Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): SOSNOWIEC/ŚLĄSK Posiadane auto: CYTRYNKA C4 GP 1.6 HDI 2008r
Piwa: 1/5
Wysłany: Sro 28 Wrz 2011, 20:08
Temat postu:
depollution system flauty
Witam
Spotkało mnie w końcu nieszczęście po szybkim ruszeniu na praktycznie zimnym silniku wypocił mi sie na panel bład > jak w temacie> autko chodzi bez zmian ( przyspieszenie i resztapo staremu ) doradzcie proszę co to może byc ( wiem ze błąd jest w tłumaczeniu > problem z prawidłowym spalaniem > coś w tym rodzaju )
Dodam ze 400 km wcześniej wymieniałem rozrzad pompe wody filtr powietrza i paliwa.Zaznaczam ze 180 000 już mineło . moze FAP ?
Proszę o jakiekolwiek wskazówki co gdzie jaki i kiedy ( łopatologicznie ) sprawdzic .
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): SOSNOWIEC/ŚLĄSK Posiadane auto: CYTRYNKA C4 GP 1.6 HDI 2008r
Piwa: 1/5
Wysłany: Czw 29 Wrz 2011, 13:18
Temat postu:
omg
Zrobiłem kolego prawie tak jak napisałeś czyli 15 MIN NA POSTOJU NA 3000 obr i dalej to samo alert sie pojawia silniczek nie znika .) czy to prawie wystarczy czy jednak udać sie na trasę ?) ponadto zamierzam zakupić taki kabelek http://allegro.pl/show_item.php?item=1841477012
czy będzie to pomocne czy raczej nie inwestować ?
A autko pracuje jak wcześniej bez jakichkolwiek problemów !
Nic się nie przejmuj alert i silniczek znikną Ci po kilku odpaleniach samochodu. W przybliżeniu 5-6 odpaleń. I zostaną zachowane tylko w pamięci kompa.
Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: C4 Grand Picasso Exlusive 2.0 MCP 2007r.
Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 30 Wrz 2011, 09:27
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) depollution system flauty
A powiedzcie mi jeszcze, czy jakąś szkodę robi wycięty filtr FAP poza tym, że komputer wyświetla mi "faulty"? Wiem, że powinienem przeprogramować kompa po wycięciu, ale nie wiem, czy uzasadnione jest wywalanie kilku stówek na tą operację.
Auto było sprawdzane i spaliny nie przekraczają norm, spalanie też w normie...
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): SOSNOWIEC/ŚLĄSK Posiadane auto: CYTRYNKA C4 GP 1.6 HDI 2008r
Piwa: 1/5
Wysłany: Sob 01 Paź 2011, 08:25
Temat postu:
I WSZYSTKO OK
WITAM
Jak pokazał czas trzeba być cierpliwym BŁĄD się stracił silniczek też ,z tego wynika ze co jakiś miesiąc trzeba dać mu w rure ( 15 min na 3000 obr) jeżeli większośc trasy to miasto .Cóż trzeba się przyzwyczaić .
Nie musisz wcale żyłować go aż do 3000 obr. Wystarczy 2500-2700, a najlepiej załóż sobie diodę lub żaróweczkę i będziesz dokładnie wiedział kiedy następuje wypalanie Wystarczy ok. 10 min i po kłopocie.
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): SOSNOWIEC/ŚLĄSK Posiadane auto: CYTRYNKA C4 GP 1.6 HDI 2008r
Piwa: 1/5
Wysłany: Nie 02 Paź 2011, 09:44
Temat postu:
żaróweczka?
W którym miejscu w co się wpiąć? łopatologicznie prosz\ę ?
Pytam dlatego ze znów mi sie pojawił błąd ( okropnie wqr..ka wodna ) ten silniczek ,poproszę o dokładny opis gdzie , w jaki układ wpiać tą ząróweczkę ? lub diodę ( lepiej wyglada )
System ma to do siebie że podczas wypalania filtra FAP załącza się samoistnie ogrzewanie lusterek + tylnej szyby w celu większego obciążenia silnika. Wystarczy wpiąć się z diodą pod ogrzewanie lusterek i kiedy ona się zapali już wiesz że FAP zaczął się wypalać. Możesz wtedy zacząć utrzymywać stałe obroty w celu jego pomyślnego zakończenia.
mnie również to dopadło, również na zimnym silniku, po przejechaniu kilkuset metrów polna drogą po wjechaniu na asfalt dodałem dość energicznie gazu "no i po ptokach" zaświecił się komunikat jak w temacie. zastosowałem się do wskazówek z forum i próbowałem wypalić fapa zgodnie z instrukcją 10 min jazdy na obrotach 3000, oczywiście miałem trzy podejścia bo jak nie traktor na drodze to rondo ni w ogóle, w końcu się udało. Po kilku godzinach zawitałem do zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie auto zostało podłączone pod kompa, oczywiście pokazało błąd fapa, został wykasowany a analiza pokazała że filtr jest zanieczyszczony w 35%, wszystko fajnie ale to było we wtorek, dziś rano znów mnie to spotkało a jest sobota, jak mam tak dwa razy w tygodniu wypalać tego fapa to zbankrutuję przez zużycie paliwa jakie temu towarzyszy, zaznaczam że samochód poza świecącym na żółto silniczkiem i w/w wspomnianym komunikatem zachowuje się normalnie. I co z tym zrobić??
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): SOSNOWIEC/ŚLĄSK Posiadane auto: CYTRYNKA C4 GP 1.6 HDI 2008r
Piwa: 1/5
Wysłany: Sro 19 Paź 2011, 08:28
Temat postu:
depollution system faulty
Witam
Po 10 dniach użytkowania od poprzedniego komunikatu (teraz ładnie widzę moment wypalania-kontrolka zamontowana) ,przejechanych 600 km silniczek zgasł alarm nie pojawił się .Problem leżał w paliwie ,nadmienię ze tankowałem na zielonej stacji na B .
POZDRAWIAM wszystkich pomocnych
od paru dni mam c4 1.6hdi mam ten sam problem z tym komunikatem poprzednik jeżdził na zwykłej ropie z orlenu ja zatankowałem verve tylko zastanawia mnie jedna żecz co czeba konkretnie zrobić aby błąd się więcej nie pojawiał przecież citroen produkując te samochody nie robi sobie z nas jaj
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.