Witam, koledzy zwariowały mi wycieraczki przedniej szyby w mojej cytrynce. Po starcie obie idą do góry ale prawa (od pasażera) już nie wraca i zostaje w pionie, jak zamknę auto i po jakimś czasie otwieram (z kluczyka) wraca na miejsce ale po włączeniu sytuacja się powtarza. Jak stanie na pion tak zostaje i w czasie jazdy lata tylko od kierowcy. Pomocy !!!
Przez pierwsze lata produkcji mk3, silniki wycieraczek miały słabe uszczelnienie. Dostawała się woda i robiła swoje. Możesz rozkręcić zdemontowany silnik i zobaczyć co się stało. Gdy będziesz szukał coś na podmianę, to zorientuj się czy jest to już silnik z poprawionym uszczelnieniem.
Ok, właśnie próbowałem go wydobyć ale wszystko tak zapieczone że nie idzie nawet zdjąć wycieraczki, ale bardzo dziękuję za pomoc idę się dalej z nią szarpać. A może wiesz od którego rocznika były już te dobrze uszczelnione ?
Ok, właśnie próbowałem go wydobyć ale wszystko tak zapieczone że nie idzie nawet zdjąć wycieraczki, ale bardzo dziękuję za pomoc idę się dalej z nią szarpać. A może wiesz od którego rocznika były już te dobrze uszczelnione ?
Właśnie mam to samo. Tylko prawa stanęła w pionie i nie chce się ruszyć. Czy lewa poprawnie Ci działa na wszystkich prędkościach przy przełączaniu manetką?
U mnie lewa wycieraczka chodzi jak chce. Przy wciśnięciu spryskiwania eleganco 3 razy zamiata ale na pierwszym biegu nie idzie a na kolejnych może do połowy szyby. Nie bardzo wiem od czego zacząć
Nie pamiętam od kiedy były poprawione uszczelnienia. Możecie spytać użytkownika Allegro o nicku: smartt, który sprzedaje używane szpeje do Francuzów. Może nawet będzie miał takie silniczki.
Ogólnie jest tak, że jeżeli jeden jest uszkodzony, to drugi też będzie głupiał. One są zsynchronizowane elektronicznie, tak aby wycieraczki nie zahaczały o siebie.
w c5 X7 są dwa silniczki.
U mnie prawy zawiesza się blokując działanie lewego a już dwa razy miałem tak ze prawa wycieraczka kleszczyła się o lewą urywając pióro. Rozwiązaniem na "partyzanta" jakie działa u mnie na razie to zdjęcie prawego ramienia
Ja właśnie przegrałem walkę z silniczkiem u mnie, czy wiecie może czy trzeba przeprowadzić jaką adaptację po zamontowaniu nowego ? Po założeniu "nowego" lewa wycieraczka nawet nie drgnie a po wpięciu starego który się zawiesza lewa pracuje.....
Czy ktoś z forumowiczów oddawał taki silnik do naprawy ?
tomik1963 wymontowanie silniczka, zamontowanie nowego oczyszczenie "bagienka" w odpływie i ponowny montaż starego silniczka z podszybiem to ok godzinka. Potrzebujesz grzechotkę z przedłużką i nasadką 10 lub 9, płaski śrubokręt i jakieś 5-6 litrów wody do przepłukania odpływu Kup jeszcze sprężone powietrze do oczyszczenia rurki ze środkowej części podszybia i zaopatrz się w gumowe rękawiczki najlepiej pudełko. Najgorsze jest wpasowanie silniczka na jego miejsce, jest tam mało przestrzeni do manewrowania, ale da się
Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupsk Posiadane auto: C5 2.0HDI 163kM 2010r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Mar 2020, 10:58
Temat postu:
problem z wycieraczkami w C5 x7 z 2010 roku
Witam odświeżam temat wycieaczek w c5x7
w zeszłym tygodniu padły "zwariowały wycieraczki" zaczęły się krzyżować, lub prawa ustawiała sie w pionie i działała tylko lewa. Diagnoza mechanika była taka że prawy silnik padł, choć z komputera wynikał błąd komunikacji błąd FF13 błąd silnika lewego. Jednak po podłączeniu lewy silnik działa a prawym tylko szarpie.
Rozebrałem oba silniki i mechanicznie wyglądają na sprawne, a sterowniki nie są zalane i nie wyglądają optycznie na uszkodzone. Nas szybko kupiłem angielski prawy silnik , założyłem do niego sterownik ze starego prawego i po złożeniu wycieraczki generalnie działają przez kilka minut normalnie po czym przechodzą w tryb awaryjny. Prawa staje w pionie a lewa działa normalnie i można w zasadzie jechać. Po wyłączeniu i zamknięciu auta lewa zostaje w położeniu pionowym do jego ponownego otwarcia, kiedy składają się do normalnej pozycji i jest znowyu wszystko ok do czasu włączenia wycieraczek, jesli jest dużo deszczu i szyba jest mokra to dłużej działają normalnie, na suchej szybie to przechodzą w tryb awaryjny już po kilku ruchach.
Pytanie ? czy mogły paść oba silniki na raz ? prawy wygląda na sprawny , lewy jakby był za slaby szczególnie na suchej szybie. Najprościej było y kupić lewy silnik i sprawdzić tylko że taki test kosztuje minimum 500 jak kupie europejską lewą, lub ok 199 zł jeśli kupię angielską lewą i przełoże do niej stareownik ze starej . Spotkał sie ktoś z tym ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.