A ja mam pytanie czy juz czas na wymiane poduszki/poduszek i czy na pewno. Na postoju raczej nic nie ucieka i zachowuje swoją wysokośc więc świadczyło by o szczelności, ale podczas jazdy tak co 1-2 kilometry kompresor włącza się na kilka sekund. co może byc powodem że układ sie rozszczelnia podczas pracy (jazdy) a na postoju jest szczelny.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 00:15
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
Witaj, ja bym się takim stanem rzeczy nie przejmował. Kompresor ma prawo, a nawet obowiązek w trakcie jazdy dopompowywać i upuszczać powietrze w celu korygowania wysokości prześwitu auta. Pamiętaj, że w trakcie jazdy zawieszenie pracuję. Ruszając dociska tył a hamując go unosi do tego dochodzą koleiny, dziury i nierówności na drogach, więc układ stara się na bieżąco za sprawą czujników wykrywać aktualne położenie zawieszenia i je korygować w górę lub w dół.
Niepokojące natomiast będzię, jeżeli np. rano lub po postoju samochód sam opadnie na sam dół lub na dohamowaniu np. przy światłach nagle opadnie i wyświetli się napis SERVIS i komunikat (np. w wersji ang.) "suspension faulty" lub ciągła praca kompresora. Takie objawy oznaczać mogą przetartą poduszkę lub inna nieszczelność w układzie, ale raczej pierwsze co siada w tych zawieszeniach to poduszki za sprawą tzw. zmęczenia materiału. Bywa też, że po wjechaniu w dziurę poduszki nie wytrzymują obciążęnia i zostają rozerwane, ale to inna historia. Cena 1 szt. poduszki w ASO to 700zł + montaż, a poza ASO ok. 500zł z montażem za szt. _________________ Cyfrowy 5
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
Dzieki za słowa otuchy, dziś rano zrobiłem test - jechałem równiutką drogą jakies 5 km i anu razu kompresor sie nie właczył, ale po wjechaniu na droge o gorszej nawierzchni zaraz zaczęła się jego praca i nawet co kilkaset metrów cos tam dopompowywał. Może ma ktoś takie zawieszenie z forumowiczów i jest mi w stanie powiedzieć że tak częsta praca kompresora to normalka. Moge jeździć oczywiście z takim stanem, ale boje się że kompresor się zepsuje, a to pewnie też nie mały wydatek.
Tak jak pisałem wczesniej 2 razy opadł na samo dno i zaświecił się serwis i na wyświetlaczu jazda z prędkością do 10 km/h, ale po parudziesięciu metrach już zgasło. stało ise to jak stał pod mocną górke na ręcznym przez około 2 godziny.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 10:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
Witaj.; Jako, że mam w moim C4 GP takie zawieszenie i przeszedłem już wymiane jednej z nich to pozwolę sobie jeszcze raz zająć głos. Otóż u mnie sytuacja wyglądała tak: w czasie jazdy faktycznie dopompowywał i to uznałem za norme, ale jak postawiłem auto, było słychać wyraźny syk powietrza na początku myślałem, że tak ma być, ale opadanie na. pod sklepem i ciągłe komunikaty suspension faulty i max 10km/h a także opadnięcie np. pod swiatłami i wyżej wymienione komunikaty spowodowało, że zacząłem szukać, pytać i wyszło, że poduszka przepuszczała powietrze. Co ciekawe puszczała powietrze, jak była dość mocno "rozwinięta" wysoko uniesiony, jak był niżej to sama się uszczelniała gdy sie zawijała do środka i potrafił samochód nieraz stać np. w nocy i nie opadał i było to mylące, raz nie opada, a raz opada i to w czaśie jazdy. Koniec konców wyszło przetarcie.
Jak pisałem ASO 700zł za poduszkę i 150zł montaż.
Dziś już wiem, że wystarczy dostać poduszke (poza ASO też ok 700zł) ale znajomy kupił za 400zł a montaż jest banalnie prosty wystarczy mieć dostęp do podnośnika. Dół poduszki opiera się na belce i nie jest w żaden sposób umocowany ( tylko obciążenie ją wciska w miejsce jej oparcia) a górna część poduszki jest na wciski typu klik. Nie ma żadnych śrub itp. a zasilanie powietrzem jest na wcisk (szybkozłączka).
A co do kompresora to też mi siadł. Regenerowane z 3 mieś. gwarancją chodzą po 900zł ( montaż też bardzo prosty). Mi natomiast naprawił BOSCH SERVIS za 250zł z robocizną.
Sory, że tak długo opisuję, ale chciałem ci, jak najbardziej opisać możliwe problemy i rozwiązania oraz koszty. _________________ Cyfrowy 5
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
Super że tak dokłądnie opisujesz co i jak. Powiedz mi czy aby się upewnić to można taką poduszke wyjąc i na "oko" ocenić że jest uszkodzona ? a może uszkodzenia sa w takim miejscu że nie da się tam zerknąć.
Teraz masz już wszytko naprawione - powiedz jak często słyszysz kompresor podczas jazdy po normalnej polskiej drodze ?
Heh - przypadek - dowiedziałem się że podlegam akcji serwisowej MGG - wymiana zaworu pompy próźniowej - dziś jade do serwisu i może podepną pod komputer na swój koszt i powiedzą jak by cos było nie tak.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 12:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
Minusem naprawy mojego kompresora jest to, że po naprawie chodzi dużo głośniej niż przed (może za mocno go dokręcili do nadwozia) bo oryginalnie "pływał" na takich poduszeczkach i swobodbie "zwisał, coś w stylu mocowania lasera w napędzie CD, a teraz to jest dużo głośniejszy, jak by był na sztywno przykręcony i przekazywał wibracje na auto. Więc, jak się włącza to go słyszę wyraźnie, ale jak tak myślę to włącza się kilka 2-3 razy na 10km, ale to tylko moje takie odsłuchowe doznanie, a może być tego więcej tylko nie usłyszę, bo radio gra i itp.
A co do sprawdzenia szczelności to kup sobie w sklepach hydraulicznych itp. sprey do sprawdzania szczelności połączen pod ciśnieniem. Cena ok. 15zł podnieś auto na maksa i popsikaj obie poduszki połączenia i wężyki, jak będzię przedmuch to będzię bąblić. A jak chcesz to kompresor też, (jest w czarnej plastikowej skrzynce pod bagażnikiem), ale tu uważaj bo elektryka itp. i żeby go nie zamoczyć delikatnie tylko połączenia.
Podobny temat ostatnio pojawił się na forum tu masz linka do niego
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
No i się wyjaśniło - prawa poducha przetarta i popuszcza ale tylko jak jest "ściśnieta" czyli koło w górze, dlatego popuszcza podczas pracy a jak jest w położeniu neutralnym to sie sama uszczelnia i może stać i stać i nic nie opadnie (kurde wyszło jak reklama viagry).
Koszty to 380 pln za sztuke (a radza wymienic od razu 2) i 150 za wymiane - wychodzi za komplet około 900 PLN.
Wszytko pieknie ale...... ta częśc nie jest na tą chwile obecna na magazynie centralnym dla ASO moze tydzień, albo 2) Nie zna ktoś innego magazynu?
pozostaje czekać i mało jeździś, a jak juz trzeba, to sie modlić by przetarcie się nie powiększyło i auto nie opadło na asfalt.
Ps - wiecie jak sie bada czy jest przetarcie - spuszcza się samochód na samo dno i następnie włącza podniesienie jednocześnie będąc pod autem widać, słuchać i czuć jak ucieka powietrze i gdzie ucieka. u mnie na początku podnoszenia dmucha tak że włosy można suszyć.
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Wto 22 Lut 2011, 12:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
Niech zgadne pewnie prawa jest przetarta. Tak to już jest z tymi poduszkami. Raz to, że guma wciąż jest pod dużym obciążeniem wywijwna w te i we wte, a to bardzo męczy materiał, a dwa to, że jest troche niefortunna konstrukcja samej poduszki bo wszystko się tam dostaję ( piasek drobne kamienie itp.) i przeciera. To też po wymianie kazali mi co kilk tygodni psiknąć je myjką ciśnieniową. Według mnie powinny być osłonięte jakąś gumową harmoniką. To by je ochroniło chociaż od kamieni itp. Ja jeździłem z moim przetarciem z miesiąc zanim doszedłem co jest. A 380zł to gdzie wołają? _________________ Cyfrowy 5
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
teraz 380 to w kazdym serwisie bo zmienili ją teraz konstrukcyjnie i ustalili cene 380. Problem w tym że starych po 700 już nie ma, a nowych po 380 jeszcze nie ma. Tylko jakieś nieliczne sztuki jak na lekarstwo.
w czechach i słowacji tez nie ma, ani tych starych ani nowych.
Ps - na słowacji w cenniku sa po po 64€ czyli jakieś 250 PLN
I tak masz racje - prawa poszła, i zmieniam tylko na razie jedną (jak się uda dostać) Może jak dostępność sie poprawi to zrobie drugą, choć lewa pewnie mniej wypracowana, bo droga jest równiejsza środkiem i kamieni i piachu mniej.
Miałeś moze taką poduszke w ręce? moze da się jakoś zakleić, uszczelnić na jakiś cas aż nie dostane nowej.
Nowe info - w niemczech 300 chetnych w kolejce - cena 72€ - to 280 PLN ale cóż - też nie mają
Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 963 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz WLKP. Posiadane auto: Citroen C4 Grand-Picasso Excl. 2.0hdi automat. FORD KA 1.3 TDCI (GRAND-PRIX) 2010r. BYŁO: Polonez, Fiat Cinquecento, Daewoo Matiz, Volvo S80
Piwa: 139/3
Wysłany: Wto 22 Lut 2011, 22:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
Witam miałem w ręce. Po wymianie sobie tą przetartą zabrałem, tak żeby ją dokładnie obejrzeć i a nóż coś się z niej jeszcze wykorzysta. Nie wiem, jak u ciebie, ale moja jest w jednym miejscu, jak skarpetka tzn. jak ją przytkam, żeby sprężyć powietrze i zwilżę wodą to widać, jak przelatuję powietrze jak przez materiał.
Co do prowizorycznej naprawy to może, jak by się ktoś mocno przyłożył i nakleił łatke (to jeszcze zależy od uszkodzenia i w którym miejscu) ale z dobrym klejem to może, może... ale i tak np. u mnie jest przetarta w miejscu w którym ona się zwija (zawija) to mogła by łatka zejść. Chociaż dzisiaj są samowulkanizujące się łatki to i może by ją jeszcze docisneło i kto wie... To tylko są moje gdybania. Popytam w moim ASO i sklepie citroena może a nóż by mieli to jak by ci mocno zależało i oczywiście w cenie te 380 a nie 700zł to bym ci mógł to jakoś przesłać.
Jak chcesz to przeslij mi na PW swój e-mail to pstrykne jej kilka fotek z każdej strony i ją dokładnie obejrzysz jakie są szane naprawy itp. _________________ Cyfrowy 5
Re: ( Citroen C4 Picasso ) nieszczelność poduszek podczas jazy
Obdzwoniwszy wszytkich z allegro co oferowali belki tylne lub czesci z tyłu trafiłem na firmę która ma 2 szt z auta o przbiegu 20 000 km (przód auta po wypadku, totalna kasacja, ale tył się ostał w całości). dziś mam je otrzymać, a wieczorem już jestem umówiony na wymiane u znajomego mechanika. O efekcie poinformuję po naprawie.
Ps - czytałem dużo na forum o wymianie i podobno nie jest trudna i czasochłonna, ale w serwisie troche mnie przestraszyli że może być problem z napompowaniem jesli trzeba będzie pompować od "0" - niby są 3 stopnie pompowania całkiem pustej poduszki.
Może ktos potwierdzić że tak jest i co zrobić by samemu wymienić i by samochód sie podniósł po wymianie?
Przypuszczam: spuścić auto na dół->wyłączyć samopoziomowanie-> podnieść auto na podnośniku->wymienić poduche (nawet2)-> opuścić auto z podnośnika->włączyć samopoziomowanie. czy to dobra kolejność ?
aaa - ktoś pisał o jakichś zatrzaskach na których się trzymie - jak je wypiąc by nie połamać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.