Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Citroen, C5, III Tourer, 2.0 HDi, 2009
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 18 Mar 2020, 12:17
Temat postu:
2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.
Witam,
Wiem, że problem wałkowany pewnie milion razy, ale ja wychodzę trochę z innym pytaniem. No, ale od początku. W skrócie auto wpadło w dziurę, uszkodziłem zawieszenie musiało zimą trochę postać nieruszane. Po naprawach pasmo nieszczęść, do zawieszenia doszła wymiana rozrządu, rolki, komplet popychaczy i zawór turbiny (nie odprowadzała dobrze powietrza). Do tego standard, czyli wymiana oleju i wszystkich filtrów. Niestety po wszystkich naprawach okazało się, że zapowietrza mi się układ paliwowy (sam do tego doszedłem, mechanik nie raczył powiedzieć). Auto po dłuższym postoju, głównie po nocy, bardzo długo kręci aby odpalić. Robi tak o ile nie porządnie nie napompuję tej gruszki przy filtrze. Wróciłem do mechanika co robił mi samochód z pytaniem co jest grane... No i tu mnie zwaliło z nóg, gdyż powiedział, że nieszczelności mogą być przy pompie lub przy wtryskach, czego samo sprawdzenie kosztować będzie luźno 1000 - 1500zł.
I tutaj pojawia się moje pytanie. Czy niestety ale zacisnąć zęby i zrobić diagnostykę całego układu paliwowego, czy jednak jakoś można wykluczyć filter paliwa? Czytałem przypadki, gdzie ludziom poprawiało się po wymianie oringów na złączkach, lub całej obudowy filtra. Oringi zostały wymienione, natomiast sama obudowa filtra nie.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.
A jaki masz system tankownia? Za przyslowiowe 5dych i na rezerwie znow czy raczej pelny bak i przed rezerwa?
Ja mialem podobny problem, z tym ze mi odpalal za kazdym razem i po chwili gasl.
Tez dlugo szukalem jakie mam mozliwosci procz ewentualnej wymiany pompy i przetestowalem sposob dosc popularny, ale do ktorego ludzie podchodza sceptycznie.
Kupic litr oleju 2T np. orlenu, zalewac paliwem premium prawie do pelna i dolac 350ml tego oleju, zrobic tak 3 tankowania i pozniej juz wystarczy lac tylko paliwo premium (bo maja dodawane uszlachetniacze, a u nas jest bardzo czuly uklad paliwowy). A no i nie wyjezdzac paliwa do rezerwy najlepiej. O dziwio po zastosowaniu od ponad pol roku mam spokoj z odpalaniem, gdzie wczesniej prawie codziennie mialem jakies przygody. Polecam zaczac od tego, bo to najmniejsze koszty, jak nie pomoze to na pewno nie pogorszy
Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Citroen, C5, III Tourer, 2.0 HDi, 2009
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 18 Mar 2020, 22:16
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.
danielc592 napisał:
A jaki masz system tankownia? Za przyslowiowe 5dych i na rezerwie znow czy raczej pelny bak i przed rezerwa?
Ja mialem podobny problem, z tym ze mi odpalal za kazdym razem i po chwili gasl.
Tez dlugo szukalem jakie mam mozliwosci procz ewentualnej wymiany pompy i przetestowalem sposob dosc popularny, ale do ktorego ludzie podchodza sceptycznie.
Kupic litr oleju 2T np. orlenu, zalewac paliwem premium prawie do pelna i dolac 350ml tego oleju, zrobic tak 3 tankowania i pozniej juz wystarczy lac tylko paliwo premium (bo maja dodawane uszlachetniacze, a u nas jest bardzo czuly uklad paliwowy). A no i nie wyjezdzac paliwa do rezerwy najlepiej. O dziwio po zastosowaniu od ponad pol roku mam spokoj z odpalaniem, gdzie wczesniej prawie codziennie mialem jakies przygody. Polecam zaczac od tego, bo to najmniejsze koszty, jak nie pomoze to na pewno nie pogorszy
System tankowania mam taki, że leję prawie do pełna. Natomiast nie żadne "super" tylko zwykły najprostszy diesel. Już raz taką domieszkę lałem, spróbuję tak jak mówisz jak nikt nie da lepszej alternatywy.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.
lemek3 napisał:
danielc592 napisał:
A jaki masz system tankownia? Za przyslowiowe 5dych i na rezerwie znow czy raczej pelny bak i przed rezerwa?
Ja mialem podobny problem, z tym ze mi odpalal za kazdym razem i po chwili gasl.
Tez dlugo szukalem jakie mam mozliwosci procz ewentualnej wymiany pompy i przetestowalem sposob dosc popularny, ale do ktorego ludzie podchodza sceptycznie.
Kupic litr oleju 2T np. orlenu, zalewac paliwem premium prawie do pelna i dolac 350ml tego oleju, zrobic tak 3 tankowania i pozniej juz wystarczy lac tylko paliwo premium (bo maja dodawane uszlachetniacze, a u nas jest bardzo czuly uklad paliwowy). A no i nie wyjezdzac paliwa do rezerwy najlepiej. O dziwio po zastosowaniu od ponad pol roku mam spokoj z odpalaniem, gdzie wczesniej prawie codziennie mialem jakies przygody. Polecam zaczac od tego, bo to najmniejsze koszty, jak nie pomoze to na pewno nie pogorszy
System tankowania mam taki, że leję prawie do pełna. Natomiast nie żadne "super" tylko zwykły najprostszy diesel. Już raz taką domieszkę lałem, spróbuję tak jak mówisz jak nikt nie da lepszej alternatywy.
Ja tez nigdy nie lalem premium, bo uwazalem ze to niepotrzebne, ale zauwazylem pewna zbieznosc, ze poprzedniej zimy problem u mnie wystepowal, ale rzadko, bo wtedy nawet zwykly diesel jest wzbogacany, gdy zrobilo sie cieplej i zmienilo sie paliwo to problem wystepowal juz prawie codziennie, wtedy zrobilem tak jak pisalem i zaczalem lac premium ( akurat moje auto najbardziej lubi verve, ale to nie reklama) od tamtej pory nie mialem ani jednego przypadku, wiec cos musi byc na rzeczy. Zreszta sam koncern PSA tez zalecal stosowac specjalny uszlachetniacz do paliwa przynajmniej raz w roku o nazwie UNIK, wiec wiedzieli ze te uklady paliwowe im za bardzo nie wyszly. Pozdro
trochę mechanik poleciał z tymi kosztami, pewne rzeczy może sam spróbować wykluczyć czytając ten wątek, lub oddając do innego mechanika.
Dzięki wielkie, widać po prostu muszę chyba jednak zmienić mechanika. Spróbuję wymienić obudowę od filtra, filter i tą gruszkę. A jak nie, to cóż... Pozostaje płacić.
danielc592 napisał:
Ja tez nigdy nie lalem premium, bo uwazalem ze to niepotrzebne, ale zauwazylem pewna zbieznosc, ze poprzedniej zimy problem u mnie wystepowal, ale rzadko, bo wtedy nawet zwykly diesel jest wzbogacany, gdy zrobilo sie cieplej i zmienilo sie paliwo to problem wystepowal juz prawie codziennie, wtedy zrobilem tak jak pisalem i zaczalem lac premium ( akurat moje auto najbardziej lubi verve, ale to nie reklama) od tamtej pory nie mialem ani jednego przypadku, wiec cos musi byc na rzeczy. Zreszta sam koncern PSA tez zalecal stosowac specjalny uszlachetniacz do paliwa przynajmniej raz w roku o nazwie UNIK, wiec wiedzieli ze te uklady paliwowe im za bardzo nie wyszly. Pozdro
Dzięki za informację. Tak czy siak, wpierw spróbuję wymienić obudowę od filtra, ale będę mieć na uwadze to co napisałeś.
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Czw 19 Mar 2020, 21:48
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.
Jeżeli mogę coś zasugerować to zacząłbym od "gruszki", a w ogóle to spróbuj zaobserwować czy na postoju pęcherzyków przybywa od strony baku czy silnika.
Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Citroen, C5, III Tourer, 2.0 HDi, 2009
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 22 Mar 2020, 02:24
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.
AMlGO napisał:
Jeżeli mogę coś zasugerować to zacząłbym od "gruszki", a w ogóle to spróbuj zaobserwować czy na postoju pęcherzyków przybywa od strony baku czy silnika.
No właśnie problem jest taki, że w ogóle nie widzę skąd te bąbelki powietrza się biorą. Na postoju gapie się na przewód i cisza, spokój. Dopiero po naprawdę długim postoju, takim od 5 godzin w górę widzę bąbel powietrza.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.
Panowie i znalazł ktokolwiek przyczynę powietrz przed filtrem i jest tylko po nocy .Jak ju auto chodzi to nic nie widać żeby leciało. Powietrze widzę tylko rano ale po nacisnieciu na gruszkę jak się cofa od filtra wstecz.Rozwiazał ktoś problem bo nie umiem nigdzie znaleźć info na ten temat.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.
lemek3 napisał:
AMlGO napisał:
Jeżeli mogę coś zasugerować to zacząłbym od "gruszki", a w ogóle to spróbuj zaobserwować czy na postoju pęcherzyków przybywa od strony baku czy silnika.
No właśnie problem jest taki, że w ogóle nie widzę skąd te bąbelki powietrza się biorą. Na postoju gapie się na przewód i cisza, spokój. Dopiero po naprawdę długim postoju, takim od 5 godzin w górę widzę bąbel powietrza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.