ether

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 52
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sulejów
Posiadane auto: Citroen C5, 2009, 2.0 HDI, 180 KM (chip)
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 03 Lip 2014, 20:14
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Chip robię zawsze u tych ludzi:
http://alltuning.pl/
A to dowód Smile
http://alltuning.pl/index.php?page=9&kat=1
Koszt - ok. 800 zł. Chłopaki dysponują praktycznie wszystkim, czym powinni zajmujący się takimi rzeczami.
Cytrynę mam w automacie. Spalanie przy spokojnej jeździe jest praktycznie na tym samym poziomie. Teoretycznie powinno być ono nawet mniejsze (fachowe artykuły o tym traktują), ale wiadomo - jak jest trochę więcej mocy, to zdarza się, że kusi Twisted Evil A wtedy, z tym spalaniem jest różnie. Żebyście sobie tylko nie pomyśleli, że jeżdżę jak Kubica. Sporadycznie korzystam z tego dobrobytu. A banan na mej gębie bardziej spowodowany jest momentem niż tymi 20 paroma końmi więcej. Ale tu już musiałbym znowu się uzewnętrzniać na temat różnicy między momentem, a mocą. Kto nie wie, to doczyta.
Powrót do góry
doctor7

Dyskutant



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 2009 HDI 2.0
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 03 Lip 2014, 21:11
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


ether napisał:
Bardzo rzadko, przy naprawdę ostrej jeździe - zdarza się, że kontrolka się zaświeci. Ale to jest tylko jednorazowe ostrzeżenie. Za chwilę gaśnie i jest OK.

zapala się kontrolka filtra FAP?
trochę to dziwne bo albo filtr jest zapchany i wtedy kontrola się świeci albo nie jest zapchany i nic się nie świeci?
ile ma nalatane że FAP się odzywa?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC3 Aircross

59 900

2020r.

90 000 km

wielkopolskie

CitroenC3 Picasso

21 800

2013r.

143 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Cactus

59 000

2019r.

90 000 km

śląskie

CitroenC4

49 900

2018r.

129 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 Aircross

38 900

2012r.

211 000 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System