STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
Jeszcze w życiu nie miałem takiej usterki. Temat męczyło już wielu mechaników. Nikomu nie udało się usunąć usterki.
Przy wyższych prędkościach na ekranie wyświetla się komunikat: "STOP ENGINE TEMPERATURE". Zauważyłem, że w zimie problem pojawia się rzadziej, niż w lecie. Po wyciągnięciu termostatu usterka znikła, ale jednak wolałbym mieć termostat w aucie. Przepatrzona instalacja elektryczna. Temperaturę pokazuje autko z poziomu do połowy (normalny podczas jazdy) w momencie osiąga maksa. Załączam filmik ze zgranymi parametrami auta podczas wystąpienia tegoż problemu.
Na filmiku przegrzał się 2 razy i w obu przypadkach do identycznej temperatury: 143C (może zbieg okoliczności? -nie wiem)
Widać to np. zaraz po momencie: 12:10 oraz 18:45.
Jak do tej pory nasze nieskuteczne działania wyglądały następująco:
-Wymienili termostat (kilka razy)
-Wymienili czujnik temperatury (też kilka razy)
-Wymieniono chłodnicę
-Wymieniono pompę wody
-Wyregulowano zawory
-Wymieniono płyn chłodniczy
Proszę o porady, bo temat męczę aż od początku 2020r i już mnie to irytuje. _________________ Pozdro 500+++
Ostatnio zmieniony przez gkosi dnia Czw 07 Sty 2021, 16:31, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2019 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Jeep Cherokee xj 1989, Citroen C4 Grand Picasso, Peugeot 206, Jeep Cherokee KJ 3,7
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 07 Sty 2021, 15:47
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
Fakt przy takim nakładzie pracy i ilości wymienionych części można się porządnie zirytować.
Układ chłodzenia na pewno masz dobrze odpowietrzony? Układ jest w całości drożny? Rezystor wentylatora chłodnicy jest ok no i korek w zbiorniczku wyrównawczym?
Osobiście stawiam na nie do końca odpowietrzony układ ewentualnie niedrożny.
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
Nie oglądałem parametrów, ale jeśli to się dzieje bardzo szybko to nie jest to raczej awaria mechaniczna a elektryczna i wszystkie te wymiany nie miały sensu. Czy tam jest termostat sterowany elektrycznie? Sprawdzone zostały wtyczki do czujnika temperatury oraz kable z czujnika do ECU? Czy zmierzona została prawdziwa temperatura cieczy podczas takiej awarii?
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
Witam.
Moim zdaniem też przyczyna leży w elektryce...
Z tego co wstawiłeś widać, że napięcie ładowania jest trochę niskie. 13,4-13,5 V
Sprawdź napięcie ładowania na stykach akumulatora i bezpośrednio przy alternatorze między biegunem (+) alternatora i dobrą masą silnika. Sprawdź również przewody masowe idące do nadwozia i do silnika. Czy nie są luźne, czy nie ma korozji... W razie potrzeby przeczyścić i dobrze dokręcić... Oczywiście jak przedmówca wspomniał sprawdzić połączenia, kostki, czy kable nie są uszkodzone. Przypuszczam, że temperatura jest w porządku. Zbyt gwałtownie się zmienia a poza tym przy takim wskazaniu para by spod maski poszła
Wentylator się załącza przy komunikacie ?
Zakładając, że temperatura jest w porządku, może się robić się przerwa w obwodzie. Taki sam komunikat pojawi się jak odłączysz czujnik temperatury...
Jednym słowem: może coś nie łączyć _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
"Wentylator się załącza przy komunikacie ?" - komunikat pojawia się jak jadę bardzo szybko autostradą (powyżej 150-160kmh). Przy takiej prędkości wentylator nie ma po co się włączać, bo silniej chłodzi pęd powietrza.
"Zakładając, że temperatura jest w porządku, może się robić się przerwa w obwodzie. Taki sam komunikat pojawi się jak odłączysz czujnik temperatury..." - jak wypiąłem wcześniej czujnik temperatury, to wyświetlał na czytniku temp chyba -50C (już nie pamiętam dokładnie).
Myślę, że on może się faktycznie przegrzewać, skoro problem występuje częściej w lecie, niż w zimie i zawsze przy wyższych prędkościach. _________________ Pozdro 500+++
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
W moim C5 taki komunikat i załączony wentylator to wejście w tryb awaryjny silnika.Trzeba odczytać błędy czy nie towarzyszy temu inna usterka.
Np. u mnie było wypadanie zapłonu spowodowane wtryskiwaczem lpg. _________________
Dołączył: 15 Lip 2019 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Jeep Cherokee xj 1989, Citroen C4 Grand Picasso, Peugeot 206, Jeep Cherokee KJ 3,7
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 08 Sty 2021, 00:04
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
Na początku napisałeś "...Po wyciągnięciu termostatu usterka znikła..." więc będę się upierał przy swoim.
W mojej żony c4 grand picasso była nie drożna chłodnica oleju w skrzyni automatycznej.
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
Więc diagnostyka, jak kolega machomy79 wspomniał ale DiagBox-em bo aplikacja, którą przedstawiłeś chyba Cię oszukuje albo właśnie tu leży przyczyna, że pokazuje -50°C a faktycznie może jeszcze coś być...
Po odłączeniu czujnika, przekręceniu stacyjki powinien włączyć się wentylator chłodnicy. Nawet jak jest zimny... i pokazać za wysoką temperaturę silnika...
Napięcie ładowania sprawdzone ?
I wspomniana faktyczna temperatura ???
Z innej beczki ale nawiązując do wspomnianej wypowiedzi u mnie wskazanie jak w temacie było jak "kontrolnie" odłączyłem elektrozawór oparów... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Ostatnio zmieniony przez radzio77 dnia Pią 08 Sty 2021, 06:56, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
a termostaty z jaką wartością otwarcia są montowane?, ktoś już pisał na jakimś forum o citroenach
że założył termostat z temperaturą otwarcia 105 stopni i wywalało właśnie taki komunikat o wysokiej temperaturze, dodam od razu od siebie ze już nie jeździ się na wodzie żeby się nie zagotowała przy 100 stopniach a dobre płyny mają temperaturę wrzenia 130stopni
Re: ( Citroen Xsara ) STOP ENGINE TEMPERATURE - przy wyższych prędkościach
Mowa o 143°C nie o 100 czy 110°...!
Nawiasem woda w układzie pod ciśnieniem ma wyższą temperaturę wrzenia niż 100°C... Ale nie o to chodzi _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.