Witam. Posiadam auto Citroen C5 2.0Hdi 103kW z 2009 roku i od pewnego czasu mam problem z odpalaniem silnika. Zdarza sie to raz na jakis czas, nie ma reguly, ale chodzi o to, ze odpala i od razu gasnie, nie reagujac na pedal gazu i czasem musze go tak z 10 razy odpalic az zaskoczy i trzymac go chwile na gazie i potem jest ok. Niekiedy przez 2 tygodnie nie ma problemu z odpalaniem, czlowiek mysli ze juz jest dobrze i nagle znow odpala i gasnie. Zdarzylo sie tez czasem, ze zgasl mi na skrzyzowaniu na wolnych obrotach. Ma ktos pomysl co to moze byc?
odpala i od razu gasnie, nie reagujac na pedal gazu i czasem musze go tak z 10 razy odpalic az zaskoczy i trzymac go chwile na gazie i potem jest ok.
To może być niedrożność filtra paliwa, a nawet poważniejsza awaria, która mogła powstać na odcinku od zbiornika paliwa aż do końcówek wtryskiwaczy.
Odpowiedź być może jest ukryta w pytaniu: jak często był wymieniany filtr paliwa w Twoim Citroenie C5?
Kupilem go pol roku temu i sprzedawca zapewnial, ze jest po serwisie olejowym i filtrow. Przejechalem nim jak do tej pory niecale 20tysiecy kilometrow, ale przyznam szczerze, ze auto mialo pare ukrytych wad z ktorymi musialem sie borykac, wiec zaczynam watpic czy ten serwis filtrow to nie byla kolejna sciema.
Kupilem go pol roku temu i sprzedawca zapewnial, ze jest po serwisie olejowym i filtrow. Przejechalem nim jak do tej pory niecale 20tysiecy kilometrow
Po takim przebiegu, i w tej sytuacji, z czystym sumieniem można zrobić wymianę starego filtra paliwowego na nowy i koniecznie sprawdzić w jakim stary filtr jest stanie (dokładnie obejrzyj materiał w zakładkach wkładu filtrującego).
Kupilem go pol roku temu i sprzedawca zapewnial, ze jest po serwisie olejowym i filtrow. Przejechalem nim jak do tej pory niecale 20tysiecy kilometrow
Po takim przebiegu, i w tej sytuacji, z czystym sumieniem można zrobić wymianę starego filtra paliwowego na nowy i koniecznie sprawdzić w jakim stary filtr jest stanie (dokładnie obejrzyj materiał w zakładkach wkładu filtrującego).
Dam go do mechanika na kompletny serwis filtrow i oleju, bo i tak mnie niedlugo czeka wymiana, wiec raczej nie sprawdze, ale poprosze mechanika zeby zwrocil uwage w jakim jest stanie.
Niedawno robilem klimatyzacje to mial robiona diagnostyke komputerowa i mechanik powiedzial, ze nie ma zadnych bledow jedynie cos ze swieca zarowa, ale mysle ze to nie bedzie tego przyczyna, bo odpala za kazdym razem tylko ze gasnie.
Mam tylko nadzieje, ze nie kupilem skarbonki bez dna, bo juz w ciagu pol roku eksploatacji wydalem na niego wiecej niz na moje poprzednie auto przez ponad dwa lata.
Z tą świecą to też bym tego nie bagatelizował. Może ona w tym momencie nie jest sprawcą tego ze silnik gaśnie, ale przy niskich temperaturach zaczną pojawiać się problemy. Dodatkowo taka przepalona swieca jeśli długo nie grzeje, może stawiać większe problemy przy jej wykręceniu przy wymianie. Dostęp do nich w silniku 2,0 hdi jest dość ciężki. Silniki diesla „współczesne” aby żyły długo i szczęśliwie wymagają bardzo skrupulatnych przeglądów. Wiec trzeba na czas wymieniać olej i wszystkie filtry.
Może być zapowietrzający się układ paliwowy, niestety ale typowy problem w tych silnikach. A może być jakiś inny problem, ale to już musisz diagnozować najlepiej dedykowanym oprogramowaniem czyli Diagboxem.
I nie sprawdzenie błędów, ale pomiar parametrów np podczas rozruchu.
Witam, prawdopodobnie jednak problemem gasniecia i odpalania okazal sie rozrzad, ktory przeskoczyl o jeden zabek, na szczescie w te strone gdzie nie poszlo po zaworach i tlokach, a komputer staral sie korygowac to dawka powietrza i paliwa. Tak samo po wymianie zniklo dlawienie i szarpanie przy lekko wcisnietym gazie w okolicach 2tysiecy obrotow.
To że rozrząd sam przeskoczył wydaje mi się że nie jest możliwe. Każdy pasek jest tak dopasowany, że nawet jeśli rolka napinająca się trochę poluzuje i tak powinien pozostać na swoim miejscu. Aby pasek przeskoczył o jeden ząbek to musiałby się chyba wydłużyć. Jeśli jest jednak przesunięty faktycznie o jeden ząbek, to skłaniałbym się do stwierdzenia że ktoś kto go wcześniej wymieniał, źle ustawił sobie blokady i tym samym źle założył pasek.
Dokladnie to zasugerowal mechanik, ze ktos go musial zle poskladac.
Niestety moja radosc nie trwala zbyt dlugo, bo mimo ze auto po pelnym serwisie olejowym, filtrow i rozrzadu odzylo i chodzi bardzo ladnie to dzisiaj znow zgaslo mi na swiatlach, wiec juz nie wiem co jest grane. Dodatkowo po tankowaniu zapalila sie informacja o niskiej ilosci plynu w FAPie, wiec w poniedzialek znow jade do chlopakow od citroenow uzupelnic plyn i zglosze problem z gasnieciem, byc moze znajda jakies inne rozwiazanie.
Normalnie nie ma miesiaca z tym samochodem bez jakiejs przygody, zaczynam rozumiec przyslowia o francuzach ;P
Ale walcze dalej
Przysłowie o francuzach to raczej się ma do samych Francuzów użytkujących te samochody. Same silniki są ok pod warunkiem stosowania się do zaleceń serwisowych. Druga kwestia to chyba dotycząca wszystkich samochodów, to kręcenie liczników. Kupujesz samochód który teoretycznie ma np. 200k, a faktycznie jest bliski 1M, więc pewne sprawy z racji zużycia mogą wychodzić. A wracając do tematu to Lexia/Diagbox na laptopie i coś w końcu pokaże.
Citroen C5 2.0Hdi 103kW z 2009 roku i od pewnego czasu mam problem z odpalaniem silnika. Zdarza sie to raz na jakis czas, nie ma reguly, ale chodzi o to, ze odpala i od razu gasnie, nie reagujac na pedal gazu
Brak reakcji na naciskanie pedału przyspieszenia podczas odpalania silnika w Citroenie C5 HDi jest typowym objawem uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienia.
danielc592 napisał:
musze go tak z 10 razy odpalic az zaskoczy i trzymac go chwile na gazie i potem jest ok.
Wielokrotne próby odpalenia silnika (raz za razem) w Citroenie C5 HDi powodują pogłębianie się awarii pompy wysokiego ciśnienia, ponieważ w przewodzie paliwowym na odcinku od zbiornika paliwa do pompy wysokiego ciśnienia powstaje podciśnienie z jednoczesnym tworzeniem się pęcherzyków powietrza. Konsekwencją tego jest "zapowietrzanie się" układu paliwowego (o czym wspomniał powyżej kolega Pyotrek, a kolega __Robert__ potwierdził taką możliwość). Z powodu niedrożności filtrów i zapowietrzania się pompy wysokiego ciśnienia, uszkodzeniu ulegają współpracujące elementy, ponieważ są czasowo narażone na pracę bez smarowania i bez chłodzenia, metal trze o metal, powierzchnie trące o siebie w takich warunkach łuszczą się co jest nazywane "opiłkowaniem pompy wysokiego ciśnienia". Opiłki metalowe zaczynają krążyć w układzie paliwowym i zatykają mikrootworki w końcówkach wtryskiwaczy, co powoduje zakłócenia pracy silnika Common Rail.
danielc592 napisał:
Zdarzylo sie tez czasem, ze zgasl mi na skrzyzowaniu na wolnych obrotach. Ma ktos pomysl co to moze byc?
Samoczynne gaśnięcie silnika HDi w czasie pracy na wolnych obrotach jest najczęściej spowodowane:
1) wysokim zanieczyszczeniem końcówek wtryskiwaczy metalowymi opiłkami, które krążą w układzie paliwowym,
2) dostaniem się do wtryskiwaczy pęcherzyków powietrza, które zostały wtłoczone przez pompę wysokiego ciśnienia,
i z braku odpowiednich dawek wtryśniętego paliwa do cylindrów, dochodzi do zatrzymania pracy silnika HDi.
Bez zmierzenia ciśnienia paliwa podawanego z pompy wysokiego ciśnienia na szynę Common Rail podczas próby rozruchu silnika HDi i sprawdzenia innych istotnych parametrów przy użyciu programu Diagbox, powyższy opis pozostanie jedynie w sferze teoretycznych przypuszczeń.
Można też (najlepiej wieczorem lub w półmroku garażu) sprawdzić w zbiorniku paliwa obecność opiłków, poprzez poświecenie bardzo silnym strumieniem białego światła z latarki elektrycznej (w otwór, gdzie jest montowana pompa paliwa, pod tylną kanapą). Jeżeli paliwo będzie opalizowało metalicznie, srebrzyście lub złotawo to będzie oznaczało, że jest awaria pompy wysokiego ciśnienia.
Sposób taki podał w jednym z postów kolega Mostek123 i jest to bardzo praktyczna porada zweryfikowania obecności opiłków w układzie paliwowym Citroena C5.
Wszystkie filtry w Twoim Citroenie C5 zostały niedawno wymienione, ale nie wspominasz nic na temat stanu w jakim był wkład filtrujący (co zasygnalizowałem wcześniej) w starym filtrze paliwa -> w mojej ocenie, to poważny błąd na drodze do ustalenia przyczyny gaśnięcia silnika HDi.
A, jeszcze moja opinia dotycząca francuskich aut -> jeżeli chodzi o Citroena C5 -> auto fantastyczne
Dzieki za wszystkie wyjasnienia i informacje ABDANK.
Chcialem sprawdzic wklad filtra, lecz nie poinformowalem o tym przy oddaniu auta, a przy odbiorze mokre filtry juz byly gdzies wywiezione, zostaly tylko dwa paski, rolki i filtr powietrza.
Jednak mysle, ze gdyby bylo ich jakos nadzwyczaj duzo w filtrze to zostalbym o tym poinformowany, poniewaz zglosilem ten problem juz na poczatku i mechanik dzwonil mi w czasie naprawy, ze to gasniecie moglobyc spowodowane wlasnie tym rozrzadem. A warsztat zajmuje sie praktycznie tylko citroenami, wiec maja o nich na pewno duze pojecie.
Jutro sie dowiem czy cos wyjdzie.
A mam jeszcze jedno pytanie, znajomy ktory prowadzi stacje diagnostyczna poradzil mi dolewac do baku przy tankowaniu olej T2, zeby poprawil smarowanie w ukladzie paliwowym, ma to sens?
Ostatnio zmieniony przez danielc592 dnia Nie 01 Wrz 2019, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
znajomy ktory prowadzi stacje diagnostyczna poradzil mi dolewac do baku przy tankowaniu olej T2, zeby poprawil smarowanie w ukladzie paliwowym, ma to sens?
Kolego danielc592, przypuszczam że sam odpowiesz sobie na to pytanie, kiedy do dużej, plastykowej butelki po wodzie mineralnej wlejesz olej napędowy, a następnie dolejesz porcję oleju T2 -> można zaobserwować, patrząc pod światło, jak zachowuje się olej T2 w otoczeniu oleju napędowego zaraz po wlaniu do butelki, i sprawdzić czy zmieniło się coś po kilku godzinach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.