Dzień dobry,
jeżdżę moim C5 kombi od 3 lat. Silnik 2.0 100KW benzyna+gaz, rocznik 2003. Auto ma spory przebieg, zbliża się do 360 000km więc miałem kilka awarii. Naprawiałem maglownicę, uszczelniałem silnik, wymieniałem sprzęgło i amortyzator. Teraz dopadły mnie dziwne awarie silnika. Kilka dni temu silnik mi się rozgrzał, stałem w korku. Szczęśliwie miałem możliwość zjechać z jezdni i wystudzić silnik zanim wskazówka wyszła poza skalę. Dojechałem do domu. Okazało się, że po wymianie skraplacza klimatyzacji na warsztacie niezbyt się przyłożyli do zamknięcia tego pudełka z elektroniką sterującą wiatrakiem. Dostała się tam woda i zrobiło się sporo zaśniedziałych połączeń. Wymieniłem kilka połączeń, które były zaśniedziałe i przewody po dotknięciu odpadły. Skasowałem błędy urządzeniem SDPROG, auto jeździło dwa dni niezbyt dużo wtedy miałem potrzeb więc przejechałem około 15 km. Trzeciego dnia wszystko przebiegało normalnie ale po przejechaniu 0,5, gdy silnik się rozgrzał nagle auto przestało reagować na pedał gazu. Silnik nie chciał wejść na obroty większe niż 2000 obrotów. Dowiozłem żonę do pracy , jakoś się udało. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu przez chwilę było ok ale po 15 sekundach znów wyżej 2000 obrotów było nieosiągalne. Auto jedzie jakby było bezsilne. To zdaje się jest tryb awaryjny. Poczytałem gdzie się dało i znalazłem, że przy błędach P1112 i P1160 naprawa polega na wymianie szklanek popychaczy. Czy to oznacza, że te szklanki się zawiesiły? Raczej nie bo są chwile, kiedy wszystko jest ok. W jaki sposób wymiana coś zmieni? Nie wystarczy wymontować oczyścić i zamontować powtórnie? Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
Pozdrawiam. _________________ Umiarkowane zdolności mechaniczne ale mam za to dobre poczucie humoru.
Re: ( Citroen C5 ) P1112 P1160 Auto w trybie awaryjnym.
Witaj.
Cytat:
do zamknięcia tego pudełka z elektroniką sterującą wiatrakiem.
Prawdopodobnie być może moduł padnięty i brak sterowania wywala błąd, bo sterownik myśli, że może silnik się przegrzać i stąd tryb awaryjny oraz możliwe wspomniane błędy o którym wspomniałeś, ale czemu opisu nie podajesz błędu skoro z innego interfejsu odczytane. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) P1112 P1160 Auto w trybie awaryjnym.
Szklanki powodują wpadanie w tryb awaryjny, ale bardziej to wygląda na np zawieszający się wtryskiwacz gazu, czy to dzieje się i na benzynie i na gazie?
A P1160 może świadczyć o uszkodzonym mapsensorze.
Co do szklanek to niektórzy robili płukankę silnika i im to pomagało, ale one są poprzycierane i warto by było je wymienić, po takiej wymianie silnik odżywa i zaczyna bardzo ładnie pracować, wadliwe szklanki miały mniejszy i ukośny kanał olejowy który nie zapewniał wystarczającego smarowania.
Re: ( Citroen C5 ) P1112 P1160 Auto w trybie awaryjnym.
Po przejrzeniu z dokumentacji:
Cytat:
P1112 P1160
Te błędy są powiązane z czujnikiem temperatury dolotu i może być czujnik wałka rozrządu uszkodzony albo czujnik temperatury dolotu powietrza. Wada szklanki zaworowe to silnik głośno pracuje i wówczas następuje inne spalanie w komorze silnika, na którym złe spalanie są wykrywane przez sondę lambda, a tego błędu nie są zgłaszane.
Moje podejrzenie to najprawdopodobniej są nie podłączone wspomniane czujniki co warto sprawdzić i warto również przejrzeć paramenty tych czujników czy w ogóle coś pokazują i jakie wartości? _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: ( Citroen C5 ) P1112 P1160 Auto w trybie awaryjnym.
Dzięki za odpowiedzi ale nie bardzo potrafię skorzystać z nich.
Podjadę dziś do mechanika żeby popatrzyła czy są jakieś dziury w dolotach.
Auto tak samo marnie jedzie na gazie jak i na benzynie.
Posprawdzamy parametry, które dadzą się sprawdzić a na prawdziwe leczenie auta jestem umówiony do prawdziwego znawcy Citroenów w przyszłym tygodniu. Oczywiście napiszę co jest nie tak z moim autem.
Dzięki za sugestie, proszę o więcej zwłaszcza takich, które pozwolą mi w miarę komfortowo przejechać do prawdziwego mechanika 100 km. _________________ Umiarkowane zdolności mechaniczne ale mam za to dobre poczucie humoru.
Re: ( Citroen C5 ) P1112 P1160 Auto w trybie awaryjnym.
Zająłem się bardziej pieszczotliwie modułem sterowania wentylatorem upatrując w nim początek wszelkiego zła. Oczyściłem wszystkie styki, rozebrałem kostki, polutowałem to i owo i mam nadzieję, że w poniedziałek uda mi się poskładać to wszystko. Nadmienię, że auto dziś zachowywało się zupełnie normalnie, ale rozumiem, że to tylko zmyłka żebym odstąpił od naprawy a zepsuje się jak wyruszę gdzieś dalej. W dalszym ciągu jestem przerażony ilością możliwych błędów.
Pozdrawiam _________________ Umiarkowane zdolności mechaniczne ale mam za to dobre poczucie humoru.
Re: ( Citroen C5 ) P1112 P1160 Auto w trybie awaryjnym.
Czy udało Ci się rozwiązać problem i faktycznie przyczyną był moduł przy wentylatorze? Mam identyczny problem. Po wymianie skraplacza klimatyzacji wyrzuca mi błąd p1160. Dziwna sprawa bo wymiana nie miała jakiegokolwiek związku z układem dolotowym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.