Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemiatycze Posiadane auto: Citroen C5 2006, C4 GP 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Maj 2019, 19:27
Temat postu:
2.0 HDI 136 km - poszarpywanie na zimnym silniku
Witam.
Od pewnego czasu mam problem natury silnikowej w moim Citroenie (C5 Mk II - 2006, liftback, 2.0 HDi 136 km FAP)
Objawy są następujące:
- w ciepłe dni, po uruchomieniu i ruszeniu, auto szarpie. Robi tak przez kilkanaście sekund, w zasadzie po osiągnięciu 20 - 30 km/h przestaje. Problem występuje tylko po dłuższym postoju, np. nocy, w dodatku jeden raz - kiedy po osiągnięciu tych 30 zatrzymam się i znowu ruszę, problemu nie ma. Pojawiło się to jesienią, w trakcie zimy, gdy było chłodniej - ustało. Teraz, kiedy znowu jest te dwadzieścia stopni - problem powrócił.
- moc nie jest rozwijana do końca płynnie - kiedy spokojnie przyspieszam, czuję nagłe, bardzo drobne przyrosty mocy - tak, jakbym nie przyciskał pedału gazu płynnie, lecz co kilka sekund dociskał o kawałek. Problem nie występuje przy prędkościach powyżej 50 km/h oraz przy gwałtownym przyspieszaniu - auto przyspiesza normalnie i płynnie. Jest to zupełnie niezależne od temperatury zewnętrznej.
- przy jeździe ze stałą, znaczną prędkością rzędu 110 km/h auto minimalnie "pulsuje" - mocy ubywa i przybywa, z okresem ok. pół sekundy. Jest to na tyle nieznaczne, że zupełnie nieodczuwalne dla pasażerów i ledwo odczuwalne przez kierowcę, w dodatku nie zawsze. Miałem wrażenie, że zimą również ustąpiło.
Ponadto, auto po raptownym dodaniu gazu, zwłaszcza przy małych prędkościach zostawia za sobą czarnego, dieslowskiego "piarda" - aczkolwiek to występowało już przed pojawieniem się w/w problemów.
Dodam, że samochód ma ok. 260 000 km przebiegu, koło dwumasowe było wymienione przy 215 000, FAP był myty przy ok 225 000 (profilaktycznie), EGR czyszczony przy ok. 245 000 (profilaktycznie). Z poziomu kierowcy nie pokazuje żadnych błędów.
Czy ma ktoś pomysł, gdzie szukać problemu? Nieszczelność układu wtryskowego? Przelewające wtryskiwacze? Problem z FAPem? (przy okazji - czy taki objaw, tj. czarne "piardy" i czarna rura nie świadczą o tym, że FAP pełni już głównie funkcje ozdobną? W C4GP z tym samym silnikiem, ale przebiegiem 80 000 rura jest czyściutka)
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136 km - poszarpywanie na zimnym silniku
Może być dużo przypadłości np regulator ciśnienia paliwa na pompie, zapowietrzający się układ paliwowy, zawór turbiny, przepływomierz itd.
Warty by było podłączyć pod komputer i sprawdzić parametry podczas pracy, może będzie powiązanie któregoś z parametrów, a dla pewności na próbę zaślepił bym EGR.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136 km - poszarpywanie na zimnym silniku
Niestety, tutaj komputer mile widziany i przejrzenie paramenty takie jak: wtryski- korekty, egr- wartość, przepływomierz- wartość i na koniec sprawdzenie przelewy wtryskiwaczy, bo przy układzie wtryskowym DELPHI ciężko wywnioskować z komputera i warto sprawdzić przelewy.
Dymienie na czarno przy filtrze fap może świadczyć o niedostatecznej ilości paliwa (konieczne sprawdzenie przelewy na wtryskach) lub zacinający się EGR i może być w tym również przekłamujący przepływomierz co spróbuj odłączyć i przejedź się ponownie, a jeśli nie będzie poprawy to jak wyżej. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Re: 2.0 HDI 136 km - poszarpywanie na zimnym silniku
bromian napisał:
samochód ma ok. 260 000 km przebiegu, (...), EGR czyszczony przy ok. 245 000 (profilaktycznie). Z poziomu kierowcy nie pokazuje żadnych błędów.
Przy jakim przebiegu była ostatnia wymiana zaworu EGR na nowy? (jest mało prawdopodobne aby zawór z 2006roku / 260tys.km był do dzisiejszego dnia sprawny technicznie).
Zawieszający się zawór EGR praktycznie nie sygnalizuje błędów -> komunikat typu "antipollution faulty" jest wynikiem wtórnych zakłóceń powstałych w systemie recyrkulacji spalin i jest to zasygnalizowane przez komputer pokładowy Citroena C5, kiedy system jest już przeciążony.
Opisane przez Ciebie: szarpanie silnikiem podczas jednostajnej (ekonomicznej) jazdy, "żabki" podczas ruszania autem lub "czarne chmury" podczas gwałtownego przyspieszania, takie zakłócenia pracy silnika pojawiają się znacznie wcześniej jak późniejsze komunikaty na desce "antipollution faulty".
Spróbuj przyjrzeć się dokładniej w jakim stanie sprawności technicznej jest zawór EGR po jego wymontowaniu z auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.