witam. automatyczna klimatyzacja dwustrefowa. po stronie pasażera ok. po stronie kierowcy brak możliwości regulacji temperatury (podaje tylko zimne powietrze z zewnątrz) przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji. gdzie szukać problemu? pozdrawiam.
Witaj
posiadam C5 kombi Breek z 2003 r Również dwustrefowy klimatronik. Poczytaj na forum jest multum na ten temat. Niemniej powiem że u mnie było identycznie tylko....dawało gorące powietrze. Wada Cytrynek. Wyrabia się gniazdo styku motoreduktora z klapkami. Należy wymienić motoreduktor ( ok. 420PLN w serwisie bo inaczej ciężko dostać ). Te nowe mają wydłużony trzpień który wchodzi w klapki. Do tego ze 300PLN robocizna HI HI HI! ale uwierz że daje efekt
Pozdrawiam _________________ Pozdrawiam
Re: ( Citroen C5 ) zimny nawiew po stronie kierowcy
Witam
Jeszcze jedno - naprawa u dobrego sprawdzonego majstra a nie w serwisie bo tam wykasują jak za zboże ( w serwisie jedynie kupno )!!! _________________ Pozdrawiam
Re: ( Citroen C5 ) zimny nawiew po stronie kierowcy
Miałem ten sam problem. Poradzono mi abym przestawił temperaturę po stronie kierowcy najpierw na max. i odczekał ok. minuty a następnie na temp. minimalną. Próbowałem kilka razy, ale bez skutku. Po jakim czasie, trochę zdenerwowany, walnąłem pięścią w grodź środkową od strony pasażera na wysokości panelu sterowania klimą. I to pomogło. Działa już ponad rok. Wcale nie namawiam Ciebie do stosowania takich metod naprawczych. Ale u mnie to zadziałało. Pozdrawiam!
Ps. W moim przypadku od strony kierowcy grzało na maxa a od pasażera chłodziło. A działo to się latem.
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 58 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Citroen C5 2,0 pb automat 2008 rok sedan
Piwa: 2/5
Wysłany: Czw 26 Maj 2011, 11:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) zimny nawiew po stronie kierowcy
citro62 napisał:
Miałem ten sam problem. Poradzono mi abym przestawił temperaturę po stronie kierowcy najpierw na max. i odczekał ok. minuty a następnie na temp. minimalną. Próbowałem kilka razy, ale bez skutku. Po jakim czasie, trochę zdenerwowany, walnąłem pięścią w grodź środkową od strony pasażera na wysokości panelu sterowania klimą. I to pomogło. Działa już ponad rok. Wcale nie namawiam Ciebie do stosowania takich metod naprawczych. Ale u mnie to zadziałało. Pozdrawiam!
Ps. W moim przypadku od strony kierowcy grzało na maxa a od pasażera chłodziło. A działo to się latem.
Melduję że u mnie dzisiaj też ni z gruchy i pietruchy strona kierowcy grzało a pasażera chłodziło ....jak [cenzura]......to się buda "zakiwała" i o dziwo działa !!!! metoda na "weź młotek i walnij " ...zobaczymy jak długo ...aby rok i dłużej !
dzięki !!! _________________ Sanczo Cios poniżej pansa...
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: 2x c5 2.0 hdi
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 09 Paź 2011, 08:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) zimny nawiew po stronie kierowcy
motoreduktor dostepny jedynie w serwisie lub używka miałem to samo są dwa rodzaje jedne z plastikowym kółkiem i zębatkami oraz z metalowym lubią sie wyrabiać lub poprostu padać _________________ c5 2.0 hdi sx / c5 2.0 hDI exclusive
Re: ( Citroen C5 ) zimny nawiew po stronie kierowcy
trzeba unikać skrajnych położeń temperatury, bo klapki wtedy się wyłamują, mam majstra w Łodzi, który przerabia wyłamane klapki. Wcale nie trzeba kupować nowych.
Re: ( Citroen C5 ) zimny nawiew po stronie kierowcy
tarzan124 napisał:
motoreduktor dostepny jedynie w serwisie lub używka miałem to samo są dwa rodzaje jedne z plastikowym kółkiem i zębatkami oraz z metalowym lubią sie wyrabiać lub poprostu padać
Sprawa wygląda tak: Motoreduktor montowany w naszych cytrynkach na zębatkę długości około 12 mm. Przy tej długości wchodzi w gniazdo na głębokość około 3 mm. Więc przy przełączaniu pod szybką pracą dmuchawy gniazdo potrafi się "wyrobić". Są dwa rodzaje naprawy: przedłużenie zębatki do 20 mm. (widziałem różne patenty) lub zakup nowej (tylko serwis ma zębatki już przedłużone do 24 mm. I tu jest znowu problem, bo jest za długa i potrzeba przy montażu założyć podkładki dystansowe do wkrętów. U siebie obciąłem gniazda do wkrętów ze starego i założyłem jako dystanse (pasowały super). Bardzo ważny jest sposób ponownego montażu, gdyż gniazdo ma kształt gwiazdy i można źle założyć motoreduktor. Ja podpiłem nowy motoreduktor do zasilania (bez montażu) i ustawiłem temperaturę na maksymalne chłodzenie (po obu stronach) i motoreduktor ustawił się w pozycji na chłodzenie. Następnie ręcznie ustawiłem nadmuch tak, aby leciało zimne powietrze (pokręcając gniazdem tym uszkodzonym) i dopiero wtedy zamontowałem motoreduktor. Teraz jest dopiero ok. Jest to bardzo ważne, gdyż źle zamontowany motoreduktor potrafi całkowicie uszkodzić gniazdu lub siebie samego.
I najważniejsze: musicie dobrze zlokalizować motoreduktor, gdyż wiele osób demontuje dolny od strony kierowcy, a to nie jest ten. Od strony kierowcy są dwa: dolny właśnie (łatwiej dostępny) i górny (można go zobaczyć po demontażu radia i panelu klimy, ale to żmudne). Dostajemy się do niego od dołu (może przy pomocy lusterka, tak pisali niektórzy). Ja rozebrałem tunel środkowy (radio i klima) oraz odkręciłem śruby trzymające cały tunel (są u dołu i ułatwiają wyjęcie panelu sterującego klimą) i wtedy miałem dostęp do dwóch wkrętów, a trzeci odkręciłem od dołu. Jest z tym trochę gimnastyki, ale warto.
Re: ( Citroen C5 ) zimny nawiew po stronie kierowcy
Mam kilka zdjęć z "operacji" przedłużania zębatki użyłem poksypoliny jak na razie (ponad miesiąc) działa chętnym prześle zdjęcia. Pozdrawiam _________________ jan
Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Niegowonice, Polska Posiadane auto: C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Kwi 2012, 10:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) zimny nawiew po stronie kierowcy
citron napisał:
trzeba unikać skrajnych położeń temperatury, bo klapki wtedy się wyłamują, mam majstra w Łodzi, który przerabia wyłamane klapki. Wcale nie trzeba kupować nowych.
Tutaj masz rację, u mnie wszystko było ok do momentu gdy zacząłem używać nawiewu na szybę (szybka zmiana temperatury?). Nagle jedna temperatura i koniec. Zawiozłem do mechanika c5 poczytałem co nie co i poprosiłem o wyjęcie silniczka od klap mieszalnika (klima jednostrefowa).
Wyjął i stwierdził, że nie działa. Zabrałem do domu pomierzyłem cewki i stwierdziłem, że silniczek jest ok. Zawiozłem go z powrotem i podpoiłem na sucho i okazało się że działa. Ucieszyłem się, że 300 zł w kieszeni, niestety mając dostęp do klapek spróbowałem ręcznie zmienić ich położenie.
Okazało się, że ręcznie kręcąc imbusem prawą klapką temperatura się zmienia. Robiąc to po lewej stronie nie było żadnej reakcji. Diagnoza - pęknięta klapka mieszalnika. Niestety po rozkręceniu połowy samochodu (dosłownie!!!) i wyjęciu nagrzewnicy, diagnoza okazała się trafna. Nie wiedzieć czemu citroen tak ten element spieprzył. Jestem też ciekaw kto zaprojektował nagrzewnicę. Bo to wygląda na celowe działanie. Wyjęcie dwóch klapek wymaga rozebranie całości deski rozdzielczej, wycieraczek, pedałów, poduszek itd, itp... mało co z c5 zostało. A wystarczyło zaprojektować dwie klapki na 4 śrubki które można odkręcić z lewej i prawej strony nagrzewnicy, aby można było wymienić nieszczęsny mieszalnik, można było też pomyśleć o czymś bardziej trwałym elemencie. Moim zdaniem jest to błąd fabryczny citroena za który, powinien zapłacić.
Koszty w aso: klapki mieszalnika 400 zł. Całkowity koszt naprawy 1850 zł.
poprosze o zdjecia z naprawy, leci mi ciągle goroące powietrze, pomimo iz ustawione jest 16 stopni. Po stronie pasazera wszystko jest ok.
Pozdrawiam,
Mam ten sam problem byłem u mechanika i powiedział ze to silnik klapki nawiewu musze sie wziążc za rozbieranie tego ale niewiem zaco sie wżąść sie najpierw poczebuje porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.