Lexia pokazuje błędy ABS C1325 i C1326, P0500. BerlingoB9, 1,6 HDI 9HX furgon 2011, klima , tempomat,
Oba opisane jako REAR LH wheel speed sensor signal fault.
Poprzedni właściciel twierdzi,że po zmianie opon pojawił sie błąd. Koła felgi, opony rozmiar ok.
Potrzebuję schemat instalacji od czujnika ABS (LT) do sterownika. (poproszę)
Mógłbym kupić nowy czujnik i podpiąć na próbę, ale jeśli jest ok nie będę mógł zwrócić. No i odkręcenie śruby mocującej czujnik to będzie wyzwanie (imbus) :/ Będę zobowiązany za podesłanie w/w schematu. Sprawdziłbym czy dwa przewody z ABS są nienaruszone. Gdzie one ew kończą swój bieg? BSM, BSI, sterownik pompy ABS?
Gdzies czytałem ,ze problemy z lewym tyłem są czasem związane w uwalonym sterownikem ABS. Nie wiem tylko czy chodzi o te sterowniki (ABS81)
Zrobiłem zrzuty dokładnego opisu z Lexii. Sprawa dotyczy koła lewy tył. Wcześniej był też błąd P0500 i nadal jest - pewnie wynika z błędów czujnika ABS.
Pierwszy z błędów dotyczy niekoherencji pomiaru prędkości - 33km/h vs pozostałe 35km/h. Mógł być to jakiś błąd pomiaru albo za mało impulsów związane z kraterem na pierścieniu magnetycznym (zdjecie)
Wyczyściłem błędy. Nie pojawia się C1326 (niekoherentność) a tylko C1325 ( brak odczytu z czujnika LT - wartość poza oczekiwaną - zwarcie, wysoka impedancja lub VCC). Błąd pojawia się już na postoju po przekręceniu stacyjki, wiec nie chodzi o pierścień.
Pomierzyłem rezystancję pinów czujnika - ok 7Mohm. Względem masy wysoka impedancja (>.20Mohm)
Czujnik jest magnetorezystywny lub halla - więc aktywny. Odczyty mogą być ok, ale lepiej pewnie podpiąć pod zaislanie i na oscyloskopie. Nie wiem jednak który pin to zasilanie i jakie napięcie , który wyjście. Masa to gniazdo śruby mocowania.
Wygląda na to ,że pierwotnie był problem z niekoherencją, potem może grzebał ktoś i w ogle nie widzi czuknika ABS.
Pierścień magnetyczny ma wżer/krater (zdjęcie) i on mógł odpowiadać za za małą liczbę impulsów/obrót (niekoherencja).
Czujnik nie ma śladów przytarcia czy innych fizycznych defektów. Szczelina wygląda ok. Przewód czujnika i wiązki z wyglądu nie ma fizycznych uszkodzeń. Gniazda złącz ok. Masa na śrubie mocującej jest. Nie ma luzów na łożysku piasty.
Jeszcze raz proszę o schemat i info gdzie kończy bieg wiązka od czujnika ABS (LT) oraz czy te sterowniki padają a objawem jest brak odczytu z lewego tyłu ABS.
PS. Z tego co widzę, nie ma możliwości załączenia do postu zdjęć :/
Ostatnio zmieniony przez austin dnia Wto 18 Lut 2020, 13:45, w całości zmieniany 1 raz
Lexia pokazuje błędy ABS C1325 i C1326, P0500. BerlingoB9, 1,6 HDI 9HX furgon 2011, klima , tempomat,
Oba opisane jako REAR LH wheel speed sensor signal fault.
Poprzedni właściciel twierdzi,że po zmianie opon pojawił sie błąd. Koła felgi, opony rozmiar ok.
Potrzebuję schemat instalacji od czujnika ABS (LT) do sterownika. (poproszę)
Mógłbym kupić nowy czujnik i podpiąć na próbę, ale jeśli jest ok nie będę mógł zwrócić. No i odkręcenie śruby mocującej czujnik to będzie wyzwanie (imbus) :/ Będę zobowiązany za podesłanie w/w schematu. Sprawdziłbym czy dwa przewody z ABS są nienaruszone. Gdzie one ew kończą swój bieg? BSM, BSI, sterownik pompy ABS?
Gdzies czytałem ,ze problemy z lewym tyłem są czasem związane w uwalonym sterownikem ABS. Nie wiem tylko czy chodzi o te sterowniki (ABS81)
Zrobiłem zrzuty dokładnego opisu z Lexii. Sprawa dotyczy koła lewy tył. Wcześniej był też błąd P0500 i nadal jest - pewnie wynika z błędów czujnika ABS.
Pierwszy z błędów dotyczy niekoherencji pomiaru prędkości - 33km/h vs pozostałe 35km/h. Mógł być to jakiś błąd pomiaru albo za mało impulsów związane z kraterem na pierścieniu magnetycznym (zdjecie)
Wyczyściłem błędy. Nie pojawia się C1326 (niekoherentność) a tylko C1325 ( brak odczytu z czujnika LT - wartość poza oczekiwaną - zwarcie, wysoka impedancja lub VCC). Błąd pojawia się już na postoju po przekręceniu stacyjki, wiec nie chodzi o pierścień.
Pomierzyłem rezystancję pinów czujnika - ok 7Mohm. Względem masy wysoka impedancja (>.20Mohm)
Czujnik jest magnetorezystywny lub halla - więc aktywny. Odczyty mogą być ok, ale lepiej pewnie podpiąć pod zaislanie i na oscyloskopie. Nie wiem jednak który pin to zasilanie i jakie napięcie , który wyjście. Masa to gniazdo śruby mocowania.
Wygląda na to ,że pierwotnie był problem z niekoherencją, potem może grzebał ktoś i w ogle nie widzi czuknika ABS.
Pierścień magnetyczny ma wżer/krater (zdjęcie) i on mógł odpowiadać za za małą liczbę impulsów/obrót (niekoherencja).
Czujnik nie ma śladów przytarcia czy innych fizycznych defektów. Szczelina wygląda ok. Przewód czujnika i wiązki z wyglądu nie ma fizycznych uszkodzeń. Gniazda złącz ok. Masa na śrubie mocującej jest. Nie ma luzów na łożysku piasty.
Jeszcze raz proszę o schemat i info gdzie kończy bieg wiązka od czujnika ABS (LT) oraz czy te sterowniki padają a objawem jest brak odczytu z lewego tyłu ABS.
PS. Z tego co widzę, nie ma możliwości załączenia do postu zdjęć :/
austin czy udało Ci się uporać z błędem C1325 ?
Bo mam to samo. Czujnik wymieniłem a dalej go system nie widzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Elektronika/Elektryka/komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.