Witam,
mamy problem z naszym citroenem...
Auto: benzyna 2.0 + gaz, pełny automat
Od ok kwietnia pierwszy raz na parkingu przy okazji szukania miejsca pojawił się błąd handbreak faulty, gearbox faulty i esp/asr, samochód był cały czas uruchomiony ale nie chciał ruszyć. Po kilkukrotnym włączeniu-wyłączeniu ślinika bład znikł i ponownie zaczął się pojawiać w gorące dni w wakacje.
Po obszukaniu wszytskiego co dotyczy tych błędów i tego samochodu standardowo wymieniliśmy czujnik pedału stopu, jednak po wyjeżdzie od mechanika błąd znowu się włączył i od tego czasu co jakiś czas się włącza cały czas.
Dodaliśmy płynu hamulcowego - 2 dni było dobrze.
Podpięty pod komputer pokazuje błąd dźwigni skrzyni zmiany biegów oraz błąd komunikacji sterowników skrzyni. Mechanik błędy wykasował - 2 dni było dobrze.
Sprawdzaliśmy akumulator - 100% naładowany, sprawność 69% - nie wymienialiśmy.
Kupiliśmy kontakt spray i sprawdzaliśmy styki na kostce - przez pół dnia było okej.
Teraz jesteśmy na etapie, że znowu ejest u mechanika i on zaleca wymianę czegoś w skrzyni - koszt części 1280 zl, bo używanych nie ma...
Pytanie, czy ktoś miał podobny problem? I co robic?
Jak błędy wyskakują i samochod stoi, to jzu stoi i nie pojedzie. Nie chce wejśc na D, czasem możliwa jazda w tył. Jak błędy załączą się w trakcie jazdy (długa trasa) to po jakimś czasie mu przechodzi i można jechać cały czas. Czasem jest tak ze jak się załączy w trakcie jazdy i stajemy na światłach- to już kaplica i samochód stoi.
Dodatkowo co zauważyliśmy te błędy zazwyczaj pojawiają się przy gorących dniach (pow. 25 stop)
mechanik twierdzi, że ta manetka wyglada jakby była zalana i coś z niej ciekło, i że to własnie ona jest do wymiany. Niestety internety nie maja żadnej używanej i dlatego wahamy się czy ryzykowac 1200 zł i wymieniać na nową
Podpięty pod komputer pokazuje błąd dźwigni skrzyni zmiany biegów oraz błąd komunikacji sterowników skrzyni.
W dźwigni jest coś takiego jak potencjometr, na którym musi widzieć w jakim położeniu ustawiasz bieg, a więc, na początek proponuję jej rozebrać i wyczyścić ścieżki.
Czy podczas zmiany położenia biegu są widoczne na wyświetlaczu? _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Normalnie są widoczne, natomiast jak wywala bład handbreak i gearbox to na D pokazuje czasem N a czasem P, a czasem są dwie kreski, potem na R pokazuje czasem N czasem P itd.
Plus czasem jest tak ze po odpaleniu od razu wywala bład, czasem po przejechaniu dosłownie 100-200m wywala bład i jak się zatrzymamy to juz nie pojedziemy, a jak jedziemy dalej to tak jakby mu po chwili przechodziło.
I zastanawia nas to, że u innych jak czytamy na forach wywala komputer troche błedów i to mega różnych. U nas są za każdym razem dwa - bład dzwigni skrzyni i bład komunikacji skrzyni.
to na D pokazuje czasem N a czasem P, a czasem są dwie kreski, potem na R pokazuje czasem N czasem P itd.
Skoro tak to ewidentnie wina potencjometru po stronie mocowania, bo z pewnością nie jest uszkodzony, a tylko wraz z wybieraniem biegu potencjometr się przesuwa i trzeba sprawdzić oraz wyregulować jej położenie na zgodny wyświetlaczem oznaczeń pierwsze R-N-D . _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
+ mechanik ją wyjmował i czy w tym przypadku jest możliwe, ze jeśli przyniej grzebał czy ją wyciągał to musiał wkładajac ją wyregulowac?
+ zamówiliśmy używkę i będziemy raczej wymieniać jak nic się nie zmieni - czy w przy wymianie oni tez regulują (logika podpowiada, że chyba tak skoro zakładają, ale wole dopytać) tą wybierke, potencjometry itp ?
mechanik ją wyjmował i czy w tym przypadku jest możliwe, ze jeśli przyniej grzebał czy ją wyciągał to musiał wkładajac ją wyregulowac?
Możliwe, że w ogóle nic nie wyregulował i najprawdopodobniej naruszył całą regulację.
Cytat:
zamówiliśmy używkę i będziemy raczej wymieniać jak nic się nie zmieni
Podejrzewam, że nie potrzebnie był zakup drugiej skoro prawdopodobnie w tej co jest nie zostało poprawnie zamontowana oraz wyregulowana.
Jakie oznaczenie skrzyni masz? (podaj vin)
Ps.
W prawym górnym rogu masz cytuj lub zmień i jak chcesz coś jeszcze dopisać do tematu to wybierz:zmień _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Więc tak, sprawdzili cała wiązkę kabli i okazało się że jeden z nich po odwinięciu od razu przełamał się na pół. Na razie jeździ i wydaje się że to była przyczyna.
Co do regulacji, to gość mi tłumaczył że to jest już nowszy typ dźwigni i ona nie ma ręcznej regulacji potencjometrow itp.
Mechanik od początku podejrzewał manetkę bo mówił że kiedyś miał gościa co miał jakąś gumę rozerwana w manetce, i troche wilgoci powodowało właśnie takie błędy, i po jej wymianie problem się rozwiązał u niego
Podsumowując na razie auto jeździ, oby te kable były rozwiązaniem rpoblemu. Jak błąd się znowu będzie pojawiał to wymieniamy ta manetkę.
A więc temat się nie zakończył.
Po naprawie kabelka było dobrze do momentu az nie przyszedł upalny dzień (28 stopni) - te same błedy i znowu to samo.. Diagbox dalej pokazuje te same błedy, czyli komunikacja ze skrzynią i bład dzwigni zmiany biegów - także jesteśmy na etapie wymiany manetki na nową, bo używaną cieżko znależć.
Dla uszczególnienia, w manetce ważna jest ta guma uszczelniająca dzwignie, nawet małą dziurka powoduje reakcje elektroniki na zamiane temp i wilgotnosci otoczenia.
Więc tak, wymiana manetki nic nie pomogła. Teraz odkryliśmy, że po zatankowaniu paliwa auto i tak wskazuje że go nie ma. Auto ma LPG i był tu montowany czujnik poziomu paliwa czy to może mieć jakis związek ? Ktoś ma jakiś pomysł?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.