Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lemek3

Czytelnik



Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen, C5, III Tourer, 2.0 HDi, 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Mar 2020, 12:17
Temat postu:

2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.


Witam,

Wiem, że problem wałkowany pewnie milion razy, ale ja wychodzę trochę z innym pytaniem. No, ale od początku. W skrócie auto wpadło w dziurę, uszkodziłem zawieszenie musiało zimą trochę postać nieruszane. Po naprawach pasmo nieszczęść, do zawieszenia doszła wymiana rozrządu, rolki, komplet popychaczy i zawór turbiny (nie odprowadzała dobrze powietrza). Do tego standard, czyli wymiana oleju i wszystkich filtrów. Niestety po wszystkich naprawach okazało się, że zapowietrza mi się układ paliwowy (sam do tego doszedłem, mechanik nie raczył powiedzieć). Auto po dłuższym postoju, głównie po nocy, bardzo długo kręci aby odpalić. Robi tak o ile nie porządnie nie napompuję tej gruszki przy filtrze. Wróciłem do mechanika co robił mi samochód z pytaniem co jest grane... No i tu mnie zwaliło z nóg, gdyż powiedział, że nieszczelności mogą być przy pompie lub przy wtryskach, czego samo sprawdzenie kosztować będzie luźno 1000 - 1500zł.

I tutaj pojawia się moje pytanie. Czy niestety ale zacisnąć zęby i zrobić diagnostykę całego układu paliwowego, czy jednak jakoś można wykluczyć filter paliwa? Czytałem przypadki, gdzie ludziom poprawiało się po wymianie oringów na złączkach, lub całej obudowy filtra. Oringi zostały wymienione, natomiast sama obudowa filtra nie.

Samochód to: Citroen C5 X7 2008, 2.0Hdi 136Km

Zdjęcia:

Powrót do góry
danielc592

Debiutant



Dołączył: 06 Cze 2019
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Citroen C5 x7 2.0 HDI 103kW
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 18 Mar 2020, 19:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.


A jaki masz system tankownia? Za przyslowiowe 5dych i na rezerwie znow czy raczej pelny bak i przed rezerwa?
Ja mialem podobny problem, z tym ze mi odpalal za kazdym razem i po chwili gasl.
Tez dlugo szukalem jakie mam mozliwosci procz ewentualnej wymiany pompy i przetestowalem sposob dosc popularny, ale do ktorego ludzie podchodza sceptycznie.
Kupic litr oleju 2T np. orlenu, zalewac paliwem premium prawie do pelna i dolac 350ml tego oleju, zrobic tak 3 tankowania i pozniej juz wystarczy lac tylko paliwo premium (bo maja dodawane uszlachetniacze, a u nas jest bardzo czuly uklad paliwowy). A no i nie wyjezdzac paliwa do rezerwy najlepiej. O dziwio po zastosowaniu od ponad pol roku mam spokoj z odpalaniem, gdzie wczesniej prawie codziennie mialem jakies przygody. Polecam zaczac od tego, bo to najmniejsze koszty, jak nie pomoze to na pewno nie pogorszy
Powrót do góry
lemek3

Czytelnik



Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen, C5, III Tourer, 2.0 HDi, 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Mar 2020, 22:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.


danielc592 napisał:
A jaki masz system tankownia? Za przyslowiowe 5dych i na rezerwie znow czy raczej pelny bak i przed rezerwa?
Ja mialem podobny problem, z tym ze mi odpalal za kazdym razem i po chwili gasl.
Tez dlugo szukalem jakie mam mozliwosci procz ewentualnej wymiany pompy i przetestowalem sposob dosc popularny, ale do ktorego ludzie podchodza sceptycznie.
Kupic litr oleju 2T np. orlenu, zalewac paliwem premium prawie do pelna i dolac 350ml tego oleju, zrobic tak 3 tankowania i pozniej juz wystarczy lac tylko paliwo premium (bo maja dodawane uszlachetniacze, a u nas jest bardzo czuly uklad paliwowy). A no i nie wyjezdzac paliwa do rezerwy najlepiej. O dziwio po zastosowaniu od ponad pol roku mam spokoj z odpalaniem, gdzie wczesniej prawie codziennie mialem jakies przygody. Polecam zaczac od tego, bo to najmniejsze koszty, jak nie pomoze to na pewno nie pogorszy


System tankowania mam taki, że leję prawie do pełna. Natomiast nie żadne "super" tylko zwykły najprostszy diesel. Już raz taką domieszkę lałem, spróbuję tak jak mówisz jak nikt nie da lepszej alternatywy.
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 1987
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2002
Piwa: 171/1
Wysłany: Czw 19 Mar 2020, 00:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.


Tu masz cały wątek o powietrzu w paliwie:

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0

trochę mechanik poleciał z tymi kosztami, pewne rzeczy może sam spróbować wykluczyć czytając ten wątek, lub oddając do innego mechanika.
_________________
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nas®a na szachownicę i będzie dumny że wygrał.
Powrót do góry
danielc592

Debiutant



Dołączył: 06 Cze 2019
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Citroen C5 x7 2.0 HDI 103kW
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 19 Mar 2020, 13:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.


lemek3 napisał:
danielc592 napisał:
A jaki masz system tankownia? Za przyslowiowe 5dych i na rezerwie znow czy raczej pelny bak i przed rezerwa?
Ja mialem podobny problem, z tym ze mi odpalal za kazdym razem i po chwili gasl.
Tez dlugo szukalem jakie mam mozliwosci procz ewentualnej wymiany pompy i przetestowalem sposob dosc popularny, ale do ktorego ludzie podchodza sceptycznie.
Kupic litr oleju 2T np. orlenu, zalewac paliwem premium prawie do pelna i dolac 350ml tego oleju, zrobic tak 3 tankowania i pozniej juz wystarczy lac tylko paliwo premium (bo maja dodawane uszlachetniacze, a u nas jest bardzo czuly uklad paliwowy). A no i nie wyjezdzac paliwa do rezerwy najlepiej. O dziwio po zastosowaniu od ponad pol roku mam spokoj z odpalaniem, gdzie wczesniej prawie codziennie mialem jakies przygody. Polecam zaczac od tego, bo to najmniejsze koszty, jak nie pomoze to na pewno nie pogorszy


System tankowania mam taki, że leję prawie do pełna. Natomiast nie żadne "super" tylko zwykły najprostszy diesel. Już raz taką domieszkę lałem, spróbuję tak jak mówisz jak nikt nie da lepszej alternatywy.

Ja tez nigdy nie lalem premium, bo uwazalem ze to niepotrzebne, ale zauwazylem pewna zbieznosc, ze poprzedniej zimy problem u mnie wystepowal, ale rzadko, bo wtedy nawet zwykly diesel jest wzbogacany, gdy zrobilo sie cieplej i zmienilo sie paliwo to problem wystepowal juz prawie codziennie, wtedy zrobilem tak jak pisalem i zaczalem lac premium ( akurat moje auto najbardziej lubi verve, ale to nie reklama) od tamtej pory nie mialem ani jednego przypadku, wiec cos musi byc na rzeczy. Zreszta sam koncern PSA tez zalecal stosowac specjalny uszlachetniacz do paliwa przynajmniej raz w roku o nazwie UNIK, wiec wiedzieli ze te uklady paliwowe im za bardzo nie wyszly. Pozdro
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 19 Mar 2020, 13:49
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
lemek3

Czytelnik



Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen, C5, III Tourer, 2.0 HDi, 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Mar 2020, 14:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.


Pyotrek napisał:
Tu masz cały wątek o powietrzu w paliwie:

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0

trochę mechanik poleciał z tymi kosztami, pewne rzeczy może sam spróbować wykluczyć czytając ten wątek, lub oddając do innego mechanika.


Dzięki wielkie, widać po prostu muszę chyba jednak zmienić mechanika. Spróbuję wymienić obudowę od filtra, filter i tą gruszkę. A jak nie, to cóż... Pozostaje płacić.



danielc592 napisał:
Ja tez nigdy nie lalem premium, bo uwazalem ze to niepotrzebne, ale zauwazylem pewna zbieznosc, ze poprzedniej zimy problem u mnie wystepowal, ale rzadko, bo wtedy nawet zwykly diesel jest wzbogacany, gdy zrobilo sie cieplej i zmienilo sie paliwo to problem wystepowal juz prawie codziennie, wtedy zrobilem tak jak pisalem i zaczalem lac premium ( akurat moje auto najbardziej lubi verve, ale to nie reklama) od tamtej pory nie mialem ani jednego przypadku, wiec cos musi byc na rzeczy. Zreszta sam koncern PSA tez zalecal stosowac specjalny uszlachetniacz do paliwa przynajmniej raz w roku o nazwie UNIK, wiec wiedzieli ze te uklady paliwowe im za bardzo nie wyszly. Pozdro


Dzięki za informację. Tak czy siak, wpierw spróbuję wymienić obudowę od filtra, ale będę mieć na uwadze to co napisałeś.
Powrót do góry
AMlGO

Stały Bywalec



Dołączył: 04 Paź 2019
Posty: 170
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 20/4
Wysłany: Czw 19 Mar 2020, 21:48
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.


Jeżeli mogę coś zasugerować to zacząłbym od "gruszki", a w ogóle to spróbuj zaobserwować czy na postoju pęcherzyków przybywa od strony baku czy silnika.
Powrót do góry
lemek3

Czytelnik



Dołączył: 05 Mar 2020
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen, C5, III Tourer, 2.0 HDi, 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 22 Mar 2020, 02:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDi 136km Układ paliwowy się zapowietrza, pytanie o cenę.


AMlGO napisał:
Jeżeli mogę coś zasugerować to zacząłbym od "gruszki", a w ogóle to spróbuj zaobserwować czy na postoju pęcherzyków przybywa od strony baku czy silnika.


No właśnie problem jest taki, że w ogóle nie widzę skąd te bąbelki powietrza się biorą. Na postoju gapie się na przewód i cisza, spokój. Dopiero po naprawdę długim postoju, takim od 5 godzin w górę widzę bąbel powietrza.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.






Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2020 Created by idealneT and OM System