Usunięcie problemu z filtrem cząstek stałych - warsztaty
Witam,
Posiadam C5 HDi 2.0 z 2003 roku i od jakiegoś czasu wyświetla mi się komunikat "diesel additive level minimum". Po wizycie w Aso Citroena usłyszałem informację o konieczności wymiany filtra cząstek stałych - przebieg 160 tyś. Fachowiec z Aso Citroena doradził mi że nie warto wymieniać filtra tylko pozbyć się problemu raz na dobre przewiercając FAP. Niestety nie był w stanie podać namiarów na fachowców z mojego regionu który pomóglby rozwiązać ten problem. Dlatego zwracam się z prośbą czy ktoś z Was mógłby podesłać namiary na kogoś z Trójmiasta, kto zajmuję tym problemem i robi to dobrze? Proszę o podanie jakichś namiarów.
Dodatkowo zauważyłem, że np. jadąc autostradą nie mogę rozpędzić się powyżej 150 km/h, a za moment (kilkadziesiąt sekund) auto jakby odżywa, dostaje mocy i przyspiesza. Podobnie na nizszych biegach np. jadąc na 4 biegu około 80km/h i obrotach około 2,5tyś, wciskam gaz maksymalnie i obroty rosną bardzo powoli i powoli nabiera prędkosci aż przy około 3,5 tyś obrotów auto nagle odzyskuje moc i przyspiesza aż miło. Czy to ma związek z filtrem FAP czy może to być jeszcze jakaś inna przyczyna?
Wczoraj usłyszałem taką opinie, że przy zapchanym warto wprowadzić auto na wysokie obroty na 3 czy 4 biegu i w ten sposób przeciągnąć go w trasie jakiś odcinek i jest to ponoć jakiś sposób na filtr FAP i powinno pomóc?
Zauważyłem jeszcze jeden dziwny objaw - kiedy zatrzymuje auto i wrzucam luz (np na swiatlach), zmienia się praca silnika - zaczyna jakby "tarkotać-trząść się". Czy te wszystkie objawy mogą sugerować problem z FAPem? Czy coś innego?
Wystarczy dłuzsza trasa jakieś 60 km z ok 100-120 km/h, powinien sie zregenerować sam. Nie musisz go katowac na 3 biegu. To komputer zarządza dopalaniem katalizatora.
Dziwne odgłosy to może koło zamachowe, a piszczy i stuka przy gaszeniu lub zapalaniu? _________________ Prosze pytać na pw.
Wystarczy dłuzsza trasa jakieś 60 km z ok 100-120 km/h, powinien sie zregenerować sam. Nie musisz go katowac na 3 biegu. To komputer zarządza dopalaniem katalizatora.
Dziwne odgłosy to może koło zamachowe, a piszczy i stuka przy gaszeniu lub zapalaniu?
Co do 1 sprawy to co tydzień jeżdżę w trasę (po 300 km) ze względu na swoją pracę-jadę m.in. autostradą z prędkością jak piszesz i mimo wszystko ten problem występuje.
Skoro słyszę już 2 opinie że przy jeździe w trasie FAP się powinien zregenerować to co może być powodem że auto traci na mocy i jak opisałem wcześniej czasem nie da się rozpędzić powyżej 150km/h, a po chwili mogę jechać szybciej. Podobnie na niższym biegu w zakresie 2,5 - 3,5 tys obrotów auto rozpędza się powoli, a powyżej 3,5 nagle odzyskuje moc. Choć ostatnio to ustało i nawet powyżej 3,5 tyś rozpędza się powoli
Druga sprawa-nie zauważyłem takich objawów, może ewetualnie jakieś pojedyńcze stunięcie przy gaszeniu.
Czy ktoś mógłby doradzić gdzie w Trójmiaście warto oddać auto do przejrzenia?
w trójmieście znam jednego fachowca który wie co w trawie piszczy w cytrynach sam dostałem namiar na warsztat a jest on aż w Mostach firma to :AUTO- TECH zajmuje sie Mechatroniką samochodową nr tel .605-784-773 lub 608-492-667
Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: Toyota RAV 4, Mitsubishi Eclipse 2007 rok
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 27 Lip 2009, 15:37
Temat postu:
Re: Usunięcie problemu z filtrem cząstek stałych - warsztaty
Spróbuj wyczyścić przepływomierz - też tak miałem i po wyczyszczeniu przepływomierza benzyną ekstrakcyjną wszystko jakby ręką odjął.
baltyk napisał:
Witam,
Posiadam C5 HDi 2.0 z 2003 roku i od jakiegoś czasu wyświetla mi się komunikat "diesel additive level minimum". Po wizycie w Aso Citroena usłyszałem informację o konieczności wymiany filtra cząstek stałych - przebieg 160 tyś. Fachowiec z Aso Citroena doradził mi że nie warto wymieniać filtra tylko pozbyć się problemu raz na dobre przewiercając FAP. Niestety nie był w stanie podać namiarów na fachowców z mojego regionu który pomóglby rozwiązać ten problem. Dlatego zwracam się z prośbą czy ktoś z Was mógłby podesłać namiary na kogoś z Trójmiasta, kto zajmuję tym problemem i robi to dobrze? Proszę o podanie jakichś namiarów.
Dodatkowo zauważyłem, że np. jadąc autostradą nie mogę rozpędzić się powyżej 150 km/h, a za moment (kilkadziesiąt sekund) auto jakby odżywa, dostaje mocy i przyspiesza. Podobnie na nizszych biegach np. jadąc na 4 biegu około 80km/h i obrotach około 2,5tyś, wciskam gaz maksymalnie i obroty rosną bardzo powoli i powoli nabiera prędkosci aż przy około 3,5 tyś obrotów auto nagle odzyskuje moc i przyspiesza aż miło. Czy to ma związek z filtrem FAP czy może to być jeszcze jakaś inna przyczyna?
U mnie historia z fapem zakończyła się usunięciem filtra przez zamontowanie symulatora, jak na razie wszystko OK. W internecie dane kontaktowe są pod adresem www.filtrfap.pl. Powodzenia!
Komunikat który Ci wyrzuca diesel additive level minimum to chyba raczej związany z brakiem dodatku wszczykiwanego do paliwa czyli etyliosem czy cos takiego a nie z zatkanym filtrem.
W sumie w takiej sytuacji osobiście bym usunał FAP, nie dużo drożej wyjdzie Cię niż usupełnienie płynu, a spokój będziesz miał już na zawsze.
Polecam firme www.tune-soft.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.