Witam kolegów. Na zimnym silniku po ok.1.5 min może mniej spadają obroty brak mocy (trwa to może pare sekund). Czasem sobie nawet strzeli ale rzadko. Wymieniłem cewkę wtryski i nic owszem nie strzela już. Magicy u mnie podejrzewają przepustnice ale w to wątpię, bo nie raz go zmuliłem na wysokim biegu i się podniósł. Próbuje namierzyć ta pompę powietrza wtórnego ale nie wiem gdzie szukać bo już mi się kończą pomysły. A czy w Citroenie C8 2.0 136KM jest silniczek krokowy? Miał ktoś taki problem?
Nie ma i jest elektroniczne sterowanie lecz zależy który to rok?
Cytat:
bo nie raz go zmuliłem na wysokim biegu i się podniósł.
Jak zamuliłeś (raczej odmuliłeś) i co się podniósł ? (Nie dziw się, że nikt nie chce pisać, bo ciężko pojąć o co Tobie chodzi) _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Podmień mapsensor i czujnik temperatury powietrza w dolocie.
mam podobny problem auto na zimnym silniku dusi się obroty spadają po czym nagły wzrost i się powoli stabilizuję, dodatkowo świeci się check błąd zidentyfikowałem jako p0410 czyli pompa powietrza wtórnego, wymieniona została cewka i map sensor i nic...pisałeś o czujniku temperatury powietrza w dolocie gdzie go znajdę jest dostęp bym mógł sam go wymontować i podmienić ? Czy to jest to samo co czujnik temperatury wody taki zielony na dwa piny ?
Pytałem jednego z mechaników o pompę powietrza wtórnego podobno znajduje się ona między lewym reflektorem a nadkolem ale według niego nie ma wpływu na jazdę ani na ten problem ta pompa czy to prawda ?
mój VIN VF7EBRFNC13236109
jeszcze dodam że auto jest niesamowicie mulaste, czy możliwe jest że jeżdżę cały czas w trybie awaryjnym ? jak to sprawdzić ?
zidentyfikowałem jako p0410 czyli pompa powietrza wtórnego
Tak tylko nie jako dolotowego powietrza, a EGR i musisz być jeszcze kilka związanych błędu P0410, więc wymiana czujników nie wchodzi w grę, bo to nie ich wina.
Przy tym błędzie powinno być dodatkowe błędy P0170- P0131- P0132 przynajmniej jedno z nich. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Nierówna praca silnika, kontrolki Check Engine, ABS/ESP
CITROEN C8 2.0 16V 136KM BENZYNA ROK 2006.
Poszukuję elektro-mechanika z okolic Łodzi lub kogoś kto by naprowadził na trop mojego dotychczasowego elektro-mechanika. Może ktoś z was miał niżej opisane problemy:
OBJAWY USTERKI NR 1 – najważniejsza do wyeliminowania
Często zaraz po uruchomieniu auta na wyświetlaczu pojawia się komunikat „Engine depollution system faulty”. Komunikatowi towarzyszy załączenie się na stałe wskaźnika „Check Engine”.
Prawie zawsze sytuacja opisana powyżej występuje po przejechaniu 10-15km.
Bardzo często po nagrzaniu auta (przejechany dystans 10-15km, temp około 90C*) dołącza komunikat o awarii „ABS” oraz „ESP”, samochód zaczyna wpadać w wibracje - dusi się. Nie da się wtedy uzyskać obrotów powyżej 3000obr/min. Jednocześnie na desce rozdzielczej zaczyna migać „Check Engine” oraz pojawia alarmowy sygnał dźwiękowy.
W takiej sytuacji podczas hamowania lub wyrzuceniu biegu na luz samochód potrafi zgasnąć.
Dodam, że w trakcie występowania problemów czuć niedopalone paliwo oraz wydziela się z rury wydechowej spora ilość siwych spalin.
W sytuacji gdy awaria nie występuje spaliny są przezroczyste.
Z usterką walczę już nieskutecznie od prawie roku.
W celu wyeliminowania usterek mechanik podejmował działania:
wymiana cewki zapłonowej – poprawa na około 6miesięcy
wymiana na czas testów świec – poprawa na 1 tydzień
czyszczenie wtrysków – poprawa na 1 tydzień
czyszczona przepustnica – poprawa na 1 tydzień
czyszczenie czujnika położenia wału, kasowanie błędów – poprawa na 1 tydzień
Były podejrzenia, że przyczyną może być brak górnej, plastikowej osłony silnika co może skutkować przenikaniem wody do cewki z kanalików odprowadzających wodę z szyby. Niestety nie zaopserwowałem tam wilgoci jednak zapobiegawczo podjęta była próba suszenia. Sytuacja powtarza się również po wysuszeniu zagłębień korpusu silnika, oraz w dni słoneczne.
Poniżej lista odczytanych błędów stałych:
KALKULATOR KONTROLI SILNIKA MM6LPB (5 USTEREK):
P1336 - Gwałtowne wypadanie zapłonów w kilku cylindrach lub w cylindrze nieokreślonym
P0300 - Wypadanie zapłonu w wielu cylindrach albo cylinder nieustalony
P0597 - termostat pilotowany - obwód przerwany
P1160 - Niespójność położenia przepustnicy, ścieżka 1/ciśnienie
P0571 - Niespójność pomiędzy dwoma zestykami stopu
SYSTEM PRZECIWKO BLOKOWANIU KÓŁ (ABS) ALBO DYNAMICZNA KONTROLA STABILNOŚCI (ESP) - 2 USTERKI:
U1208 - Usterka - brak łączności z kalkulatorem sterującym silnikiem - odebrano nieprawidłową wartość
P0562 - Usterka - zbyt niskie napięcie zasilania kalkulatora
WYKRYWANIE NISKIEGO CIŚNIENIA DSG (1 USTERKA):
U1213 - Brak informacji o prędkości pojazdu odebranej przez CAN kalkulatora ABS lub ESP - jako zmienne powiązane występuje brak informacji o ciśnieniu w oponach ( nie mam czujników w oponach)
Jak coś niezrozumiale napisałem to przepraszam - nie znam się na samochodach.
pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.