Cześć.
Mam pytanie, może dość banalne ale mnie ciekawi. Co się stanie gdy przeleje LDS? Czy można uszkodzić jakiś element zawieszenia? Czy nie zrobi się może zbyt twardy?
tak jak kolega napisał jak auto opuszcza się na nainiższe położenie cały olej wlatuje do zbiornika cofa się gdy wlejesz na najwyższym położeniu to gdzie nadmiar ma się podziać prawdopodobnie wywali korek lub uszkodzi jakiś wąż ciśnieniowy
Czy ktoś z użytkowników mógłby wyjaśnić jaki powinien być właściwy poziom płynu LDS w zbiorniczku? C5 2,0 HDI 2005r. Przy całkowicie opuszczonym citroenie ile powinno być tego płynu - na dnie zbiorniczka? całe sitko powinno być zakryte? Połowa zbiorniczka? Wyczytałem na forum, że go zgrzewu sitka, ale tak wizualnie?? Może ktoś to wyjaśnić?
Pozdrawiam użytkowników C5
Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): SBE Posiadane auto: C5 2.2 HDi 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 03 Mar 2012, 21:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Poziom płynu LDS
Właściwy poziom płynu - po opuszczeniu przyciskiem do najniższej pozycji powinien być niewidoczny / na samym dnie sitka. Praktycznie nie da się tego ocenić poprzez zbiorniczek. Najlepiej zbadać to komputerem - przez 3 minuty auto opuszcza się i LDS z całego układu trafia się do zbiornika. Jest to pozycja w której w układzie nie ma ciśnienia - tylko do sprawdzenia stanu płynu i napraw układu przeniesienia napędu (półosie itp.). W tej pozycji opuszczonej komputerem ma być około połowa sitka do miejsca w którym są wycięte dwa otworki
A ja mam takie pytanko - pokazuje mi się komunikat w języku niemieckim "gravierender fehler federung", z informacji jakie uzyskałem z niemieckiego forum, to błąd położenia samochodu, faktycznie uzupełniałem płyn LDS ostatnio i od tego momentu zaćżęło się to zapalać, nie świeci się service ani stop, czy ktoś mi może coś o tym powiedzieć? Na niemcowie piszą że to jakiś czujnik pompy, czy czujnik położenia zawieszenia... _________________ Łukasz W. Pabianice
A cos więcej może wiesz Kolego? Od wczoraj się jakoś uspokoiło, ale gdyby się ponownie zaczęło to czego szukać i na ile się szykować _________________ Łukasz W. Pabianice
Kurcze, kilka dni spokoju, po czym znów się wydziera przez 20 minut w niebogłosy, po czym spokój już drugi dzień, wiem że komputer będzie nieodzowny ale czy ktoś miał kiedyś taki problem, z czym to się w ogóle może wiązać?!? _________________ Łukasz W. Pabianice
Dołączył: 23 Sie 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 24 Sie 2015, 19:47
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Poziom płynu LDS
machony79 odełał mnie do tego wątku, ponieważ ten temat był już poruszany.
Od maja jestem szczęśliwym posiadaczem C5 x7 z HA+ (krajowy, rok produkcji i pierwszej rejestracji 2011) i cały czas uczę się tego samochodu.
Powiedzcie jak to w końcu jest z tym sprawdzaniem poziomu LDS-a, ponieważ zgłupiałem - są dwie szkoły:
- jedna (w tym ASO) - wedle której stan sprawdza się na poziomie -1 i poziom płynu ma być ponad sitko,
- druga - poziom sprawdza się opuszczając samochód na poziom -1 i potem lexią spuszcza ciśnienie z układu.
Posłuchałem pierwszej szkoły, kupiłem olej, postawiłem samochód w garażu, zjechałem na -1 i sitko suche, dolałem ok. pół litra (a wycieków i zapoceń nie posiadam, pompa też cichutko chodzi). Zrobiłem trzy "pompki" i przejazd testowy.
Nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo auto stało się bardziej "sprężyste" na dziurach. Stąd moje pytanie i przy okazji ciekawi mnie gdzie zniknął ten płyn?
Nadmiar płynu, jak i jego niedobór mogą być równie szkodliwe (pierwsze dla uszczelnień, drugie dla pompy).
A może jakiś service manual dostępny po polsku do modeli po 2010 roku? Intrukcje serwisowe do starszych modeli są ogólnodostępne na stronie Citroena, ale nowszych modeli tam nie odnalazłem.
Poziom LDS powinien być do zgrzewu zbiornika po opuszczeniu na najniższy poziom. Po zdjęciu korka powinien sięgać sitka. Powinno się sprawdzać na ciepłym silniku bo po rozgrzaniu z zimnego potrafi się poziom podnieść o 1 cm.
Ku przestrodze podaję mój nieszczęśliwy przypadek.
Samochód stał na podnośniku, a konkretnie na dwóch - podniesione przednie koła. Wymieniałem olej w skrzyni automacie. Przed użyciem podnośników samochód poniosłem na maxa - 10km/h.
Zrobiłem coś czego nie powinienem zrobić - dolałem płynu LDS do dolnej części sitka - weszło ze 2l.
Żeby nagrzać olej w skrzyni odpaliłem silnik. Po 5 minutach nastąpiła eksplozja zbiornika LDS. Cała komora silnikowa w oleju.
Pomijając to że dolewałem LDS w nieprawidłowej pozycji zawieszenia nie zrobiłem jednej czynności o której mowa w instrukcji serwisowej - Przy tych operacjach należy odkręcić korek zbiornika. Nic by się nie stało, oprócz przelania się płynu.
Jednej sprawy nie mogę ogarnąć. Samochód podniesiony, po odpaleniu silnika nie zmieniałem ustawienia wysokości, a w zbiorniku podniósł się poziom płynu o co najmniej wysokość sitka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.