Oglądam kolejne autko. Tym razem jest to wersja z automatem i po rozkodowaniu VIN wyszło, że skrzynia to BVA AM6C1. Czy ktoś coś może na ten temat powiedzieć ? Jak z awaryjnością ? Serwisowaniem ?
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
u mnie także jak na razie wszystko ok, jestem zadowolony z automatycznej skrzyni lepiej mi się jeździ niż manualem więc jak zastanawiasz się nad zakupem c5 to tylko 2,0 163KM hydro i automat, miałem 2,0 140KM w manualu sedan co prawda z hydro ale jakiś niedosyt czułem. _________________ pozdr Teka
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Podbiję temat, żeby nie zakładać nowego wątku. Ja mam ogólne pytanie o wrażenia z jazdy pomiędzy manualem a automatem w C5 2.0 hdi 163 KM (MKIII). Planuję właśnie zakup tego samochodu i nie wiem co wybrać, czytałem posty o skrzyni, pojawiają się rozrzucone po różnych tematach, więc może warto zebrać w jednym miejscu wszystko. Najlepiej, gdyby wypowiedział się ktoś kto oblatał oba rozwiązania ale oczywiście nie ma przeszkód aby wszyscy posiadacze tego silnika dorzucili swoje zdanie.
Ogólnie wiem, że automat sprawia, iż auto (przynajmniej na papierze) gorzej przyspiesza i trochę więcej pali -jak to się ma do realnych odczuć z jazdy i podczas wizyt na stacji paliw ?
Zaznaczę może, że poruszam się po trasach mieszanych, z lekką przewagą miasta (wiem, diesle nie są od tego ale nie chcę benzyny) i czy w takim miejskim ruchu ergonomiczną przewagę ma manual ? W znaczeniu,czy sprawniej się z taką skrzynią porusza ?
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 17:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Nawiązując do tematu głównego czyli awaryjności skrzyni, osobiście miałem doświadczenia z automatem z silnikiem 2.7 HDI. Samochód od momentu odbioru samochodu z salonu do przebiegu 170 000 km, nie miał z nią nawet najmniejszego problemu.
Obecnie w firmie w której pracuję mamy kilka szt z automatem z silnikiem 2.0 HDI 163 KM (rok prod 2012) samochodu co prawda nie mają dużych przebiegów, ale niektóre z nich mają przebieg 60 000 - również 0 problemów.
Co do porównania 2.0 HDI 163KM automat i manual - wszystko zależy od nogi kierowcy. Spalanie jest bardzo podobne, chyba że w automacie często korzysta się z trybu sport lub manualnej zmiany. Spalanie 8-12l Przyśpieszenie w manualu lepsze (nie ma tak zwanej czarnej dziury gdy nagle naciśnie się na pedał gazu - automat potrzebuje chwilę żeby zareagować), chyba że używa się trybu sport (wtedy podobne). W automacie jest jeszcze opcja zmiany ręcznej, wtedy samochód też lepiej przyśpiesza.
Reasumując 2.0 HDI 163 KM to dobra opcja, aczkolwiek zdecydowanie lepszą 3.0 jeśli ma się kasę. Spalanie niewiele większe, a wrażenia z jazdy zupełnie inne.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Dorzucę coś od siebie.
Mam 3 auto z automatem i nigdy manuala. Czy się gorzej zbiera, nie sądzę, kwestia dobrej nogi, różnica w reakcji jest znikoma, ale w drugą stronę zyskuje się na redukcji w górę, bo nie marnujesz czasu na wysprzęglanie.
Jeśli automat ma minimum 5 biegów, nie trzeba nic więcej chcieć, jedynie minimum 140 koni pod maską oczywiście. Inaczej automat nie ma sensu bytu.
Sprawa awaryjności, w serwisie pewnie powiedzą żę są bezobsługowe, ja bym zadzwonił do dobrego warsztatu od skrzyń. AL4 powinna mieć wymieniany olej co 100tys. (zalecenie producenta) a w serwisie mówią że nie
Dlatego też, jeśli kupujesz dopytaj sie czy był wymieniany może olej. dla świętego spokoju lepiej wymienić, koszt kilka stówek a spokój i przyjemność z jazdy zapewniona.
P.S.
Właśnie kupiłem C5 i olej wymieniam
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Ostatnie 4 lata jeździłem C5 138 KM z manualem, od 8 miesięcy C5 163 KM z automatem.
Początkowo miałem odczucia zgodne z powszechnymi opiniami - „dziura” w gazie, większe zużycie paliwa. Teraz po przejechaniu 12 tys. km mam już inne zdanie.
1 . Zużycie paliwa
Notuję skrupulatnie tankowania – taką mam fobię ale to daje mi przewagę nad tymi, którzy arbitralnie rzucają jakieś bzdurne wartości na podstawie odczytów zużycia z komputera czy kilku incydentalnie zanotowanych przy dystrybutorze tankowań.
Zużycie średnie przy jeździe głównie pozamiejskiej i autostradowej:
7.2 l/100 km – manual
7.4 l/100 km - automat
zużycie przy prędkościach średnich 50-70 km/godz.
6.3 l/100 km – manual
6.5 l/100 km - automat
Czy to istotna różnica? Każdy odpowie sobie sam.
W jeździe miejskiej sytuacja wygląda gorzej (ok. 1/100km) ale ponieważ nie mam przebiegów czysto miejskich nie chcę się wypowiadać w tej kwestii.
2. „Dziura” w gazie gdy chcemy przyspieszyć i potrzebna jest redukcja biegu.
Jest takie odczucie ale wynika ono z intuicyjnego porównywania efektów wciskania pedału gazu a przecież w manualu trzeba wcześniej wysprzęglić, wrzucić bieg i puścić sprzęgło.
Jeśli porównać czasy pomiędzy podjęciem decyzji o przyspieszeniu a efektem czyli uzyskaniem oczekiwanej prędkości to okaże się, że automat jest podobny a czasem szybszy.
Oczywiście wszystko co piszę odnosi się do spokojnego używania skrzyni a nie pseudorajdowych wyczynów.
Co do awaryjności – jak każde urządzenie – może się popsuć.
Jedyny znany mi przypadek poważnej awarii ASB został sprokurowany przez kolegę, który do przebiegu 130 tys. nie wymienił oleju a na dodatek wybrał się latem do Grecji z przyczepą ignorując komunikaty o zbyt wysokiej temp. oleju.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
dla mnie obecne c5 to pierwszy automat
jesli chodzi o wieksze zuzycie paliwa, to tak jak napisal kolega oring, wogole bym sie tym nie przejmowal. zakladam ze jesli ktos jest w stanie wydac 40-50 tys. na samochod to nawet litr/100km wiecej nie jest dla niego problemem.
co do uzytkowania to ja jednak czuje duza roznice (na minus automatu) glownie w miescie. pewnie zalezy to od stylu jazdy ale z manualem o wiele wygodniejsze bylo dynamiczne wlaczanie sie do ruchu, zmiana pasa itd. myslalem ze sie przyzwyczaje ale jednak nie.
ja uzywam jednak tego samochodu glownie na trasach a tam juz ma duzo zalet. gdybym mial kupowac glownie do miasta to wybralbym manuala.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Jak pisałem po mieście nie jeżdżę dużo ale zgadzam się z kol. lennyak. Włączanie się z wlotu podporządkowanego to słabość automatu. Są jednak sytuacje w których ASB w ruchu miejskim daje radę lepiej. Choćby gdy stoimy w korku to "podciąganie' co chwilę o kilka metrów na półsprzęgle jest bez porównania bardziej kłopotliwe niż gaz/hamulec w automacie a już gdy do tego dojdzie pochylenie np. na wlocie skrzyżowania z sygnalizacją to ASB w połączeniu z hamulcem elektrycznym - ideał.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Witam kolegów,
ja robię dosyć dużo kilometrów automatem, bo około 3,5 do 4 tys. miesięcznie, z czego 60% poza miastem.
Moje wrażenia co do jazdy automatem są bardzo pozytywne, autko chodzi bardzo dobrze, dosyć szybko zmienia biegi i nie odczuwam żadnego dyskomfortu w związku z "dziurą" w gazie.
Gdy potrzebuję zaszaleć na światłach, to jednym przyciśnięciem palca włączam tryb sportowy w skrzyni i bez problemu pierwszy wyskakuję na zielonym.
Podciąganie na światłach oraz ruszanie pod górkę, które opisał kolega oring to prawdziwa bajka.
Zużycie paliwa jest na tyle nieduże, że nie stanowi większego problemu.
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Citroen C5 Exklusive tourer 2,0hdic 2010r citroen c4 eksklusive 2.0 benzyna 2007r Ford Mondeo mk5 2.0 HDI 180 KM Titanium 2015r
Piwa: 2/1
Wysłany: Sob 01 Mar 2014, 22:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Witam, moje kolejne auto z automatem i następne też. płynna zmiana biegów ok 0.2 sekundy. Szybciej niz w manualu.wymiana oleju co 80 tys,km.Średnie zuzycie paliwa 7.1 l za 2013 rok.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Witajcie. A ja napiszę coś takiego. Otóż jeździłem już wieloma automatami różnych marek - europejskich i japońskich. Obecnie mam skrzynię AL4 i powiem szczerze - Powiesiłbym na suchej gałęzi konstruktora tej skrzyni. Jak można było takie dziadostwo wypuścić na drogę. Specyfika pracy odbiega od ogólnego standardu jaki powinna spełniać skrzynia automatyczna. Bardziej jej do manuala, a te redukcje biegów są koszmarne. Zupełny brak komfortu z jazdy automatem jaki miałem do tej pory. Już nawet skrzynia 4HP20 pomimo tego że też stara jest o niebo lepsza. Gdybym wiedział o charakterystyce pracy skrzyni AL4 nigdy bym tego nie kupił. Porażka na całej linii. Fajny samochodzik z tej Cytrynki lecz cały urok psuje beznadziejna skrzynia. A mogło być tak fajnie.........
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 00:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Jeżdżę C5 II ze skrzynią AM6 ósmy rok - bezawaryjnie. Jakość pracy skrzyni, płynność zmiany biegów - nadal taka sama jak w dniu zakupu. Czyli po prostu super. Ten automat zmienia biegi szybciej i płynniej niż dobry kierowca.
Jak ktoś lubi jeździć dynamicznie i ciągnąć do wyższych obrotów to wystarczy włączyć tryb Sport skrzyni - ciągnie wtedy nawet do 4000 i bardzo żwawo reaguje na pedał gazu - robi szybki kick-down przy przyspieszaniu, itp.
Można też przełączać się na sekwencję (ręczną zmianę biegów) i wymuszać wyższe obroty - na 4. biegu w trybie sekwencyjnym przy 80 km/h depnięcie na pedał gazu daje takiego kopa jakby auto miało z 50 koni więcej, a reakcja jest błyskawiczna.
Co do zużycia paliwa... problem nie istnieje. Auto (2.0 HDI 138 KM) pali mi miasto 7.0 - 8.5 l, trasa 5.0 - 5.5 l, w zimie jakieś 0.5 l więcej. Jak na ważącą 1600 kg C5 to wynik więcej niż bardzo dobry, i nie zauważyłem by właściciele aut z tym samym silnikiem ale ze skrzynią manualną mieli jakieś zauważalnie niższe spalanie.
Poza tym, to jest po prostu nieprawda że "automat więcej pali" (w każdym razie nowoczesny). Jeśli w ogóle jest jakieś większe spalanie to nie dlatego że skrzynia jest automatyczna tylko dlatego, że automatyczna skrzynia WAŻY dobre 70-80 kg więcej niż manualna, więc po prostu masa auta jest cały czas o kilkadziesiąt kg większa - to tak jakby cały czas wozić dodatkową osobę. NA TO idą te dodatkowe mililitry paliwa a nie na to że to "automat".
Dla porównania, wcześniej miałem C5 2.0 benzyna (143 KM) w manualu i po mieście palił dobre 10 l (i więcej), a na trasie ponad 6, więc automat w dieslu pali prawie 3 l / 100 km mniej niż benzyna z manualem.
Do dynamiki nie mam żadnych zastrzeżeń. Jeśli tylko ktoś chce i nie żal mu paliwa, to jak mocno depnie (szczególnie w trybie Sport) to ze świateł (nawet taką krową jak C5) prawie zawsze będzie pierwszy.
Po prawie 8 latach jeżdżenia z tą skrzynią NIE planuję przesiadać się na manual nigdy w życiu. To tak jakbym chciał nowoczesną automatyczną pralkę zamienić na Franię.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
hed, auto z automatem hydrokinetycznym bedzie palilo wiecej i nie wynika to roznicy wagi tylko z rodzaju przeniesienia napedu. przeniesienie napedu za na sztywno (sprzeglo i tryby) jest bardziej efektywne niz poprzez olej jak to sie dzieje w automacie hydrokinetycznym. z tego samego powodu auta z automatami maja gorsze osiagi niz ich odpowiedniki z manualami. na trasie roznice moga byc malo zauwazalne ale w miescie gdzie czesto przyspieszasz juz zdecydowanie widac roznice w spalaniu.
sytuacja jest inna w przypadku skrzyn dwusprzeglowych gdzie przeniesienie napedu jest podobne jak w manualach a zautomatyzowana jest jedynie zmiana biegow.
inna sprawa to odczucia z jazdy manualem i automatem, mam na mysli reakcje na gaz, hamowanie silnikiem itd. jak dla mnie roznica jest duza, jednym to nie robi roznicy innym tak. najlepiej pojezdzic i samemu wyciagnac wnioski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.