jestem świeżo po wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy i innych towarzyszących i słono kosztujących czynnościach.
Werdykt mechanika był jednoznacznie druzgocący dla instalacji LPG ( BRC).
Na gazie przejechałem ok 22 tys. km i przepaliła się uszczelka właśnie z powodu korzystania instalacji gazowej.
Co ważniejsze, zdaniem mechanika albo usunę instalację, albo historia z uszczelką znowu się powtórzy:(
Czy macie podobne doświadczenia? jeździcie na lpg? ( ile km?) Moje auto ma 100 tys przebiegu z czego 22 na gazie.
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Witam kolego,
Ja co prawda mam silnik 2.0 138KM - ale są to konstrukcje bardzo zbliżone, gaz założony w Holandii w 2002 czyli od nowości auta...
Obecnie mam najechane troszkę ponad 200 tyś. km - jeżdżę ok. 30 tyś km rocznie, uszczelka jest cała...
Auto sprawuje się dobrze choć mam drobne problemy z falowaniem obrotów i błędem Antipollution Fault.
Jak widać auta te mogą jeździć na gazie!
Dodam że instalacja nie widziała serwisu od kiedy jest w Polsce - jakieś 60 tyś. km - nic nie było regulowane a spalanie jest stabilne na poziomie w cyklu mieszanym ok 11 litrów/100 km
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Witam. Ja miałem Xsare z tym samym silnikiem, gaz BRC przejechałem około 20tys na gazie i sprzedałem, po kilku miesiącach odezwał sie nowy własciciel xsary chcac cos zapytac i własnie oznajmił ze poszła uszczelka pod glowicą. Ten silnik bardzo sie grzeje a w szczegolnosci na gazie.
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
To moja cytrynka (ten sam rocznik i pojemnosc) ma juz przejechane na gazie okolo 65tys. km i z gazem nie mam zadnych problemow. Nie wiem jak to mozliwe, ale wg statystyk pali 8,6 l gazu / 100km i mniej wiecej to sie zadza z tym na paroagonie. Nie czuje zadnej roznicy pomiedzy gazem a benyna. Teraz mam mala awarie, ale o tym w innym poscie i nie wiaze tego z instalacja gazowa.
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
witam
Kupiłem C5 2004 rok 1,8 benzyna dwa miesiące temu . Wszystko jest w porządku ale spalanie wynosi ponad 11 litrów w mieście i dlatego zastanawiam się nad założeniem gazu. Dlatego też mam pytanko czy gaz jest zabójczy dla tego silnika mam na myśli uszczelkę pod głowicą ?
Dołączył: 19 Sty 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): milanowek Posiadane auto: citroen c5 1.8 benz
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Sty 2013, 20:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Ja wlasnie wymienilam cewke. Mechanik stwierdzil ze wypalila sie od gazu, tyle ze gaz mam 1,5 roku. W innych samochodach jezdzilam ponad 4, 5 lat na gazie i wszystko bylo ok. A tu tez holender i porazka!
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Mam Cytrynę z 2005 235 tys. km w tym ok 100 tys. km na gazie, nic sie nie dzieje, moze dlatego ze serwisuje auto w serwisach specjalizujacych sie w francuskich autach a nie przeskakuje z warsztatu do warsztatu lub dlatego ze mam cytryne od nowosci i wiem co w niej jest. Instalacje mam z firmy BRC i polecam! Instalacja gazowa w C5 sie bardzo szybko "zwraca".
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
w Xsara Picasso zrobione ok 180 tysięcy na lpg i z uszczelką nie było nigdy problemu. Jedyna awaria to wypalony zawór ale poprzedni właściciel olewał regulacje i serwis LPG
Zawsze miałem LPG w swoich wozach i jak jest dobrze wszystko założone i ustawione nie może być problemu z uszczelka z powodu LPG. Spieprzyli ustwienie na samym początki i taki efekt.
Ja ta cytryną jeżdzę głównie po mieście i nie zauważyłem różnicy żeby bardziej grzał silnik na LPG niż Pb
Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: renault megane
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 17 Sie 2016, 16:22
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
Po pierwsze aby jeździć z instalacją LPG należy mieć świadomość tego a nie patrzeć ile się zaoszczędzi bo w ten sposób awaria może być nieunikniona oraz wybrać właściwą do danego modelu auta. Po drugie należy dokonywać przeglądów i serwisu instalacji wymieniać filterki ponieważ gaz w Polsce do najlepszych nie należy, po trzecie jeśli to konieczne należy dokonywać kontroli luzów zaworowych a po czwarte stosować olej przeznaczony do LPG choćby Shell ma takowy w swojej gamie i wówczas cieszymy się z ekonomicznej jazdy. Czasami również należny "przepalić"auto na paliwie choćby dla tego aby wtryski jak i pompa paliwa się nie uszkodziła. Cała filozofia jazdy autem z LPG.
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: wcześniej wysłużony zagazowany Fiacior Palio Weekend HL 1,2 a obecnie Cytryna C5 II 2007grudzień, też zagazowany :))
Piwa: 1/21
Wysłany: Pią 02 Wrz 2016, 17:21
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
GRZEGORZ SZKLARSKI napisał:
Ja mam gaz trzy lata żadnych problemów tylko jak kolega czasami wyskakuje błąd Antipollution Fault. ale sam go kasuje interfejsem
- W mojej cytrynie też zapala sie Antipollution Fault oraz na zegarach żółty silniczek- kontrolka od defektu silnika tzw check engine.
Co jakiś czas jade do mechaniorów i wykasowują mi błąd i jednocześnie wykasowują mnie około 100 zł, nic konkretnego nie mówiąc, tylko słysze zawsze jedno : na gazie tak sie dzieje że ta kontrolka sie zapala co jakiś czas.
Czy możesz kolego podpowiedzieć jak Ty to robisz ze sam kasujesz błąd interfejsem , jak tu pisałeś wyżej w swojej wypowiedzi.
Z góry dziękuje za odpowiedź. (albo tu, albo na emaila: irek1204@wp.pl _________________ irek-Gdańsk
Re: ( Citroen C5 ) c5 1.8, 2004 benzyna + zabójcze dla silnika LPG?
wujarap napisał:
Witam kolego,
Ja co prawda mam silnik 2.0 138KM - ale są to konstrukcje bardzo zbliżone, gaz założony w Holandii w 2002 czyli od nowości auta...
Obecnie mam najechane troszkę ponad 200 tyś. km - jeżdżę ok. 30 tyś km rocznie, uszczelka jest cała...
Auto sprawuje się dobrze choć mam drobne problemy z falowaniem obrotów i błędem Antipollution Fault.
Jak widać auta te mogą jeździć na gazie!
Dodam że instalacja nie widziała serwisu od kiedy jest w Polsce - jakieś 60 tyś. km - nic nie było regulowane a spalanie jest stabilne na poziomie w cyklu mieszanym ok 11 litrów/100 km
Pozdrawiam
Mogę Ci doradzić żebyś wymienił cewkę. Miałem podobnie C5 2003 z Holenderską instalacją. Wyświetlał mi się ten błąd ale go kasowałem i wszystko było spoko, aż nagle zaczął nierówno pracować nie dało się nawet jechać. Co się okazało nie była dostarczana iskra na jedną świecę. Wymieniłem cewkę i na benzynie było spoko, ale na gazie nadal to samo. Uszkodzona cewka wpłynęła na wtryskiwacze, a w Polsce nie wiem czy wiesz, ale jest tylko kilka serwisów, gdzie zajmują się ową instalacją. Za samo podłączenie do komputera powiedział mi 200 zł. Do wymiany okazały się wtryskiwacze, których nigdzie nie mogłem dostać, więc trzeba było zakładać nową instalacje. Kasując błędy trzeba również szukać ich przyczyn. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.