1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
Witam,
Od czasu do czasu wyświetla mi błąd systemu oczyszczania spalin...auto traci całkowicie moc, trzeba się zatrzymać, wyłączyć zapłon. Po uruchomieniu wszystko mija, auto śmiało rwie do przodu ( czasem zapala się Check).
Zdarzyło się, że sypnie całą garścią błędów, a to ESP, a to hamulec, a to ciśnienie oleju..jednak tylko raz a FAP często.
Ogólnie silnik poza tą chwilową utratą mocy działa normalnie...wypala FAP co 400 km.
Doradźcie bo różnie mówią, wywalić FAP czy szukać błędów gdzie indziej?
A może turbina puszcza olej i stąd błędy FAP'a..?
Dodam jeszcze, że auto ma najechane 50k z tym, że nie wiadomo ile tuningowane..
i jeszcze jedno, odnoszę wrażenie, że częściej błąd wywala gdy jest bardzo ciepło.
Pozdrawiam.
Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swansea Posiadane auto: C5 1,6HDi 2006, BMW 520D 2007.
Piwa: 0/11
Wysłany: Wto 06 Sie 2013, 12:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
Jestes pewny, ze to chodzi o FAP? moze po prostu dzieje sie cos innego. Podpinales pod komputer? (lexia) albo cos?
Zwykle to wyglada tak, ze pojawia sie blad, pozniej samochod przechodzi w tryb awaryjny (nie przekroczysz 3 tys obr/min), masz iles tam kilometrow na dojazd do warsztatu i pozniej autko calkiem gasnie bez mozliwosci odpalenia.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
Miałem podobną sytuację,zdarzało się to od ponad roku. Żaden mechanik się tego nie chciał podjąć, tłumaczyli że jak nie ma usterki to nie naprawią wyświetlały mi się błędy FAP,hamulec pomocniczy,ASR ESP-niekoniecznie w tej kolejności-myślałem że go podpale i będzie spokój. Znalazłem gościa który go oblukał wymienił zawór egr i od jakiś 5kkm spokój żadnego błędu mam 204 kkm, 200zł używany zawór 180 zł usługa
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
tadek1333 napisał:
Miałem podobną sytuację,zdarzało się to od ponad roku. Żaden mechanik się tego nie chciał podjąć, tłumaczyli że jak nie ma usterki to nie naprawią wyświetlały mi się błędy FAP,hamulec pomocniczy,ASR ESP-niekoniecznie w tej kolejności-myślałem że go podpale i będzie spokój. Znalazłem gościa który go oblukał wymienił zawór egr i od jakiś 5kkm spokój żadnego błędu mam 204 kkm, 200zł używany zawór 180 zł usługa
rzeczywiście prawda jest że egr jest wyjątkowo wrednym elementem, gdy sie zacina sypie błedami tak "po silniku" jak i abs-i hamulcu ręcznym ( te elementy działaja normalnie pomimo błedów ) - sam z tym borykałem się w styczniu tego roku zta usterką na szczeście szybko doszedłem to przyczyny - wymieniłem egr na nowy (wyjarany silniczek krorkowy zaworu - zatarte łożyska) i wszystko ok od tego czasu, nie wiem dlaczego kontrolkę "silniczka" czyli w normalnym nazewnictwe Check engine francuzi nazwali kontrolką układu oczyszczania spalin totalne debilstwo...
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Wto 24 Gru 2013, 15:42
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
Nazwali tak z prostego powodu: obd i eobd kontroluje silnik tylko pod katem czystosci spalin. Jesli wystepuja usterki mogace zniszczyc silnik, ale czystosc spalin jest ok, to zaden Check engine sie nie pojawi.
Dla mnie to debilstwem jest np. Mercedes, w ktorym po za miernikiem poziomu oleju, nie ma zadnego pomiaru cisnienia oleju, silnik sam stanie przez zatarcie, a zaden komunikat o braku cisnienia sie nie pojawi. Niestety to prawda, bylem w szoku jak to odkrylem. W zadnym silniku nowej generacji nie ma czujnika cisnienia, a pompy olejowe padaja czesto.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
dejnekomirek napisał:
Nazwali tak z prostego powodu: obd i eobd kontroluje silnik tylko pod katem czystosci spalin. Jesli wystepuja usterki mogace zniszczyc silnik, ale czystosc spalin jest ok, to zaden Check engine sie nie pojawi.
Dla mnie to debilstwem jest np. Mercedes, w ktorym po za miernikiem poziomu oleju, nie ma zadnego pomiaru cisnienia oleju, silnik sam stanie przez zatarcie, a zaden komunikat o braku cisnienia sie nie pojawi. Niestety to prawda, bylem w szoku jak to odkrylem. W zadnym silniku nowej generacji nie ma czujnika cisnienia, a pompy olejowe padaja czesto.
po prostu dbają o środowisko a nie o kieszeń użytkownika
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
temat ogarnięty,
Problemem był moduł z bezpiecznikami i przekaźnikami w komorze silnika.
Podobno spadało ciśnienie na listwie wtryskowej i stąd błędy…a odnośnie FAPa..mechanik powiedział, że jest to jeden z lepszych systemów i jak działa nie ma co ruszać.
Po wymianie modułu 4 tys. km i jest super.
Pozdrawiam
Marcin
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
Też to przechodziłem aż w końcu dorosłem do wydatku 1000 zł. (tyle to kosztowało) i dewastacji nowego auta - czyli wywalenia fapu, od tej chwili troszeczkę zmieniłem zdanie o tym aucie bo wczesniej były same kłopoty
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 19 Sty 2014, 09:54
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
`Czyli po prostu poddalem sie. Jak cos zle funkcjonuje, to najprosciej to usunac. Indolencja mechanikow jest czasami porazajaca. To moze zaczniemy usuwac hamulce, silnik itp., bo przeciez tez sa zrodlami klopotow.
Zycze wielu km i lepszych doradzcow.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
Witam
Spokojnie jeśli jeździmy krótkie trasy to jeździmy na zimnym silniku i katalizator się zapycha czyli zimne spaliny zapychają wydech, osiadają na rurach wydechu i sławetnym zaworze EGR jeśli jest za duża różnica ciśnień na czujnikach katalizatora to włącza się program samowypalania wyższe obroty ciepły silnik,tylko po to aby wypalić resztki i wycisnąć je w dalszą część wydechu, dlatego też przy wypalaniu auto spala dużo dużo więcej a i szkodliwość jest kilka razy większa.Gdy nastąpi samowypalanie to nie wolno gasić auta tylko udać się w trasę " jazda z 2,5 do 3 tys obrotów przez 15 minut" czyli jadąc z pracy szukam pustej autostrady aby móc wypalić katalizator
PS. jeśli masz zepsute auto i jest źródłem kłopotu to masz racje pozbądź się kłopotu i najlepiej oddaj auto na złom. Zawsze wybieramy mniejsze zło.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 19 Sty 2014, 22:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 1.6 HDI Co z tym Fap'em....wywalać czy szukać przyczyny
Witam. Bardzo smieszne, naprawde, a opis zjawisk w zimnym silniku wrecz bezcenny. Myslisz chyba o krotkich przejazdzkach, bo dla mnie kazda trasa, to trasa. Wycisniecie resztek w dalsza czesc ... A jesli masz zepsute auto to jedz lepiej do warsztatu, bo to bedzie mniejsze zlo dla Twojego auta, nie probuj sam naprawiac. Bo zawsze wybieramy mniejsze zlo.... Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.