Dzień Dobry Państwu.
Od dwóch lat posiadam C5 (X7), 2.0 Pb+LPG, rok. prod. 2008.
Przebieg: 252.196 km w tym około 150.000 na gazie.
Około pół roku temu zapalił mi się pierwszy raz wskazany błąd:
Depollution system faulty
Auto jeździło normalnie, ale irytował mnie ten Check Engine. Co jakiś czas na serwisie (~12 tys. km.) był usuwany, ale wracał. Mimo wszystko nie szukałem jakoś mocno przyczyny.
Po dłuższym czasie zaczął okropnie warczeć i z okolic układu wydechowego obiegał metaliczny dźwięk, jakby latających opiłków w wydechu. Okazało się, że katalizator... a właściwie jego brak.
Wyżarło mi wnętrze katalizatora i widoczne były również nieszczelności na zagięciach przed katalizatorem.
Nie zdecydowałem się na żadne strumienice czy coś w ten deseń, a po prostu wymiana katalizatora. Problem ustał na jakiś czas. Około miesiąca temu błąd znów powrócił. Kupiłem nawet w międzyczasie Lexię i odczyt to - "Zestarzenie katalizatora" P0420.
Mam obawy, że wkrótce znów będzie powtórka z rozrywki... Ktoś już przechodził podobną sytuacje?
Ewentualnie jak mógłbym próbować to poprawić?
Wymienione były świece niedawno, wymieniony parownik LPG, instalacja podobno dobrze zestrojona.
Może sondy lambda coś świrują? (W załączeniu poglądowe grafiki).
Pierwsze zrzuty - sondy lambda na jałowych obrotach. Ostatni zrzut około 2,5 tys. na środku wykresu i później 3 tys. / 2 tys.
PS. Planuję za jakiś miesiąc pełen serwis + rozrząd itd., to może wtedy na podnośnik go wrzucę i sprawdzi się ewentualne nieszczelności przy katalizatorze na lewe powietrze (uszczelka, zagięcia).
Ostatnio zmieniony przez legion30 dnia Wto 15 Paź 2019, 18:19, w całości zmieniany 1 raz
A katalizator założony nowy zamiennik? Jeśli tak to do wymiany sondy, może być druga uszkodzona, ale spotkałem się z przypadkiem że pierwsza podawała złe wartości.
Dokładnie taki. Nie jest to oryginał, ale nie był też katalizatorem tzw. uniwersalnym.
Sondy mają po 250 tys. zrobione na sztuce, to wymienić od razu obie?
Sondy polecacie dedykowane do auta czy może uniwersalne, ale jakiejś wskazanej firmy?
Zanim kupisz to czy próbowałeś adaptację zrobić i wymiany katalizatora w komputerze, bo niby skąd komputer ma wiedzieć o wymiany katalizatora. Według dany to wygląda jakby ten katalizator byłby dziurawy i patrząc na powiązania przyczyny skąd taka temperatura silnika?, bo aż 124 stopni to musi być duża dawka paliwa, że próbuje raczej wypalić ten katalizator żeby jej przepchać o czym pokazuje wskazania sondy, a skoro sondy pokazują wartości to są chyba sprawne, bo inaczej zerowe wskazania gdyby to były winne sondy.
Nie które błędy mają powiązane i musisz pokazać wszystkie błędy związane pracą silnika, bo inaczej mogą być błędne udzielenie inf. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Przepraszam za ponownie, ale nie mogłem przesunąć kursonem w bok (bo nie ma) za to jest dół i góra.
Zmniejsz zdjęcie, bo masz rozjechane do wielkości telewizora i część opisu nie możliwości przeczytać oraz nie ma możliwości użyć opcji cytuj lub zmień. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Witam i dzięki za odpowiedź.
Zmniejszyłem od razu zrzuty i powinno już grać.
Co do adaptacji katalizatora, to nawet nie wiedziałem, że takową się wykonuje.
Jego wymiana przeprowadzana była w warsztacie napraw, jednak wątpię aby tam również jakąkolwiek adaptację przeprowadzono.
Dziś podłączyłem lexię i nie mam błędów z uwagi na fakt, że ostatnio je skasowałem, ale przeprowadziłem autoadaptację, jednak informowało mnie, że takową robi się tylko w przypadku wymiany sond, przepustnicy i chyba wtrysków.
Wtryski benzynowe jakiś czas temu były regenerowane i podobno są w bardzo dobrym stanie. Wtryski gazu też kilkanaście tys. km temu były wymieniane.
Innych błędów jeśli chodzi o silnik nie miałem, jedynie czasem coś o zawieszeniu, że błędnie odbiera prędkość, jednak nigdy nic nie pojawiło mi się w układzie silnika.
Zamówiłem już komplet części do rozszerzonego serwisu i postaram się być przy podnoszeniu auta, żeby obejrzeć dokładnie cały układ wydechowy. Nie wiem dalej jak to mogę ugryźć, nawet jakoś specjalnie lexia nie pomaga...
Jak dokładnie odrębnie można wykonać wspomnianą adaptację katalizatora?
Pozdrawiam.
Jak dokładnie odrębnie można wykonać wspomnianą adaptację katalizatora
Nie wspominałem o adaptacji, a tyko wymiana. (W zakładce powinieneś mieć naprawa i tam musisz wejść)
A jeżeli chodzi o adaptację to polega na tym, żeby sondy dostosować do nowego katalizatora stąd wymiana, a potem adaptacja.
Na pierwszym zdjęciu widać jeden błąd zapłon-wtryski i możesz podać kod błędu, bo jeżeli wtryski leją lub czujnik temperatury podaje złe dane to również wywala błąd i co wówczas następuję błąd odczytywane z sondy jako bogata mieszanka stąd dla nie których osób się wydaje, że to wina sondy co nie jest tutaj winny skoro podaje wartości i gdyby to byłaby wadliwa sonda to musiało być dodatkowy błąd i zerowe wartości lub zdarza się bardzo wysokiego wartości lecz nic takiego nie wskazuje u Ciebie takiej przyczyny. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Przeczytałem bez zrozumienia faktycznie.
Co do tego błędu, to jest to tylko jeden błąd o nr P0420 "Zestarzenie katalizatora" i żadnych innych błędów nie pokazało co do wtrysków czy czujnika temperatury. (Drugie zdjęcie)
Wczoraj zrobiłem wskazaną autoadaptację. Faktycznie dużo po czasie, ale może coś się poprawi... Na ten moment z sondami się wstrzymam, jedynie zrobię pełne oględziny układu wydechowego czy nie ma jakiejś nieszczelności i może łapie lewe powietrze, a co za tym idzie sonda może przez to źle dozować paliwo?
Pytanie natury innej - Mam w moim C5 funkcję masażu na fotelu kierowcy. Funkcja ta uruchamia się przy włączeniu przycisku i po około 1s. ulega wyłączeniu. Czytałem na różnych forach o tym i przeważnie pomagała wymiana wiązki elektrycznej, ale może jest jakiś inny sposób, aby to poprawić? ASO też mi nie pomogło, jak stwierdzili, że taka była ich wada...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.