Nie po otwarciu drzwi, po otwarciu auta, jak wcisne pilota to pompa rusza. Sprawdziłem to zamykając się w aucie.
Nie podłączyłem nic źle, jestem inż. elektrotechnikiem z zawodu, pracuje przy elektryce w pojazdach gdzie obwody są ogromne, podłączenie 4 kabli to nie jest dla mnie żadna filozofia. Podłączałem je ponad to na 2 sposoby, raz na lutowanie, raz na wtyczkę superseal. Testowałem setki kilometrów. Kasownik u mnie nie działa i to wszystko. Zadziałał kilka razy w ciągu mniej więcej pół roku jak był zamontowany. Nie neguje rozwiązania, jak u innych się sprawdza to dobrze. U mnie działa moje rozwiązanie, sprzedawać go narazie nie zamierzam I Ty i ja wiesz ile jest warty ten kasownik, a za ile się go sprzedaje Tylko po prostu nie tuszuj przypadków gdzie Twój produkt nie działa tekstami typu źle podłączyłeś, bo to świadczy o Tobie.
Też jestem inż i co z tego ? Moze źle podłączyłeś i uszkodziłeś tyle że dziwne bo daje roczną gwarancje nie zwróciłeś na gwarancji ? Nie wiesz jak to rozwiązałem bo jest separacja galwaniczna i działa w moim C5 lat to ze tez nie pisz bzdur, to że coś tam zrobiłeś to OK .
3) Zamiast podnosić pływak w baku wystarczy zasymulować ten proces co jest banalnie proste. Pomiar z baku jest rezystancyjny, więc można dopiąć się równolegle do pływaka i manewrować poziomem paliwa jakie podawane jest na komputer (nie ma znaczenia ile jest faktycznie w baku). Wystarczy troche głowy, zrobienie wykresu dla różnych rezystancji wypadkowych, pomierzenie skrajnych wartości z pływaka i voila kasownik za kilka złotych lub za darmo jak ktoś ma [cenzura]ły samochodowe do DIY.
Kolego skoro opracowałeś u siebie ten prosty układ z przekaźnikiem i opornikiem to prośba o zamieszczenie schematu jego.
Idąc tropem Twoich wypowiedzi (jeśli dobrze rozumiem) trzeba podać przy uruchamianiu auta sygnał z baku (na chwilę) symulujący że jest on pełny -tj podać należy taką oporność która odpowiada oporności zmierzonej na pływaku po zatankowaniu do pełna, tak?
W taki sposób można oszukać komputer, tak?
Jeśli źle zrozumiałem to prośba o wyjaśnienie logiki działania tego od strony komputera benzynowego.
Wg mnie Citroen niepotrzebnie to skomplikował.
W ogóle wystarczyłoby wyświetlać cyfrowy wynik pomiaru oporności z pływaka (przedstawiony jako procent 0...100%) zamiast analogowego - mielibyśmy idealny odczyt
Witam.
Kolego MARC07 dobrze rozumiesz.
W C5 mk I też męczyły mnie wskazania pb...
Potrzebny jest przekaźnik zwierno-rozwierny.
Ja to rozwiązałem tak:
Styki przekaźnika 85(+) i 86(-)pod pompę paliwa,przeciąłem przewód idący od potencjometru poziomu paliwa do komputera i połączyłem Styk 30 do przewodu idącego do kompa,a 87 do przewodu przy kostce.
Styk przekaźnika 87a połączyłem z masą (Może być minus zasilania pompy) przez opornik 330 ohm,bo taki miałem pod ręką,ale może być 350 ohm,bo sygnalizuje pusty(jak dobrze pamiętam)zbiornik.W czasie jazdy poziom paliwa spadał, ale po 2-3 min. po zgaszeniu auta wracał do stanu faktycznego.
Dzisiejsze instalacje mają emulatory wbudowane w sterownik.
W mk I działało,nie miałem ochoty wydawać 100 zeta na coś ,co może nie działać.
A wpadłem na to przypadkiem,gdy od niechcenia dotknąłem przewodem masy i poziom paliwa z rezerwy podskoczył.Działało kilka lat.
Początkowo próbowałem samego rozłączenia,ale działało powyżej połowy zbiornika.
Witam.mam do was pytanie .. mam citroen C5 I 2001 rok.podłaczyloem eumulator w baku... no i zaatankowalem paliwo pol baka...jeżdze na gazie ie powiem bo resetuej sie wskazówka paliwa ale ubywa po jakims czasie paliwo... to jest możliwe,ze możne pobierać benzyne jak sie jeździ na gazie? sprawdzałem też jak jest odpalony na gaazie i rozłaczyłem kabel od paliwa to paliwo tym wężem idzie tak powinno isc mimo,ze w tym czasie auto pracuje na gazie?? a słychać jak przełacza sie na gaz...ostatnio miałem tak,ze mialem prawie calutki bak paliwa(widzialem na własne oczy bo zmieniualem pompę paliwa) a po hm miesiącu auto nie chcialo odpalic ..doalem paliwo 5 litrow i odpalil... ja potem patrze a tam prawie wcale paliwa nie ma.. :O ma ktoś jakaś rade?? Pozdrawiam
to ze wskaźnik paliwa opada nie znaczy ze jadać na lpg pobiera też benzynę, na dwóch paliwach silnik by nawet nie odpalił nie mówiąc już o normalnej jeździe,kiedyś w pierwszym moim samochodzie miałem założony przełącznik przy fotelu kierowcy odcinający prąd do pompy paliwa, raz żeby pompa nie pracowała jak jadę na lpg a po drugie wtedy kradli samochody i taki przełącznik mógł udaremnić kradzież auta,możesz sobie taki przełącznik założyć ciągnąć przewody od bezpiecznika pompy paliwa
Jeśli masz dłuugo założony gaz to sprawdź wtryski benzyny. Może któryś przepuszcza? Zużycie paliwa też zależy od temperatury przełączania na LPG. Sprawdź czy faktycznie brakło paliwa - może to wina nieszczelności w zbiorniku...
LPG tak jest montowane. Pompa pracuje a odłącza wtryski Pb. Kiedyś to miało sens bo chłodziło wtryski i listwę jak regulator ciśnienia był na niej. Teraz regulator jest w zbiorniku...
Cytat:
przełącznik odcinający prąd do pompy paliwa
Rozwiąże pracę pompy paliwa przy jeździe na LPG jak i jej przedwczesne zużycie ale problem będzie tu przy przełączeniu się na Pb jak braknie gazu. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
po to jest rezerwa lpg żeby zatankować, taniej już nie będzie
tak jest w naszych autach że komputer silnika nie wie że jedziemy na lpg, jadąc na lpg wylicza jakbyśmy jechali na bp, i wskazówka poziomu paliwa opada, ale przy np. 50 uruchomieniu silnika nagle wskazówka pokaże właściwy stan paliwa, także spoko i jak wcześniej pisałem silnik nie może pracować jednocześnie na dwóch paliwach
ale przy np. 50 uruchomieniu silnika nagle wskazówka pokaże właściwy stan paliwa
???
Ma pokazywać po każdym uruchomieniu o ile emulator/ reset działa jak trzeba a na Pb ma się przełączać jak mało LPG.
Ale jak wtrysk się zawiesi ( nie domknie) też będzie ubywać benzyny choć trudno określić w jakim tempie bo może być to sporadycznie.To przerobiłem na własnym przykładzie choć były jeszcze inny objaw... Tu nie o taniość chodzi tylko o to, żeby działało prawidłowo jak przewidziano a, że przełączy się na Pb i na nim popracuje to mu tylko wyjdzie na zdrowie _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
mi właśnie odradzono zakładanie emulatora, nawet gazownik powiedział żebym nie zakładał bo kiedyś zakładali ale były z tym same kłopoty,mi wskazówka paliwa opada ale za którymś tam razem przy odpaleniu podnosi się,jest dziwnie ale mi to zbytnio nie przeszkadza, z tymże ja jeżdżę prawie z całym bakiem bp
Mnie właśnie to wk... denerwowało
Odradzają bo nie wiedzą jak to ugryźć...
U siebie zmajstrowałem ze zwykłego przekaźnika i opornika 330 ohm (bo akurat taki miałem )
i działało przy każdym odpalaniu z przerwą min. 2-3 minuty. Najprostsze rozwiązania są najlepsze _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Witam.
Kolego MARC07 dobrze rozumiesz.
W C5 mk I też męczyły mnie wskazania pb...
Potrzebny jest przekaźnik zwierno-rozwierny.
Ja to rozwiązałem tak:
Styki przekaźnika 85(+) i 86(-)pod pompę paliwa,przeciąłem przewód idący od potencjometru poziomu paliwa do komputera i połączyłem Styk 30 do przewodu idącego do kompa,a 87 do przewodu przy kostce.
Styk przekaźnika 87a połączyłem z masą (Może być minus zasilania pompy) przez opornik 330 ohm,bo taki miałem pod ręką,ale może być 350 ohm,bo sygnalizuje pusty(jak dobrze pamiętam)zbiornik.W czasie jazdy poziom paliwa spadał, ale po 2-3 min. po zgaszeniu auta wracał do stanu faktycznego.
Dzisiejsze instalacje mają emulatory wbudowane w sterownik.
W mk I działało,nie miałem ochoty wydawać 100 zeta na coś ,co może nie działać.
A wpadłem na to przypadkiem,gdy od niechcenia dotknąłem przewodem masy i poziom paliwa z rezerwy podskoczył.Działało kilka lat.
Początkowo próbowałem samego rozłączenia,ale działało powyżej połowy zbiornika.
Witam
Pierwszy post na forum to się przywitam
A przechodząc do rzeczy, mam ten sam problem ze wskazaniem paliwa. Auto to Citroen C4 Picasso 2007r. silnik 1.8 PB + LPG.
Czy to rozwiązanie będzie działało? Jeśli dobrze je rozumiem to podłączenie powinno wyglądać tak?
Przy czym ta przerywana linia ma być wycięta.
Jak rozumiem przewód +12 z pompy ma być podłączony równolegle? I tak samo -12V? A z potencjometru do komputera przeciąć i przepuścić przez przekaźnik pod piny 87 i 30.
Gdzie najlepiej zlokalizować przewód potencjometru poziomu paliwa do komputera?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) LPG -CNG forum
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.