Najlepszy wybór to zestaw firmy INA. _________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Zestaw pasek, rolki i pompa wyjdzie taniej niż kupowanie elementów osobno.
W zestawach INA pasek od kogo ? i pompa ?.
SKF pasek ? pompa teraz SKF.
GATES od kogo rolki i pompa ?.
Contitech jak wyżej?.
Wiadomo kto produkuje dobre paski, rolki i pompy.
Tak na marginesie sprawy spojrzałem na przebieg, czy sprawdzałeś stan napinacz-ślizgu łańcuszka ?.
Skłaniam się do części "INA". Rolki,napinacz,pompa.
Pasek CONTI,Gates...
Sporo marek to i tak "przepakowywacze", a części produkowane przez koncerny zajmujące się jedną gałęzią np.Łożyska czy paski.
Tak naprawdę kupując zestaw nie wiemy gdzie wyprodukowane ,bo i tak na opakowaniu widnieje: "made in eu" ,ale nie da się ukryć ,że zestaw i tak wychodzi taniej... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
W zestawie INA do którego zajrzałem pompa wody była od Metteli, pasek gdzie zamawiają trudno dociec chyba Gates lub Conti ale to moje domysły z uwagi na strukturę przekroju i sztywność materiału.
W zestawach Hepu pompa jest od nich pozostałe podzespoły to loteria.
W zestawach Febi to już totalna zgadywanka na co się trafi.
SKF ma paski od Dayco oraz zwykle swoje pompy i oczywiście rolki.
W zestwach Conti, Gates, Dayco tylko paski są ich reszta to już różnie szczególnie jeśli chodzi o pompę, Conti i Gates biorą rolki zwykle od NSK, czasem jedna rolka od NSK a druga od SKF, DAYCO daje swoje rolki ale obecnie coraz częściej od INA.
W zestawach OE PSA pasek od Gatesa, rolki różnie / dobrze jak to Canada Litens gorzej jak od turka / co do pompy to kiedyś widywałem wyłącznie Pierburg z całym napisem lub tylko litera P.
Reasumując jak masz możliwość zaglądnięcia do zestawu lub uzyskania informacji co jest w środku to wtedy kupuj to co uważasz za najlepsze.
Jak nie to radzę kupić pompę Hepu z zestawem SKF rolki i pasek widziałem taki komplet lub zestwa SKF ale z ich pompą wody.
Skomplikowane... czyli w miarę możliwości mam zamówić wszystko od SKF, czy tak? Bo jak czytam, to wychodzi, że jak się chce mieć dokładnie to, co się chce, to trzeba każdy komponent kupić oddzielnie. Zaznaczam, że nie znam się za bardzo na mechanice, znam kilka firm uważanych za "dobre" i na tym moja wiedza się kończy, dlatego zapytałem tutaj Części planuje zamówić przez Internet, więc też nie wiem, jak to z tym sprawdzeniem będzie, a zakup "blindboxa" faktycznie jest ryzykowny.
Da się sprawdzić stan napinacza we własnym zakresie bez demolki pod maską?
[quote="Francuz_C8"
1.Skomplikowane... czyli w miarę możliwości mam zamówić wszystko od SKF, czy tak?
2. Da się sprawdzić stan napinacza we własnym zakresie bez demolki pod maską?
3. Czy płyn powinien być jakiegoś konkretnego producenta czy obojętnie jaki, byle czerwony?[/quote]
1. SKF zestaw z ich pompą lub zestaw SKF pasek i rolki a pompa od HEPU w osobnym opakowaniu widziałem taką aukcję.
2. Nie wiem dokładnie jak w C8 ale chyba można nawet wymontować ślizg a napinacz tylko skontrolować.
Powierzchnia ślizgu prawdę powie na ile łańcuch już się rozciągnął i czy napinacz ma nadal co napinać.
Wymiana łańcuszka spinającego wałki rozrządu to raczej już mała "demolka" ale warto ją wykonać, wymiana podkładek pod wtryskami też wtedy do wykonania.
3. Zwykle używam Total Clacelf G12 ale można innej firmy G12/G12+ płyny bez krzemianowe Motul, Penrite, Bizol, Hepu, Febi, SWAG, Texaco, Glysantin G30 od Basfa.
Kontroli i tak pewnie sam nie zrobię, amator ze mnie Co dokładnie mam więc kazać zrobić mechanikowi dodatkowo przy okazji wymiany paska, rolek, i pompy? _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Mechanika poproś aby skontrolował stan łańcucha a jak to on zrobi to już znak ?.
W internecie są dostępne filmy więc obejrzyj jak wymienia się rozrząd a jak kontroluje ślizg/napinacz i łańcuch.
Porozmawiaj też z mechanikiem czy wymieniłby podkładki pod wtryskami za jakiś nie odległy czas.
Często jest tak, że jak łańcuch już do wymiany to są problemy z zapieczonymi wtryskami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.