Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Nie 12 Sty 2020, 21:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
witam a ja tu popieram( jak się dobrze wczytam) Kolegę Mostka i Kolegę Radzia
jakiś rzeżnik wyciął katalizator, jeśli rzeczywiście; to tylna sonda jeśli jest ?? coś diagnozuje, ale jakie sygnały ?
przesyła do sterownika ??
wiem, że zakładając instalację lpg stosuje się emulatory , ale wycinanie kata to rzeżba wyjatkowa i... karalna
potem wyciać jeszcze resztę bo ciężkie i założyć pedały ,
albo szukać frajera na takie auto co ...tylko potrzeba przeregulować instalację
znam przypadek takiego silnika z gazem i katalizatorem !!!, przez póltora roku właściciel szukał mądrego mechanika na Podlasiu.... i nie wiem czy nie zbył tego auta
korespondencyjnie pewne rzeczy można pisać , tylko jeśli ktoś inny kasuje za "naprawę" to niech myśli sam
jakie mogą być jeszcze przyczyny
jak auto niedawno kupione to ..można zwrócić, zamiast jeżdzić ryzykownie i truć inne dzieci pod przedszkolem
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Przypuszczam, że komunikat o usterce katalizatora był skutkiem niewłaściwej mieszanki moim zdaniem za bogatej.
Skoro objawem było dławienie się silnika. Myślę, że pojawił się komunikat "catalytic converter fault" i mrugająca kontrolka "check".
I pewnie po wymianie cewki nie było ponownej diagnozy ?? Ale patrząc na kolejne inne błędy sugerowałbym sprawdzenie połączeń masowych do silnika i innych w pierwszej kolejności.
Ale fachowa diagnostyka wskazana.
Oczywiście po przywróceniu katalizatora _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Ostatnio zmieniony przez radzio77 dnia Pon 13 Sty 2020, 21:22, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Cytat:
że komunikat o usterce katalizatora był skutkiem niewłaściwej mieszanki moim zdaniem za bogatej.
Nie, usterkę katalizatora jest wykrywana od tylnej sondy, a nie, że za bogata mieszanka co jest znaczna różnica. Bogata mieszanka jest wykrywana od przedniej sondy lambdy i jednocześnie ryzyka zapchania co jest też znaczna różnica usterki katalizatora, a ryzykiem zapchania katalizatora.
Mając wielu różnych programów diagnostyczny to podejrzewam, że najprawdopodobniej rzeźnik (ten który wyciął katalizatora) korzystał z programu Delphi, na którym jest jeden błąd wskazujący ryzykiem zapchania katalizatora i zamiast zrozumieć sens opisu to wziął się za wycięciem katalizatora (trzeba mieć naprawdę tupet żeby wycinać) zamiast pogłówkować co jest przyczyną ryzykiem zapchania.
Szkoda, że koleżanka wcześniej przed wywaleniem katalizatora nie zgłosiła się na forum.
Cytat:
jak auto niedawno kupione to ..można zwrócić, zamiast jeżdzić ryzykownie i truć inne dzieci pod przedszkolem Question
Słuszne uwagi bo wiedząc, że auto będzie jeździło pod przedszkole to w żaden sposób się nie pozwala, na wycinanie takie jak choćby katalizator. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Ostatnio zmieniony przez Mostek123 dnia Pon 13 Sty 2020, 21:32, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Tak ale zauważ, że koleżanka napisała, że ciężko przyspieszał, szarpał więc mniemam ,że w tym momencie nie spalał całości-stąd napisałem "za bogata". Jak się dławił to silnik nie spalił całości paliwa i tak wypchnął do katalizatora nie spalone a tylna sonda wykazała, że uszkodzony jest katalizator bo nie jest przerobione jak trzeba i stąd przypuszczam błąd katalizatora.
Co nie zmienia faktu ,że nie wiadomo jaki był błąd.
Ja bym mu kazał go wstawić na miejsce za darmo !
Pewnie jeszcze w skupie za niego kasę zgarnął ! _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Ostatnio zmieniony przez radzio77 dnia Pon 13 Sty 2020, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Cytat:
stąd przypuszczam błąd katalizatora.
Właśnie i dlatego potrzebne jest kod w tym opis takowego błędu, bo jest kilka różnych opisów tego samego kodu błędu.
Ps.
Jak przejrzę program Delphi wolnych chwila to dam znać jakie to kody i opis.
Cytat:
Ja bym mu kazał go wstawić na miejsce za darmo !
Dokładnie i do tego przeprosiny za tak haniebne naprawy i z tym można walczyć w razie problemów. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Dla mnie to nie "naprawa" tylko żerowanie na niewiedzy klientów i okradanie(jeśli zatrzymał katalizator). Ktoś nie musi się znać, więc jedzie do fachowca i liczy na pomoc. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Tak gdy załącza się check najpierw mruga kontrolka i wyświetla błąd cewki..
Akumulator był dołączany na 24h i nic..
Panowie, proszę o wyrozumiałość, jestem kobietą, nie muszę się znać..
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Cytat:
że ciężko przyspieszał, szarpał więc mniemam ,że w tym momencie nie spalał całości-stąd napisałem "za bogata". Jak się dławił to silnik nie spalił całości paliwa i tak wypchnął do katalizatora nie spalone a tylna sonda wykazała,
Bardzo mądrze domniemasz, bo taka sytuacja również się znajduje przyczyny lecz diagnostycznie tutaj wykazuje zawsze ryzyko zapchania katalizatora oraz wykrycia przez przednią sondę lambda zbyt bogatej mieszance (przy tej usterce zawsze jest kilka błędów nie związanych katalizatorem) i jak mnie pamieć nie myli to choćby z programu Delphi pokazuje w opisie napraw, to wymiany "katalizatora" co jest błędnym kierowaniem się z komputera diagnostycznego jako rozwiązanie, bo jasno pisze, że jest ryzyko co wielu mechaników jak nie rozumieją to tak właśnie się podejmują napraw czyli: Byciem rzeźnikiem
Na moje podejrzenie to z pewnością korzystał z programu Delphi, bo tylko z tego programu mógł z korzystać i wprowadzić klientów w błąd pokazując usterki. Nadmieniam, że sam program Delphi jest dobry a tylko trzeba naprawdę dobrze zrozumieć i mieć odrobinę wiedzę do tego (szczególnie z mechaniki i zrozumienie diagnostyki ), bo w przeciwnym razie to finał taki jak w temacie.
Cytat:
Panowie, proszę o wyrozumiałość
Oczywiście i rozumiemy bardzo dobrze Ciebie. Dlatego doradzamy Tobie.
Cytat:
Tak gdy załącza się check najpierw mruga kontrolka i wyświetla błąd cewki..
Skoro wyświetla się błąd cewki (jak zapłonowej) to mamy do czynienia z wypadaniem zapłonu lecz diagnostycznie nie wiemy, czy to po stronie przerwy w obwodzie, czy uszkodzenie już całkowicie cewki. Możliwe również wypadanie zapłonu od sondy lambdy z powodu braku katalizatora, gdzie potem sterownik próbuje to wszystko korygować nie licząc odczyty przedni podgrzewany sondy lambdy i jej dany spalania co już z pewnością sondy też mogły zostać uszkodzone, szczególnie po stronie podgrzewania, ponieważ jej wartość zostały przekroczone podczas próby korygowania danych wysyłany do sterownika.
Ps.
Asiu, czemu nie wykażesz na forum wszystkie kody błędy zapisane w komputerze w celu ułatwień Ci w rozwiązywaniu problemu, skoro tak Ci zależy jak najszybciej rozwiązać problem. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Trzeba trochę logicznego myślenia. Najprościej wyciąć...
Na razie możemy sobie gdybać... "Check" mryga bo nima katalizatora
Komunikat "cewka" zakładając wypadanie to bym zaczął od świec...
Ciekawią mnie kolejne 3 nowe błędy z innej bajki(poza temperaturą) _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Ja w pierwszym swoim poście już umieściłam informacje o błędach z programu, które nie chcą się skasować przez kompa, poza tym podobno było bardzooo dużo innych błędów, które wykasowaly się i już nie wróciły.. Niewiem jakim cudem, dziś auto zachowało się rano tak jak powinno, już byłam szczęśliwa, i po przejechaniu dosłownie 1km znów się zaczęło, wywalił błąd cewki, nie chciał przyspieszać, zjechalam zgasilam i odpaliłem ponownie i jak reką odjął.. Albo mi się wydaje, albo to zależy od temperatury na dworzu, było źle jak był -, a dziś 6 na plusie.. Spróbuję jeszcze z silniczkiem krokowym, a jeśli to nie to to będę wstawiać spowrotem katalizator, aaa no i co najważniejsze, wyrzucenie katalizatora to był mój pomysł, nie mechanika .. On tylko zrobił to co kazałam, na szczęście to taki dalszy znajomy i trzyma go dla mnie cały czas, taka była umowa, że jak przestaną się te cuda dziać to zostaje jak jest, a jeśli nie to wstawiamy go spowrotem także spokojnie - wywalenie kata polecił facet, od którego zakupiłam cewke zapłonowa, bo u niego działo się dokładnie to samo co u mnie, jak wywalił kąta i skasował błędy wszystko wróciło do normy.. Myślałam że i u mnie tak będzie.. No ale to nie to
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
radzio77 napisał:
Trzeba trochę logicznego myślenia. Najprościej wyciąć...
Na razie możemy sobie gdybać... "Check" mryga bo nima katalizatora
Komunikat "cewka" zakładając wypadanie to bym zaczął od świec...
Ciekawią mnie kolejne 3 nowe błędy z innej bajki(poza temperaturą)
Cewka zaplonowa i Świece zapłonowe wymienione na nowe, od tego zaczęłam jako pierwsze
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Cytat:
Ja w pierwszym swoim poście już umieściłam informacje o błędach z programu
Tak powierzchowne, a gdzie kody błędu i ich opisy
[quote]Cewka zaplonowa i Świece zapłonowe wymienione na nowe, [quote]Za swoją upartość to jeszcze dużo wymienisz, a efekty jak były problemy tak i będą problemy.
Cytat:
wywalenie kata polecił facet, od którego zakupiłam cewke zapłonowa, bo u niego działo się dokładnie to samo co u mnie, jak wywalił kąta i skasował błędy wszystko wróciło do normy..
Jak polecił wywalenie kata to niech poleci jak usunąć błędy które My sami nie wiemy nadal jakie Nie wspominając czy sprzedał dobrą cewkę skoro nadal rzekomo wyrzuca błąd cewki. Więc, wszelkie porady z taką powierzchowną informacją zgłaszaj się do tego radcy który zaproponował wywalenie kata, bo ja bym pierwsze zapytał jakie błędy wykazują, a nie, że z propozycją usunięcia kata. A ten co usuwał kata to czym się kierował? Miał trochę pojęcia?
Dobry mechanik nie podejmuje się takiej pochopności na wycięcie kata to pierwsze jak i również, dobry mechanik z pierwszej zasady rzecz ujmując to zawsze podłączy komputer, a jak byłaby odmowa z Twojej strony to pokazałbym bramę i tyle to w temacie, bo dalsze dyskusje nie ma sensu.
Sorki za taki OT, bo już któryś raz się pisze o podanie kodu błędu w celu ułatwień i dążenia do rozwiązania problemu. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Skoro było bardzo dużo błędów to tak jak pisałem wcześniej- trzeba sprawdzić elektrykę.Masy do silnika itp. Akumulator i ładowanie w jakim stanie ?
Koleżanko. Jak mówimy o błędach(może wiesz):
Każda usterka w samochodzie ma swój kod błędu: litera,numer i opis w programie diagnostycznym i o podanie tych rzeczy chodzi.Na tej podstawie można znaleźć przyczynę usterki i co ją powoduje...
Jak było wyżej wspomniane: podjedź do kogoś kto posiada najlepiej lexię lub DiagBox, zapisz sobie kody błędów wraz z opisem i podasz tutaj, napewno ktoś pomoże. Teraz szukamy po omacku i w dodatku na odległość, co uniemożliwia pomoc.
Ewentualnie znaleźć fachowca ale od Francuzów najlepiej od citroena/peugeota.
Pozdrawiam.
Tak, nie można wykluczyć, że to instalacja LPG... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Re: ( Citroen C5 ) Problem Citroen C5 2.0 16v benzyna + gaz 2003r. Check
Cytat:
Panowie co Wy tak się uparliście na ten katalizator...pytam
To już się wyjaśnia Robercik
Mamy przednią sondę z podgrzewaniem (regulacyjną) i tylną diagnostyczną co mając LPG wstawia się emulator po to, żeby check się nie zapał i teraz pytanie: Skoro teraz jest brak katalizatora to jak teraz mają współpracować sondy pomiędzy przednim i jeśli jest emulator to z emulatorem?
A drugie, to po co w ogóle wstawia się emulatory dla mający zamontowany LPG?
A trzecie, to jakie teraz trzeba wstawić emulator przedni i tylny mając wycięty kat? Toż wycięty kat nie da się tak ze sobą współgrać obecnie odczyty, a sama sonda z kolei ma bardzo duży wpływ na precyzyjne dozowanie struktury mieszanki paliwowo-powietrznej do komory spalania więc, przywrócenie kata to jest konieczna dla pb i LPG.
Ps.
To nie diesel, że można wywalić kata i choć wtedy większe spalania, ale też zabronione wycinanie. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.