Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 00:18
Temat postu:
Skrzynia MCP opinie
Witam. Jestem właśnie na etapie zakupu C4GP i mam pytanie odnośnie skrzyni MCP. Mianowicie jak prawidłowo powinna działać i jak powinno się z nią jeździć.
Jeździłem już kilkoma samochodami z mcp ale mam mieszane odczucia.
Skrzynia zmieniała biegi w dziwnych momentach- chciałem raptownie przyspieszyć a ona zmienia bieg, czuć straszne spowolnienie auta podczas zmiany biegu a potem raptownie wyrywa do przodu.
Czy przy mcp jest tak jak przy automacie że trzymam cały czas gaz wduszony czy powinienem przy zmianie biegów odpuszczać?
Proszę użytkowników mcp o wasze opinie i sugestie co do tej skrzyni.
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piastów Posiadane auto: C4P 2.0 MCP
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 13:16
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Skrzynia MCP opinie
Witam
Jeżdżę z tą skrzynią już (a może dopiero ) dwa lata.
Ta skrzynia jest w swoim rodzaju specyficzna i raczej sprawdza się bardziej w spokojnej jeździe.Chociaż dynamicznie też się da.W ustawieniu na auto zawsze można zbić bieg manetką , reakcja skrzyni jest szybsza i śmiało można np. wyprzedzać.Można też jeździć na ustawieniu manual i wtedy sam decydujesz , kiedy zmienić bieg.Przy zwalnianiu sama zrzuca biegi w dół.
Co do nogi na gazie możesz trzymać cały czas , ale lekkie odpuszczenie gazu przy zmianie biegu wydłuża żywotność zespołu sprzęgła.
Przy zakupie ważny też jest stan.Jeżeli zaczyna szarpać przy ruszaniu (szczególnie do tyłu)może to oznaczać konieczność "przyuczenia skrzyni"
a w najgorszym przypadku wymianę sprzęgła.Jeżeli jeszcze jakoś mogę pomóc pisz lub możemy się spotkać (mamy nie daleko).
pozdrawiam.
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 16:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Skrzynia MCP opinie
Kolego hoop12 dzięki za informacje.
Najlepiej porozmawiać z kimś kto użytkuje takie auto, a nie z kimś kto chce za wszelka cenę sprzedać.
Chętnie bym się z Tobą spotkam i zobaczył jak to działa u Ciebie.
Jeździłem już kilkoma C4 z mcp i każdy sprzedający twierdził że jego skrzynia pracuje prawidłowo a ja muszę się jej tylko nauczyć.
Cześć,
jeździłem z taką skrzynią w toyocie corolli. Zrobiłem 160 tyś. km i nic się z tym nie działo. Auto sprzedałem przy 190 tyś. i dzwoni do mnie nowa właścicielka że auto już trzeci raz holowała bo skrzynia jej zastrajkowała na skrzyżowaniu i koniec jazdy. Wiem że udało się jej to naprawić ale na ile popłynęła to nie wiem. Widziałem ją ostatnio na ulicy więc ciągle jeździ.
Ja naprawdę przez cały czas użytkowania nie miałem ze skrzynią żadnego problemu. Jedynie przy 130tys trzeba było zmieniać sprzęgło bo ono szybciej się zużywa (nie ma zamienników, oryginał 2500zł. + robota). Serwis ASO oczywiście zaproponował "super" rozwiązanie na przedwczesne zużycie sprzęgła - wymiana komputera i siłownika za jedyne 8000zł. na wersję niby bardziej dopracowaną.
Pracuje ona rzeczywiście specyficznie, tj. zmienia biegi dość wolno (ale ja ręcznie zmieniam jeszcze wolniej), przy wyprzedzaniu lepiej ją zblokować w tryb manual bo jeśli masz lekko wciśnięty gaz to uzna że jedziesz oszczędnie i przerzuci na wyższy bieg, przy zmianie biegów robi małego "kangura" i to chyba było poprawiane w tych konstrukcjach, tak ja kolega wyżej wspomniał producent "zaleca" odpuszczanie gazu przy zmianie biegu celem ochrony sprzęgła (niestety mojego sprzęgła to nie uchroniło).
Przy zakupie w salonie Toyota kazała sobie dopłacać do tej skrzyni bardzo małe kwoty rzędu 2000zł. co miałoby sugerować że to przecież manualna skrzynia z dołożonymi trzema siłownikami i komputerem - nie skomplikowane i nie drogie. Nic bardziej mylnego.
Mi się bardzo dobrze jeździło z automatem i chciałbym mieć jeszcze kiedyś auto z automatem ale przerażają mnie koszta awarii. Jak pokazuje moje doświadczenie sprzedałem w porę samochód i uniknąłem wydatków.
Moim zdaniem te nowoczesne skrzynie to niedopracowane wynalazki, których naprawa (droga naprawa) jest nieunikniona i nie pomoże żadne rygorystyczne przestrzeganie przeglądów i becalowanie za to w ASO. Na kogo wypadnie na tego benc i jak ma paść to padnie i musisz być na to finansowo i psychicznie przygotowany.
Jeśli to Cię nie przeraża to polecam bo z automatem jeździ się super a przy tych skrzyniach auto mniej pali - jakiś litr a może nawet litr i ciut:)
pozdrawiam
Michał
Konstrukcyjnie oczywiście to nie jest automat tylko przekładnia zautomatyzowana lub jak kto woli skrzynia manualna z elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Dla mnie jako użytkownika różnica żadna, zaś w serwisowaniu na pewno spora, ale ja nie jestem mechanikiem.
W działaniu według mnie bliżej tej skrzyni do automatu. Jeśli mówilibyśmy o skrzyniach bezstopniowych (jak multitroniki w Audi) to zgodzę się że to trochę inna kategoria przekładni automatycznych.
Jak sprzedawałem toyotę pisałem że to skrzynia manualna + sterowanie elektroniczne to każdy kto dzwonił zadawał dziwne pytania: a co to za dziwna wajcha (czy to jakaś nakładka typu tuning), czemu to nie ma sprzęgła jak to manual itp. w końcu zacząłem mówić że to automat, że nie szarpie przy zmianie biegu (bo Panie jak automat szarpie to do remontu), że wymieniałem sprzęgło też przestałem mówić bo co dociekliwy zainteresowany pytał - w automacie, sprzęgło?
Ja opisze moje wrażenia z ostatnich 30 tyś.
Samochód nabyłem z licznikowymi 150 tyś km, ile w rzeczywistości? Mam przesłanki żeby twierdzić, że jeśli już był przekręcony to nie za dużo, zatem skrzynia ma już za sobą trochę ale tez nie jet zajechana. Nie znam historii serwisowej, ale chyba sprzęgło raczej nie było wymieniane.
Wrażenia... jak najbardziej pozytywne i pod wieloma względami polecam tą skrzynię. Ma cechy automatu tzn można zapomniec o zmianie biegów, sama zrzuca biegi dostosowując do prędkości i warunków, jednak najlepiej sprawdza się w jeździe spokojnej. Jeżeli trzeba nieco przycisnąć przełaczam w "M"anual i sam zmieniam biegi, mam wrażenie że odbywa się to szybciej niż w trybie "A"utomat. Od dwu-sprzęgłowych automatów dzieli ją kosmos, od zwykłych automatów już nieco mniej.
Jednak do tej skrzyni należy się przyzwyczaić w moim odczuciu, może to wynika już z zużycia, ale zdarzają się jej przy ruszaniu lekkie szarpnięcia uzależnione od sposobu obchodzenia się z "gazem". Nie wiem jak u innych ale zdarzają się jej lekkie lagi przy zmianie biegów, wrażenie jakby sprzęgło ślizgało ale to nie to, to raczej wyczuwalna zwłoka w załączeniu biegu. Robiłem już dwa przyuczenia, pierwsze zaraz po kupnie, bo był dramat z szarpaniem - znacznie się poprawiło, drugie celem wyeliminowania lagów - bez poprawy.
Generalnie poza pewnymi "mankamentami" do których można się przyzwyczaić, skrzynia da się lubić. I wg mojej oceny nie jest specjalnie awaryjna.
Napewno minusem jest fakt, że jeśli dojdzie do wymiany sprzęgła i dwumasy, to tanie to nie jest i trzeba to zrobić w nie byle jakim zakładzie u Heńka pod płotem - trzeba mieć specjalny przyrząd i nie mówię tu o lexii która jest nieodzowna oczywiście.
Gdybym miał teraz do wyboru zwykły manual i MCP nie wahałbym się ani chwili - wybrałbym MCP. _________________
skrzynia MCP z elektronicznie sterowanym sprzęgłem jak jeźdz
Pytanie: Jak postępuje się właściwie dojeżdżając do świateł wówczas kiedy musimy się zatrzymać, wciskamy hamulec i stoimy z wciśniętym tak do zmiany na zielone czy po zatrzymaniu zmieniamy na tryb luz oznaczony N a później gdy mamy ruszyć na Tryb zautomatyzowany A ? Po drugie czy to normalne że auto z taką skrzynią po ruszeniu i zwolnieniu hamulca jedzie na pierwszym biegu nawet do około 20-30 m a czasem nawet sama redukuje na płaskiej powierzchni z dwójki na jedynkę?
Na światłach jeśli jest spad to trzymasz hamulec lub zaciągasz ręczny jak przy normalnej skrzyni, nie musisz przełączać na N masz cały czas A lub M jak zielone wciskasz gaz i po przodu.
W trybie A możesz korygować automat manetkami jeśli nie zgrywa się z Twoją jazdą.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Wto 20 Maj 2014, 20:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Skrzynia MCP opinie
Mysle, ze to jest blad. Sytuacja jest analogiczna do stania na wcisnietym sprzegle w normalniej skrzyni[szkoda sprzegla i lozyska oporowego]. Najlepiej wyrzucic na N i stac na hamulcu recznym. Bo wcisniecie pedalu rowniez wlacza sprzeglo. Dopiero chwile przed ruszeniem dalej, wciskamy hamulec nozny, wlaczamy A, albo M i puszczamy hamulec.
Moze i ta skrzynia automatem nie jest w pelnym tego slowa znaczeniu, ale jesli zmienia biegi i nie trzeba wciskac sprzegla, to rowniez dziala w trybie automatu i smialo mozna nazwac ja automatem.
Z wszystkim bym się zgodził kolego dejnekomirek, tyle tylko że przed wrzuceniem na A lub M nie trzeba wciskać pedału hamulca, jest to zbędne. Po wrzuceniu A lub M samochód i tak nie ruszy dotąd dopóki nie naciśniesz na pedał gazu.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Czw 22 Maj 2014, 07:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Skrzynia MCP opinie
Guzior Ty znowu sie popisujesz? A co ma ruszenie pojazdu do wcisnietego sprzegla?? Chodzi o to , zeby sprzeglo nie pracowalo caly czas , jak auto stoi na swiatlach, np. . Chyba nie myle sie, ze wcisniecie hamulca inicjuje rozlaczenie sprzegla w stojacym pojezdzie? A swoja droga cos nie widac Kasienki.
W instrukcji do C4 GP z 2009 dostępnej pod linkiem, który był już na tym forum (ta w częściach pdf), jest jasna informacja: przy postoju na światłach i wybranym trybie A lub M - trzymamy pedał hamulca wciśnięty i NIE przełączamy na N. Ruszamy normalnie poprzez dodanie gazu. Jeśli postój jest długi (nie na światłach) i nie gasimy silnika, przełączamy na N i zaciągamy ręczny.
Dodatkowo w nowszych instrukcjach (2011) jest informacja, że przy dłuższym postoju, komp. sam przełączy z A na N.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Czw 22 Maj 2014, 19:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Skrzynia MCP opinie
Jesli zalezy Wam na dlugiej pracy sprzegla i skrzyni to nie robcie tak. Instrukcja nie pisze o oszczedzaniu, pisze o wygodzie. Pytanie : kto z Was stoi na swiatlach z wlaczonym sprzeglem i wbitej jedynce? Znam nawet nauke jazdy, gdzie ucza takiej techniki i takie cos poleca instrukcja. Uzywam sprzegla tylko tam gdzie to niezbedne i staram sie ruszac bez gazu. Gaz wciskam dopiero po ruszeniu i puszczeniu sprzegla. Stanie z wcisnietym hamulcem i wlaczonym A, albo M wymusza prace sprzegla niepotrzebnie. Potem dziwicie sie , ze sprzeglo do wymiany po 100 tys.
Witajcie. Teraz robię tak: jadę w trybie A automat, światło jest czerwone zatrzymuje się hamując - pozostawiam tryb A (nie używam hamulca jeżeli jest droga bez wzniesień) ruszam po zmianie światła dodając gazu. Tak wyczytałem w instrukcji. Czy robię dobrze okaże się. Zadam jednak nowe pytanie: jak uruchamiacie silnik? Jeżeli dobrze wyczytałem to robi się to tak: tryb musi być ustawiony na N luz, kiedy wcześnie został w trybie A to wciskam hamulec zmieniam na ten tryb N przekręcam stacyjkę dosyć krótko nadal trzymam nogę na hamulcu zmieniam na tryb A dopiero po tym puszczam hamulec i ruszam? To jak?
Ma ktoś polską książkę serwisową? Potrzebuje skan lub pdf takiej książki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.