Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xsara Picasso ) Wymiana rezystor opornik BEHR 5617401, GKR 9140010283



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Nadwozie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oscar4357

Czytelnik



Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk
Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 16 Sie 2011, 15:04
Temat postu:

Wymiana rezystor opornik BEHR 5617401, GKR 9140010283


Mam Picasso 1.8 benz i maiałem problem z dmuchawą w klimatronicu, a mianowicie załączała się kiedy chciała, czy po 5 min, czy po 12 km bez różnicy czasami od razu, ale żadko, czasami wogóle itd....
Elektronik zdiagnozował, że winę za to ponosi: Rezystor Opornik, czy Regulator Obrotów Dmuchawy ( rożnie to w serwisach nazywają) tzw. "jeż" w kształcie podkowy ze środkowo umiejcowionym gniazdem na wtyczkę (5 przewodów). Jak go wymienić, sprawa nie łatwa. Czytając fora nie znalazłem dokładnego opisu gdzie to coś się znajduje, a jak już znalazłem to tego czegoś w tym miejscu nie było. Więc postanowiłem sam opisać gdzie ten "jeż" się znajduję w naszym aucie. Mianowicie:

1. Dobrze jest wykręcić środkowy panel pod drążkiem biegów, tam się znajduję popielniczka i schowek. Odkręcamy 4 śrubki i dwie od strony kierowcy. Schowek i popielniczkę można wyciągnąć.

2. Po odkręceniu, całość można wyciągnąć odginając to w stronę siedzenia pasażera tak żeby nam to nie przeszkadzało.

3. Pod spodem kierownicy tam gdzie mamy możliwość regulacji wysokości, odkręcamy od spodu 2 śrubki i zdejmujemy ten plastyk.

4. Teraz możemy odęcić cały lewy "panel" tam gdzie znajdują się bezpieczniki to jest 6 śrubek jeżeli dobrze pamiętam od spodu mamy jeszcze taką otulinę wyciszającą ją wystarczy odepnąć.

Jak to wszystko wyciągniemy, to:

5. Patrząc na wprost jest drążek kierownicy, po prawej stronie na ukos patrząc do góry jest pod plastykiem silnik dmuchawy dochodzą do niego dwie kostki z przewodami, jedna to zasilanie dmuchawy (dwa przewody), a druga to zasilanie naszego opornika (pięć przewodów). Zeby to zobaczyć może przydać się latarka. I trzeba dobrze do środka wsadzić głowę.

6. Wyciągamy z gniadek te dwie wtyczki, obudowa u mnie z tej dmuchawy była na jednej śrubie, odkręcamy ją. Jest jeszcze jedna mała śrubka, na środku obudowy tego silnika dmuchawy, dobrze by było ją też odkręcić.

7. Po odkręceniu tych śrub (jeżeli są) całość przekręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara no i tu trzeba trochę siły, przynajmniej u mnie tak było.

8. Po przekręceniu całość nam ładnie wychodzi z obudowy, no i ukazuje nam się nasz "jeż" odkrecamy go sobie no i np. wymieniamy.
A po wymianie całość spowrotem skręcamy.

Jeszcze jedna ważna sprawa, jeżeli nie uda nam się odkręcić śrubki z silnika dmuchawy, taka mała na środku obudowy, patrz pkt.6.
To całość nam wyjdzie z wentylatorem, a wtedy, żeby go wyciągnąć z auta to musimy jeszcze odręcić drążek kierownicy. To jest jedna śruba, na górze drążka.


Mam nadzieję, że mój opis się przyda, bo sam nad znalezieniem tego ustrojstwa zmarnowałem dwie godziny.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
arkawroc

Czytelnik



Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: citroen xsara picasso 2.0hdi 2001r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 22 Paź 2013, 21:52
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Wymiana rezystor opornik BEHR 5617401, GKR 9140010283


dzisiaj właśnie skorzystałem z Twojego opisu przy demontażu dmuchawy. Dal potomnych w tzw.Jeż-u lecą najczęściej tranzystory , koszt zakupu w sklepie elektronicznym to ok22zł za 2 sztuki, potem wystarczy wydłubać ostrożnie masę plastyczną którą zalany jest nasz jeżyk pod widocznymi blaszkami żeby się dostać do tranzystorów i przelutować je na nowe.
Powrót do góry
arkawroc

Czytelnik



Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: citroen xsara picasso 2.0hdi 2001r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 24 Paź 2013, 19:35
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Wymiana rezystor opornik BEHR 5617401, GKR 9140010283


dzisiaj padł silnik dmuchawy i spalił tranzystory zakupiłem tranzystory IRL3507 parametry zblizone do oryginału 4.50/szt. wlutowałem zakupiłem silnik dmuchawy od peugeot 206 ,przełozyłem tylko obudowe "jeża" i śmiga jak nowa
Powrót do góry
benio78

Dyskutant



Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: Citroen C5 1,8 16V 2005r
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 27 Sty 2014, 23:26
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Wymiana rezystor opornik BEHR 5617401, GKR 9140010283


koledzy, czy mozecie dokładnie podać w którym miejscu są te tyrystory i jaki to typ, czego musze szukac - z góry dzięki
Powrót do góry
arkawroc

Czytelnik



Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław
Posiadane auto: citroen xsara picasso 2.0hdi 2001r.
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 13:44
Temat postu:

tranzystory dmuchawy


http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=85701&forum=99&post_id=904992#forumpost904992

w ostatnim poście masz zdjęcia "jeża" z wydłubaną masą plastyczna którą zalane są tranzystory i przeczytaj ten temat cały masz wszystko od sposobu wymontowania po typ tranzystorów(dwa posty wyżej pisałem).
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 13:44
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
benio78

Dyskutant



Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 74
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: Citroen C5 1,8 16V 2005r
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 21:52
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Wymiana rezystor opornik BEHR 5617401, GKR 9140010283


wielkie dzieki - pozdrawiam
Powrót do góry
waldisk

Debiutant



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie
Posiadane auto: citroen xsara picasso 2,0 hdi 2002r
Piwa: 0/3
Wysłany: Wto 11 Lut 2014, 11:44
Temat postu:

IRL 3507


Czy do tego jeża można zastosować inne tranzystory jak te IRL 3507,bo nie mogę nigdzie ich dostać
Powrót do góry
Viszna

Czytelnik



Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice 3-city
Posiadane auto: Citroen
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 14 Lut 2014, 14:30
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Wymiana rezystor opornik BEHR 5617401, GKR 9140010283


W każdym sklepie elektronicznym dobiorą Tobie zamiennik wg. katalogu.
Powrót do góry
szef23456

Czytelnik



Dołączył: 28 Lut 2022
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk
Posiadane auto: Citroën Xsara Picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Kwi 2022, 09:50
Temat postu:

wypalone gniazdo bezpiecznika 40A


Witam, mam pytanie odnośnie tego jeża, jak kupiłem xsare to było wypalone gniazdo bezpiecznika 40A od dmuchawy, niestety działało jak kupiłem, do wymiany był cały BMS chyba tak się ten moduł z bezpiecznikami nazywa, chodziło trochę i znowu przestała. z faktu, że tym razem bezpiecznik przeżył to gdzieś przeczytałem, że stacyjka się wypala i ją rozebrałem ale tam było ok, nie mogłem wtedy znaleść dmuchawy i poddałem się, pojechałem do mechanika i okazało się, że wtyka jest wypalona od dmuchawy. Mechanik naprawił, powiedział bo było przyczyną, chodziło rok i znowu nie działa, tym razem sam rozebrałem plastiki i pobrałem się do kabli od dmuchawy i zauważyłem, że są dwie wtyczki czego nie wiedziałem ale ta wtyka co idzie do jeża ma jeden pin w środku wyjarany, znaczy cały plastik tej wtyki blaczka cała czarna, wtyk do wymiany ale mam pytanie czy ktoś wie dlaczego cała nitka sie wypala od gniazga bezpiecznika do wtyki, nie wiem też jak zmierzyć tego jeża miernikiem czy działa bo silnik na krótko chodzi i tu mam podejrzenia co do niego bo momentami było słychać jak zaczynał pracować lub jak kończył, że miał ciężko jak by się zacierał i moje podejrzenie jest takie że mógł w czasie pracy coraz ciężej pracować co powodowało takie obciążenie prądowe, że wszystko się grzało i topiło tylko mnie dziwi, że bezpiecznik nigdy się nie przepalił, zanim wymieniłem ten BMS to na bezpieczniku też się stopił plastik. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę żeby się nimi podziełił.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Nadwozie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xsara Picasso »

Opinie o samochodach Citroen Xsara Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Nadwozie.


CitroenBerlingo

76 800

2018r.

93 203 km

podkarpackie

CitroenC4 Grand Picasso

21 990

2010r.

141 000 km

wielkopolskie

CitroenBerlingo

31 900

2014r.

188 668 km

mazowieckie

CitroenC3

37 000

2019r.

57 300 km

wielkopolskie

CitroenC4

49 900

2018r.

129 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System