Dołączył: 20 Maj 2011 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: C4Picasso 2.0HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 20:54
Temat postu:
awaryjne odblokowanie hamulca ręcznego
Koledzy,
Ratujcie bo wpadlem chyba w niezle tarapaty.
Problem dotyczy C4 Grand Picasso z elektronicznym hamulcem recznym.
Zaczne od poczatku. Troche mi sie grzala tylna tarcza, nic nie pomagalo, czyscilem zaciski i nic, nadal sie grzala. W koncu wykombinowalem ze winny byl hamulec reczny i postanowilem zdjac linke z jednego kola zeby przy zaciaganiu lapal tylko na jedno kolo.
Jak pomyslalem tak zrobilem i po kilku zaciagnieciach nastapilo takie straszne skrzypienie, chrobotanie i hamulec reczny zacial sie w pozycji zaciagnietej. Nie reagowal. W instrukcji wyczytalem, ze mozna recznie go odblokowac krecąc taka korbka. Tak zrobilem ale reczny nie reaguje. W sumie da sie jezdzic ale nie mam recznego i esp/asr bo kontrolka od tego tez sie swieci.
Jestem w trudnej sytuacji bo akurat przebywam na wakacjach w Chorwacji i na dodatek jestem z przyczepa campingowa. Troche obawiam sie wracac takim autem do kraju ponad 1500 km.
Bylem tu na miejscu w serwisie Citroena ale goscie nie byli zbyt fachowi, mialem wrazenie ze nie wiedza co robia. Oni postawili diagnoze ze silnik hamulca recznego umarl i trzeba wymienic na nowy za 3500 zl.
Czy jest az tak zle czy moze jest jakas nadzieja dla mnie ?
w hamulcu ręcznym referuje sie ( ustawia) siłe zaciągania ( oczywiście na 2 kola ) diagnoskopem ( LEXIA ), ponieważ twój hamulec był prawidłowo zaprogramowany czyli wyłaczał sie przy zaciąganiu po osiągnieci ustalonej siły ( mierzonej przez podór prądu silniczka hamulca) wszystko było ok , jak zdjąłes linkę nie miał oporu czyli nie wiedział ile ma zaciągnąć i niestety prawdopodobnie "przekręcił" sie mechanizm, niestety do wymiany cały zespól hamulca ręcznego. Trzeba było zdjąc linke jesli to ona była powodem grzania się tarczy oraz wyłaczyć automatyczne zaciąganie hamulca ( w menu )
w hamulcu ręcznym referuje sie ( ustawia) siłe zaciągania ( oczywiście na 2 kola ) diagnoskopem ( LEXIA ), ponieważ twój hamulec był prawidłowo zaprogramowany czyli wyłaczał sie przy zaciąganiu po osiągnieci ustalonej siły ( mierzonej przez podór prądu silniczka hamulca) wszystko było ok , jak zdjąłes linkę nie miał oporu czyli nie wiedział ile ma zaciągnąć i niestety prawdopodobnie "przekręcił" sie mechanizm, niestety do wymiany cały zespól hamulca ręcznego. Trzeba było zdjąc linke jesli to ona była powodem grzania się tarczy oraz wyłaczyć automatyczne zaciąganie hamulca ( w menu )
ile to moze kosztowac i gdzie szukac ewentualnego zamiennika ?
w aso chyba odpada z wiadomych powodow (cena)
kupic uzywke ale bez zaprogramowania " silniczka" hamulca nie obedzie się czyli wizyta u fachowca z LEXIĄ , tak to jest w c4 picasso bez fejsu to można auto zatankować jedynie
kupic uzywke ale bez zaprogramowania " silniczka" hamulca nie obedzie się czyli wizyta u fachowca z LEXIĄ , tak to jest w c4 picasso bez fejsu to można auto zatankować jedynie
Nie ma szans zeby to jakos naprawic ? A moze jakis bezpiecznik tylko poszedl ?
Widzialem w serwisie ze ta Lexia smiga na zwyklym laptopie podlaczonym do kabelka z koncowka pasujaca do gniazda. Masa super fajnych opcji.
W czym problem zeby takie cos nabyc dla siebie ? Czy to oprogramowanie jest zarezerwowane tylko dla serwisów ? Duzo to kosztuje ?
Wymontowalem dzisiaj ten mechanizm hamulca, wyciagnalem silnik i okazuje sie ze po przylozeniu 12V na silnik ten kreci sie żwawo. Co zatem moglo pasc ? Czyzby elektronika w sterowaniu ?
Informuje z dumą, że udalo mi sie dokonac rzeczy, co do ktorej mialem obawy czy sie uda. Mianowicie dalem rade wymienic caly mechanizm hamulca recznego + udalo sie przeprowadzic kalibracje na Diagboxie i wszystko jest cacy.
Pozostal tylko taki dziwny blad w BSI o kodzie F000 ("Modul sterowania silnika milczy na CAN - blad bez charakterystki)
Czy ktos wie jak to zinterpretowac ? Blad nie da sie skasowac. Tzn. kasuje ale on zostaje.
Informuje z dumą, że udalo mi sie dokonac rzeczy, co do ktorej mialem obawy czy sie uda. Mianowicie dalem rade wymienic caly mechanizm hamulca recznego + udalo sie przeprowadzic kalibracje na Diagboxie i wszystko jest cacy.
Pozostal tylko taki dziwny blad w BSI o kodzie F000 ("Modul sterowania silnika milczy na CAN - blad bez charakterystki)
Czy ktos wie jak to zinterpretowac ? Blad nie da sie skasowac. Tzn. kasuje ale on zostaje.
hej, dzisiaj zrobiłem podobnie. Człowiek stary a głupi tylny lewy zacisk hamulcowy był zawarty, wydłubałem z niego tłoczek i spokojnie na stole zacząłem sobie czyścić i szykowałem się na montaż. Chciałem tylko przestawić kawałek auto do przodu i .....wspaniały cudowny automatyczny hamulec ręczny zaczął się zaciągać. Efekt już znasz , jakiś hałas mielenia z silnika, napięta linka do końca pancerza i finał. Masa nerwów bo auto jutro miał jeździć a tak postoi. Teraz pytanie czy silniki hamulca w C4 GP są numerowane , czy kupiłeś pierwszy lepszy i chodził ? w momencie tego mielenia w silniku zerwały się linki ? mam jeden błąd zwarcie do masy lub rozwarcie do plusa na silniku. Dziwne bo po jakimś czasie silnik pracuje normalnie aby po chwili wygenerować ten sam kod. Z tego co piszesz nie ma co reanimować silnika tylko zamienić na inny. U Ciebie linki zostały te same czy wymieniałeś całość ?
....aha i jeszcze jedno, jak ktoś będzie miał podobne pomysły aby odpinać linki celem wymiany, naprawy zacisku etc... to najpierw niech wyłączy automatyczne zaciąganie hamulca (opcja włączana radiem), lub najprościej zdejmie klemę z akumulatora
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.