Witam forumowiczów
Od niedawna zmagam się z problemem silnie grzejącego się przekaźnika nadmuchu kabiny.
Mowa o zielonym przekaźniku w skrzynce bezpieczników obok akumulatora.
Otóż:
Auto jest sprawne jeżdżące, posiada normalne ładowanie, akumulator tegoroczny, brak jakichkolwiek nocnych rozładowań akumulatora.
Problemem jest bardzo grzejący się przekaźnik (wręcz się topi) oraz kable bezpośrednio za nim i przed nim w momencie gdy dmuchawa działa na maksymalnych obrotach.
Co poczyniłem do tej pory:
1. Wymiana przekaźnika nie pomogła
2. Wymiana dmuchawy nie pomogła
3. Wymiana rezystora przy silniku dmuchawy nie pomogła
4. Podmiana elektroniki lewego panelu klimatyzacji w kabinie nie pomogła
5. Wszelkie styki na silniku, rezystorze, przekaźniku poprawione i ścisłe... Nie pomogło
5. Co jeszcze wymienić/podmienić ...?
Ma ktoś jakiś schemat tego nawiewu...?
Czy możecie sprawdzić czy i wasze przekaźniki też są tak ciepłe...?
Można spróbować zastosować przekaźnik z większym obciążeniem, może jest za słaby i styki nie wytrzymują i się grzeje. Jaki jest wsadzony? Może jest na 25A, a powinien być np na 40A?
Nie pomogę, nie widać jego opisu. Spróbuj zastosować przekaźnik o większym prądzie, na tą chwile chyba najszybsza możliwość sprawdzenia czy to przekaźnik.
Czy jak wyjmiesz ten przekaźnik to światła gasną, nie masz włożonych mocniejszych żarówek?
Wszystko tu mam fabryczne, bez żadnych przeróbek, ten przekaźnik (a w zasadzie gorące przewody idące do niego) odkryłem przez przypadek nie wiem jak długo to się tak przegrzewa. Co do anomalii związanych z przekaźnikiem i wentylatorem nawiewu przewody przy silniku (nawiewu) też musiały się grzać bo były upalone ale to poprawiłem stosując nowa kostkę.
Witam
Osobiście nie zalecałbym zmiany wartości przekaźnika w fabrycznej instalacji w szczególności w autach grupy PSA.
Stawiam na klasyczne zwarcie i/lub uszkodzone wtyki konwektorów kostek elektrycznych
Witam
Osobiście nie zalecałbym zmiany wartości przekaźnika
A co ma do tego obciążalność przekaźnika, przecież to nie bezpiecznik! Może wsadzić nawet taki na 80A, styki będą się mniej wypalać.
ziulek61 napisał:
VF7PNCFAC89249781
Podaj może VIN od C4, a nie od C1
ziulek61 napisał:
Chyba nic już więcej nie wskóram, wymieniłem co mogłem, schematu nie posiadam...
Chyba problem ten powierzę elektrykowi.
Wg opisu ten przekaźnik odpowiada też za zasilanie świateł, czy jak go wyjmiesz to mijania gasną?
Ja bym zastosował przekaźnik 50A jeśli jest 35A i sprawdził, bo może że jest o zbyt małej obciążalności, albo jest problem ze złączem przy przekaźniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.