Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1451 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Wto 23 Cze 2020, 15:43
Temat postu:
C8 2.2 HDI - przestał jechać, potem zapalił. Pompa paliwa?
Cześć,
Ten rok dla C8 raczej nie jest udany. Znowu skończyło się na lawetowaniu Po kolei:
Tydzień temu auto nagle przestało jechać. Zapaliło, ale nie zdążyłem przejechać 10 km zanim znowu zgasło. Bezpieczniki sprawdzone, wężyki idące do filtra paliwa odpięte i założone ponownie. Słychać było, że pompka pracuje, ale paliwo się nie pojawiało. Nic nie pomogło, więc została laweta. Po zdjęciu z niej samochód znowu zapalił, po odpięciu z wężyków poleciało paliwo.
Z racji, że przerabiałem już problemy z układem paliwowym (tutaj link: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=282144&highlight=) pomyslałem, że może jednak pompa już jest na wykończeniu. Auto zostało w warsztacie, pompka zamówiona. Dzisiaj stara została wyjęta - ponoć nie wygląda na brudną czy uszkodzoną. Nowa nie pasuje, bo samochód ma Webasto a taka ponoć kosztuje 1300 złotych polskich... Mechanik dał wybór: zamawiamy inną, albo moją czyszczą i zakładają z powrotem. Co robić? Może to nie pompa, tylko coś innego? Nie chcę kolejnej awarii w trasie... Liczę na pomoc i klarowne wyjasnienie, bo na mechanice silnikowej słabo się znam.
Warsztat - niech sprawdzą jak działa pompka, czy działa prawidłowo wyjęta ze samochodu na stole. Napewno mają taką możliwość... Że pracuje nie musi oznaczać, że sprawna ale przynajmniej ja bym od tego zaczął. Może coś po drodze; zawór zwrotny, ręczna pompka... Tyle z moich pomysłów
P.S. Mowa o samej pompce, tzw. wkładzie czy o całym zespole, tzn. kosz, pływak, itp. ? _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Hej,
2.2 hdi ma pompkę w baku, ale ona rzadko pada. Problemem jest z reguły wypalający się styk w przekaźniku BSM pod maską. Po odpięciu wtyczek od BSM pin od pompy łatwo zidentyfikować, bo często jest nadtopiony - wtedy wiadomo, że problem jest z przekaźnikiem. Czasami sama regeneracja wtyczki i pinu pomaga, ale z reguły trzeba rozpołowić BSM i dostać się do przekaźnika, albo kupić inne BSM z takim samym numerem.
Dzięki za odpowiedź. Nie wiem, czy czytałeś wątek, który podlinkowałem. Tam właśnie wystąpił problem opisany przez Ciebie. Zdecydowałem się na naprawę BSM (nigdy więcej...) i wszystko wróciło do normy. Później zresztą wymieniłem całą skrzynkę, więc musiałbym mieć niezłego pecha, żeby ta sama usterka przytrafiła się drugi raz Inna sprawa, że tym razem auto dało radę odpalić i to nawet dwa razy, poprzednio nie było takiej opcji...
No nic, mam na razie założoną starą pompę (sam wkład) i liczę na to, że to było tylko takie "kaszlnięcie", chwilowy foch... _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Sprawdź sobie czy nie masz wypalonych pinów we wtyczce w BSM, bo często mechanicy wymieniają BSM, ale nie naprawiają wtyczki i problem po jakimś czasie wraca. Jest to najczęstszy powód, że auto z tym silnikiem odpala losowo. A jak były wypalone piny to przekaźnik w BSM też mógł ponownie dokonać szybko żywota
Nawet jeśli już znów skrzynka bądź kostka to najprawdopodobniej przyczyną jest obciążenie lub zwarcie instalacji danego elementu wykonawczego jakim może być pompka paliwa, którego nie bez powodu: Słychać było, że pompka pracuje, ale paliwo się nie pojawiało.
A co do webasto to powinno być oddzielne źródła zasilania paliwa. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
A więc, zacznijmy od tego: pompka zamówiona. Dzisiaj stara została wyjęta - ponoć nie wygląda na brudną czy uszkodzoną. Nowa nie pasuje, bo samochód ma Webasto Niby dlaczego nowa nie pasuje skoro pompa zasilająca paliwo jest umieszczona w zbiorniku paliwa i co ma do tego webasto? Jak dobrze pamiętam to zasilanie paliwa do webasto jest zamontowana przy samym webasto i ma oddzielne zasilanie paliwa. (chyba, że masz inaczej rozwiązane to inna sprawa i choć w to wątpię, żeby było inaczej i stąd moja podpowiedź jak wyżej)
Ja osobiście w Twoim przypadku sprawdził z jakiego źródła jest podłączony webasto czy przypadkiem nie z tego samego zasilania co pompa zasilająca w zbiorniku paliwa? Bo jak dla mnie to jest dziwne, aby tak od siebie BSM się uszkadzały co musi być chyba przyczyna.
Dodatkowo po wyjęciu pompy ze zbiornika paliwa według mnie tak na oko nie da się sprawdzić i jedynie podłączenie na krótko przewody paliwowe wraz z podłączeniem zasilania pozwoli ocenić w tym i podłączenie ciśnieniomierz co powinno być 2.5 bar z tego modelu lecz do zweryfikowania ile powinno być ciśnienie. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
@Mostek123 - to ciekawe, co piszesz o pompie. Czyli mechanik robi mnie w balona?
Znowu mam problem i to niemały. Po kolei:
Po naprawie auto do kwietnia jeździło bezproblemowe. W kwietniu miałem problem ze "stale wybranym" wstecznym - nawet po odpięciu czujnika. Okazało się, że do BSM dostała się wilgoć (prawdopodobnie niechlujnie zabezpieczone po naprawie przekaźnika pompy - tylko którędy ta woda się tam dostała... ?) i zaśniedziały połączenia elektryczne. Moduł wymieniony i jazda. Do połowy czerwca - sytuacja jak wyżej. Założyli z powrotem moją pompę. W sobotę auto znowu zgasło. Po podepchnięciu kawałek pod górkę minutach odpaliło, ale dopiero po jakichś 15 minutach. Jestem w kropce. Nie wiem, czy to kwestia BSM czy pompki, może sterownika pompy?
Oddzielna sprawa to BSM. Według VIN powinno być L04. Tymczasem wyjęte z auta ma numer L06 i identyczne zostało założone w kwietniu (L06-00 9657718780). Nowego L06 o tych numerach nie widzę. Dostępne są natomiast L04, które, z tego co rozumiem, pasują bez problemu. Co ciekawe L11 nie różnią się w budowie patrząc na zdjęcia i są dostępne jako nowe, a spotkałem się z infornacją, że na pewno nie będzie działać
- dlaczego?
Pomóżcie mi się jakoś w tym połapać i znaleźć przyczynę usterki, bo mechanika to nie jest coś, na czym się znam. Mam totalny mętlik w głowie a jeszcze trochę chciałbym tym autem pojeździć... bez niespodzianek. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
- do tej pory nie wiem, czy to z pompą paliwa to prawda, w każdym razie był to błędny trop.
- auto łącznie od wymiany BSM zgasło 3 razy, za każdym razem po pewnym czasie odpaliło
- wyjęte z auta BSM (to fabryczne) miało numer L06, natomiast według Citroen Service powinienem był mieć L04. Nie wiem, o co kaman.
- nowego BSM w sieci nie znalazłem, do ASO nie dzwoniłem, ale ponoć ceny grubo powyżej 1000 zł
- oddałem auto do naprawy zaufanemu elektrykowi i za 300 zł BSM zostało naprawione, od ponad miesiąca cisza i spokój. Jego zdaniem problem ma już nie wystąpić. Widać pechowo trafiłem na również "trefne" używane BSM, ponoć to częsty problem - dlatego odradza się ich kupno...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.