Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 285 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Było Citroen C4, Impress, 1.6 HDI 90 HP, 2008; Citroen C3, Impress Luxe, 1.6 HDI 90HP 2008, Jest Kia Ceed Crdi 128
Piwa: 19/2
Wysłany: Sob 29 Gru 2012, 15:00
Temat postu:
Przepływomierz
Witam,
Mam pytanie odnośnie przepływomierza, jakie są objawy jego uszkodzenia??
Czytałem na różnych forach, w tym tutaj, ale na temat c5..
Od jakiegoś czasu moja c3 jest zamulona.. Nie ma mocy.. Nie wywala błędów, budzi się dopiero od 3tys obrotów (na zimnym jeszcze gorzej).
Nie kopci, pali na dotyk, turbo OK, filtry paliwa, powietrza itd są Ok.. Więc pozostaje tylko przepływomierz..
Po odłączeniu wtyczki nie ma błędów jak i odpala bez problemowo.. Ale jakby miał lepszego kopa, no i zbiera się od 2 tys, czuć poprawę, chętniej reaguje na gaz i szybciej się wkręca na obroty.. Po podłączeniu wtyczki objawy po chwili powoli są takie same..
Jakieś sugestie??
Czy zamienniki nowe wchodzą w grę, czy tylko iść w oryginał??
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 285 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Było Citroen C4, Impress, 1.6 HDI 90 HP, 2008; Citroen C3, Impress Luxe, 1.6 HDI 90HP 2008, Jest Kia Ceed Crdi 128
Piwa: 19/2
Wysłany: Sob 19 Sty 2013, 11:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Przepływomierz
Problem rozwiązany na chwile obecną..
Sytuacja wyglądała tak, że prawdopodobnie przyczyna był zacinający się zawór EGR.. Co było spowodowane długim postojem auta w garażu..
Po lepszym paliwie (20l) w końcu wyskoczyła kontrolka silnika (czyli związana z regulacja spalin), gdzie jak już wspominałem auto było od dłuższego czasu zamulone (teraz wiem, przez długi postój). jakiś czas jeździło w trybie awaryjnym (do 3tys muł, od 3ty w górę rakieta), co nasiliło się po wymianie filtra paliwa (dostawał dobra dawke paliwa, ale nie mógł tego przepalić).
Po podjechaniu na stację i odkręceniu korka paliwa zassał powietrze, przez to musiał wyrównać ciśnienie w układzie. Po odpaleniu wszelkie kontrolki poznikały i auto dostało starego dobrego ducha... :O (byłem w drodze na diagnostykę, kontrolka nadal się świeciła).
Oczywiście podjechałem do znajomego mechanika w celu podłączenia go do kompa. Po wykasowaniu błędów z pamięci antipollution faulty i sprawdzeniu parametrów silnika (wszystko jest OK) nadal nic się nie dzieje.
Ale zdiagnozowaliśmy, że przez długi postój wspomniany zawór EGR był przyczyna wszystkiego (zawieszał się). Po ów tankowaniu w końcu się przetkał.
Dla pewności był sprawdzany przepływomierz, co wyeliminowało go z podejrzeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.