Dołączył: 01 Mar 2021 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: Citroen C5 I 2.0 16V 2002r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Mar 2021, 22:01
Temat postu:
Błąd P0300 i P0420 Ktoś coś poradzi ??
Cześć wam od paru miesięcy jestem kierującym Citroena C5 I 2.0 Benzyna + Gaz, no i muszę powiedzieć że mam taki o to problem na początku wyskakiwał błąd P0420 i komunikat Antipollution foult oprócz tego że drażniło to moje oczy nic więcej się nie działo żadnych niedogodności. Błąd za każdym razem kasowałem i chwile był spokój po czym znów wychodził i tak co jakiś czas wyskakuje. Teraz doszedł błąd P0300 rzadko się pojawia no ale zdarza się ostatnio mi wyszedł kilka dni temu rano kiedy odpaliłem silnik i ruszyłem natychmiast wyskoczył błąd wcześniej miało to miejsce gdzieś 3 miesiące temu na trasie Płock - Wrocław kiedy dojeżdżałem do Wrocławia. Objawy błędu P0300 są takie że silnik zaczyna pracować nie równo, nie na wszystkich garach co za tym idzie nie ma mocy przy czym zawszę pomaga zgaszenie silnika i uruchomienie go jeszcze raz.
Nie wiem czy oba błędy mają jeden wspólny problem natomiast jeśli chodzi o błąd P0420 po przeczytaniu wielu wątków tak naprawdę może być przyczyną wszystko, jednak po oględzinach zauważyłem że ktoś kiedyś wkręcił emulator sondy drugiej czyli można domniemywać że coś się działo z katem, a że szkoda było kasy na naprawę to ktoś wolał wkręcić emulator. Tak że podejrzewał bym że trzeba by wymienić katalizator, chociaż z drugiej strony gdyby kat był problemem to chyba wkręcony emulator problem by ''rozwiązał'' . Sam już nie wiem co myśleć ale myślę żeby kupić cały układ wydechowy wraz z katem i dwiema sondami.
Co do P0300 od razu po pojawieniu się tego błędu wymieniłem świece, jeśli chodzi o cewkę to na pewno poprzednik ją wymieniał, niestety na jakieś no name bo żadnych oznaczeń, numerów na niej nie ma więc rozważam wymianę na coś markowego tylko z tego co czytałem to podobno te silniki najlepiej pracują na oryginalnych cewkach SAGEM i nie wiem czy kupić używany oryginał czy nową np. NGK. Oczywiście pod warunkiem że to problem zapłonu a nie czegoś innego bo tu na forum czytałem że to może być problem z popychaczami ?
PS
Sory za te wypracowanie ale wolałem w jednym poście w miarę dokładnie wyjaśnić zagadnienie
( mam nadzieje że mi się udało)
Cześć
P0420 to oczywiście katalizator
P0300 to oczywiście cewka zapłonowa
Jeśli chcesz mieć spokój z cewka to kup VALEO i będzie git
Jeśli chodzi o błąd P0420 to może być już zapchany, zużyty kat, ale nie koniecznie....Moze być źle wyregulowana instalacja LPG.....
Zacznij od wymiany cewki na VALEO
ale nie koniecznie....Moze być źle wyregulowana instalacja LPG.....
Jeśli chodzi o instalacje lpg to fakt że coś się z nią działo dlatego od razu pojechałem na jej przegląd, tak że mam wyregulowaną.
Co do tej cewki jeszcze to chciałbym zapytać czy możliwe jest żeby miała ona wpływ na parametry silnika (przyspieszenie,moc itp.) pytam bo kiedyś właśnie czytałem że na tej Sagema silnik a co za tym idzie samochód jest powiedzmy że żwawszy ''mocniejszy'' a na tych nawet markowych zamiennikach to nie koniecznie bo tam jest inna elektronika. Chociaż z tego co wiem to teraz te cewki dla PSA robi własnie Valeo więc nie wiem na ile to prawda a na ile mit .
Tak czy owak dzięki za utwierdzenie mnie w tym że do wymiany mam kat i cewkę
Witam.
Odczytałeś błędy więc coś masz do diagnostyki
Przyjrzyj się czasom ładowania cewek i pracy sondy lambda. P300 nie koniecznie musi oznaczać cewkę. Przemawia też za tym wymiana cewki przez poprzedniego właściciela, jak wspomniałeś i jak sądzę brak poprawy. Chociaż nie można wykluczyć tego. Nie wiem ile masz przehulane na gazie ale może warto sprawdzić wtryski benzyny... styki złącz elektrycznych cewki, wtrysków, itp... Zanim wydasz pieniądze... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Witam.
Odczytałeś błędy więc coś masz do diagnostyki
Przyjrzyj się czasom ładowania cewek i pracy sondy lambda. P300 nie koniecznie musi oznaczać cewkę. Przemawia też za tym wymiana cewki przez poprzedniego właściciela, jak wspomniałeś i jak sądzę brak poprawy. Chociaż nie można wykluczyć tego. Nie wiem ile masz przehulane na gazie ale może warto sprawdzić wtryski benzyny... styki złącz elektrycznych cewki, wtrysków, itp... Zanim wydasz pieniądze...
Ad1. Coś mam, ale powiem szczerze za dużo info to mi nie pokazuje. Mam zwykłe ELM327 iCar2 i appka na telefon (Car Scanner) nie wiem czy to kwestia programu czy ten ELM jest do dupy.
Ad2 No fakt że mam jakąś no name cewkę, mówi że już wcześniej był jakiś problem. Pytanie tylko czy oryginalna całkiem odmówiła posłuszeństwa i koleś wsadził najtańsze co może być i ona pracuje jak pracuje czy miał ten sam problem z wypadaniem zapłonu i wymiana tej cewki nic nie dała.
Ad3. Jeśli chodzi o gaz to szacuje ok. 50tys km przejechane.
Pewnie że warto sprawdzić wszystko zanim się wyda kase, ale ja może myślę za prosto, no bo tak ten problem występuje na gazie ale i na benzynie. Generalnie to pierwszy raz z tym błędem (P0300) spotkałem się po wizycie u gazownika (miał mi sprawdzić instalacje wymienić co tam trzeba jakieś regulacje itp. ) samochód praktycznie nie jeździł na gazie no i ujawnił się P0300, dlatego musiałem do Wrocławia jechać na benzynie i całą drogę było wszystko okey aż tu nagle 20km przed Wrocławiem silnik zaczął pracować nie na wszystkich garach, zjechałem na MOPa zgasiłem auto skasowałem błąd i wszystko wróciło do normy. Wracając do tematu to w moim prostym rozumowaniu odrzucał bym układ paliwowy, a to dlatego że nie możliwe żeby zarówno wtrysk benzyny jak i gazowy nie podawał paliwa. Nie mniej warto to sprawdzić.
Może znajdziesz w okolicy kogoś z lexią, kto by powiedział Ci coś więcej niż kod błędu... Może myślę źle ale mnie zastanawia :
P0300 - problem zapłonu, wymieniona cewka przez poprzedniego właściciela... A problem jakiś jest... (Choć teraz i nowe części elektroniczne bywają wadliwe szczególnie tzw."zamienniki" NN)
P0420 - katalizator - wstawiony "emulator" to samo No ale przyczyny zabiegów się już nie dowiesz.
Ale mogę się mylić...
Chociaż jeśli wypada zapłon i niespalona mieszanka jest wyrzucona to to może generować błąd katalizatora...
Nie jest złym rozwiązaniem podmienić cewkę na oryginał...
Ta cewka ma od spodu założone dwie takie blachy (przynajmniej fabryczną). Możesz spróbować je zdjąć i sprawdzić czy nie ma pod nimi niezaizolowanych miejsc ( przewodu na wierzchu). _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
W tym wszystkim jest dużo sprzeczności no bo tak załóżmy że katalizator jest czy to uszkodzony / wypalony / wybebeszony .... itd. generalnie nie oczyszcza spalin to założenie emulatora powinno tak czy tak oszukać komputer i błąd nie ma prawa wychodzić a jednak wychodzi wiec co emulator nie robi swojej roboty czy co ? Po za tym akurat ten błąd pojawia się dosyć często a już na pewno podczas ''dynamicznej'' jazdy.
Z drugiej strony problem zapłonu który za często się nie ujawnia ale jednak.
Dołączył: 01 Lut 2021 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice Posiadane auto: Toyota Yaris
Piwa: 0/11
Wysłany: Czw 04 Mar 2021, 12:19
Temat postu:
Re: Błąd P0300 i P0420 Ktoś coś poradzi ??
Ogórek Zdzisława napisał:
na początku wyskakiwał błąd P0420 i komunikat Antipollution foult
Bład ten dotyczy katalizatora jak już wcześniej zostało wspomniane i najmniejszy problem jest jak został wypalony lub uszkodzony w środku i ma pełny przelot, gorzej jak jest zapchany bo wtedy może powodować pojawianie się błędy który wymieniłeś jako drugi.
Ogórek Zdzisława napisał:
doszedł błąd P0300 rzadko się pojawia no ale zdarza się ostatnio mi wyszedł kilka dni temu rano kiedy odpaliłem silnik i ruszyłem natychmiast wyskoczył błąd wcześniej miało to miejsce gdzieś 3 miesiące temu na trasie Płock - Wrocław kiedy dojeżdżałem do Wrocławia. Objawy błędu P0300 są takie że silnik zaczyna pracować nie równo, nie na wszystkich garach co za tym idzie nie ma mocy przy czym zawszę pomaga zgaszenie silnika i uruchomienie go jeszcze raz.
Tu nie koniecznie cewka bo mogą to być i świece jak i kompresja. Trzeba po prostu sprawdzać po kolei.
Ostatnio zmieniony przez AndrzejP2 dnia Sob 13 Mar 2021, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.