Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Manchester Posiadane auto: Peugeot 3008 1,6 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 16 Maj 2014, 21:32
Temat postu:
Usuniety filtr DPF i problemy po usunieciu.
Witam wszystkich. tdwa tygodnie temu kupilem C8 2.0HDI 110 hp z 2004 roku. Kupujac je wyswietlal sie komunikat " Diesel Additive Min. Level" I auto nie mialo kompletnie mocy. Nie zastanawialem sie zbyt wiele tylko oddalem auto do usuniecia DPF. Dodam ze wczesniej zrobilem rozeznanie w warsztatach ktore to robia, opiniach klientow i wybralem taki ktory mial je bardzo pozytywne. Panowie wykonali swoja prace, wgrali nowe oprogramowanie i poinformowali mnie o powracajacym bledzie czujnika pedalu gazu ktory zalecili wymienic. Auto zaczelo sie nadawac do jazdy lecz troche dziwnie reagowalo na wciskanie gazu i wolne obroty pozostaja caly czas na poziomie 1200. Wiec wymienilem podany przez nich czujnik co bardzo znikomo wplynelo na prace silnika. Tzn wczesniej czasami bylo lekko odczuwalne szarpanie ktore po wymianie ustalo. Moim zasadniczym problemem sa teraz zbyt wysokie obroty biegu jalowego i jeszcze bardziej uciazliwy znaczny spadek mocy auta w zakresie 2500-3000 obrotow a gdy juz silnik osiagnie 3000 obrotow nie przekracza ich. Wtedy mozna wciskac pedal gazu a auto kompletnie nie reaguje tzn dopiero kiedy wciskam go do samej dechy auto zaczyna sie pieknie zbierac. Pomozcie mi co to moze byc? Czy oprogramowanie wgrane moze miec bledy powodujace takie obiawy czy tez cos innego. Dodam ze narazie dwokrotnie dokonalem bezdemonazowego czyszczenia egr i po pierwszym czyszczeniu na doslownie 2 minuty wolne obroty powrocily do normalnych i auto zaczelo troszke lepiej ciagnac pomiedzy 2500-3000 obrotow lecz nadal zawiesza sie na 3000 tysiacach.
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Manchester Posiadane auto: Peugeot 3008 1,6 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 17 Maj 2014, 23:45
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) Usuniety filtr DPF i problemy po usunieciu.
Czujnik sam wymieniałem ponieważ nie jest to wielka filozofia a w obecnych czasach są już preparaty umożliwiające czyszczenie egr bez drmontazu. Wczoraj kiedy drugi raz użyłem czyscika w sprayu (diesel egr cleaner) zacząłem w nie przestawac wierzyć lecz dzisiaj rano prawdziwy cud. Auto nie dość że powróciło do normalnych wolnych obrotów to i moc ma w pełnym zakresie. Jednym słowem auto zaczęło się zachowywać taj jak powinno. Dodam jeszcze że poprzednia właścicielka jezdzila tym autem tylko z dziećmi do szkoły i na zakupy a w ciągu ostatnich dwóch lat auto było tylko raz w trasie. Ta wiedza bardzo mocno przekonywała mnie o tym że silnik jest poprostu pozatykany sądzą i chyba wszelkie moje dotychczasowe problemy zostały rozwiazane.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie moją sprawą.
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Manchester Posiadane auto: Peugeot 3008 1,6 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2014, 11:33
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) Usuniety filtr DPF i problemy po usunieciu.
Kolego ja nie twierdzę że znam się na wszystkim bo gdyby tak było to bym nie wrzucal tego pytania na forum. Ja tylko opisuje całą sytuację, moje kolejne kroki i efekt który uzyskałem na końcu aby przynajmniej kilku posiadaczy aut uchronić przed naciagaczami którzy nie mają pojęcia co robią I wymieniają cześć po części z nadzieją że kiedyś wreszcie trafią na tą właściwą. Dodam że ani nie jestem mechanikiem ani też nie staram się nim być na siłę lecz czasem jak widać nawet i laik który trochę zacznie ruszać głową może być lepszy od pseudo mechaników którzy potrafią nawet wymianę oleju zepsuć.
Pozdrawiam
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Manchester Posiadane auto: Peugeot 3008 1,6 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 18 Maj 2014, 14:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) Usuniety filtr DPF i problemy po usunieciu.
A I jeszcze bym zapomniał że wymiana czujnika gazu zajela mi nie więcej niż 15 min ponieważ jest on bardzo łatwo dostępny i wymagane do tej operacji jest odkrecenie I przykrecenie czterech śrub. Co do adaptacji to szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia o czym mówi moj doradca ponieważ czujnik ten jest najprostszym potencjometrem podający sygnał położenia pedału gazu. Wszystkie czujniki z danego typu mają te same wartosci wiec nie ma mowy o dostrajaniu do komputera. Ku wyjaśnieniu nie jestem mechanikiem ale elektronikiem I w tej kwestii mam sporą widzę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.