Witam. Nie mogę odnaleźć konkretnej informacji dot układu zasilania Deplhi więc zakładam nowy temat.
Chodzi o regenerację wtrysków w silniku 2.0HDi 140KM na podzespołach Delphi.
Czy robił ktoś z was samą regenerację wtrysków?
Chcę zrobić samą regenerację wtrysków z powodu słyszalnego turkotu zwłaszcza na zimnym ale później także, nasilającego się podczas przyspieszania / obciążenia silnika. Czasem na wolnych obrotach słyszę stukanie na mocno rozgrzanym silniku, które pojawia się i po kilku sekundach zanika, jakby hydrosztos się podwieszał - sam już nie wiem.
Jeden z mechaników ewidentnie potwierdził, że to któryś ze wtrysków podwiesza się i klepie.
Podobno te układy Delphi lubią opiłkowac z pompy CR. U mnie nie ma żadnych błędów na wtryskach, silnik pracuje żwawo, ładnie przyspiesza, nie kopci, nie dymi tylko te turkotanie o którym piszę wyżej. Na filtrze paliwa też nie zauważyłem opiłków.
Próbowałem czyścić wtryski chemią na krótkim obiegu Liqui Moly, ale to w sumie nic nie dało.
Niestety inny mechanik wciska mi, że sama regeneracja to szkoda roboty. Że pewnie już tam pompa opiłkuje (bo niby przy przebiegi 250tys km już opiłkują) i trzeba zrobić regeneracje pompy, czyszczenie układu, zbiornika i do tego regenerację wtrysków.
Robiłem test przelewowy, to jeden wtrysk wyrzygał więcej od pozostałych o jakieś 2-3mm niż pozostałe. Pozostałe 3 trzymały się równo jak od linijki - czyli nie ma dramatu.
Nie pasuje mi do tej układanki jeszcze to, że z tym turkotaniem zrobiłem już 10tys km (od kupna pojazdu) i nic się innego nie dzieje. Gdyby pompa opiłkowała to chyba bym już nie jeździł.
Ale jest jeszcze jedna rzecz dla której drążę temat. Takie turkotanie, jeśli pochodzi od nieprawidłowo działającego wtrysku, spowoduje wypalenie dziury w tłoku i wyrzyga olej rurką na bagnet. Niestety w firmowej C5 już to przerabialiśmy i chciałbym temu zapobiec stawiając prawidłową diagnozę.
Zatem pytanie, czy ktoś robił samą regenerację wtrysków w układzie Delphi i co się potem działo?
Czy pompy CR Delphi przy tym przebiegu już na pewno opiłkują? Mam za dużo wątpliwości żeby wywalać niepotrzebnie kupę hajsu, może ktoś coś podpowie.
Wymontuj, oddaj do dobrego zakładu na sprawdzenie, takie warczenie może powodować zawór regulacji ciśnienia na pompie, a może być też np wyrobiona dźwignia przepustnicy. Te układy poprawnie pracują przy większych przebiegach.
Wejdź na klubcytrynki.pl i poszukaj podobnych tematów.
regulator ciśnienia na pompie CR wymieniłem + adaptacja, czujnik ciśnienia na listwie CR także.
Skłaniam się ku wyjęciu sprawdzeniu i regeneracji ale jak mi zabijają gwoździa, że jak to ruszę to dopiero sobie narobię problemów , to zwyczajnie głupieję. Nie wiem czy są aż tak tego pewni, czy robią sobie "ochronkę" że jak coś się nie uda, to powiedzą "a nie mówiłem" .
Myślę też o krzyżaku/motylku napędzającym pompę CR - też podobno potrafi hałasować.
Muszę chyba stetoskop skołować i posłuchać, może do czegoś dojdę.
Chodzi o regenerację wtrysków w silniku 2.0HDi 140KM na podzespołach Delphi.
W C6 to najmniejszy silnik ma 2.2 165KM więc o jakim aucie dokładnie mowa? _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
nie ma znaczenia auto, tylko silnik.
to że w C6 najmniejszy jest 2.2Hdi, to szukaj wątku o silniku 2.2HDi bo tu jest mowa jak w temacie czyli 2.0Hdi 140KM
a czy on jest w Peugeot Citroen Volvo czy Ford to jest nie istotne.
Tak, motylek też daje taki objaw terkotania jak jest nawet delikatnie wyrobiony.
Podłącz interfejs i posprawdzaj jeszcze parametry pracy, może będzie jakaś widoczna rozbieżność, możesz zrobić logi wtrysków, turbo, przejrzeć parametry czujników, może coś się rzuci w oczy.
to że w C6 najmniejszy jest 2.2Hdi, to szukaj wątku o silniku 2.2HDi
Sam założyłeś w tym dziale więc skoro nie te auto to dlaczego założyłeś w tym dziale?
Ps.
To nie jest tylko wyłączność dla Ciebie forum szukający problemów i zakładaj w odpowiednim dziale zgodnie regulaminem.
Cytat:
nie ma znaczenia auto, tylko silnik.
W tym przypadku tutaj ma duże znaczenie i pomiędzy innymi markami również ma znaczenie pomimo, że mają takie same silniki. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C6 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.