Co za glupoty z tym wycinaniem FAPa, jak ktoś chce potem montować nowy filtr na swój koszt oraz płacić mandat nawet 5000 zł to proszę bardzo
Ja po zakupie auta miałem również problem z wyświetlającym się błędem FAPa, zrobiłem trasę 100 km autostradą (4 bieg, 115 km/h około 3200 obrotów przez 50-55 minut) i od lutego do połowy listopada miałem spokój, w połowie listopada znowu wyświetlił mi się błąd, filtr był zapełniony w 86%, znowu zrobiłem taką trasę i teraz po sprawdzeniu mam 14 %.
Więc polecam wam wszystkim zrobić dłuższą trasę na 4 biegu z obrotami 3000-3200 i to powinno wystarczyć no chyba, że FAP całkowicie leży, wtedy tylko wymiana/czyszczenie. Dodam, że nowy filtr to koszt około 1300 zł.
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trójmiasto Posiadane auto: już C4 II
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 12 Maj 2020, 08:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP
Witam, a u mnie właśnie pojawił się taki oto komunikat "Zbyt niski poziom dodatku FAP: napraw samochód" Nadmienię, że auto to C4 1,6HDi 114KM, posiadaczem jestem od 2 lat i przejechałem już nim 53 tys km i do tej pory nie dolewałem żadnego specyfiku , czy w związku z tym należy kupić ten dodatek wlać i wszystko wróci do stanu dobrego , czy to może juz jakiś znak , ze ten filtr się kończy ??? Wcześniej na forum ktoś uświadamiał mnie , ze w moim modelu jest tzw filtr suchy.
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Trójmiasto Posiadane auto: już C4 II
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 21 Maj 2020, 18:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP
cichykoksik2207 napisał:
Tak,musisz dolać dodatek i zakodować w lexii/diagbox ilość dolanego dodatku.
Korek wlewu dodatku powie Ci jaki dodatek należy kupić.
Przyznam się , ze oddałem auto do nieautoryzowanego warsztatu specjalizującego się w autach koncernu PSA, dolali czynnik problem z komunikatem znikł, ale poinformowali mnie , ze mam zapchany filtr w 100% !, tyle tylko że żadnych komunikatów nie ma i typowych objawów też nie . Auto jeździ jak jeździło do tej pory , profilaktycznie chyba podjadę gdzieś w celach regeneracji filtra , co o tym sądzicie ???
Mogłoby się to zgadzać jeżeli auto ma przejechane ~160 tys.km
A skoro dodatek się skończył a raczej wyskoczył niski jego poziom to z pewnością przebieg musi być sporo wyższy.
Pamiętaj,że jak nie wyczyścisz fapa w odpowiednim momencie to możesz go "zabić".
A auto faktycznie zachowuje się dość normalnie poza częstszym wypalaniem-prawie 2-krotnie częściej się wypala.
Po regeneracji konieczne jest poinformowanie "diagboxem" citroena,że filtr został zregenerowany.
Regeneracja we własnym zakresie również nie jest zbyt kłopotliwa,ale pod blokiem jest to niewykonalne:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.