Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): POLSKA Posiadane auto: VW BORA 1.9 TDI 150KM
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 11 Gru 2009, 03:45
Temat postu:
C5 2.0 HDI > nie działa OBROTOMIERZ <
WITAM!
Od czasu kiedy kupiłem moją Cytrynkę nie działał obrotomierz. Tak naprawdę nie jest mi on szczególnie potrzebny. Po za tym mam AUTOmatyczną skrzynię biegów ale lubię mieć wszystko sprawne i coś bym sobie naprawił Tam raczej nie ma żadnej linki, podejrzewam że to jakiś czujnik lub przekaźnik. Z GÓRY DZIĘKUJĘ!
Re: ( Citroen C5 ) C5 2.0 HDI > nie działa OBROTOMIERZ <
Mam podony problem, tyle że mój pokazuje co chce, czasem na wolnych obrotach pokazuje 1500 a czasem około 600. Przy zwiekszaniu obrotów czasem przeskakuje do przodu. Kiedyś o to pytałem w serwisie to powiedzieli że przyczyną może być czujnik umieszczony gdzieś w silniku (nie wiem gdzie) lub sam obrotomierz zegar. Naprawa zegara to koszt około 150 zł. Jeżeli czujnik w silniku to koszt wiekszy. Ja póki co nic z tym nie robię. _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 30 Skąd jesteś (miejscowość / region): POLSKA Posiadane auto: VW BORA 1.9 TDI 150KM
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 30 Sty 2010, 06:47
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 2.0 HDI > nie działa OBROTOMIERZ <
Ja nie dawno ładowałem i jest bez zmian... :/ koledzy a może wiecie w którym miejscu znajduje się ten czujnik ???? Coś mi się wydaje że to właśnie on jest temu winny, poprzedni właściciel coś mi wspominał o jakimś czujniku.
Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: C5 X7 Limo 2.0 HDI Aut. Confort 2008
Piwa: 25/1
Wysłany: Sob 30 Sty 2010, 14:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) C5 2.0 HDI > nie działa OBROTOMIERZ <
Hej,
częstą wadą C5-ki jest awaria silniczka napędzającego szybkościomierz i dużo ludzi, którzy troche majsterkują, w celu oszczędności dużej forsy (ASO nie naprawia tylko wymienia), zamieniają silniczek z obrotomierza do szybkościomierza.
Pozdrowienia
staryfryc
predkosciomierz i obrotomierz nie startują od zera
Witam. Ponawiam temat nie działających liczników w citroenie C5 2.0 HDI z 2009r . Akumulator naładowany sprawdzone. Problem polega na tym ze wskazówka prędkościomierza i obrotomierza nie startują od zera tylko od zawyżonych wartości. Po zgaszeniu auta nie resetuja sie tylko pozostają na wartościach licznik 130km/h a obrotomierz 3 tysciace. Do tego nie działa wskazówka paliwa - rezerwa sie zapala i działa licznik chwilowego spalania oraz pokazuje km ile mozna przejechać na paliwie licznik elektroniczny działa poprawnie. Silniczki były sprawdzane przez specow od liczników i twierdzą ze sa sprawne bo im sie wszystko ładnie resetuje. Fakt po odłączeniu akumulatora silniczki sie resetują do zera i po ponownym zapaleniu działają poprawnie. Po zgaszeniu auta stają juz na 10km i tak coraz wyżej aż zatrzymują sie na 130km/h a obrotomierz na 3000. Natomiast wskazówka paliwa ani drgnie. Do tego zauważyłem przy skrzynce BSI gdzie sa dwa zielone styczniki ze mam 5 przewodów ktore sobie wiszą bezwładnie - zostały obcięte a nie widze tam żadnego miejsc zeby mozna było je gdzieś wpiąć. Wydaje mi sie ze ktoś obciął stycznik i go zabrał ale po co??? Fabrycznie raczej by tak obciętych przewodów nie zostawiali. Ma ktoś pomysł jak do tego podejść . Auto kupione z komisu i ktoś grzebał przy cofaniu licznika i narobił niezłej sieczki. Miał ktoś coś podobnego......
predkosciomierz i obrotomierz nie startują od zera
Witam. Ponawiam temat nie działających liczników w citroenie C5 2.0 HDI z 2009r . Akumulator naładowany sprawdzone. Problem polega na tym ze wskazówka prędkościomierza i obrotomierza nie startują od zera tylko od zawyżonych wartości. Po zgaszeniu auta nie resetuja sie tylko pozostają na wartościach licznik 130km/h a obrotomierz 3 tysciace. Do tego nie działa wskazówka paliwa - rezerwa sie zapala i działa licznik chwilowego spalania oraz pokazuje km ile mozna przejechać na paliwie licznik elektroniczny działa poprawnie. Silniczki były sprawdzane przez specow od liczników i twierdzą ze sa sprawne bo im sie wszystko ładnie resetuje. Fakt po odłączeniu akumulatora silniczki sie resetują do zera i po ponownym zapaleniu działają poprawnie. Po zgaszeniu auta stają juz na 10km i tak coraz wyżej aż zatrzymują sie na 130km/h a obrotomierz na 3000. Natomiast wskazówka paliwa ani drgnie. Do tego zauważyłem przy skrzynce BSI gdzie sa dwa zielone styczniki ze mam 5 przewodów ktore sobie wiszą bezwładnie - zostały obcięte a nie widze tam żadnego miejsc zeby mozna było je gdzieś wpiąć. Wydaje mi sie ze ktoś obciął stycznik i go zabrał ale po co??? Fabrycznie raczej by tak obciętych przewodów nie zostawiali. Ma ktoś pomysł jak do tego podejść . Auto kupione z komisu i ktoś grzebał przy cofaniu licznika i narobił niezłej sieczki. Miał ktoś coś podobnego......
predkosciomierz i obrotomierz nie startują od zera
Witam. Ponawiam temat nie działających liczników w citroenie C5 2.0 HDI z 2009r . Akumulator naładowany sprawdzone. Problem polega na tym ze wskazówka prędkościomierza i obrotomierza nie startują od zera tylko od zawyżonych wartości. Po zgaszeniu auta nie resetuja sie tylko pozostają na wartościach licznik 130km/h a obrotomierz 3 tysciace. Do tego nie działa wskazówka paliwa - rezerwa sie zapala i działa licznik chwilowego spalania oraz pokazuje km ile mozna przejechać na paliwie licznik elektroniczny działa poprawnie. Silniczki były sprawdzane przez specow od liczników i twierdzą ze sa sprawne bo im sie wszystko ładnie resetuje. Fakt po odłączeniu akumulatora silniczki sie resetują do zera i po ponownym zapaleniu działają poprawnie. Po zgaszeniu auta stają juz na 10km i tak coraz wyżej aż zatrzymują sie na 130km/h a obrotomierz na 3000. Natomiast wskazówka paliwa ani drgnie. Do tego zauważyłem przy skrzynce BSI gdzie sa dwa zielone styczniki ze mam 5 przewodów ktore sobie wiszą bezwładnie - zostały obcięte a nie widze tam żadnego miejsc zeby mozna było je gdzieś wpiąć. Wydaje mi sie ze ktoś obciął stycznik i go zabrał ale po co??? Fabrycznie raczej by tak obciętych przewodów nie zostawiali. Ma ktoś pomysł jak do tego podejść . Auto kupione z komisu i ktoś grzebał przy cofaniu licznika i narobił niezłej sieczki. Miał ktoś coś podobnego......
Re: ( Citroen C5 ) C5 2.0 HDI > nie działa OBROTOMIERZ <
Odkopię troche bo mam podobny problem, Citroen c5 2.0 hdi 2006r, obrotomierz pewnego pięknego dnia zaczął pokazywać coraz mniejsze obroty na jałowym ( i o tyle przekłamywał ), pierw ok 600 po tyg-dwóch 500 potem 400 a teraz 0. Pod kompem pokazuje ok.750. W czasie jazdy wskazówka się podnosi ale zaniża wartośc własnie o te 750obr.
Aku sprawny, rozrusznik po regeneracji. Pytanko z z czego idzie sygnał do obrotomierza w c5, mechanik mówił że albo alternator albo czujnik położenia wału, ale alternator ładuje ok więc możliwe że to coś z czujnikiem ? Czy bardziej coś z zegarami ( silniczek od obrotomierza, zimne luty ? ). Prędkościomierz i reszta zegarów działa ok. Skrzynia manual.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.