Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Pon 19 Sie 2019, 22:43
Temat postu:
C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Cześć,
W dniu dzisiejszym skończyło się 5 lat niezawodności Jechałem około 70-90 km/h, nagle samochód zgasł i potem już nie chciał zapalić, mimo że kręcił i w pewnym momencie silnk był dość blisko podjęcia pracy. Nie było żadnego dziwnego dźwięku, trzasku, spadku mocy, przerywania pracy. Stało się to nagle. Olej i filtry były zmienione pod koniec czerwca. Przebieg: 271286 km.
Z tego, co na ten moment ustaliliśmy opcji jest kilka:
- pompa paliwa
- problem z filtrem ww.
- czujnik położenia wału
- jakiś czujnik na listwie CR
- inna elektronika/elektryka
- skrajny przypadek: przeskoczenie rozrządu (od wymiany minęło już prawie 5 lat i około 95-96 kkm.)
Auto odjechało na lawecie do mechanika, ale dzisiaj najprawdopodobniej nawet do niego nie zajrzał. A co wy podpowiecie? .
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Zacznij od diagnostyki Diagboxem. _________________ Jak umiesz to postaw piwo. Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Diagbox na stanie.
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Francuz_C8 napisał:
Informacja od mechanika: pompa paliwa jest dobra, ale nie ma zasilania.
Co mogło się stać?
Koledzy na forach dyskusyjnych zwracają uwagę na przypadki nagłego gaśnięcia silnika 2,2 HDi z powodu braku zasilania elektrycznego pompy paliwowej, którego przyczyną jest zjawisko "chwiejnych styków" na połączeniach elektrycznych typu wtyczka-gniazdo -> z upływem czasu, w wyniku utleniania się materiału z którego wykonano piny, dochodzi do powstania łuku elektrycznego i zniszczenia (wytopienia) połączenia.
Francuz_C8 napisał:
Gdzie jest przekaźnik?
Podobno przekaźnik pompy paliwa jest zdublowany i znajduje się w skrzynce BSM.
Francuz_C8 napisał:
Czy komputer mógł odciąć dopływ paliwa? Jeżeli tak, to z jakiej przyczyny?
Najprawdopodobniej, przyczyną przerwy w zasilaniu jest uszkodzenie elektryczne (stopienie się) wtyczki przekaźnika, które zostało spowodowane zwarciem bezpośrednio przy podłączeniu wtyczki elektrycznej do pompy paliwa -> podobno wtyczka jest wpinana do gniazda elektrycznego pompy paliwowej pionowo, a nie poziomo, i nacisk osoby siadającej na tylnej kanapie może spowodować "rozkalibrowywanie się" połączeń we wtyczce co prowadzi z czasem do powstania awarii elektrycznej.
Dobrze byłoby dokładniej przyjrzeć się tej sprawie, i jeżeli tak jest faktycznie, to spróbować rozwiązać temat od strony technicznej, aby nie było podobnego kłopotu w przyszłości.
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 21 Sie 2019, 00:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Kolego ABDANK, dziękuję za dawkę wiedzy.
Wszystko się zgadza. Na 99% uszkodzeniu uległ przekaźnik pompy paliwa. Pompa podpięta na krótko działa, ale nie ma zasilania.
Problem właśnie w tym, że przekaźnik jest zabudowany i trudno go naprawić. Auto zostało w Warszawie, ja wróciłem do domu. W Piasecznie jest człowiek, który twierdzi, że może takie BSM przywrócić do życia w jeden dzień. Byłoby super, bo koszt usługi to mniej, niż 1/4 ceny oryginalnej nowej części (zakup używanej to duże ryzyko, a co z zamiennikami?). Obawiam się tylko ewentualnych usterek kolejnych komponentów w skrzynce, bowiem spotkałem się z opinią, że jej żywotność to około 300 kkm - moje auto zbliża się do końca tego resursu. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 21 Sie 2019, 11:42
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Mam ogromną prośbę - czy ktoś zechciałby sprawdzić po numerze VIN, jaki numer ma mój BSM (może być na PW)? Elektronik twierdzi, że nie każdy da się naprawić i potrzebuje oznaczenia, by podjąć jakieś dalsze kroki. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Cytat:
Po naprawie byłbym chociaż pewien co do stanu tego jednego przekaźnika - ale to też nie jest idealna opcja...
A czemu nie jest idealna opcja? Dobry elektronik jak dobrze poprawi ścieżki (bo też najprawdopodobniej taka opcja będzie w tej płytce) i wymieni na podstawie numeru przekaźnika co powinno być bardzo dobrze. Bo zakup drugiego BSM jak słusznie podejrzewasz ryzyka i choć nie koniecznie to nie wiadomo na ile czasu wytrzyma. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Francuz_C8 napisał:
czy ktoś zechciałby sprawdzić po numerze VIN, jaki numer ma mój BSM
Praktycznym rozwiązaniem – z pominięciem VIN – jest zrobienie zdjęcia „tabliczki znamionowej” (naklejki, z pełnym oznakowaniem wykonanym przez producenta oryginalnej części elektronicznej), która jest umieszczona na boku skrzynki BSM, i podanie tej informacji osobie podejmującej się naprawy urządzenia.
Francuz_C8 napisał:
Używane BSM także do końca mnie nie przekonuje - co jeżeli trafię na trefne?
W przypadku części elektronicznych bardzo trudno oszacować "pozostały do wykorzystania" czas pracy urządzenia albo ilość cykli jego włączeń i wyłączeń, dlatego – kierując się jakością elementów wybranych przez producenta auta na pierwszy montaż – wybrałbym w tym przypadku rozwiązanie, które powyżej zaproponowali koledzy, czyli zakup oryginalnej części używanej (z auta wyprodukowanego przez PSA).
Cokolwiek by nie napisać w tej kwestii, to moduł BSM - oryginalnie zamontowany w Citroenie C8 - pracował sprawnie przez ładnych parę lat, i to zapewne w różnych warunkach drogowych.
Jeżeli masz obawy co do żywotności podzespołów znajdujących się w skrzynce BSM, to zakup drugiej, kompletnej skrzynki jest według mnie tym bardziej uzasadniony. I w tym przypadku wstawił bym używaną, sprawną skrzynkę BSM do Citroena C8, a uszkodzoną przekazał do zregenerowania, aby po jej naprawie (i późniejszym sprawdzeniu, czy wszystko działa poprawnie) stanowiła część na podmianę –> czekając w szufladzie na swoją kolej.
Każdy właściciel Citroena samodzielnie dokonuje wyborów spośród kilku podpowiedzi umieszczonych przez kolegów, chcących pomóc na Forum -> w tym konkretnym przypadku, ja bym zrobił tak jak opisałem wyżej. I oczywiście sprawdził, co tam dzieje się z połączeniami bezpośrednio przy pompie paliwowej.
PS.
Kolego Francuz_C8, bardzo dziękuję za dopisanie punktu uznania do mojego profilu -> to miły akcent, podobnie jak mrugnięcie światłami kierunkowskazów w geście podziękowania na drodze.
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Francuz_C8 napisał:
Mechanik zrobił "bypass" (mostek z możliwością odcięcia zasilania przyciskiem) i auto odpaliło, ale nie chcę jeździć z takim rozwiązaniem na stałe.
Jeśli zrobisz tak jak na zdjęciu to zaletą jest że działa prawie jak oryginalne, ale ma jedną wadę że pompa będzie pracowała ciągle po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon, jej się nic nie stanie ale będzie się rozładowywał akumulator.
Przy normalnym użytkowaniu nie zauważysz różnicy i działaniu, jedynie jak dłużej samochód by stał na zapłonie bez uruchomionego silnika.
Znam kilka osób jeżdżących z takim rozwiązaniem od kilku lat i nic się nie dzieje (jedynie widnieje błąd przekaźnika pampy jak się podłączy interfejs)
Cytat:
Używane BSM także do końca mnie nie przekonuje - co jeżeli trafię na trefne?
Zawsze masz możliwość zwrotu (jeśli kupujesz wysyłkowo), a lokalnie też firmy dają gwarancję rozruchową.
Ja u siebie mam wymienione BSM, takie używane dział już ponad 5 lat i nic się nie dzieje, u kolegi podobnie, skorodował pin, zakupił drugie i od dwóch lat też nie ma problemu.
Cytat:
Po naprawie byłbym chociaż pewien co do stanu tego jednego przekaźnika - ale to też nie jest idealna opcja...
W sumie tak, ale BSM jest zalane taką masą plastyczną, która zabezpiecza całość i do takiego przekaźnika ciężko się dobrać mało inwazyjnie. Ja osobiście wolał bym jeździć z wymienionym używanym BSM, lub ewentualnie zmostkowanym niż takim naprawianym.
Tu masz jak wygląda BSM i rzeźba z wymianą przekaźnika, nie wiem jak to będzie wyglądało u tego elektronika który ma to naprawić:
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 28 Sie 2019, 23:57
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.2 HDI - nagle zgasł. Kręci, ale nie zapala.
Ostatecznie BSM zostało naprawione. Ponoć zrobił się niezły bajzel - do tego stopnia, że wytopiło kawałek płytki. Samochód odebrany. Jeździ tak jak przed awarią - czyli dobrze.
Serdeczne dzięki za wszelką pomoc.
P.S. Nowe, oryginalne znalazłem na Allegro za dużo mniej niż wcześniej wspomniane 2k PLN - ale decyzja już wcześniej zapadła. Na przyszłość warto pamiętać. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.