Dołączył: 19 Lis 2019 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: citroen ds3
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Lis 2019, 15:47
Temat postu:
ZAKUP DS3 1.6 THP
DZIEŃ DOBRY FORUMOWICZE !
Nie wiedziałem który dział wybrać.
Planuję zakup DS3.
Jeśli miałby to być ten samochód to tylko w wersji 1.6 thp, i tu zaczyna się problem.
Wiele osób odradza mi ten motor, 2 znajomych(mechaników), z których jeden totalnie neguje mój zapał, i drugi który mówi że silnik z 2011 roku + dbanie o motorek i nie będzie miał problemów, rozważam również LPG w tym samochodziku. Proszę was o jakieś przykłady opinie, może kogoś kto rzeczywiście pracował z tymi silnikami, nagarem łańcuchem itd...
Bo ewentualnością będzie dla mnie C4 II w dieslu, ale nie chciałbym tego robić.
I prośba o ewentualne porady na co konkretnie zwracać uwagę przy zakupie.
Gaz wybij sobie z głowy, thp ma wtrysk bezpośredni. Poza tym koszty gazu- masakra. Silnik też sam w sobie nie jest "najlepszą konstrukcją". Pomyśl o dieslu 2,0 hdi c4 lub ds4 140 lub 163km
Już go nie mam. Delikatny jak cholera. Jedno tankowanie na lichej stacji i wymiana świec. Mały zwinny i nic poza tym. Dupy nie urywa. Taki ładny maluch. Zresztą C3 to to samo bez paru chromików. Silnik nie zdążył napsocić ale z doświadczenia wiem że potrafią THP dać w kość
Silnik po wirusie, świece co 30 tys. i jeszcze długo by jeździły a nie jak u kolegi po jednym tankowaniu. Spalanie można bez trudu zejść poniżej 6l jadąc do 120 km/h i nie katując silnika niskimi obrotami. Więcej na pw Ci napisałem.
Swiece padły bo liche paliwo nalałem (musiałem wjechać na lipną stację bo by brakło, mój błąd moja strata). A kolego jak tak zachwalasz THP to nie zapomnij wspomnieć ile oleju te silniki potrafią brać, jak to jest z "wiecznym" łańcuchem rozrządu, napinaczem z ryżu, napędem pompy wody, panewkami wałka rozrządu, zasyfieniem kolektorów itp itd. Długo by pisać , ale jak już kupić- to z pewnej ręki z jak najmniejszym przebiegiem.
Nie zachwalam, bo to silnik specjalnej troski, ale jak zadbasz do pojeździ długo. Większość tych wad, które wymieniłeś posiadają też inne turbo benzyny z bezpośrednim wtryskiem. Oczywiste jest że niski przebieg i odpowiednie serwisowanie wpływa na żywotność tego silnika.
"silnik specjalnej troski" gdzieś w łodzi już słyszałem to określenie... ale tak jak piszesz- jeśli zadbane kupisz i sam zadbasz to polata.
A cała reszta DS-a to prosta i trwała konstrukcja.
Mimo wszystko wolałbym chyba 2,0 HDI pod maską w DS4/C4
Mam od niedawna samochód z tym silnikiem, przejąłem go od rodziców, którzy przejechali nim dosyć sporo i nie mieli problemów. Założyłem gaz(tygodniowo robię ponad 1k kilometrów, więc potrzebowałem tego), wymieniłem olej, no i dziś po serwisie gazu i wymianie świec wsiadam do auta a tu błąd z olejem "Top up engine oil level", sprawdzamy z gościem od gazu i na bagnecie olej jest do połowy. Co może być przyczyną? Wiem, że i tak muszę udać się do mechanika, ale może ktoś miał taką sytuację?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen DS3 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.